Zuid Afrika

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

manzano

Re: Zuid Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 13:57

Wat doe je in CT Iriscope?

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:05

Ik doe 18+ thuiswerk ( dat topic heb je wellicht ooit gezien) en dat kan ik doen waar ik maar wil.
Ik werk dus wanneer ik geld nodig heb en verder geniet ik zoveel mogelijk van het leven, de natuur en sinds kort mn Zuid Afrikaanse vriendje :)

We zijn vorige week naar Chapman's Peak geweest, via Noordhoek naar Simon's Town door gereden. Waren gisteren in Houtbay omdat hij daar moest optreden (hij zingt in een band) en proberen zeker 1x in de week 's avonds of 's nachts naar het strand te rijden voor een picknick of zonsondergang.

Verder loop ik veel hard, ga graag de bush in om te wandelen en probeer regelmatig een berg te beklimmen (Tafelberg, Lions Head of Signal Hill) etc, dat soort dingen kun je allemaal zo goed doen hier.

Edit; vergeet ik nog t belangrijkste; Wijn proeven en lunchen op wine farms :9
(waarom hebben we geen wijndrinkende smileys?!)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 14:07

Nee niet gezien :D Maar dat is dan idd overal wel te doen ja.

Chapman's peak vond ik echt fantastisch <3 <3 Net als de tafelberg beklimmen.
We hebben maar 1 dag CT zelf gedaan en dat was niet zo'n leuke ervaring, dus wil nog wel x terug om dat over te doen.
Vind de omgeving bij de wijngebieden ook zo mooi <3

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:10

Wat zonde dat je niet zo'n fijne ervaring hebt gehad! Ik ben hier 2 maanden geleden naar toe verhuisd en wil echt nooit meer weg. Ik moet de winter nog meemaken, die schijnt niet zo tof te zijn, maar dat zien we dan wel weer. Ik ben Nederlands dus zo erg kan t niet zijn :+

Mocht iemand deze kant uit komen, laat het me vooral weten!

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 20:54

Ik ben nog nooit naar Kaapstad geweest, wie weet ooit. Voorlopig trekt een stad mij niet voor een vakantie en ga ik echt voor de natuur en fotografie ;)

Vandaag de boeking rond gekregen voor de overnachtingen in het park, idd heel veel al vol!
Zeker omdat we met 4 personen zijn, mijn oom en tante die in Pretoria wonen (75+) gaan ook 2 weken met ons mee want dat kon net. 2 dagen later gaan ze naar Magalies Park, Hartbeespoort. Kunnen ze tussendoor nog net even thuis een paar wasjes draaien _O-

Onze planning is 25 oktober de ochtend vlucht naar J'Burg, dan overnachten in een hotel vlakbij het vliegveld.
Volgende ochtend om 10.00 de vlucht naar Skukuza, daar de auto ophalen en dan eerst 3 nachten in Skukuza blijven. Kijk nu al uit naar heel wat uurtjes bij Lake Panic in de hide!
Mijn oom en tante komen dan in de loop van de eerste dag ook aan in Skukuza.
Daarna 2 nachten Berg en Dal, een kamp waar we al eerder zijn geweest en vorig jaar reden we er langs toen we bij Malelane Gate eruit gingen en toen begon het weer te kriebelen want het is daar zo mooi...
Dan gaan we 3 nachten naar Satara (Orpen was al vol voor wat wij zochten voor 4 personen), vervolgens 2 nachten Lower Sabie (eindelijk gelukt daar een keer te boeken want het is steeds vol) en de laatste 2 nachten weer in Skukuza.
Laatste ochtend kunnen we nog naar Lake Panic om vervolgens om 14.50 van Skukuza naar J'Burg te vliegen en dan de nacht vlucht weer naar A'dam.
8 november kunnen we dan de oppas thuis weer aflossen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:00

Oooh wat een heerlijk vooruitzicht <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:15

Ja ik kijk er ook heel erg naar uit!
Grappig trouwens, vorig jaar was ik daar dezelfde periode, 26 t/m 7 november al hadden we toen een paar dagen minder Kruger maar ook nog een grote familie meeting in Pretoria.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:20

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:37

Ik vond qua natuur het hele land geweldig <3

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 21:46

Haha tja ik ben een (beginnende) birder en je kan mij ook gewoon dumpen bij Lake Panic of Sunset Dam en 2 weken later weer ophalen :D
Hoe vaak we ook niet met de auto stil stonden, andere mensen ook stopten en aan het turen waren waar wij nou naar keken. Tot we zeiden a bird! en dan reden ze weer door _O-

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 21:50

Hahahaahahaha!! Ik heb ook niet zo veel met vogels moet ik eerlijk bekennen.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:12

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 08:51

Iriscope schreef:
Wat zonde dat je niet zo'n fijne ervaring hebt gehad! Ik ben hier 2 maanden geleden naar toe verhuisd en wil echt nooit meer weg. Ik moet de winter nog meemaken, die schijnt niet zo tof te zijn, maar dat zien we dan wel weer. Ik ben Nederlands dus zo erg kan t niet zijn :+

Mocht iemand deze kant uit komen, laat het me vooral weten!

Vrijdag tot zondag ben ik in CT om dressuurles te geven!

Winters in CT zijn idd absoluut niet fijn, ik raad je aan om tegen die tijd richting Durban/Umhlanga te gaan :D 8-) :brr: {:}

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 12:33

Haha ik wil hier niet weg, heb een veel te leuk vriendje hier! Ben je nu al in Zuid Afrika of vlieg je pas eind van de week?
Waar ga je precies les geven? Misschien regel ik wel even dat ik kom kijken, boktmeeting in CT :D

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 15:24

Ik vlieg morgenavond, maar geef les op privélocaties, dus niet openbaar.

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 16:47

En heb je toevallig zaterdag eind vd middag al plannen richting de avond? We hebben een braai op t strand gepland staan met vrienden, als je t leuk vindt om te komen! Is aan de kant van Blouberg.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:40

Ik ben begin augustus in CT! :)

Uit eten gaan is hier betrekkelijk goedkoop ja. Voor een biefstuk betaal je bij een goed restaurant hier zo'n 115 Rand, omgerekend rond de €10. Ligt er wel aan welke plaats, waar ik woon is het redelijk toeristisch.

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:43

Sokje_6 schreef:

Uit eten gaan is hier betrekkelijk goedkoop ja. Voor een biefstuk betaal je bij een goed restaurant hier zo'n 115 Rand, omgerekend rond de €10. Ligt er wel aan welke plaats, waar ik woon is het redelijk toeristisch.

Heimwee... Heerlijke steaks bij Van Hunks (Kloof Street/Upper Union Street) voor heel weinig geld.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 20:51

Ik braai ze graag zelf :D Had wel een hele goeie bij een kleine plaatselijke tent hier, met half gesmolten roomboter met roosmarijn en nog wat andere kruiden, en knoflook. Man man, die was echt perfect.

Maar waar is Van Hunks? In CT? Dan ga ik dat onthouden!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 22:08

gabyfedde schreef:
Sokje_6 schreef:

Heimwee... Heerlijke steaks bij Van Hunks (Kloof Street/Upper Union Street) voor heel weinig geld.

Haha das mn stamkroeg! Ik woon er 10 minuten lopen vandaan!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-15 06:36

Wij hebben toen zoooo lekker gegeten bij The Hussar Grill in Camps Bay :9

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 14:32

Iriscope schreef:
En heb je toevallig zaterdag eind vd middag al plannen richting de avond? We hebben een braai op t strand gepland staan met vrienden, als je t leuk vindt om te komen! Is aan de kant van Blouberg.

Wat leuk, ik gooi het in de groep! Bedankt voor de uitnodiging in ieder geval!

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 15:14

Ik zal je mijn nummer even PBen, mocht je me daar willen bereiken met welke reden dan ook!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:19

Iriscope schreef:
gabyfedde schreef:

Haha das mn stamkroeg! Ik woon er 10 minuten lopen vandaan!

Serious!! Dan woon je in een mooie buurt. Ik heb bijna 2 maanden in de Union Street gebivakkeerd.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 08:54

Ik zit te kijken naar tickets. Is iemand wel eens met Kenya airways die kant op gevlogen?
Ben benieuwd hoe dat is bevallen en hoe de overstap op Nairobi is...