Wintersport 2011/2012

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:32

Help! := *noodkreet*
Ik ga 18 januari op wintersport met mijn vriend z'n werk naar Oostenrijk.
Nu zou ik gewoon les krijgen met een groepje van zijn collega's. Omdat ik zelf (na snowboarden) nu nog maar 1 les skiën heb gehad.
Maar nou kreeg ik een berichtje dat er maar 4 collegas zijn die les gaan nemen, en die hebben al een aantal keer geskied..(ze zijn nog wel beginners..maar kunnen het al aardig). En een priveleraar daar voor die dagen kost 290euro! :( dat heb ik er niet voor over...
Dus ik heb eigenlijk gewoon nog een paar lesjes bij snowplanet nodig, maar ook dat is duur en ze geven geen losse lessen...

Is er iemand uit omgeving snowplanet spaarnwoude die het leuk vind om in de kerstvakantie te meeten bij snowplanet en mij een middagje tips te geven en wat dingetjes te leren?

Ik heb nu 1 les gehad en pikte het snel op, kan gewoon bochtjes nu, alleen bij snelheid word ik wat wiebelig, en ik wil graag met stokken leren skieën. Dus eigenlijk gewoon nog de basis erbij....

capopjekop

Re: Wintersport 2011/2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:37

Waarom ga je anders niet boarden als je dat wel kunt? Maar als je iemand vind zou dat leuk zijn meegenomen. Trouwens, als jij ook zou lessen zijn jullie met zijn 5e, dan betaal je nog geen 60 euro. Of bedoel je dat jij dan alleen priveles zou moeten nemen?

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:44

Ja als ik niet met die groep mee kan komen moet ik priveles.. :+ en dat wil ik niet....
Idd als ik met de groep mee kan betaal ik 50 euro...

En ik ga niet boarden omdat ik dat wegens nekklachten niet kan nu...val nog regelmatig met boarden...en mag mijn armen/nek niet zoveel belasten door me elke x weer op te duwen als ik val en elke x weer dat snowboard te bevestigen enzo...

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:48

Je kunt toch ook in je eentje in een skiklasje? Kan je helaas niet helpen in Snowplanet, is íets uit de richting voor mij.

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:58

Dan moet ik maar net zo'n klasje vinden daar, en het idee was juist dat we collega's leerden kennen enzo..
Met vreemden lijkt me echt niks aan....
Heb 2 vriendinnen die kunnen skieën..maar die weten niet of ze in de herfstvakantie kunnen....
Lastig lastig..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:13

Ik ben destijds ook met collega's op wintersport gegaan. De meesten hadden al wintersport-ervaring, één iemand kon al skiën, maar wilde leren snowboarden. Het was mijn eerste wintersportvakantie, dus ik moest het leren vanaf stap 0.

Collega en ik hebben wat indoor-snowboardlessen op de borstelbaan genomen, maar eenmaal in Frankrijk viel het mij heel erg tegen. We hebben één dag geprobeerd met z'n allen bij elkaar te blijven, maar ik moest teveel aanpoten en de anderen teveel wachten. Ik ben daarna in een klasje gegaan, alleen dus, en dat was voor beide partijen fijner. Uiteindelijk spreek je elkaar toch wel weer tijdens de après-ski en hebben we vooral 's avonds heel veel lol gehad met z'n allen.

De les viel wel wat tegen omdat er in de groep voornamelijk Frans werd gesproken en ik daar toch niet zo goed in ben. Ik begreep de uitleg niet helemaal en dat maakte het wel moeilijk om alles onder de knie te krijgen. De laatste dag heb ik in een ander klasje meegeboard en daar sprak het grootste deel van de klas juist Engels. Dat maakte het meteen leuker.

Als ik nog een keer zoiets zou moeten doen, dan zou ik meteen vanaf dag 1 in een klasje gaan. Je leert er lekker veel, je hebt lotgenoten die ook nog van alles moeten leren en 's avonds spreek je de rest wel weer. Eventueel kun je dan een laatste dag met z'n allen nog wat klooien op de piste.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:34

Een piste met onthoofde schapen en watten :') muahah
Vind het wel een beetje jammer dat het zonnetje zo fel schijnt := gaat alles weer smelten...

Fantabulouss als je een lotgenoot kunt meekrijgen zou het natuurlijk heel mooi zijn, maar het is wel slim om echt dan in een klasje te gaan. Voor jouzelf is het ook niet leuk als je elke keer de laatste bent en de rest een lange tijd op jou moet wachten(niet echt heel motiverend)

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:40

Ik ben ook eens in mn eentje in een klasje geweest waar ik dus niemand kende. Was heel gezellig :)) het groepje was eigenlijk volledig Nederlands, behalve de leraar. Die kon alleen Nederlands bij kleine kinderen :') dus bij ons werd het een mengelmoesje van duits, engels en wat nederlands.

Welk gebied ga je heen Fantabulous?

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:44

Ik heb ook altijd in mijn eentje in een klasje gezeten. Ben sowieso het alleen zijn wel gewend, ivm enig kind :=
Als je aan het skien of boarden bent, maakt dat toch helemaal niets uit? Tussen de middag schoof ik altijd snel mijn eten naar binnen en ging dan nog een uurtje skien voordat de middagles begon....

Fantabulouss

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 14:46

Ik ga naar st.Johann im Pongau.... :)

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:09

Jeeeeeej! Sneeuw :D
De 1e pistes in Kaltenbach zijn open :D

Vond t vorig jaar ook niet erg om in mn eentje in een les te gaan. Was wel gezellig, leuke groep, klikte goed :)
Jaar ervoor had ik een hele slechte leraar, die kon t niet uitleggen, je moet gewoon zo doen zei hij dan...
Ook zat ik toen met bijna allemaal hele jonge jochies, was niet echt een succes.
Je moet t maar net treffen.
Vooral vorig jaar heb ik echt enorm veel geleerd en het super naar mn zin gehad :)

Van het weekend is er een kortingsbeurs bij Euro Funcenter. Gaat er nog iemand van jullie"? Ik ga ff kijken voor een nieuwe broek :)

StuiterBall

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:30

Ik ging altijd alleen in een klasje :) Leuk joh, nieuwe vrienden maken, des te leuker met après-ski.
Daarin tegen spreek ik wel frans...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 20:54

Mijn vriend ging het 1e jaar met 2 kameraden en de vriendin van 1 kameraad en toen namen ze ook les. Ze waren de enige Nederlanders in een groep met Fransen.. Skileraar deed alles in Frans en dat verstond dus niemand.. Zijn Franse uitleg was ontzettend lang en hij eindigde dan in gebrekkig Engels met 2 zinnen voor de Nederlanders. Ze zijn dus maar 1x geweest, want daar heb je dus niks aan :n

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 11:51

Dat is ook zo, je moet een klein beetje geluk hebben met de klasje en leraar.

De sneeuw doet smelten ;( maaaaar aankomende week komt er wss wel weer wat bij en volgend weekend schijnt het weer los te gaan :D

tenerife

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 14:28

Via www.wintersporters.nl kun je ook lid worden op je Facebook, staan wel leuke nieuwsartikelen op rondom sneeuwval en filmpjes enzo.

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 16:07

Ja! Die is leuk!
De foto's die vandaag daarbij waren gepost zijn ook niet goed voor snowaddicts :~ Díkke poeder <3

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:16

Op mijn fb stonden ook al weer dikke poeder foto's en een hoop 'first tracks'.... Ik wil ook :):)

WillemYntJee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 17:36

Volgens sneeuwhoogtes.nl ligt er 120 op de berg en 65 in t dal in Tignes :D !

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:05

Afbeelding

Wettervorhersagebericht Mayrhofen: I like :D

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:16

Ik heb vorig jaar ook in een leuk lesgroepje gezeten. Met israeliers erbij, was echt super gezellig. We waren allemaal wat ouder en allemaal voor het eerst. Okay, hun waren rond de 30/40 en wij in de 20. Lessen ging heel goed en na 4 dagen ben ik gewoon alleen gegaan blauwe piste etc. Twijfel alleen dit jaar of ik weer ga lessen of niet. Kan mezelf wel prima redden, maar ben soms een beetje angstig voor te veel snelheid. Ben gister in Bottrop geweest, ging ook super goed, had wat kleinere ski's. Vorig jaar had ik ski's die even groot als mijzelf waren.

Twijfel alleen of ik dit jaar weer op les moet/ga. Want ben met een groepje die hier in Nederland lessen heeft genomen en in principe eerst gewoon zo willen proberen. Denk dat ik dan liever eerst met hun mee ga en zien of we elkaar een beetje kunnen bijhouden etc. Twijfel, twijfel..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:18

mrjlnx schreef:
Twijfel alleen of ik dit jaar weer op les moet/ga. Want ben met een groepje die hier in Nederland lessen heeft genomen en in principe eerst gewoon zo willen proberen. Denk dat ik dan liever eerst met hun mee ga en zien of we elkaar een beetje kunnen bijhouden etc. Twijfel, twijfel..

Je kan ook nog altijd halve dagen in een klasje gaan. Technisch verbeter je enorm door lessen en dan kun je 's middags lekker nog met z'n allen optrekken - best of both worlds.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:28

@Hilli, daar heb je gelijk in dat is een hele mooie oplossing voor beide kanten haha.

Serendipity1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:35

Fantabulouss schreef:
Nu zou ik gewoon les krijgen met een groepje van zijn collega's. Omdat ik zelf (na snowboarden) nu nog maar 1 les skiën heb gehad.
Maar nou kreeg ik een berichtje dat er maar 4 collegas zijn die les gaan nemen, en die hebben al een aantal keer geskied..(ze zijn nog wel beginners..maar kunnen het al aardig). En een priveleraar daar voor die dagen kost 290euro! :( dat heb ik er niet voor over...
Dus ik heb eigenlijk gewoon nog een paar lesjes bij snowplanet nodig, maar ook dat is duur en ze geven geen losse lessen...

Is er iemand uit omgeving snowplanet spaarnwoude die het leuk vind om in de kerstvakantie te meeten bij snowplanet en mij een middagje tips te geven en wat dingetjes te leren?

Ik heb nu 1 les gehad en pikte het snel op, kan gewoon bochtjes nu, alleen bij snelheid word ik wat wiebelig, en ik wil graag met stokken leren skieën. Dus eigenlijk gewoon nog de basis erbij....

Ik zou je best willen helpen maar ik woon in het oosten des lands dus dat schiet niet heel erg op :+
Ik denk dat het wel echt gezellig kan worden in zo'n groepje hoor.. Nog tijd genoeg naast de die 4 uur per dag om met je collega's op te trekken! Of idd halve dagen.

Mrjlnx; je ski's horen in het geval van gewone allrounders niet zo groot te zijn als jij zelf, dan maak je het jezelf best moeilijk. Bij je kin ongeveer is gebruikelijk. Ik zelf heb ze nog kleiner, maar dat is persoonlijke voorkeur.

mrjlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 13:37

Serendipity1 schreef:
Fantabulouss schreef:

Ik zou je best willen helpen maar ik woon in het oosten des lands dus dat schiet niet heel erg op :+
Ik denk dat het wel echt gezellig kan worden in zo'n groepje hoor.. Nog tijd genoeg naast de die 4 uur per dag om met je collega's op te trekken! Of idd halve dagen.

Mrjlnx; je ski's horen in het geval van gewone allrounders niet zo groot te zijn als jij zelf, dan maak je het jezelf best moeilijk. Bij je kin ongeveer is gebruikelijk. Ik zelf heb ze nog kleiner, maar dat is persoonlijke voorkeur.

Klopt, dat vond ik ook al vreemd. Maar het was mijn 1e keer en ik ging er vanuit dat de mensen daar er wel verstand van hadden. Heb nu Ski's geleend van mijn schoonmoeder, deze komen tot mijn kin en hoefde alleen de Din maat aan te passen, gister mee geskiet in Bottrop en ging heel fijn.

myrt3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 14:22

DieL_Zor schreef:
Afbeelding

Wettervorhersagebericht Mayrhofen: I like :D

Me too!!!