Wintersport 2010/2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabcarla

Re: Wintersport 2010/2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:23

Woehoe nog 7 dagen en dan zit ik in frankrijk hebben er zin an

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:26

Over precies een week lig ik in bed, om goed uit te rusten voor de eerste piste dag! *\o/*

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 10:58

Lekker zonne! Zo ik denk dat ik 7 dagen achter elkaar zo sagerijnig ben dat ik overstrest thuis kom. _O- _O- _O-
Zit me al 2 weken in tehouden om niet naar een indoor baan tegaan zo'n zin heb ik gewoon!
En dan kom ik daar en dan ligt er geen SNEEUW! :\
Mooi is dat. :=

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 11:29

x_Mliss schreef:
Lekker zonne! Zo ik denk dat ik 7 dagen achter elkaar zo sagerijnig ben dat ik overstrest thuis kom. _O- _O- _O-
Zit me al 2 weken in tehouden om niet naar een indoor baan tegaan zo'n zin heb ik gewoon!
En dan kom ik daar en dan ligt er geen SNEEUW! :\
Mooi is dat. :=

Hahaha ik heb hetzelfde hoor! Helemaal nieuw oufit gekocht!!
Waar ik heen ga ligt amper nog wat en het is vreselijke papsneeuw |(
Ik ga op wintersport, maar ga meer op zonvakantie!

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 14:57

Zoo, ik ben vanacht terug gekomen uit Konigsleiten/Zillertal!

Was echt leuk!
Alleen echt warm, in het dal een graad of 10 en op de berg zelf weet ik niet. Gelukkig wel genoeg sneeuw om te skiën, maar ik vrees voor degene die nog moeten gaan...

Was ook echt een raar gezicht, sommige bergen helemaal groen, andere weer wel met sneeuw.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 15:48

Je berichtje geeft mij niet erg veel hoop.. -O-
Maar mooi dat jij het wel naar je zin hebt gehad! :D

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 20:07

Woensdag avond en donderdag verwachten ze toch wat sneeuw in Gerlos! Beter iets dan niets. :P

Petrax

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 21:08

Nog maar 2 weekjes en dan op weg naar Mayerhofen in Tirol!! Lekker snowboarden. Ben daar al eerder geweest, en je hebt daar zulke mooie pistes echt geweldig, vooral met mooi weer 8-) ..

Marnixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:43

Sneeeeeeuw waar ben je?

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:46

Sneeeeeeeeuw, wanneer kom jeeeeeee (in Oostenrijk, Gerlos uiteraard, in Nederland hebben we er niks aan!)? O:)

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 22:49

oeww over 2 weekjes is het zover :)) Weer skiën na 2 jaar :j
Ben benieuwd of ik niet-knellende skischoenen kan vinden en of k nog beetje kan skiën :))
2 jaar geleden heb ik maar 2 dagen kunnen skiën O:) Ivm knellende skischoenen die gigantische pijn deden.
Nu gaan we er een inlegkruisje tussen doen (bij mn scheenbeen) Hoop dat t helpt. (was advies van medewerker van BeversZwerfsport)

Mocca

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:06

Mijn ouders zitten nu weer in Kirchberg/Kitzbühel en daar is het ook erg groen. Zij gaan nu verder weg met de auto om te gaan skieën, daar is het niet te doen.

Zag outfits voorbijkomen trouwens, ik heb dit seizoen ook een nieuwe jas gekocht:
Afbeelding
Details:
http://www.falconsportswear.nl/images/26/1164.jpg
Van Falcon, hij is echt heel fijn!
Verder broek wisselt nogal eens, heb er een aantal in de kast hangen. Helm is gewoon mat zwart, handschoenen ook.

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 23:54

ouders komen vanavond thuis zal is vragen hoe het bij hun in fieberbrunn (st. johan, andere kant van de berg bij kitzbul :P ) is. de site geeft nog wel aan dat het wit, maar zie nu weinig op de webcame (het is donker :P )

in januari voor ik terug kwam was het bij ons nog redelijk terwijl de het in kitzbul tijdens de polo gewoon groen en onderwater was. hier nog wat fotos van toen, heb eindelijk me kabeltje weer gevonden :o
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
en dan het skigebied fieberbrunn
Afbeelding

helaas geen outfit foto....

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:06

JoanneArnhem schreef:
Ik ben vanmorgen terug gekomen uit Chatel....weinig sneeuw...veeeeel zon... 8-) Maar ik hou van zon en voor ons 1e jaar skieen was het een perfect begin. Zwager en schoonzusje gingen met de auto naar Linga of PrelaJu(?) en konden daar de hele dag bezig zijn.
Wat is het gaaf zeg! Ik kan nog niet parallel de afdaling maken, of iig niet als ik erover na ga denken maar ik ga daar in NL nog even lesjes in nemen. Mijn vriend ging als een speer (no fear... :) ) en is zelfs gisteren met zijn klasje de rode piste af gegaan. Ik was al blij dat ik hem over durfde te steken...heb namelijk hele erge hoogtevrees.

Mijn ski-leraar was een lekkertje.... <3 := Weet niet of er nog meer les hebben gehad in Chatel afgelopen jaar/jaren....maar oelalala....alleen daarom zou ik weer terug gaan en vriendjelief een weekje thuis laten... :D
Als de foto's op de pc staan zal ik mijn jas even posten. Ik heb een roze/grijs geblokte van O'neill. (witte)Skibroek van Falcon van schoonzusje maar ik schaf zelf een grijze aan. Witte Bartz-wanten en een knalroze gebreid mutsje van Bartz...maar ja de muts heb ik 1 dag opgehad... :+ Voor de rest heb ik alleen tshirts onder de jas aangehad...

Grappig, dan zijn we in dezelfde week geweest!

Wij zaten in Chapelle d'Abondance, ietsje buiten Chatel. Zaten daar recht onder een lift, maar de pistes daar hadden we na een dag wel gezien en ook niet alles was open, waardoor je niet richting de rest van t gebied kon skien. Dus rest van de week bus of auto gepakt naar Linga en via Pré la Joux richting Avoriaz geskied, waar de pistes heel prima waren. Ook nog richting Morzine geweest, ook erg mooi!
Pistes waren tot de lunch prima te doen, na de lunch was vooral het stuk terug richting Pré la Joux en Linga een ijsbaan... dat vond ik dus echt niet leuk, maar je moest er wel overheen om terug te komen. Verder prachtig weer gehad dus lekker bruin geworden :)
Volgende week naar Damuls, Oostenrijk!

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:30

@Mocca
Echt gave jas heb ook naar zo iets staan kijken!
Alleen die was langer en leek me onhandig maar die jij hebt is echt leuk!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 09:37

Gave jas is dat Mocca!! falcon is inderdaad echt fijn :).

1234, inlegkruisjes ja?! zeker een pak mee nemen over 3 weken, ben benieuwd! ik krijg namelijk snel blaren door die schoenen..

Volgens sneeuwhoogte.nl was de laatste sneeuwval in La Joue du Loup op 31.1.11 :=

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:16

En in Gerlos 26-1 staat er...
Op de cam is wel veel sneeuw tezien.
En er staat 70 cm op de berg 15 in het dal.

Naja ik weet niet meer wat ik moet geloven ga maar uit van het ergste en ik zie het wel als ik er ben.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 10:18

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:29

pff ik hoop voor jullie allemaal op een beetje goede sneeuw :). Ik ben de eerste week van jan naar chatel geweest een ook vooral vanaf linga en pre la joux gaan boarden. De blauwe pister van pre la joux richting avoriaz was toen al niet heel goed. De laatste dag was de andere berg waar je tegen aan keek vanuit chatel helemaal groen.
Als het goed is volgend weekend een dagje winterberg, ben dus erg benieuwd hoe dat gaat zijn :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:31

Die was nu best aardig te doen, als je er een beetje op tijd kwam.
Maar t was idd errug groen! Had niet verwacht nog zoveel sneeuw te vinden op de berg...
De afdaling bij Linga, t laatste stuk is echt zaaaalig :) zeker een aanrader!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:49

Pfff voorspellingen zijn niet goed.. Beeeetje jammer..

Gelukkig heb ik er all een goed weekje opzitten, want ik geloof niet dat de volgende wintersport erg best wordt qua sneeuw..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 11:57

St Johann krijgt heel veel regen en een keer sneeuw volgens die site :\ Ik neem maar heel veel boeken mee denk ik. En mijn wandelschoenen.

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:17

Ik had ook boeken en wandelschoenen meegenomen, gelukkig niet nodig gehad.

Ik dacht vorig jaar al dat het weer slecht was, toen had het wel een keer flink gesneeuwd en was het in het dal +2 graden, ipv +10..

elcke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:23

miccamaaike schreef:
Die was nu best aardig te doen, als je er een beetje op tijd kwam.
Maar t was idd errug groen! Had niet verwacht nog zoveel sneeuw te vinden op de berg...
De afdaling bij Linga, t laatste stuk is echt zaaaalig :) zeker een aanrader!

idd het laatste stuk linga (en bovenaan even bij dat kleine hutje eten :) ), mmm echt goed maar vond het laatste stuk bij pre la joux ook echt super :) oh en die als je uit de stoeltjeslift kwam bij linga en dan rechts het hoekje om richting pre la joux die vond ik ook echt heerlijk. Ik wil weer op wintersport!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-11 12:34

Ja dat was echt een lekkere afdaling! zowel de blauwe als de rode, heerlijk! Lekker gaan met de banaan :D

muppetmayo, waar ga je heen?

Ik hoop echt een een pak verse sneeuw in Damuls, volgende week lekker weer skien :)