Hoi Canadagangers! Zou ik jullie mogen vragen... is Canada een beetje een land dat je in je eentje leuk kan bezoeken? Ik wil misschien de maand oktober er naar toe (dus ongeveer 4 weken) en het plan is dan om familie op te zoeken en het land voor zover dat gaat in 4 weken te verkennen!
Maar.... er wil/kan/gaat niemand met me mee, dus ik zal in m'n eentje moeten Vind ik niet echt erg, maar is het leuk om in je eentje te doen en krijg je makkelijk een beetje aanspraak in de steden daar? Hoop dat iemand me daar iets over kan vertellen!
@ Cynthy, ja hoor je kunt prima Canada alleen verkennen en als je in hostels zit vind je meestal zo anderen mensen om mee op te trekken.
Waar ergens in Canada ga je heen? Je hebt ook Moose travel, http://www.moosenetwork.com/ , dat is een organisatie die tours heeft in Canada. Veel mensen die bijv. alleen reizen gaan met deze tours mee.
Ooh ik word een beetje zenuwachtig nu Eerst nog even het nodige geld binnen halen en laat er alsjeblieft een wonder gebeuren zodat ik voor m'n vertrek nog een baantje in canada vind!
HE bedankt voor de antwoorden! Die site ziet er best leuk uit en ze bieden veel variabele trips aan, goeie tip! Ik wil dan richting Vancouver. Goed ook om te lezen dat er meerdere mensen zijn die alleen gaan.
Ik ga het proberen te regelen met school (3 weken vrij), dat is momenteel even de grootste drempel Daarna kan ik verder gaan kijken.
@Flaaf: Ik stuur je later vandaag even een PB hierover.. Het is belangrijk dat je het goed regelt, want problemen met m'n verzekering zorgen er nu voor dat ik 4 maanden eerder dan gepland naar huis moet..
Yasmine
Geplaatst: 26-04-11 19:10
Yoshimi, da's wel echt een bummer Ik heb verzekering van de uni, dus dat scheelt wel.
Ikzelf heb de globetrotter reisverzekering van Mondial Assistance afgelopen jaar gehad, inclusief dekking medische kosten volledig. Globetrotter was de goedkoopste, en er zat ook rechtsbijstand bij. Verder had een vriendin van me positieve ervaringen ermee met vergoeden van ziekenhuiskosten die ze in amerika had gemaakt.
@ Yoshimi, jeetje wat balen. Wat is er mis gegaan?
Ik vlieg morgen weer terug naar Canada! Woot woot! =)
Ik heb vorig jaar via school een verzekering gehad. ong €200 voor 4 maanden. Ik ben na een maand met een paard achterover gevallen (topic in mijn onderschrift) Een dag in het ziekenhuis gelegen en meerdere foto's gemaaakt en scan's. Uiteindelijk kreeg ik een rekening die boven de $3000 uitkwam. Die hebben we doorgestuurd naar mijn verzekering en die hebben alles weer geregeld.
En ik had een vrij simpele verzekering. Wel speciaal voor stage in het buitenland.