Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:16

Www.prinosreizen.nl
Heeft leuke, minder bekende bestemmingen. Is misschien wat duurder, maar je kan er informatie opdoen en dan kijken of je het goedkoper of los kan boeken.

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 07:31

Ik mis Arke en Corendon ook nog in je lijstje. Corendon heeft ook nog een afsplitsing zoals Sunweb, Elizawashere, en dat is Karen's Choice.
Kun je bij Eliza ook niets vinden?
Op de eilanden die je noemt heb ik toch zat leuke accommodaties gezien of er zelfs verbleven. Of zit alles al vol? Je lijkt me best laat met boeken. Ik heb in oktober al onze accomodatie voor september dit jaar vastgelegd.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 07:48

Op de dag dat wij uitchecken reserveren wij al min of meer voor het jaar erop.

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 08:04

Ik heb geen idee wat je daar betaalt en wat je budget is. Maar op Aegina zit dit prachtige appartementencomplex; http://www.zoover.nl/griekenland/saroni ... ppartement.

Ik heb ook geen idee of het eiland is wat jullie zoeken of dat je er te weinig te doen vind. Maar wij vinden het er heerlijk. Meerdere dorpjes met haventjes, mooie stranden en best wel wat bezienswaardigheden.

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:07

Door omstandigheden hebben we wat langer gewacht, want meestal boeken we in januari. We hebben zondag bijna geboekt tot ik nog even de recensies goed doorlas en daar las dat, in de periode dat wij gingen, je je handdoek al vroeg bij het zwembad neer moet leggen. Persoonlijk ben ik daar geen voorstander van, dus viel
de accommodatie af. Dus bedacht ik me de zoekactie maar weer van vooraf aan te beginnen. :+

Electra; Ik ga die website is uitpluizen zometeen.. Ik ken hem nog niet thanks!

Fitzroy; We hebben een aantal favorieten bij Elizah. Staan op ons lijstje. Wat ik nadeel vindt van Elizah was dat het meestal wat afgelegen ligt,
waardoor je s avonds met de auto over d'r weg moet/taxi moet nemen. (Twee x mijn ervaring) Corendon is nog een goede!

Dewirox; Dat ziet er heel leuk uit! Boek jij dan ook via expedia of doe je de vlucht en accomodaties los van elkaar boeken?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:20

@wieldop, dat zou je even moeten kijken. Wij hebben vrienden op Aegina waar wij appartementen van huren, dus wij boeken altijd alleen vliegtickets naar Athene (je moet nog even met de bus naar de haven en een stukje met de boot). Maar volgens mij zijn vliegtickets naar Athene inmiddels best prijzig.

Toevallig zijn we dit appartementencomplex een paar jaar geleden tegen gekomen toen we met de scooters op pad waren. Mijn ouders hebben toen ook binnen gekeken en alles zag er super uit!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-15 18:19

Ik boek tegenwoordig alles los en het liefst rechtstreeks bij de eigenaren. Zeker als je op Athene kunt vliegen is dit veel goedkoper.
Nu naar Kefalonia zijn de tickets wel duur en maakt het uiteindelijk niet zoveel meer uit. Alleen zitten wij in veel mooiere accommodatie dan door reisorganisaties aangeboden wordt.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:02

Een beetje off-topic maar wel grappig :')

Ah...

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 07:37

Ik kom mezelf eens melden in dit topic :)

Ik heb plannen om in september/oktober met Djoser een 20-daagse rondreis door Griekenland te maken (http://www.djoser.nl/rondreis_griekenla ... iekenland/). Iemand toevallig ervaring met deze reis of organisatie?

Verder kom ik graag meelezen met jullie Griekenland avonturen! Ben één keer eerder in Griekenland geweest (op Kreta), en dat vond ik prachtig, dus ik ben benieuwd hoe ik de rest van Griekenland ga ervaren :)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 06:58

Beetje late reactie, maar wij hebben wel een fly-drive gemaakt langs de door jou genoemde plaatsen. Ik vind sommige dagen erg gehaast, maar dat is eigenlijk wel een kenmerk van alle georganiseerde reizen imo (ook in andere landen).
Je ziet heel veel, dat wel.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:17

Wet het iemand hoe het zit met de wind op Kos. Vorig jaar op karpathos geweest en er was altijd wind. Toen wel achter in Sept geweest willen nu begin sept.
Heb een leuke accommodatie op het oog. Hotel platanista. Iemand bekend mee?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 11:35

baudyh schreef:
Wet het iemand hoe het zit met de wind op Kos. Vorig jaar op karpathos geweest en er was altijd wind. Toen wel achter in Sept geweest willen nu begin sept.
Heb een leuke accommodatie op het oog. Hotel platanista. Iemand bekend mee?

Ik ben jaren geleden op Kos geweest in september, wind viel mee, wel 3 dagen regen :D
vrienden zijn in dat hotel geweest, zij vonden het geweldig, luxe hotel, het krijgt goede recensies

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 12:11

Kos,...en wind. nou...daar heb ik wel ervaring mee. ^) -O-

Wij konden vanwege windkracht 9 vol op de kop niet terug naar Kos. Hebben de boot op Rhodos moeten achterlaten en met de ferry terug om ons vliegtuig te halen. Dat was rond 10 september ongeveer.

Gelukkig is het meestal niet zo erg. In de maanden juli en augustus tot half september kan je last hebben van de meltemi. Dan kan er flinke wind staan.

Ik vind het zolang we er niet tegenin hoeven te zeilen wel lekker moet ik zeggen. Als het warm is geeft het een heerlijke verkoeling.

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 20:19

Ik zie dit topic nu las maar ik ben 2 jaar geleden naar Griekenland geweest naar het eiland Kos,het was super leuk! We zaten op 20 minuten fiets afstand van kos stad. Alleen de eerste dag moesten we lopen naar de fietsen in de hitte dus dat was wat minder en ik was ook bijna aangereden maar voor de rest was het erg leuk! We hadden ook een hotel met een groot zwembad en zijn alle 7 dagen eigenlijk naar kos stad geweest. En ze hebben daar zo'n super leuke rotonde met dolfijnen erop dichtbij de haven. Alleen er zijn wel veel zwervers en zwerfdieren dus eigenlijk best zielig :(:) maar we willen nog een keer naar kos terug voor de natuur en dan met de boot nog een week naa een ander eiland. Iemand aanraders?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 14:05

Iemand ervaring met paardrijden op Corfu in Sidari?

We hebben nog steeds niet geboekt en gaan waarschijnlijk voor een last minute of in begin september :') (beetje werk issues helaas)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 15:16

Geboekt *\o/* Wij gaan 23 Augustus naar Caravia Beach in Marmari, Kos. We zijn al een aantal keer op Kos geweest, dus echt nieuw is het niet meer, maar ik wil zeker wel wat dingen doen. Mocht iemand tips hebben laat maar horen ;)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 20:10

Ook wij hebben geboekt. 10 September naar Kos. Naar hotel platanista. Inderdaad super recensies, moet goedkomen denk ik. We gaan 11 dagen.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:09

hey allemaal bokkers die ook naar kos gaan. Ik toevallig ook, in september 11 dagen :D Zin in!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:24

Ik ga in September weer naar m'n familie :+ M'n ouders betalen dit keer voor m'n vriend en mij en willen dus erg graag dat we meegaan.
We wilden eigenlijk ver weg (Mexico of Cuba) maar m'n vriend kon dat ook niet echt betalen deze zomer. Dus, Tolo!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-15 18:17

Tolo is ook leuk toch ;) oké, wel wat anders dan Mexico of Cuba, maar ik geloof toch dat ik liever naar Griekenland ga. Vond de Mexicanen erg opdringerig, daar houd ik niet van.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 18:28

Het liefst was ik naar Zuid-Oost Azie gegaan maar geloof dat vriendlief dat niet zo ziet zitten :P Jammer, want ik ben echt verliefd op Azie.

Tolo is zeker leuk! We zijn er afgelopen zomer geweest (mijn vriend en ik alleen, mijn ouders waren in mei geweest) en het beviel hem toen erg goed, hij kon het ook heel goed vinden met mijn familie.
Heb vooral zin in het eten haha, er zijn hier bijna geen Griekse restaurants te vinden! En het hotel waar we heen gaan is heel fijn en volgens mij ook nog gerenoveerd sinds ik er ben geweest.

_Sheila_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-15 17:35

Iemand nog een leuke aanrader voor Rhodos, vlakbij of aan het strand met een leuk zwembad?

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 20:57

_Sheila_ schreef:
Iemand nog een leuke aanrader voor Rhodos, vlakbij of aan het strand met een leuk zwembad?

D' Andrea Mare. 2 keer al geweest en echt helemaal super! :D

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-15 21:12

_Sheila_ schreef:

Kalithea Horizon Royal! 2 keer geweest en beide keren was het super +:)+

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-15 10:43

Had ik al gezegd dat we naar Lesbos gaan? Ik heb er echt zin in.
En ik heb in Grieks koken een nieuwe hobby. Alhoewel het nooit x o smaakt als daar, dat is onovertroffen.....