[VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 10:00

Heel leuk om het geheel zo te kunnen zien ! <3
Prachtig vergezicht en inderdaad vanuit huis kan je gaan paragliden :):)
De inburgering is ook al een feit hoor ik. Un petit stukje tuin :')

Ach ja, de viezigheid valt mij nogal mee denk ik. Ik lees / zie hier op het forum wel viezere dingen :=

Tof dat de enige buur goed meevalt. Beter een goede buur dan een verre vriend zeggen ze altijd :D
Charollais heb je ook in schapenversie :D , maar die koeien zijn echt huge :wow:

JudithO

Re: [VOLG] Onze emigratie naar Canada en Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 11:15

Haha pandora, ja zo vouwen we steeds meer franse woordjes tussen de regels door ;)
De beste manier om het te leren!

Viezigheid kun je op beeld niet zo best vastleggen haha. Laten we zeggen dat het ons verbaast dat we nog geen levende muizen of ratten tegengekomen zijn! Al verwacht ik dat dat slechts een kwestie van tijd gaat zijn...

En inderdaad, een goede buurman is goud waard! Deze is echt super aardig en enorm behulpzaam. Dat is sowieso hier iedereen, echt enorm prettig!

Charollais schapen heb ik nog niet van dichtbij bekeken, maar ik geloof je graag wat de maat betreft ;)

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:24

Charolais schapen zijn irritante hysterische gevallen :+ ja wij hebben ze ook in de kudde lopen := geven wel mooi vlees :j

Fijn dat jullie huisje nu echt van jullie is. Ben benieuwd naar de verdere plannen.

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:40

Proficiat TS. Lees al eventjes mee en heel blij dat jullie eindelijk de sleutel hebben. Ik ben zelf van half Franse afkomst en mijn mam lachte altijd met de Franse schoonmaakkunsten. Ik kon haar daar echt geen ongelijk in geven. De kraaknette leefruimtes zoals bij ons heb ik in Frankrijk niet vaak gezien. Daartegenover eet je bij de gemiddelde Fransman wel beter dan onze doorsnee gerechten. Iedere cultuur heeft zo zijn eigenaardigheden haha. Verder heel benieuwd naar hoe het allemaal gaat worden. Veel succes met het verbouwen/inrichten

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 11:50

Wij spreken op werk met de franstaligen altijd zo :') Hebben ze ook al veel nederlandse woorden door geleerd. Win win situatie voor iedereen 8-)

Citaat:
De kraaknette leefruimtes zoals bij ons heb ik in Frankrijk niet vaak gezien.

Ik heb altijd zo'n gevoel van thuiskomen bij de fransen. Geen idee waarom... O:)

Ik vind die blauwe deur heel mooi trouwens <3 . Kloddertje verf erover en het is net nieuw.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:14

Een prachtig plekje. Potentieel genoeg. Veel geluk gewenst.
Ik ben benieuwd hoe jullie het gaan opknappen en inrichten.

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:15

Wij hadden hier vroeger rasechte Brusselaars rondlopen. :j (nu op pensioen) Nederlands en Frans werd hier regelmatig gemixt. Om nog maar te zwijgen van Brusselse uitdrukkingen die een gewone Vlaming of Waal niet begrijpen, denk ik. :')

Yay voor de sleutels !! Heel veel plezier ginder !

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:56

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 12:58

Hier thuis spreken we Nederfrans :+

En ik ben blij te lezen dat mijn huishouden dus gewoon komt door extreem goede intrgratie :))

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:27

lizy29 schreef:

En ik ben blij te lezen dat mijn huishouden dus gewoon komt door extreem goede intrgratie :))

Frederlands en ja dat laatste!!!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:31

lizy29 schreef:

Het verklaart hier ook een hoop :') .

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 13:42

Zie je wel, ik moet gewoon echt naar Frankrijk emigreren. Jammer dat mijn man steeds uitstel wil :')

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:01

Prairy schreef:
Zie je wel, ik moet gewoon echt naar Frankrijk emigreren. Jammer dat mijn man steeds uitstel wil :')

Er zijn hier ook leuke mannen :j

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 14:16

Als mijn moeder vroeger iets ff snel wilde doen of ze was niet tevreden over onze schoonmaakkunsten dan noemde ze dat met de ‘Franse Slag’
Snap nu waarom haha

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 14:21

Hier dan een luchtfoto:

Afbeelding

Waar blauw ons terrein is (1280 m2), rood de moestuin wordt en groen een vijver.
De omringende weilanden gaan wij per het voorjaar huren, want...
de pony's komen toch nog naar Frankrijk! Per half mei op zijn vroegst, dan is hier de winter ten einde en groeit het gras wel weer. De verhuurster is de dochter van de verkoopster. Zij is er helemaal gelukkig mee en vertelt aan iedereen dat de pony's hier komen, inclusief de notaris vorige week :')
Ze heeft zelf Highland koeien, maar gebruikt het land hier om het huis niet. Dat wordt nu verhuurd aan iemand anders met 3 fokmerries en een oude IJslander, maar dat stopt dus na dit weideseizoen.

Dan de planning van de aanbouw.

Zo hebben we nu de benedenverdieping in gedachte:

Afbeelding

En dit wordt dan de bovenverdieping:

Afbeelding
Waarbij de voorkant open is en dus helemaal tot op de begane grond uitkomt.

Indeling etc zal nog wel 20x wijzigen, maar dit is even een eerste opzet om te kijken waar we de muren etc willen hebben en wat er mogelijk is qua indeling. In feite halen we het hele plafond uit de benedenverdieping, want op de tekening hebben we de rand van de balustrade op de muur waar je op de benedenverdieping de keuken tegenaan hebt zitten. Daaronder zit het stookhok, dat blijft gewoon onderdeel van het woonhuis.

@thequeensmum :')

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:08

Hoe leuk is dat van de pony's ! *\o/* Hoeveel heb je er ?
Volgens mij kan er een hele kudde komen te zien aan de oppervlakte grasland rondom :D
En zo te lezen hebben ze er al een fan bij. 8-)
Highlanders zijn mooie beesten ook.

Geweldige locatie, jullie huis. The middle of nowhere zo ongeveer. Echt een droom dit.
De indeling doet mij een beetje denken aan tiny houses. Die hebben vaak ook een ' doorkijk ' van boven naar beneden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 15:25

Hey leuk jullie plannen allemaal, leuk dat het dus echt doorgaat dat je pony's komen! TOF! Gaat je oudste dan ook mee? Ja toch? Gaaf die tekeningen van je inrichting, ziet er gelijk lekker strak uit!

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-22 15:48

Ik heb 3 Shetlanders, samen met mijn zusje. Zij heeft ze nu in Nederland onder haar hoede. En ja Monique, de oudste gaat ook mee, ze doet het weer een stuk beter (ondanks dat ze nu weer licht HB staat).

We krijgen ongeveer 2 ha te huur, nog veeeeeeeeeel meer dan op de foto te zien ;) Maar hoe en wat precies dat hoor ik nog wel een keer.

Dit is inderdaad de middle of nowhere. Echt heeeerlijk rustig hier. Geen langsrijdende auto's of wat dan ook, nu niet nooit niet. En middenin een natuurpark dus bijbouwen gaat ook niet gebeuren :D

De indeling van de aanbouw hebben we zojuist alweer gewijzigd haha. Dat zal vast nog wel een paar keer gebeuren.

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-22 16:56

Gefeliciteerd met jullie nieuwe stulpje, prachtige plek en lekker rustig in de groene natuur.
Heel veel plezier en succes gewenst met de verbouwing, erg leuk om te volgen…

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 09:28

Shetties zijn leuk ! En soms ook wel draakjes }:)
Op heel dat stuk land kunnen wel 100 shetjes staan :D

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-22 14:19

Zo nou echt wel! Zeker omdat 2 van de 3 PPID hebben en ik dus erg voorzichtig moet zijn met gras. Maar in de toekomst willen we er ook nog 2 'paarden met poten' bij hebben, groot formaat dus zodat we ook kunnen rijden. Dat kan hier zo enorm goddelijk! Maar goed, eerst de pony's maar eens hierheen en dan zien we het wel weer. We zullen ons voorlopig nog niet vervelen, dat scheelt ;)

@kally, bedankt!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 14:29

Wat zijn paarden met poten dan? :+
Maar tof hoor Judith!!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 15:56

_O- paarden met poten...
Ik gok op het type boulonnais of percheron ? :D

PPID... zwijg mij erover. :x Ik had er ook 2, nu nog ééntje. De oudste is afgelopen april ingeslapen door koliek. Toch mooi 30 jaar geworden in relatief goede gezondheid.
Dan zul je idd heel secuur moeten zijn met het gras.
Brengt wat denkwerk met zich mee maar komt vast wel goed.

En om de boel kort te houden, zijn er nog altijd een paar highlanders desnoods :P

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 16:27

Die highlanders had de boer toch?

Met poten bedoelt ze denk ik comtois.

En ik denk dat je hetzelfde gras hebt als ik in de zuid-correze, dat valt mee voor hb.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-22 18:03

Naar mijn ervaring is vooral het blijven lopen belangrijk bij deze aandoening. Mijn ervaring, mijn paard ;). Misschien kun je in die weides een track realiseren met prikpaaltjes.