Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blue_flower

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:42

Urielle schreef:
Er zou 's nachts ook bijna niks open zijn begreep ik? En moet je daar buiten al je ticketcontrole doen dan?

Daarnaast : als ik m'n vlucht mis terwijl ik er wel op tijd was, gaat Schiphol dan alles vergoeden? En dan ook alle eruit voortvloeiende kosten? Al meerdere keren gelezen dat mensen overal foto's maken met hun horloge bij de wachtrijbordjes omdat het anders no show is... Iets zegt me dat als je bijvoorbeeld voor je werk met spoed naar een andere plant vliegt om een probleem op te lossen in een fabriek, dat Schiphol niet die tienduizenden, honderdduizenden euro's gaat vergoeden omdat die productielijn een dag langer stil ligt. Dus ik vraag me ten zeerste af of je überhaupt tegengehouden mag worden, juridisch gezien. Nou hoef ik op mijn eerste vlucht alleen maar naar familie dus niet zulke enorme financiële gevolgen, maar gewoon het principe. Er zullen genoeg mensen zijn die een spoedvlucht hebben om wat voor reden dan ook.

In de nacht is er inderdaad niets open, boekje mee en muziekje op en proberen je ogen nog even te sluiten zodat je fit op bestemming komt.

Nee, schiphol vergoed niks als je op tijd was maar niet het vliegtuig haalt.

Palmboom95

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 13:55

Niet Schiphol maar Düsseldorf: neefje was net binnen een uur door alle wachtrijen heen dus dat was prima te doen. Gelukkig, ze vonden het n.a.v. de verhalen omtrent drukte ook wel even spannend maar het viel ze alles mee.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 15:07

Jillz1 schreef:
Nou dat lijkt me sterk, stonden met drie mam sterk, en de dame die er stond was echt niet iemand die zich opzij liet zetten.

Meid …. Ik zit dit toch niet uit mijn duim te zuigen of wel soms?

Die dame vroeg aan iedere passagier hoelaat hun vlucht was. Deze mensen liepen door en waren 7 uur te vroeg voor hun vlucht. Ze duwde mevrouw opzij en liepen door. Ze riep ze nog na.

Ik ga dat toch niet verzinnen? Asocialen heb je overal. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen zich gewoon werkwillig opstellen.

Lienek

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 16:43

Ik ben vanochtend vanaf Auckland naar Singapore gevlogen, volgende stop is Schiphol.
In Auckland; 10 minuten en alles was geregeld, check in, bagage & security ;)

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 23:57

Ro0sje schreef:
Jillz1 schreef:
Nou dat lijkt me sterk, stonden met drie mam sterk, en de dame die er stond was echt niet iemand die zich opzij liet zetten.

Meid …. Ik zit dit toch niet uit mijn duim te zuigen of wel soms?

Die dame vroeg aan iedere passagier hoelaat hun vlucht was. Deze mensen liepen door en waren 7 uur te vroeg voor hun vlucht. Ze duwde mevrouw opzij en liepen door. Ze riep ze nog na.

Ik ga dat toch niet verzinnen? Asocialen heb je overal. Ik ga er vanuit dat de meeste mensen zich gewoon werkwillig opstellen.

Jij je ervaring en ik mij ervaring , bij ons kwam je echt niet eerder boven. Stonden met drie , 2 bij de roltrappen en 1 in het midden om links en rechts ook mensen te helpen controleren en vooral terug te sturen.

Ook boven aan de trap stonden nog twee mensen maar die stuurden je de juiste richting heen. Stel dat je onder gewoon doorloopt dan staan ze boven ook weer klaar.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 18:16

Düsseldorf waren we binnen zo’n 5 minuten door de incheck (geen rij) en security (rij van 3 mensen). Terug duurde het wat langers voor de koffers op de band kwamen, maar er stonden honderden verloren koffers in de hal, dus beter iets langer wachten dan dat het lot van je koffer kwijtgeraakt zijn is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 01:17

We zijn op Schiphol Plaza, het is (nog) rustig. We zien wel want tussen pakweg half 7 en 8 gaan er een massa vliegtuigen. Security voor de roltrap met controle boarding pass.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 01:36

Ik was maandag binnen een uur er helemaal doorheen, toen dus 3 uur wachten en ook nog 1.5 uur vertraging. Zouden met tui vliegen, maar hadden een toestel van een kroatische maatschappij. Kregen een broodje en flesje water, geen idee waarom :+

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 03:58

In 35 minuten door security. Geen bagage maar het leek vlot te gaan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 06:46

Ah top. Goede reis

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 08:51

Iemand enig idee hoe het op vliegveld Groningen eraan toe gaat?
Normaal ben ik ong 45 min van te voren aanwezig en dat is voldoende, benieuwd of dat momenteel ook nog lukt. Ik vlieg einde maand naar Antalya.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:03

In Groningen is niks aan de hand.

Vitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 09:15

Wildgirl schreef:
Iemand enig idee hoe het op vliegveld Groningen eraan toe gaat?
Normaal ben ik ong 45 min van te voren aanwezig en dat is voldoende, benieuwd of dat momenteel ook nog lukt. Ik vlieg einde maand naar Antalya.

Wij hebben afgelopen maandag vanaf Groningen gevlogen. Binnen 20 min was alles geregeld. Zo fijn!

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:04

Afgelopen vrijdag was ik met 5 minuten door het inchecken en met een uur door de security. En dat sochtends om half 9. Gisteren 15 minuten op ruimbagage moeten wachten.

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:13

Fijn om te horen dat het minder chaotisch is!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:15

Ik ga misschien Last minute nog weg volgende week, maar dan vermijd ik toch nog maar even Schiphol :=

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:15

Maar vanaf Groningen gaan ook haast geen vluchten. Die roepen ook steeds dat ze wel wat vluchten over kunnen nemen..

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 21:25

Jildau schreef:
Maar vanaf Groningen gaan ook haast geen vluchten. Die roepen ook steeds dat ze wel wat vluchten over kunnen nemen..

Ja tui wilde ook graag vluchten onderbrengen bij Eelde.
Maar dat zijn vluchten die heel vroeg vertrekken en daar wilde de burgemeester geen vergunning voor geven. Ook niet voor een paar weken

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:07

Oooh wat een positieve geluiden hier over Schiphol. Wil met mijn dochtertje mijn man achterna reizen op een zakenreis. Maar 4u van tevoren aanwezig op een vlucht van 2 uur met alleen handbagage vind ik echt te gortig voor een weekendje. Moeten ook een uur naar Schiphol reizen. Maar nu lijkt het toch realistischer te worden. Even kijken of het in september gaat lukken

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 22:23

Ik check wel eens mijn vlucht en daarbij staat normaal de welkomsttijd 4 uur eerder. Deze is voor morgen niet aangegeven. Dus idd een stap in de goede richting
Ik vlieg pas 21 november ik moet nog even geduld hebben

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 08:07

Jildau schreef:

Wat er vanaf Groningen vliegt is veelal 's avonds, dus dat is wel jammer. En ook is het aantal bestemmingen zeer beperkt.

Ik zou graag meer bestemmingen vanaf Eelde zien. En dan ook vertrektijden in de ochtend.

Snorlex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:17

Wij waren er gisteren vlot doorheen. Vertrekhal 3.

Wel idioot gedrag gezien. Om van Plaza naar de vertrekhal te komen moet je met een (rol)trap omhoog. Daar stond een korte rij omdat je de boardingpas moest laten zien (controle hoe laat je vlucht gaat). Wij stonden netjes in de rij. Ineens propt een man zich er tussendoor en roept naar zijn vrouw “kom, schat, kom”. Ik zei nog “Uh hallo, ik hoor bij mijn voorganger”, want zij had de boardingpassen op haar telefoon. Dus die vrouw luisterde niet naar die man en bleef staan (omdat ze volgens mij inzag dat hij heel idioot bezig was). Hij bleef maar tegen haar zeggen “kom nou” :')
Vervolgens de roltrap op. En iedereen stond natuurlijk met de koffers op de roltrap die het deed. Maar zij niet hoor, zij stampten naar boven op de roltrap die het niet deed. Mijn hemel. Als je zoveel haast hebt moet je eerder komen hoor :')

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 09:37

daantjuhhh schreef:
Jildau schreef:

Ja tui wilde ook graag vluchten onderbrengen bij Eelde.
Maar dat zijn vluchten die heel vroeg vertrekken en daar wilde de burgemeester geen vergunning voor geven. Ook niet voor een paar weken

heeft met name te maken met de mensen die om eelde wonen. Groep VOLE bijvoorbeeld https://www.oogtv.nl/2022/08/vole-kraak ... -is-nihil/

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 16:53

germie schreef:
Jildau schreef:

Wat er vanaf Groningen vliegt is veelal 's avonds, dus dat is wel jammer. En ook is het aantal bestemmingen zeer beperkt.

Ik zou graag meer bestemmingen vanaf Eelde zien. En dan ook vertrektijden in de ochtend.

Zou ik ook graag willen. Vind vanaf Eelde vliegen heel fijn.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-22 17:01

Wij zijn gisteren middag vanaf Eindhoven AirPort vertrokken daar was het rustig toen we aankwamen werd wel iets drukker tegen de tijd dat we mochten vertrekken. Maar al met al ging het heel snel Max 15 min voor de security