Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 16:06

Mijn koffer is net gepakt! Vertrek de donderdag, mooi op tijd dus. Zometeen zal ik hem eens even op de weegschaal mikken.

Heb toch maar een badhanddoek mee genomen, op onze cruise zit ook een zwembadje. Ook zitten we nog 3 dagen in Hurghada, eigen handdoek is ook wel fijn. Er was nog plek in de koffer en dan maakt het niet uit. Hoe doen jullie dat eigenlijk met de pil? In de handbagage? Ik kan nog even een medicijnpaspoort bij mijn apotheek halen voor de zekerheid dan.

Heb er wel zin in! :D

Zirano

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-10 20:39

Pil gewoon in handbagage en dan het liefst in de originele verpakking. Medicijnpaspoort is altijd handig.Heel veel plezier en geniet ervan joh

Romyjuh_Xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 13:57

Ik verbleef samen met mijn moeder in Magic Life, Sharm el sheik

Dit resort is zeker een aanrader. Het hotel ligt direct aan het strand, maar waterschoenen zijn aan te raden wanneer men het ondiepe water in gaat. De zee staat erg laag en vol (versteend) koraal. Vanaf de pier kan men wel zwemmen, de pier is ook veilig en er is altijd een Life Guard aanwezig, maar voor kleine kinderen minder geschikt omwille van het 30 m diepe water.
De accommodatie van dit resort is erg mooi en zeker goed onderhouden. Zwervend afval vind men hier niet terug, net zoals op het strand.

Het eten is goed! Niet top, maar gewoon goed.
Voor vroege eters is dit hotel niet meteen een aanrader.‘s Middags opent het hoofdrestaurant om half 1 en ’s avonds om 7 uur.
Voor wie niet graag eet in buffetvorm kan 1x per week in 3 verschillende restaurants eten nl. Mai Thai (Thais), Sofra (Egyptisch) en Baia (Mediterriaans). Deze ook weer vanaf 7 uur ’s avonds. Het personeel is zeer vriendelijk in het hotel, maar het wachten op koffie/thee duurt soms te lang.
Magic Life is zowel voor mensen met als zonder kinderen aan te raden. Voor kinderen is er animatie en de Mungo Club. Aan het grote/hoofd zwembad is er tevens animatie (volwassenen) en radio. Wie liever van rustig relaxen houd kan naar het relaxzwembad gaan. Hier bevind zich net zoals aan het strand en het grote-/hoofdzwembad een bar.

De kamers zijn ruim en voorzien van een terras, lcd-tv, airconditioning, telefoon, minibar, safe, … De bedden zijn 1,20 p/p e

Sport en ontspanning ontbreekt hier zeker niet! Ook is er ’s avonds (21.30) animatie in het amfitheater.

Ondanks dat de naast liggende hotels 5 sterren zijn, is Magic Life toch 1 van de betere.
Tropicana Azur is tevens een aanrader, het eten is vergelijkbaar met Magic life alleen het resort en animatie is dan weer minder dan Magic Life.

Bovendien is het resort gerenoveerd en was pas 3 weken open sinds 2 april!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 16:04

Klinkt weer goed allemaal! Zou ook wel eens naar Sharm el Sheik willen, maar dan kan ik die vriend van me niet zien :P.

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:20

Hoi,

Ik zit over 2 weken ook in het zonnige egypte 8-) Ga naar Sonests Beach Resort in Sharm el Sheik. Ik ben alleen wel benieuwd hoe jullie dat met geld doen? Moet ik zelf geld meenemen of daar gewoon pinnen? Met een volle portomonee lopen vind ik ook niet echt wat, ik ken mezelf, dat raak ik kwijt :o

Ik heb er wel super veel zin in!

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 09:44

Je kunt overal in Egypte prima pinnen. Neem wel altijd n bon mee voor het geval het eens n keertje mis gaat. Pin bij de grote banken daar kun je ht ook vaak binnen doen. Meestal nemen wij geld mee voor n dag of 3 en de rest pinnen wij. veel plezier alvast

_Marleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 10:21

Oke, dankje wel! Pin je dan gewoon euro's want daar kan je toch ook gewoon mee betalen? Ik denk dat het makkelijker is om gewoon egyptisch geld te pinnen? Je merkt het, ik heb mij er nog niet zo goed in verdiept haha.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 11:22

Je kan ook altijd nog een kluisje huren (of bij veel hotels in Egypte is het zelfs gratis) en daar je geld in doen en telkens een beetje mee nemen ;). Je kan gewoon in euro's betalen, euro's pinnen volgens mij niet (tenminste waar wij altijd geld haalde :P).

Quebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 12:17

Hallo!
Ik ben net een week terug thuis.Hebben Hurghada & een dagje Caïro gedaan.
We verbleven de Grand Makadi.1 van de 3 of 4 hotels van Makadi Bay.Het hotel grensde aan Makadi Palace & Madaki Resort dus als je wilde kon je in de andere hotels gaan zwemmen of gaan eten.
Grand Makadi is een van de beste (zo niet de beste) hotels waar ik al verbleven heb.Beter dan The 3 Corners waar de 3 jaar geleden verbleven in Sharm.
Het hotel zelf is heeel goed verzorgd,staf is beleefd & behulpzaam.
Eten is goed tot zeer goed & veel variatie.
Het enige minpunt dat kan zijn voor de kleinere kinderen is dat er niet veel animatie is.Soms een volley wedstrijd of een waterpolo spelletje maar niet speciaal iets voor de kleintjes.
De zwembaden zijn prachtig onderhouden net zoals het strand.
Watersandalen moet je meedoen want je moet eerst over koraal stappen om te kunnen zwemmen.
Caïro was leuk om te zien.We hebben daar ook de piramides en de Sphinx bezocht.We hebben via internet een all-in dag gereserveerd in Caïro (gids+Nationaal Egyptisch museum+piramides+Spinhx+markt).Niet over te klagen.Gids kon zeer goed Engels en wist veel over de historie.
Een paar dagen voor Caïro hebben we een boottocht gemaakt.
Heel fijn en dat hebben we gereserveerd in Hurghada zelf omdat de maatschappijen duurder zijn.
We hebben Giftun Island bezocht en zelfs dolfijnen gezien.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 13:55

Dat klinkt ook als een top vakantie! Je hotel lag zeker aan de village road (die nieuwe wandelboulevard). Wil wel een nieuw hotel proberen, maar ze liggen allemaal zo ver weg (zit nu altijd in Arabella, die ligt tussen down town en Sekalla in en dat is lekker dichtbij waar die vriend van mij woont :D).

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-10 18:04

Nee je pint neit in euro's maar in egyptische ponden.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:31

Leuk allemaal dit wordt mijn volgende vakantiebestemming :D

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:31

Ahhh welk hotel en deel in Egypte raaden jullie éecht aan?

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-10 13:42

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-10 10:54

Ramadan hebben toeristen weinig last van :P, je doet alleen wel het volk een plezier als je iets bedekter over straat gaat. Maar de meeste storen zich er niet zo aan. Tenzij je natuurlijk buiten de toeristische gebieden komt....

@Kimmm: Er zijn veel goede hotels in Egypte. Ik kom zelf nu al 3/4 jaar ofzo in Arabella Azur in Hurghada. Ben erg tevreden over dat hotel. Daarnaast heeft het voor mij ook een goede locatie (tussen Sekalla en Down Town). Maar langs de Village Road in Hurghada zitten ook hele mooie en luxe hotels, die zitten alleen voor mij te ver van het centrum af. Sharm el Sheik schijnt ook leuk te zijn. Maar daar ben ik zelf nog nooit geweest :).

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:45

Net terug uit Egypte(Dahab) 15 dagen in het resort Le Meridien!
Echt geweldig mooi hotel!
Heel veel leuke excursies te doen echt top hotel!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 15:51

Ook net terug van 15 dagen Egypte.

Waar de meesten hier langere tijd in een resort zitten (althans... de laatste 2 pagina's wel hihi :D )

Heb ik lekker een Nijlcruise gedaan van Luxor naar Aswan, daarna 3 dagen Cairo en dan nog 3 daagjes Hurghada (Arabella Azur ook) om te snorkelen en een beetje te rusten van de reis. Ik ben er daar wel achter gekomen dat zo'n resort niet echt mijn ding is, laat mij maar lekker dingen bezoeken en actief doen. Gelukkig zaten we daar dus niet te lang. Weet ik dat ook meteen voor volgende vakanties. 8-)

Erg mooie dingen gezien, leuke gidsen gehad, naast de oud-Egyptische cultuur ook de huidige Egyptische cultuur beter leren kennen (moskee's bezocht en vragen mogen stellen, koetstrip door Aswan gedaan om de stad te zien, bij de Nubiërs op bezoek geweest in een niet-toeristisch Nubisch dorp en hun huisdier-krokodillen mogen vasthouden). Hartstikke leuke vakantie dus! Echt een aanrader voor mensen die geïnteresseerd zijn in cultuur-vakanties, zo'n rondtocht langs een aantal hoogtepunten van Egypte (er zijn er waarschijnlijk nog veel meer ;) )

Wel een kleine tip voor mensen met kleine kinderen: neem té kleine kinderen (onder de 10, ligt ook aan de interesses van je kind natuurlijk) niet mee op zo'n vakantie, die vinden dat echt nog niet leuk. Toch een beetje jammer als je mensen tussen de tempels ziet staan met jonge kinderen die het duidelijk niet naar hun zin hebben en die liever ergens in een zwembad lagen. Wacht dan een paar jaartjes, heeft iedereen er meer plezier van.

Ik ga mijn vakantiefoto's maar eens ordenen (zijn er echt heel veel geworden eigenlijk...)

Oja en warm is het zeker in Egypte momenteel! Hoe verder je naar het Zuiden gaat, hoe meer je de airco gaat waarderen :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 17:53

Klinkt ook al een leuke vakantie! Ik wil ooit ook nog wel eens een nijlcruise gaan doen. Een weekje dingen bekijken en daarna een weekje relaxen :). Ik vind het juist heerlijk om op een bedje te liggen zonnen :D. Maar ja eigenlijk was het daar waarschijnlijk nu ook te heet voor :P. Al vind ik het wel knap dat je in die hitte nog actieve dingen kon doen :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 00:01

Wij zouden terug willen gaan in november,maar dit keer naar een hotel met een rif wat vanaf het strand te bereiken is.
verleden jaar zijn we in hurghada geweest.Heel leuk gehad, alleen de zee was alleen maar zand,af en toe kwamen we een vis tegen maar dat was het.
Dus wie weet er een goed betaalbaar hotel waar vanaf het strand al wat te zien is als je snorkelt?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 10:47

Ik weet niet of je Arabella Azur of Arabia Azur betaalbaar vind ;). Maar daar kan je vanaf het strand/platform zo naar het koraal en de vissen kijken. En als je het trappetje af gaat kan je heerlijk snorkelen en zie je wel eens meer vissen dan je tegen komt met een snorkeltrip :D.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:07

°Bedankt voor de tip,ik zal ze eens opzoeken.Klinkt leuk igg .

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 19:42

Nog 5 weken en dan....Arabella here we come *\o/*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:11

Ohhhh lekker hoor! Ik wil ook weer :(, denk niet dat het me gaat lukken November :P.

Zidore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-10 09:26

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-10 10:43

Haha succes er mee dan maar!

Ja, mijn vakantie was inderdaad leuk. Maar het is best te doen in de hitte om actieve dingen te doen; het is heel rustig waardoor je nergens in de rij hoeft te staan en er overal een windje staat. En we hebben gewoon genoeg water gedronken en gelukkig was onze gids zo slim altijd uitleg in de schaduw te geven.

Ik heb wel 3 mensen zien flauwvallen, toevallig binnen 5 minuten en op dezelfde plek. Niets ernstigs gelukkig. Toch maar weer een extra flesje water kopen dan...