Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:57

Het ligt niet aan het gewicht, maar aan de omvang. Mijn man is al veel afgevallen en heeft daardoor nogal een hangbuik en loszittend/overschot aan huid. Ik denk idd combinatie van lengte en zijn omvang. Hij past nl wel! Alles paste goed, de beugel zat goed, stoel had hij nog ruimte over, maar er bleef een rood lampje branden.

Edit: laatste stukje verwijderd na het laatste stukje van de postster voor mij goed te hebben gelezen.
Laatst bijgewerkt door fohadie op 27-01-25 14:59, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 14:58

xPabloBokt schreef:
Hoe wil je maximum gewicht doen dan? Iemand die 1.90 is en 100kg weegt heeft een heel ander postuur dan iemand van 1.60 met hetzelfde gewicht.

Voor jouw gevoel kan een beugel vast zitten - maar wat gebeurt er bij impact? Zit de beugel dan nog steeds vast genoeg?

Beveiligingsmaatregelen worden gewoon aangescherpt. Daar kan de Efteling niet zo veel aan doen, dan moet je bij de TÜV zijn.

Het is en blijft maatwerk.

Ik ben het eens met dat een testseat zou helpen, mijn wetens zijn ze daar in ieder geval bij Danse Macabre mee bezig. Bij de J&DD staat er een en bij de Baron ook.

Is dat laatste zo? Dan wordt er eindelijk wat mee gedaan, dat zou fijn zijn! We zijn dus al een tijd niet meer bij Joris geweest omdat het niet ging, maar ik zal er de volgende keer opletten. Dank voor je antwoord.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:00

Ah die buik zou het probleem kunnen zijn inderdaad. Samen met het minder lang zijn. Bij mij door prednison en extreem snel aankomen en afvallen daardoor een overschot dat in de weg zit. -O-

Pablobokt 100 kg is 100 kg ongeacht welk postuur daar bij hoort. Of er zouden mensen moeten checken als je langsloopt. Als je zolang wacht zou je toch gezien moeten zijn door medewerkers :?

Ik zie grote brede kerels erin zitten waar ik zowat twee keer inpas in lengte en breedte en die kunnen wel mee. Best raar eigenlijk -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 27-01-25 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:02

Ik ben laatst in Plopsa indoor geweest, daar hadden ze een attractie tot 120 kg uit mijn hoofd. Ik zit daar echt best ruim onder, maar paste ook niet. Kan me ook niet voorstellen dat iemand van 120kg daarin had gepast :') altijd lastig qua gewicht etc.

@leonie: hou ik je aan haha. Ik werk onregelmatig (sinds vandaag), dus ben regelmatig doordeweeks vrij of hoef dan pas laat te beginnen.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 16:28

Niet alleen qua gewicht ook qua lengte, te klein of te lang, kinderen beledigd dat ze nog niet groot genoeg zijn en m'n man teleurgesteld dat ie te lang is - bv black mamba in fantasia , het is nu eenmaal zo dat sommige dingen niet passen en dan kan je er niet in , jammer - ja, maar in het kader van veiligheid wel begrijpelijk hoor.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 18:09

karuna schreef:
Ah die buik zou het probleem kunnen zijn inderdaad. Samen met het minder lang zijn. Bij mij door prednison en extreem snel aankomen en afvallen daardoor een overschot dat in de weg zit. -O-

Pablobokt 100 kg is 100 kg ongeacht welk postuur daar bij hoort. Of er zouden mensen moeten checken als je langsloopt. Als je zolang wacht zou je toch gezien moeten zijn door medewerkers :?

Ik zie grote brede kerels erin zitten waar ik zowat twee keer inpas in lengte en breedte en die kunnen wel mee. Best raar eigenlijk -O-

Nouja, dat laatste dus. Ook wij hebben filmpjes gezien van mensen die er veel zwaarder uitzagen en ook in het allereerste testfilmpje van medewerkers zie je een boom van een kerel zitten. Dus dat maakt niet uit. Het is idd echt de combi van kort en dikke buik. Gewicht maakt niet uit, het is wel wat Pablo Bokt zegt: of je nu 2 mtr bent en 100 kg, of 1.70 mtr en 100 kg. Die van 2 mtr zou wel in deze attractie kunnen, die van 1,70 mtr niet. Het hangt er juist alles vanaf hoe je postuur is.

Knollentuin, als je het weet, dan is het jammer dan idd, maar als je er pas na twee uur wachten achterkomt is het wel iets meer dan alleen 'jammer dan'. Ook is het gewoon 'jammer dan' dat steeds meer attracties over gaan op een systeem wat meer mensen uitsluit. Attracties die altijd konden, kunnen nu ineens niet meer.

Maar goed, voor de volgende keer proberen we de vernieuwde Vliegende Hollander uit en als die na 18 jaar ineens niet meer kan, dan weten we dat ook weer.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 20:02

Ik vind het apart dat de Winterefteling nu al stopt? Ik dacht dat het altijd tot eind februari was.

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 21:32

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:01

<3
Afbeelding

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:11

MallyBelly schreef:

Ik ben er nu ook! Met m’n zoontje en neefje haha. Vind y best druk

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:31

Genieten!

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 15:47

theadora99 schreef:
MallyBelly schreef:

Ik ben er nu ook! Met m’n zoontje en neefje haha. Vind y best druk

Druk? Voor mijn gevoel juist niet. :P Vorige week waren we er met veel slechter weer en toen was het n keer zo druk.
We zijn er pas net, doen n klein rondje en weer terug, hadden n paar uurtjes over.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 16:51

Haha ja vorige 2 keren dat ik er was kon ik overal blijven zitten, alleen DM niet. Droomvlucht uitgestorven, carnaval leeg :')

MallyBelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:43

theadora99 schreef:
Haha ja vorige 2 keren dat ik er was kon ik overal blijven zitten, alleen DM niet. Droomvlucht uitgestorven, carnaval leeg :')
haha ja Oke, dan snap ik m, ten opzichte van normaal, viel het nog mee.
We hebben n stukje gewandeld,treintje en carnaval, toen snel weer naar huis want er moesten op tijd thuis zijn. Kort maar toch ff er tussen uit geweest <3

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:44

Ja vandaag was al "normaal" voorspelt in plaats van rustig. Ik vind de vrijdag sowieso altijd wel ietsje drukker, dan zijn best veel mensen vrij.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-25 20:50

Ik had het idee dat er in België of Duitsland iets was, er waren écht veel Duitsers en Belgen vond ik.
Uiteindelijk werd het een stuk rustiger en hebben we nog 2x carnaval (blijven zitten) kunnen doen en zijn we nog naar droomvlucht geweest haha. Was wel echt prima weer, beetje fris maar niks te koud

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:08

Iemand toevallig vandaag in de Efteling die mij kan vertellen/laten zien hoe het weer is? Hier in Helmond stralend weer maar mijn weerapp zegt bewolkt in Kaatsheuvel. Twijfel erover om te gaan..

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 12:21

xPabloBokt schreef:
Iemand toevallig vandaag in de Efteling die mij kan vertellen/laten zien hoe het weer is? Hier in Helmond stralend weer maar mijn weerapp zegt bewolkt in Kaatsheuvel. Twijfel erover om te gaan..

Afbeelding
Weer nu in Kaatsheuvel

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 13:26

Ook bewolkt is het prima te doen hoor! :D
Maar het is inderdaad prachtig weer!

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:06

Weet iemand of je de merchandise van de Efteling ergens kan bestellen? Wilde een kaartspel van Dance Macabre als cadeautje kopen voor mijn dochter, zij is dol op bijzondere kaartspellen, maar kan nergens vinden of ze te bestellen zijn.
Op marktplaats zie ik ze wel, maar daar vragen mensen wel 20 euro ex verzendkosten
( begreep dat ze bij de Efteling zelf 10 euro kosten).

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:13

thequeensmum schreef:
Weet iemand of je de merchandise van de Efteling ergens kan bestellen? Wilde een kaartspel van Dance Macabre als cadeautje kopen voor mijn dochter, zij is dol op bijzondere kaartspellen, maar kan nergens vinden of ze te bestellen zijn.
Op marktplaats zie ik ze wel, maar daar vragen mensen wel 20 euro ex verzendkosten

Nee, die is alleen ter plekke te koop helaas.

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:25

Oh dat is jammer.
Bedankt voor je reactie

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:27

thequeensmum schreef:

Wanneer heb je het nodig? Want ik heb een abonnement, maar weet nog niet wanneer ik ga.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:28

Misschien dat iemand in dit topic ze kan halen en naar je kan opsturen? :D

Edit, iemand als Barbabientje dus :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-25 11:38

thequeensmum schreef:

Ik ga vrijdag, wil hem voor 10 + verzendkosten opsturen als je niet in de buurt woont.