Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:46

Babsiej schreef:
Jans schreef:
Weet je ook waarom deze trein is uitgevallen? Dat hoeft dus NIET aan de NS te liggen.

Voor hetzelfde geld is er iemand KO gegaan in de trein. Dan is het niet verantwoord om door te rijden. Of er ligt zooi op het spoor, dan is het ook niet verantwoord om door te rijden. Daar kan de NS ook niks aan doen.

Het kan me eerlijk gezegd geen hol schelen...

Alle conducteurs weten niet wat er aan de hand is.. Geweldige communicatie...

Echt serieus, ga dit posten op twitter ofzo.. Je berichten zijn iedere keer negatief.. Vind ik erg jammer want het beïnvloed de sfeer zeker.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:48

Babsiej schreef:
Ik zit niet in Cuba ik zit hier. Als de communicatie wat beter had geweest ha ik via Heerhugowaard kunnen gaan maar niemand roept eerder iets om.

Een half uur ?? Ik vind t belachelijk betaal geen 340 euro per maand zodat ze kunnen rijden wanneer ze willen... Ben vanmorgen om ff over zes van huis gegaan ik wil gewoon naar huis.

ga naar NS.NL en vraag het formulier van declaratie aan. vanaf een half uur kun je geld terugkrijgen, doe je dat toch lekker.
En doe verder niet zo negatief.. komop zeg...\

Hier ook een fanatieke treinreizer!
Elke week van beilen naar Rotterdam op en neer :)
Bijna nooit problemen :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:58

Jolliegirl schreef:
Babsiej schreef:
Ik zit niet in Cuba ik zit hier. Als de communicatie wat beter had geweest ha ik via Heerhugowaard kunnen gaan maar niemand roept eerder iets om.

Een half uur ?? Ik vind t belachelijk betaal geen 340 euro per maand zodat ze kunnen rijden wanneer ze willen... Ben vanmorgen om ff over zes van huis gegaan ik wil gewoon naar huis.

ga naar NS.NL en vraag het formulier van declaratie aan. vanaf een half uur kun je geld terugkrijgen, doe je dat toch lekker.
En doe verder niet zo negatief.. komop zeg...\

Hier ook een fanatieke treinreizer!
Elke week van beilen naar Rotterdam op en neer :)
Bijna nooit problemen :)

Was het eerste wat ik had gedaan toen ik thuis kwam die is dus gedaan ...

En nogmaals net als gister als het goed gaat meld ik het, maar ook zeker als het niet goed gaat.

En inderdaad 1x per week is de kans natuurlijk 8x zo klein dat er wat is als dat je elke dag zo'n beetje moet. Logisch dat je het dan heerlijk vind om met de trein te reizen. De keren dat het bij mij goed gaat vind ik het ook niet zo erg.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 21:13

Weetje...
Toen ik nog op school zat (en da's niet heel lang geleden) heb ik van december t/m april ELKE DAG van Rotterdam naar Groningen RETOUR gereisd! :) Dat om bij mijn vriend te zijn...
En nog steeds vind ik het heerlijk. :)

Ik reis nu op vrijdags heen en zondags terug.

Tot vorige week was dit gewoon nog 3/4x per week. Beilen-Capelle a.d Ijssel- Beilen. :)

Maar je kunt best wat minder negatief reageren.. Of even een beetje nadenken..
Het ligt niet altijd aan de NS.

En bekijk dit filmpje eens. Is voor iedereen : Heb een béétje respect voor de ns!

Zonder de NS hadden wij nu niet zulk fijn vervoer gehad!

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 00:16

Inoterry schreef:
SimoneDV, ik snap je frustratie, die delen wij ook. Als wij te laat zijn moeten we wijken voor de rest om te voorkomen dat de rest vertraging krijgt. OP zich logisch :j . Als een goederentrein vertraagt is, krijgt die gewoon een nieuw rijpad en moeten de reizigerstreinen er voor wijken. Ook al zijn er afspraken gemaakt dat dat in de spits niet meer zou voorkomen. Ze betalen meer dan NS :$ . Maar sommige goederenvervoerders zijn ook slimmerikken hoor, een paar loc's meer plaatsen zodat de trein dusdanig lang word dat je op veel plekken niet aan de kant kan is een veelgebruikt geintje.

is die goederen trein dan élke keer vertraagd? Volgens mij staat het gewoon standaard zo ingeroosterd :+ := Of hij is dan standaard te lang. Maar ja op mijn traject is er ook een heel stuk waar ze niet kunnen inhalen ofzo.
Neem nu vaak maar een trein eerder, en dan mag ik staan :')

haha waarschijnlijk bedoelde die man van de trein van Boxtel de tussen stations? :P wel mooi :P

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 09:59

Ik herinner me ook ineens jouw verhaal over kipfilet op het spoor Ino :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:01

Ik zit vandaag ook in de trein. Na lange tijd weer. Zwolle-Utrecht en terug :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:03

Kipfilet op het spoor what? :')

Weet iemand toevallig wat er aan de hand is met de IC's naar Almere? Die van mij reed gister niet dus heb een half uur staan blauwbekken op Utrecht CS, zag vanmorgen dat ze alweer niet reden! Er viel sowieso gisteravond en vanochtend vrij veel uit viel me op. Zie het ook niet staan op de site namelijk.

Had vanochtend wel twee hele blije conducteurs hahaha :') Dat vind ik altijd zo machtig mooi.

@Maroesha, waar moet je heen? :P Dat is mijn standaard traject haha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:04

Ino moet dat kipfiletverhaal nog maar eens vertellen :') dat was in het eerste treintopic geloof ik _O-
Wel een bijondere manier van vertraging.

Mijn bijzonderste was menselijke uitwerpselen in het gangpad :+

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:08

..... Gatverdamme :+
Ik ken er wel een paar van 'er loopt iemand op 't spoor' of de naast 't spoor variant, maar dat is 'm wel zo'n beetje.
Oh ja, en dat er geen lucht was :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:12

Ga Utrecht in met een bokster! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:14

Leuk!

Ik ga morgen weer op en neer naar EHV. Vanaf HTNC :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:17

Ah gezellig!
Ik reis vanavond weer naar Harderwijk toe om 17.50 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:19

Zondag ga ik ook weer HTNC naar EHV retour. En dan het weekend erna HTNC naar NWK :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:28

Ik vind het niet helemaal terecht dat er hier alleen positieve ervaringen gepost mogen worden (want ja, dat werd hier eerder gemeld). Negatieve ervaringen horen er imo ook bij. Daarbij bedoel ik natuurlijk niet dat er maar van alles geroepen moet worden, maar imo mag iedereen toch z'n mening kwijt? Daar is het een forum voor.

Woensdag mag ik weer van Obdam naar Hoofddorp, ben benieuwd :)

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:28

Wow, wow, teveel afkortingen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:29

Haha elk station heeft een afkorting :j

HTNC is Houten Castellum
EHV is Eindhoven
NWK is Nieuwerkerk aan den IJssel :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:33

Ik wist niet eens dat die eerste Houten was hahahahaha :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:34

Haha :D

Houten is HTN :j en houten castellum is dus HTN + C = HTNC :P als je eenmaal weet hoe het werkt is het best logisch

Hilversum is bijvoorbeeld HVS :j

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:39

... Als ze dat op borden gaan zetten dan zit ik geheid elke keer verkeerd :')
Gewoon hele namen! ;-;

EquiPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:40

Kijk, dit is een topic voor mij :) Zit eigelijk elke dag wel in de trein.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 10:56

Cayenne schreef:
Ik vind het niet helemaal terecht dat er hier alleen positieve ervaringen gepost mogen worden (want ja, dat werd hier eerder gemeld). Negatieve ervaringen horen er imo ook bij. Daarbij bedoel ik natuurlijk niet dat er maar van alles geroepen moet worden, maar imo mag iedereen toch z'n mening kwijt? Daar is het een forum voor.

Ik geloof ook niet dat iedereen alleen maar positieve dingen mag plaatsen. Feit is wel dat de meeste actieve Bokkers in dit topic een soort zwak voor de NS hebben (als ik het zo mag noemen) en daardoor een stuk positiever zijn dan de gemiddelde reiziger. Er mag echt wel geklaagd worden, maar ik denk dat je doelt op de discussie tussen o.a. Babsiej en Inoterry? Denk dat die discussie op een gegeven moment klaar was, alles was wel gezegd en het werd meer op de man spelen dan inhoudelijk discussiëren over het functioneren van NS. Ik denk dat iedereen daarom klaar was met de discussie, niet vanwege de negativiteit maar de manier waarop die gebracht werd. Maar ik kan het helemaal mis hebben :j

Zijn er hier bokkers die regelmatig naar Zeeland reizen? Ik baal namelijk echt dat de IC vanaf de nieuwe dienstregeling een stoptrein wordt tussen Roosendaal en Vlissingen. :n
Wel blij ben ik met het de toevoeging van de Hanzelijn :D Dan hoef ik als ik van Goes naar Groningen ga nog maar één keer over te stappen, in plaats van 2 (of meestal 3) keer.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:17

Jup ik! Maandag, dinsdag en woensdag van bergen op zoom naar goes :)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:17

Wanneer gaat die nieuwe dienstregeling in? Heb er nog niks van gehoort :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-12 11:18

Vaak na het eerste weekend in december :j