Wat een temperaturen, hé, ... in de 40° !
Maar hangt de thermometer daar in de zon ? Ik dacht te zien van wel. Zo ja, dan 'valt het nog ergens mee', niet, want dan zal het in de schaduw een 30° zijn, zoals in de paardenstal ?
Hier valt op het moment een mals regenbuitje. Eventjes wat vocht voor de natuur. Het is eigenlijk echt wel nodig, al zal ik niet snel op regen roepen.
De vrienden die tapas kwamen eten, zijn die ook vegetarisch/veganistisch ?
Zo neen, hoe reageren ze op deze vegan hapjes ?
Ik heb soms de indruk dat mensen soms al op voorhand beginnen te protesteren tegen iets veggie/vegan, nog vóórdat ze het geproefd hebben.
Zo had ik vorig jaar, voor mijn 60ste verjaardag, met twee vriendinnen die ook 60 werden dat jaar, een feestje gegeven. Een van deze 2 vriendinnen is enorm fanatiek vóór dierenrechten en dus ook erg fanatiek tegen alle dierlijke producten, dus ook geen leren schoenen en dergelijke ...
We hebben toen qua catering een 'pizza aan huis bakdienst' gecontacteerd. Die moesten er dus voor zorgen, dat alles veggie/vegan zou zijn. Dus er was nog wel een compromis om ook kaas te gebruiken op een deel van de pizza's, maar ongeveer 1/3 moest gemaakt worden met vegan kaas (lang leve de Violife

).
Daar was op voorhand ook al veel kritiek op van fervente vleeseters, maar achteraf kwam iedereen zeggen dat de pizza's enorm lekker waren (zelfs die met de vegan kaas)