Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
balance schreef:Gelijk heeft ‘ie. Zo lang achter elkaar zal hij er nooit meer opzitten. Geweldig
senna21 schreef:Groot gelijk dat jullie een grotere trekker zoeken, al zit je niet te wachten op extra kosten.
Zo'n kleine trekker is gemaakt voor wat 'huishoudelijke klusjes'.
Hopelijk is deze een match voor jullie.
Marilu schreef:Het is fout, wat ik schreef ... geen bidsprinkhaan, maar een groene sabelsprinkhaan was het ...
Ik denk niet dat er hier in België al (veel) bidsprinkhanen voorkomen.
In Spanje hebben we er al wel enkele gezien, de Europese bidsprinkhaan.
Enfin, qua grootte moet de sabelsprinkhaan dus zéker niet onderdoen ! Mooi, maar véél te groot voor mij![]()
Ik las over die Aziatische hoornaars ook, dat je best zo geen dier dood doet door het te pletten.
Het zou dan een bepaalde reuk uitstoten, die soortgenoten oproept en aanzet om te komen aanvallen ...
Jakkes, wat een akelige dieren !
Ewin heeft geluk gehad dan, destijds, dat hij niet gestoken is geworden !
Marilu schreef:Hihi, wat een aandoenlijk dutske zo, met die grote ogen![]()
Ziet er in ieder geval al een héél pak liever uit !
Ik weet niet waar bij mij die aversie voor insecten vandaan komt.
Met reptielen en amfibiën heb ik dat ook, overigens. Niet dat ik die dieren iets wil aandoen, maar ik gruwel bij het idee dat ze mij aanraken. Of ik hen, per ongeluk dan![]()
Aversie is misschien dan niet het juiste woord, want ik heb niks tegen de beestjes, maar gewoon dus die 'gruwel' die ik ervaar.
Zo bv. in Spanje de gekko's en de kameleons ... prachtig en uiteraard zijn dat totaal onschuldige wezens ten opzichte van de mens, maar ik zou ze dus nooit vastpakken, moest de gelegenheid ertoe zich voordoen.
TinkerTreas schreef:Inmiddels vind ik de meeste insecten en spinnen niet meer zo eng. Maar ik hou echt niet van krekels en sprinkhanen. Ik schrik enorm als ze springen
Tinka schreef:Ik vind alle insecten eng, vooral spinnen. Reptielen en amfibieën heb ik ook niets mee.
Marilu schreef:Ja, dat aspect speelt zeker ook mee : die onverwachte bewegingen en snelheid !
Dat is met muizen ook zo : ik ben niet bang van muizen en heb er al veel gered vanuit de mond/klauwen van de katten, maar als ze zo vanuit het niets opduiken, dan schrik ik me ook een ongeluk ! Net zoals Monique voorhad deze week, met de muis in het afvoerputje.
Een vriend van me had vroeger (misschien nu nog, maar we zien mekaar niet veel meer) een heel assortiment reptielen. Leguanen, slangen, ...
Zo liet hij eens een leguaan los en die begon op zijn achterpoten door de kamer te rennen !!! Hoe akelig was dat, zegDaar is ook het nodige gegil van mijn kant mee gepaard gegaan, dat kan ik jullie verzekeren !
Uiteindelijk is zo'n leguaan toch gewoon een mini-dinosauriër ... Niét aaibaar, dus, in mijn ogen
balance schreef:Dat ze mooi kunnen zijn ben ik dan weer helemaal met je eens. Achter glas zijn ze voor mij nog het mooist.
Marilu schreef:Ja, dat van dat levend voedsel geven, is inderdaad ook wel 'een dingetje' ...
Ik zou het zelf ook niet kunnen, hoor.
De slangen van mijn vriend kregen levende witte muisjes.
En die leguanen en consoorten levende sprinkhanen.
Reptielen zijn inderdaad echt wel voorhistorisch qua uiterlijk, denk ik. Allemaal kleine dinosauriërs.
Bij die diepzeewezens en -vissen heb je ook van die exemplaren die er ofwel voorhistorisch uit zien ofwel 'dolkomisch'.
Gisteren is een imker onze nest Aziatische hoornaars komen uitroeien.
Het lijkt gelukt, geen leven meer te bespeuren.
De nest op zich is echt wel prachtig gemaakt, vind ik.
Een fotootje van vóór de 'moordpartij' :
[ Afbeelding ]
balance schreef:Prachtig bouwwerk inderdaad. Ik zou ook iets rustiger slapen als ze er niet meer waren. Daar ben ik heel eerlijk in. Hoewel ik vorig jaar een nest gewone wespen lekker hun gang heb laten gaan. Volgens mij zaten ze dus ook open plek waar jij ze echt zou kunnen storen?
Marilu schreef:Het nest was onder het afdak, achter onze keuken. Een plek waar we heel veel passeren, onder andere naar de paarden, maar onze achterdeur fungeert ook als voordeur![]()
De imker zei dat ze, als het nest groter zou zijn, nu was het nog maar een drie weken oud, dacht hij, dat ze dan wel geneigd zouden kunnen zijn om aan te vallen.