Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:06

Ik had gisteren een jongeman in de trein, op het moment dat ik hem wakker maakte besefte ik al dat hij geen kaartje had. Op het moment dat hij in zijn tas begin te zoeken, zag ik al het ene na het andere uitstel van betaling voorbij komen, dus mijn vermoeden werd bevestigd := . Hij geeft me, uiteindelijk, een GVB OV-chipkaart. Ik scan het ding, en hij is niet geactiveerd voor NS. De jongeman beweert dat hij de kaart heeft gekregen van de NS, omdat hij zijn studentenweekkaart is kwijtgeraakt.
Ook had ik een engelse dame in de trein, die beweerde dat ze haar, niet voor NS geactiveerde, HTM OV-chipkaart aan het NS loket in Den Helder heeft gekocht als voordeelurenabbonement. Er is niet eens een NS loket in Den Helder :roll: .
Ik vraag me dan echt serieus af of de mensen denken dat conducteurs een beetje simpel zijn ofzo := .

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:12

en beide boete gegeven? :P

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:12

Ino :=

Ik denk iig niet dat conducteurs een beetje simpel zijn, ik heb respect voor jullie dat jullie dagelijks met de meest bizarre mensen te maken hebben :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:17

Jans schreef:
Ino :=

Ik denk iig niet dat conducteurs een beetje simpel zijn, ik heb respect voor jullie dat jullie dagelijks met de meest bizarre mensen te maken hebben :=

ja idd

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-11 11:39

SimoneDV schreef:
en beide boete gegeven? :P

Uiteraard }> .
Ook de jongeman en dame die in Rilland even snel, met kinderwagen en al, naar het andere stel overstapten omdat ik in het ene aan het controleren was. Toen wist ik dus ook al dat die 2 geen kaartje hadden >;) . En dan dat "nepzoeken" om tijd te rekken :roll: .

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 00:28

:wave: vanuit de IC Hilversum-Deventer.

Mijn allereerste berichtje ooit vanuit de trein. Kan zo nog mooi ff een uurtje werken met gebruik van internet na een dagje Amsterdam. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-11 19:37

Nou, m'n eerste storing gehad tussen Gouda en Den Haag, aanrijding met een persoon. :\

Advies: omreizen via Rotterdam. Maarr, toen ben ik met de Randstad-rail naar Zoetermeer gegaan en toen stoptrein, ideaal!
Al met al wel klote voor nabestaanden, omstanders etc. -O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 20:34

Ik had van de week, dinsdag volgens mij, om half 7 volgens de ns site zou de trein naar schiphol niet gaan. Dus ik als een gek met de bus naar hoofddorp om daar op andere trein richting schiphol te gaan. Kom ik op hoofddorp stoptreintje tegen wat van hoofddorp naar nw-vennep en leiden zou moeten. Maar die was met reizigers en al in de schoonmaak belandt voorbij Hoofddorp, dus die kwam weer terug om passagiers af te zetten. Daarna nog staan lachen met personeel van die trein, die moesten naar Rotterdam, maar ze waren nooit meer op tijd voor hun trein. Op Hoofddorp stopte gelukkig nog een intercity naar A'dam CS, nadat al zeker 3 treinen uitgevallen waren naar Schiphol, andere IC die op Schiphol pas begon en volgens mij die naar Utrecht was, stopte niet eens :( De rest van de week ging gelukkig beter.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:42

Zat deze week in de trein van Utrecht naar Den Haag, hadden ze in het achterste treinstel (waar geen conducteurs/machinisten waren) de omroep aan laten staan. Dat resulteerde dus tot een onwijs gepiep, het deed letterlijk pijn aan je oren.. Heel hoog en schel, echt afschuwelijk :n Uiteindelijk heeft de machinist de stop (?) eruit gehaald waardoor we niet 20 minuten lang doof hoefden te zijn tot ze in Gouda de omroep uit konden zetten :)

En even een licht off-topic vraagje :D
Mijn vriend is echt treingek, echt helemaal := Weet iemand of je bijv. een dagje (of zelfs alleen een uurtje) bij de NS mee kan lopen, noem het een dagje stage? :D Ik denk van niet, maar hij zou het echt geweldig vinden.... Dus ben benieuwd of jullie daar iets over weten toevallig :')

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:58

Szan schreef:
Zat deze week in de trein van Utrecht naar Den Haag, hadden ze in het achterste treinstel (waar geen conducteurs/machinisten waren) de omroep aan laten staan. Dat resulteerde dus tot een onwijs gepiep, het deed letterlijk pijn aan je oren.. Heel hoog en schel, echt afschuwelijk :n Uiteindelijk heeft de machinist de stop (?) eruit gehaald waardoor we niet 20 minuten lang doof hoefden te zijn tot ze in Gouda de omroep uit konden zetten :)

En even een licht off-topic vraagje :D
Mijn vriend is echt treingek, echt helemaal := Weet iemand of je bijv. een dagje (of zelfs alleen een uurtje) bij de NS mee kan lopen, noem het een dagje stage? :D Ik denk van niet, maar hij zou het echt geweldig vinden.... Dus ben benieuwd of jullie daar iets over weten toevallig :')

Dan heb ik in dezelfde trein gezeten als jij :)) Tussen Gouda en Zoetermeer heeft de conductrice een excuus omgeroepen dat ze was vergeten de omroep uit te zetten en dat de machinist inderdaad de stop eruit gehaald had haha!

Wij hebben voor een tv-programma geprobeerd om te roepen in de trein maar dat mocht van meerdere conducteurs niet. Ik hoop dat je vriend wel mee mag lopen :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:19

Whahah ja dat was dezelfde trein dan _O- Vrijdagochtend toch?

Hm, nee, ik vrees ook van niet.. Maar hij zou er zo dolgelukkig van worden, en you never know :+

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:56

Ja klopt! Ik had de trein van 10.35u vanaf Gouda naar Den Haag. :+

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 20:00

''Dames en heren, doe u zelf een plezier laat u bij het verlaten van de trein uw bagage niet hier! ''
Vorige week Amsterdam> Haarlem...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 22:29

Beter doet de trein morgen normaal.. Het rijdt hier niet zo goed geolied als de tube in London :')

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:51

Hm, zat deze week in de trein van Groningen naar Utrecht... Gingen we tussen Assen en Zwolle in the middle of nowhere ineens een ATB test doen :+ Er werd ook alleen omgeroepen 'AC, ATB test' (of iets dergelijks), dus een hoop verwarde reizigers in de coupé _O-

Oh, en daarvoor in Assen konden we de deuren niet open krijgen... Dus werd er al omgeroepen dat het wat langer kon duren voor dat de deuren open gingen. Nou, nu snap ik waarom.. De machinist reed de trein eerst 5 meter naar voren, toen weer 5 naar achteren, en dat een paar keer achter elkaar. Je zag de mensen op het perron ook geweldig verbaasd zien kijken, zo'n heen en weer deinende trein :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:55

Haha humor :P Iedereen heen en weer rennen om voor t deurtje te staan.

Geloof dat ze tussen rdam en utrecht nu VIRMS laten rijden? Ik heb vorige week vrijdag om 7.28 al moeten staan en maandag 7.13 ook al, in koploper. En toen woensdag werd er ineens een verhaal gehouden dat "dit" (VIRM) voorlopig het materiaal ging zijn ofzo vanwege de zitplaatsen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:56

Ik heb nu in de ochtend ook ineens virm ja.. waardoor DH ook automatisch een virm is.. ivm koppelen.. maar er komt maar 1 treinstel virm ipv 3 koploper.. dus ik kan nagenoeg niet meer zitten := geef mij dan maar gewoon mn koplopertje := vanmorgen zat ik op het trapje :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 22:59

Ik had juist laatste tijd heel vaak vanaf alex om 7.28 maar een stuk koploper, misschien 2.
Maar ik heb ook liever koploper, maar dan wel lang genoeg.
Heb in de VIRM tot nu toe wel steeds plek gehad.

Zou dat eigenlijk kunnen, VIRM koppelen met koploper? Ziet er vast komisch uit :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:02

Het kan wel, maar het komt in de stammen niet voor :D

Ik heb om 8.57 normaal 2 a 3 koplopers uit DH of om 54 2 a 3 uit RTD.. of een kwartiertje eerder 2 koplopers uit RTD.. nu dus 1 VIRM :=

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:04

oh dat scheelt idd wel veel!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:04

Nouja.. ik heb ook in de spits maar 1 viertje SLT.. dat is pas krap :D

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:06

ja die zie je soms helemaal afgeladen voorbij komen idd, dat is nou echt veevervoer zeg >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 23:11

Af en toe ben ik dan toch maar blij dat ik niet meer helemaal naar Amsterdam hoef met een SLT viertje vanaf Nieuwerkerk _O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 08:55

De treinen tussen Utrecht en Schiphol zijn dan wel relax, kan bijna altijd zitten, tenzij er huishoudbeurs is of in de arena iets is. Tja het stoptreintje Schiphol - Nieuw-Vennep is nog wel eens druk, maar ja, 10 minuutjes staan vind ik niet zo erg.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 08:59

Ik had vanochtend gewoon een koplopertje naar Den Haag, die uit Enschede. :)
Tussen Groningen/westen rijden al regelmatig VIRMS hoor. :j Zie ze wel vaker langskomen.