Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nimber

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 07:44

Wat leuk om jullie plannen zo te lezen.
Vooral China, wauw dat van de alipay moet je maar net weten.

Dat is mijn ervaring met centraal beheer ook. 3 jaar terug een Maleisië moeten annuleren en alles heel snel terug gekregen. Echt fijn.

In januari heb ik genoten van Egypte, in mei ga ik naar centraal Macedonië/ Griekenland. Maar eigenlijk ben ik nu druk met uitzoeken voor 2026 dan wil ik graag naar Amerika voor een werkvakantie op een ranch en vee drijven.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:03

Wat een leuk topic dit, dat ik dit nooit eerder heb ontdekt. Ik vind het heerlijk om vakanties uit te zoeken en kan me daar ook uuuuuren mee vermaken. Toch wat last van FOBO (Fear of Better Options) maar dat maakt dan ook wel weer dat ik vaak wel wat leuk weet te vinden :D

Binnenkort voor 3 weken naar de VS, alles zelf geboekt en geregeld, echt super leuk om te doen!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:05

Prairy schreef:
Wij hadden een Hyundai Ionic met ongeveer 250-300km bereik. We hebben 9 uur gedaan over wat normaal 5 uur zou zijn. Mede door zoeken naar beschikbare én bereikbare laadpalen die niet achter een hek stonden of waar een hele rij voor stond of wat alleen Tesla was, én waar ons pasje ook nog werkte (en we hadden 2 verschillende passen).

Zoek dat vooraf dus goed uit. Wij waren uiteindelijk vaak erg blij met de laadpalen bij Lidls.

Je kunt er ook voor zorgen dat je bij de Tesla laadpalen kunt laden, ook met een andere auto kan dat. Laadpalen werken altijd en zijn super goed te vinden.

Hoe lang je over een reis met electrische auto doet is sterk afhankelijk van batterij en hoe snel je auto kan laden. We zijn 1,5 jaar terug met de tesla naar noord-italie gereden en dat ging echt meer dan prima. Heeft ons denk ik 1-1,5 uur extra gekost voor het laden op een reis van ruim 1000 km. Dus dat valt best mee.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 13:30

miccamaaike schreef:
Wat een leuk topic dit, dat ik dit nooit eerder heb ontdekt. Ik vind het heerlijk om vakanties uit te zoeken en kan me daar ook uuuuuren mee vermaken. Toch wat last van FOBO (Fear of Better Options) maar dat maakt dan ook wel weer dat ik vaak wel wat leuk weet te vinden :D

Binnenkort voor 3 weken naar de VS, alles zelf geboekt en geregeld, echt super leuk om te doen!

Leuk, waar gaan jullie heen?

Voor mij nog 2 maanden wachten, dan ga ik ook naar USA *\o/*

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 13:33

Ah ga je weer een storm opzoeken, denk dat we er tegelijk zitten maar ik hoop dat we in een minder stormachtig gebied zitten.

We vliegen naar LA en gaan dan een rondreis maken richting de nationale parken, ongeveer zo:

Los Angeles - Grand Canyon - Monument Valley - Arches - Bryce - Zion - Las Vegas - Death Valley - Seqoia - Los Angeles.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-25 13:59

Yes ik ga weer stormchasen inderdaad :D Dat wil ik eigenlijk elk jaar wel doen.

Ah toffe reis. Jullie zitten dan aan de goede kant van het land dus jullie zullen niet veel stormen krijgen.
Geef die stormen maar aan mij :D

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 18:11

Hoe is het hier met ieders zijn plannen? Over 10 dagen ga ik weer richting Amerika.

Mijn man gaat in november naar Japan, volgend jaar gaan wij naar Bali. Maar dan ga ik waarschijnlijk ook weer naar Amerika. Dus leuke dingen in het verschiet.

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:12

Leuke vooruitzichten!

Ik ben nu op Tenerife. :D

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:20

Ga je weer chasen Earth? Lijkt mij zo spannend.

Mandy, Tenerife ben ik nog nooit geweest, wat is daar zoal te doen?

Ik vertrek overmorgen naar Botswana. Ik hoop zo Afrikaanse wilde honden in het wild te zien.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:23

Mandyy schreef:
Leuke vooruitzichten!

Ik ben nu op Tenerife. :D

Oh lekker!!

Wij gaan binnenkort naar Montenegro. Het zal me benieuwen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 18:25

Emj_23 schreef:
Ga je weer chasen Earth? Lijkt mij zo spannend.

Mandy, Tenerife ben ik nog nooit geweest, wat is daar zoal te doen?

Ik vertrek overmorgen naar Botswana. Ik hoop zo Afrikaanse wilde honden in het wild te zien.

Zeker. Het is de bedoeling dat het een jaarlijks terugkerende reis wordt :)

Botswana klinkt ook heel gaaf zeg, veel plezier alvast!

Mandy geniet van je vakantie!

Roosch, Montenegro is ook wel bijzonder. Niet een heel gangbaar vakantieland terwijl dat volgens mij hartstikke mooi is.

Emj_23

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:28

Wat leuk Earth! Jij hebt met chasen wat ik met safari’s heb volgens mij. Verslavend mooi en fantastisch.
Montenegro, klinkt goed. Zet hem op mijn lijstje, ik houd wel van die off the beaten track bestemmingen.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:28

Ja, mijn vriend is er een die altijd graag de niet-standaard dingen wil doen. :')

We hebben 2 verschillende verblijven gekozen aan zee, zodat ik er ook voor kan kiezen gewoon lekker daar te blijven. Hij is er 1 die niet echt stil kan zitten en ik kan dat euh.. behoorlijk goed. Ik heb wel vaker gedacht dat ik een prima bejaarde zou zijn. :')

Alles lijkt heel betaalbaar en goed te regelen tot nu toe dus heel fijn.

Leuk al die vakanties die eraan komen!

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:29

Emj_23 heel eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee. Nog nooit zo onvoorbereid op vakantie gegaan. :P Ik ben 29 weken zwanger dus is een ander soort vakantie dit keer.
Dinsdag en woensdag hebben we een auto gehuurd en gaan we naar een nationaal park (waar een vulkaan is, maar ik mag niet met de kabelbaan) en naar wat dorpjes.

Wauw gave reizen allemaal van jullie!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:31

29 weken alweer, dat schiet op! Als jullie er maar van genieten, het hoeft niet elke keer vol te zitten met spannende dingen toch :)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:34

Ik ben vorige maand weekendje Valencia geweest. In juni weekje naar Kreta. Ben nu bezig met boeken van Sri Lanka in oktober voor 22 dagen en misschien nog in december naar Lapland voor een week. Heel asociaal 4 keer haha doe ik normaal nooit.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:35

Lapland. <3 dat was toch wel een van m'n favoriete reizen tot nu toe!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 18:37

Haha goed bezig, 4 vakanties is wel luxe hahaha. Ik ben benieuwd wat je van Sri Lanka vindt, bij ons staat die ook nog op de lijst, al denk ik dat wij eerder naar Costa Rica zullen gaan.
Onze overburen komen uit het zuiden van India en zij willen ons een keer meenemen. Nu vind ik India zowel fascinerend als een vies land, maar het zuiden (Kerala) ziet er juist onwijs mooi groen uit. Dus wie weet!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 18:59

Earth schreef:
Haha goed bezig, 4 vakanties is wel luxe hahaha. Ik ben benieuwd wat je van Sri Lanka vindt, bij ons staat die ook nog op de lijst, al denk ik dat wij eerder naar Costa Rica zullen gaan.
Onze overburen komen uit het zuiden van India en zij willen ons een keer meenemen. Nu vind ik India zowel fascinerend als een vies land, maar het zuiden (Kerala) ziet er juist onwijs mooi groen uit. Dus wie weet!

Ja weekendje valencia kwam onverwachts en lapland ook, en qua datum kwam het perfect uit want hoef maar 1 dag vrij te vragen want ben de rest al vrij vanwege de feestdagen in december. Dus dat scheelt weer en werd gevraagd of ik met iemand mee wilde dus ja zo'n kans laat ik niet schieten.

Costa Rica ben ik in 2023 en dat was zo mooi. Wil daar ook echt nog een keer terug.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:49

Prachtige plannen!

Costa Rica en Sri Lanka staan hier ook op het lijstje.

Wat leuk Roosch, Montenegro. Wij vertrekken over 30 dagen voor een roadtrip door Slovenië, Kroatië, Bosnië Herzegovina en Montenegro. We kijken er zo naar uit! Lekker even bijna 4 weken met man, kind en hond weg van alles. Komende tijd nog "even" de vignetten regelen, wat toegangskaartjes en papieren voor de hond.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 19:58

Toffe plannen allemaal, Montenegro trekt mij ook wel :j ik ben degene in de relatie die niet stil kan zitten :')

Ik ben net terug van een week in Frankrijk, landhuis gehuurd met de schoonfamilie. Was gezellig, en de Perche een verrassend mooi stukje Frankrijk.

Verder binnenkort 4 dagen zuid-limburg (Hemelvaart), 4 dagen Ardennen (Pinksteren). Dan in juli 2 weken Oostenrijk, 2 verschillende huttentochten en in september nog naar de Italiaanse Dolomieten met de camper. Stiekum ben ik ook al allerlei plannen aan het maken voor volgend jaar.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 22:21

WenK schreef:
Prachtige plannen!

Costa Rica en Sri Lanka staan hier ook op het lijstje.

Wat leuk Roosch, Montenegro. Wij vertrekken over 30 dagen voor een roadtrip door Slovenië, Kroatië, Bosnië Herzegovina en Montenegro. We kijken er zo naar uit! Lekker even bijna 4 weken met man, kind en hond weg van alles. Komende tijd nog "even" de vignetten regelen, wat toegangskaartjes en papieren voor de hond.

Wat een lekker vooruitzicht! Welke stukken willen jullie zien in Montenegro?

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 23:02

Wat een gave plannen allemaal!
Kom ik aan met m'n midweekje landal Hellendoornse berg, met als hoofd attractie in de omgeving Avonturenpark Hellendoorn :')

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 23:52

Mandyy schreef:
Emj_23 heel eerlijk gezegd heb ik geen flauw idee. Nog nooit zo onvoorbereid op vakantie gegaan. :P Ik ben 29 weken zwanger dus is een ander soort vakantie dit keer.
Dinsdag en woensdag hebben we een auto gehuurd en gaan we naar een nationaal park (waar een vulkaan is, maar ik mag niet met de kabelbaan) en naar wat dorpjes.

Wauw gave reizen allemaal van jullie!

Ik ben vorige week teruggekomen van Tenerife, wij hadden fantastisch weer.
Nationaal park is de Teide.
Masca, een bergdorp, is ook erg leuk om naar toe te rijden. Je moet wel een beetje lef hebben.
En dan op de terugweg naar Los Gigantes.
Dagdeel varen om Grienden en dolfijnen te spotten.
Op Tenerife is veel te doen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Op dit moment ben ik een lang weekeind in de buurt van Parijs; vandaag een dagje Eurodisney gedaan, was een gekkenhuis.

Eloya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-25 00:00

Wat een leuk topic! Heb al wat pagina's teruggelezen en wat een mooie reizen allemaal :D.

Ik ga vrij spontaan nadat ideeën voor deze reis lang bleven liggen. 11-15 mei naar Ierland met 2 vriendinnen. Een andere vriendin studeert daar een jaar.
Dus nu in korte tijd vanalles uitzoeken en boeken. We hebben een auto gehuurd daar en gaan zelf rijden, ben heel benieuwd hoe het is om links te rijden ook.