USA 2012

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:04

Yasmine schreef:
Lifaya, ik zou gewoon zeggen dat je afgestudeerde student bent en dat je binnenkort met een nieuwe opleiding begint oid. Bij mij vroegen ze wel altijd waar ik studeer, wat ik studeer, hoeveel jaren ik nog moet enz. Ze vragen soms heel erg door.

Ook opletten met te zeggen dat je naar een ranch gaat, ik zou gewoon zeggen dat je vrienden gaat bezoeken voor een paar weken oid. Want ze zijn erg voorzichtig met ziektes etc. die worden overgedragen van dieren buiten Amerika naar dieren binnen Amerika. Ze willen vaak bv. niet dat je je rijlaarzen oid meebrengt omdat die in contact kunnen zijn geweest met zieke dieren.

Sowieso opletten met wat je zegt; je gaat daar werken op een toeristen visum, zijn ze nooit zo heel blij mee..

MacavityL

Re: USA 2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:05

De I-94 is alleen nog nodig als je op een bepaald visum gaat; ik heb 'm bijvoorbeeld wel moeten invullen (en niet vergeten weer in te leven voordat ik vertrek).

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:07

Voor toeristen visum is het niet nodig, maar ik geloof direct dat je op een studentenvisum of werkvisum het nodig zult hebben met oog op mogelijk achterblijven.

Lifaya; wees iig niet té eerlijk haha :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:41

Yasmine schreef:
Lifaya, ik zou gewoon zeggen dat je afgestudeerde student bent en dat je binnenkort met een nieuwe opleiding begint oid. Bij mij vroegen ze wel altijd waar ik studeer, wat ik studeer, hoeveel jaren ik nog moet enz. Ze vragen soms heel erg door.

Ook opletten met te zeggen dat je naar een ranch gaat, ik zou gewoon zeggen dat je vrienden gaat bezoeken voor een paar weken oid. Want ze zijn erg voorzichtig met ziektes etc. die worden overgedragen van dieren buiten Amerika naar dieren binnen Amerika. Ze willen vaak bv. niet dat je je rijlaarzen oid meebrengt omdat die in contact kunnen zijn geweest met zieke dieren.

Ik ga idd zeggen dat ik naar vrienden van vrienden ga om even lekker te kunnen genieten van de omgeving en tot mezelf te komen :P Ik neem idd geen rijlaarzen mee, die koop ik daar :j tis overigens niet echt werken, meer meedraaien op een ranch, want je maakt wel deel uit van het gezin :j

Hmmm ik hoop dat ik alles gewoon netjes kan beantwoorden hahaha :))

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:43

M.a.w. werken tegen kost en inwoning, dus pas op wat je zegt. ;)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:44

Gewoon het houden op 'vrienden opzoeken' en genieten van het prachtige landschap :j
Dan lieg je niet en ach, je hoeft geen hele spreekbeurt te houden hoor bij de douane :D
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 13-04-12 17:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:45

wat betreft dat formulier, nummer 15, moet ik dan ook de waarde van mijn laptop en camera erbij voegen of niet? :')

Guinevere schreef:
M.a.w. werken tegen kost en inwoning, dus pas op wat je zegt. ;)

Jupjup, ik zeg gewoon vrienden opzoeken ja :P en dat zij me de opportunity boden om lekker te kunnen genieten van amerika en tot rust te komen ofzo :') ik hoop echt zo dat ik niet ondervraagd word :')

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:46

Guinevere schreef:
Lifaya, om het nog makkelijker te maken, hier een voorbeeld van het formulier dat je in het vliegtuig moet invullen met uitleg: Customs Declaration Form

Als je er nu alvast even naar kijkt dan kunnen we je helpen met de vragen die je niet snapt.

Edit: link naar witte I-94 weggehaald. Hoor dat die tegenwoordig niet meer nodig is. :+

oja, dit is dus het formulier dat je invult in het vliegtuig? en dit geef je af bij je eerste landing? of bij je eindlanding? :+ vind dat zo vaag :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:47

Nee, niet invullen vraag 15; want je neemt het weer mee terug immers ;)
Je geeft het formulier af bij je tussenlanding; dé plek waar je immers de VS binnenkomt. Je krijgt het formulier voor de landing .

Er is niets vaags aan, ze leggen het zelfs nog uit tijdens de vlucht.

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:50

Bij je eerste landing in de VS. Je gaat daar door de douane en immigrations, daarna zijn het gewoon binnenlandse vluchten waar je zo naar de volgende gate kan lopen.

Bij vraag 15 gaat het alleen om dingen die je invoert (m.a.w. dingen die je in de VS achterlaat wanneer je weer teruggaat), dus je laptop e.d. vallen daar niet onder

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:52

Ooooh okej! Ik denk dat ik trouwens wel stroopwafels ga kopen, maar kan ik die gewoon in mijn bagage doen?

Ik ben nog steeds bang dat ik het fout ga doen :') maar merk het wel...

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 17:59

wat betreft deze, gaat dit om dezelfde dag, week of maand? ofzo?
. soil or have you visited a farm/ranch/pasture outside the United States?
Want die zou ik dan moeten aanvinken, is dat een probleem?

en ook deze, heb natuurlijk huisdieren, katten;
Mark an X in the Yes or No box. Have you or any family members traveling with you been in close proximity of (such as touching or handling) livestock outside the United States?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:12

In het ergste geval als je iets fout doet; moet je de stroopwafels weggooien :+
Maar die kun je in zowel handbagage doen als koffer :)
Overigens hoef je nergens in te vullen dat je katten hebt :') tenzij je ze mee hebt genomen in het vliegtuig.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:15

nee dat begrijp ik, maar ik moet dus wel eerljik invullen dat ik op weilanden/stallen ben geweest en in aanraking met dieren buiten amerika? :P

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:17

lifaya schreef:

Ik heb altijd nee gezegd aangezien ik toen niet reed, dus dat weet ik helaas niet.

Citaat:
Mark an X in the Yes or No box. Have you or any family members traveling with you been in close proximity of (such as touching or handling) livestock outside the United States?

Katten zijn geen livestock, dat zijn boerderijdieren zoals paarden, koeien, schapen, geiten, etc.

Stroopwafels mogen gewoon mee.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:19

Okej, dan zou ik dus allebei ja in moeten vullen? Ik rijd wel paard (1x per week, particulier paard op strand) en verzorg 2 ponies (afgezonderd in een natuurgebied).

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 18:30

Ik zou het niet doen, daar krijg je alleen maar meer vragen van de douanebeamte van. En niemand kan het bevestigen of ontkennen. Ik vul altijd nee in

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 19:20

Douraque schreef:
Ik zou het niet doen, daar krijg je alleen maar meer vragen van de douanebeamte van. En niemand kan het bevestigen of ontkennen. Ik vul altijd nee in

Okej, niet dat als ze zien dat ik een cowboy hoed draag (want die doe ik wel op, wil in de westernstyle ariveren <<) ) ze ernaar gaan vragen? :')

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:20

Maar ons werd aangeraden om de ESTA zo vroeg mogelijk te doen. En ik zag dat het 2 jaar geldig is.
ALs het dan toch binnen 10 sec goedgekeurd is dan is een weekje tevoren toch ook goed?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:22

Ik kan helaas niet vroeger aanvragen, eerst mijn paspoort afwachten :=

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:23

Oja, daar had ik iets over gehoord. Trammerlant met aanvragen en dat je er 4 maanden op moest wachten?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:35

lifaya schreef:

Goh, de laatste 10 jaar ben ik ieder jaar naar Amerika gevlogen, iedere keer ben ik geloof ik wel minstens een week voor het vliegen gaan paardrijden. Nooit ja ingevuld. Dan vraag je om problemen :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 20:36

Hahahaha okej, dan vul ik wel bij alles nee in :')

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-12 21:08

Scum schreef:
Maar ons werd aangeraden om de ESTA zo vroeg mogelijk te doen. En ik zag dat het 2 jaar geldig is.
ALs het dan toch binnen 10 sec goedgekeurd is dan is een weekje tevoren toch ook goed?

Meestal heb je inderdaad gelijk een goedkeuring en is het geregeld. Dat was 2 jaar geleden bij ons ook zo. Toen wij vorig jaar ivm een nieuw paspoort een nieuwe ESTA aanvroegen voor mijn man kregen we opeens geen toestemming. We hebben toen dagenlang in de rats gezeten, we zagen onze reis al in duigen vallen. Moest er ook niet aan denken dat we naar de Amerikaanse ambassade hadden gemoeten om 1 of ander visum aan te vragen. Met die lui wil je al helemaal niet in duscussie gaan. Na 3 of 4 dagen hebben we zijn ESTA opnieuw aangevraagd en werd ie gelijk goedgekeurd. Wat er nou precies verkeerd is gegaan weten we nog steeds niet... Maar stel dat je dit een week voor je reis geburt dat ben je nooit meer op tijd voor een visum. Mijn advies is dus toch om het echt tijdig te regelen. Al is het maar voor je eigen gemoedsrust dat het geregeld is. :D

Oh en paardrijden doe je niet, altijd voor de zekerheid 'nee' invullen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-12 22:03

Breek me de bek niet open over discussiëren met customs agenten := Toen ik in Vancouver woonde was ik in september met de bus naar Seattle gegaan, formuliertje ingevuld en groen dingetje in mijn paspoort gekregen dat tot 5 december geldig was. Wij gingen in december/januari allemaal nog rondreizen in Amerika en in september had die customs agent ons verteld dat we dan gewoon voor de vervaldatum van dat formuliertje nog eens de grens moesten oversteken en bij het verlaten van Amerika moesten vragen om het formuliertje er uit te scheuren, dan mochten we daarna voor onze reis gewoon een ESTA aanvragen.

Dus wij 1 december auto gehuurd (om dat formuliertje uit ons paspoort te laten scheuren en wat spullen te verzenden naar huis, net over de grens omdat dat goedkoper is), komen we aan de grens, zegt die kerel ons dat het allemaal niet waar was en we eerst naar huis moesten (België voor mij, Australië voor vriendin) voordat we een ESTA mochten krijgen 8)7 Dus ik vriendelijk uitleggen wat die agent ons in september had gezegd maar hij zei dat dat "not very likely" was en stuurde ons naar binnen onder het mom "questionable status" := Wij zagen onze vakantie van 1,5 maand al helemaal in duigen vallen.

Eenmaal binnen vertelde iedereen ons wel dat wij gewoon gelijk hadden en die agent dus gewoon onzin zat te verkopen. Wat een idioot :=