Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:28

Citaat:
Reis- en verblijfsdocumenten
Als algemene regel geldt dat Belgen en Luxemburgers geen touristenvisum nodig hebben voor een verblijf van maximaal zes maanden. Wel moet u een retourticket hebben en moet uw internationaal paspoort geldig zijn tot minstens een dag na de geplande vertrekdatum uit Canada.

http://www.canadainternational.gc.ca/be ... =55&menu=L

Ik gok dat hetzelfde geldt voor Nederlanders :j

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:41

Oooh super! Ik ben Belg, dus dat moet wel kloppen! :D
Ik las overal zo'n tegenstrijdige berichten, enorm frustrerend :+
Nu nog even uitdokteren hoe ik mijn halve leven in 2 koffers moet proppen!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:43

Oeps, had niet gezien dat jij ook Belg was :D Naar welke streek ga jij?

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:50

Yasmine schreef:
Maar toeristenvisum, is dat zoals de vista waiver als je naar Amerika gaat? Want ik ga voor 5 maanden in Vancouver studeren en voor zover ik had gelezen heb ik helemaal niks nodig van visum of study permit (is enkel als je 6 maanden of langer studeert). Hmpf, ik haat administratie :+

Ja die krijg je in je passpoort, Bij de douane waneer je het landi n komt, Basicly kan je gewoon een study permit aanvragen of werkvergunning maar je kan ook gewoo njezelf als tourist voordoen,maar hetis algtijd beter om geen risico te lopen. Want als je voor lange tijd naar het land gaat, gaan ze vragen stellen wie je onderhoudt, waar je geld vandaan kom, hoeveel je bij je heb, etc.
Je moet dus wel je verhaaltje weten, ze kunnen je helemaal leegzuigen. totje nerveus word heheh deden ze bij mij:/

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:56

@Yasmine: Ik ga naar British Columbia, Vernon. En jij? :)

@Stagediver: Een werkvisum kan ik niet aanvragen, ik krijg namelijk helemaal geen loon. Vreemde regeling maar ach, ik praat me er wel uit :Y)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 22:48

Ik ga naar Vancouver, ook in BC. Leuk zeg, als je daar eens in de buurt bent in augustus tem december moet je zeker wat laten weten :D

Stagediver, ik heb geen study permit nodig. Die heb je enkel nodig als je langer dan 6 maanden gaat en mijn term daar duurt maar 4 maanden. Ik kan het "voor de zekerheid" wel doen, maar daar ga ik echt niks aan hebben want het is onmogelijk om nog het tweede semester te blijven. En dan spaar ik die 100 dollar aan aanvraagkosten liever voor een leuk tripje na afloop van mijn semester. Ik ben niet van plan om me anders voor te doen dan waarom ik er echt ben, maar mijn verhaal is erg controleerbaar bij beide universiteiten in België in Canada. En een permit heb ik gewoon niet nodig, dus dan gaat het prima met een tourist visum.
En ik ben al talloze keren door de douane gemoeten in Amerika en daar zijn ze ook flink streng, dus ik denk dat ik m'n mannetje wel kan staan :Y) Sowieso kan ik ze alle documenten van de University of British Columbia voorleggen, mijn student housing agreement etc. dus dat zou toch echt geen probleem moeten zijn.

Stagediver

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 00:07

@ Yasmine, Volgens mij als je studeerd in Canada, kan je echt niet onder een Touristen visa gaan studeren. Je bent dan geen Tourist en moet je een andere visum aanvragen..

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-11 12:42

Jawel, als je 6 maanden of minder blijft krijg je gewoon een toeristenvisum.

Citaat:
Exceptions

In some cases, you do not require a study permit to go to school in Canada.

• If you wish to study in a short-term course or program
You do not need a study permit if you plan to take a course or program in Canada that lasts six months or less. You must complete the course or program within the period authorized for your stay in Canada.

http://www.cic.gc.ca/english/study/study-who.asp

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-11 23:12

Ik ben sinds gisteren even in Nederland. Ik heb het eigenlijk alweer bijna gezien ;) , maar ik blijf nog tot eind april. Natuurlijk super leuk om al m'n familie en vrienden weer te zien, maar ik denk dat ik dalijk weer blij ben om terug te vliegen. Overigens is het wel lekker om in die 18 graden thuis te komen, even wat anders dat die sneeuw ;) .

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:35

@ _Linda ja kan me voorstellen dat je dat lekker vind! heb ook familie in Canada zitten en die zijn het ook wel zat eigenlijk..
Kan echt niet wachten om te gaan ontdekken waarom iedereen canada nou zo geweldig vind :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 19:38

Gelukkig is de sneeuw hier weg:D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 02:58

Sneeuw smelt nu hier, yeah! Net terug uit Vancouver, lekker in het zonnetje gezeten een paar keer.

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 07:01

Ik heb mijn working holiday ook binnen :D

Al zijn we met emigratie ook een stuk verder gekomen. We zijn door de provincie genomineerd dus alles gaat nu naar berlijn :) er staat 4 maanden voor maar dat zal wel meer worden en dan nog de medische test en dan krijgen we hopenlijk ons visum :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 11:37

Gefeliciteerd _elizabeth!

@ balance: hadden jullie afgelopen week ook nog 2,5-3ft sneeuw gehad?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 21:34

Nee joh, dan was ik gillend gek geworden :D Maar het veld hierachter is b.v. nog steeds helemaal wit hoewel de dooi nu toch goed zou moeten gaan doorzetten met 7 graden.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-11 22:00

Over 4 weken vertrekken we naar Canada, gaan we ons huis even bekijken! Volgende week komen de verhuizers al om te bespreken hoe de verhuizing gaat en wanneer onze spullen op de boot gaan. Het gaat nu allemaal ineens heel snel... Ik begin er zin in te krijgen!!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:38

Dan heb je geluk gehad, 3 uur ten zuiden van je hadden ze wel die hoeveelheid sneeuw gekregen. Nu die temperatuur een beetje omhoog kruipt, begint er misschien toch iets van lente aan te komen ;) .

Spannend lennylenny, het komt dus nu echt heel dichtbij!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-11 11:45

Helaas voor mij geen Canada dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer.

00000000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-11 21:26

LovingTweety schreef:
Helaas voor mij geen Canada dit jaar. Hopelijk volgend jaar weer.

Voor ons ook weer volgend jaar

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 00:42

lennylenny: wat grappig is dat om te lezen. Ik zat me net zo te verheugen als jij toen we hierheen gingen en nou woon ik hier alweer bijna 8 jaar.

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 10:46

Ik heb gisteren van de ambassade de officiële LOI ontvangen voor m'n nieuw werkvisum (young professionals)! Dus nu is het 100% zeker =) (ook al had ik een e-mail gehad, ik zat nog steeds te denken van: wat als...en het dan toch niet doorgaat ofzo ;) ).

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:42

Gisteren gehoord dat mijn zus ein-de-lijk dr permanente verblijfsvergunning heeft gekregen na ¾ jaar! :D

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 18:18

Wat leuk voor je zus Marlies22! Het kan inderdaad lang duren maar dan heb je ook wat, smile. En nou maar niet laten verlopen.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 20:17

Ja grappig! Ik weet nog goed dat wij te horen kregen van de functietoewijziging... we waren echt stom verbaasd! Want een verhuizing naar Canada zat niet echt in de planning... nu zijn we 5 maanden verder en ons huis is verkocht, in Canada hebben we al een huis en verder is alles bijna geregeld. Voor mijn lieve paard heb ik ook een geweldige oplossing, gelukkig. Het bleek toch een beetje gekkenwerk om haar mee te nemen... Onze katten kunnen gelukkig wel mee!!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 09:48

balance schreef:
Wat leuk voor je zus Marlies22! Het kan inderdaad lang duren maar dan heb je ook wat, smile. En nou maar niet laten verlopen.

het is een permanente verblijfsvergunning, ze is nu dus officieel canadees dacht ik. Volgens mij verloopt zoiets niet.
Maar ik weet het niet zeker hoor :D