Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-23 11:13

Ik voel me iets meer mens weer. Slaap ben ik aan het bijhalen lijkt het. Ik slaap echt heel wat uren. Afgelopen nacht 12 uur met wat onderbreking voor de wc (ik blijf gaan maar ja veel verplicht drinken is ook weer eruit :+) het nog niet optimaal is ben ik wel duidelijk pijnarmer. Ik werd vanmorgen wakker op mijn zere schoudr, draaide gedachteloos om en bedacht me toen dat dat kon zonder dat ik mijn arm moest meeslepen met rechts en zonder de ergste venijnige pijnscheuten. Dat is alvast iets *\o/* En met flinke last vanbijwerkingen dat wel weer. :') deelnemen aan het verkeer is nog geen goed plan denk ik. :+ Maar hopelijk trekt dat bij :j

Verder gister wat machtig mooie fotos (deels details van sublimerend ijs <3 ) in schilderij gekocht en kado gekregen bij een bedrijf dat ermee moet stoppen. Ik wil deze aan de muren maar dan bevestigt aan het plafond. Ik moet even gaan uitvissen hoe ik dat het mooiste kan doen.

En aan de worstel, man man subsidie aanvraag voor de septic tank verloopt heel moeizaam en vergt veel mails heen en weer. Nu dacht ik (met wat hulp van de burgemeester) eindelijk de juiste dingen aangeleverd te hebben. Namelijk de offerte (prijsopgave en uitleg van wat er geplaatst gaat worden) die gekoppeld was aan het onderzoek van de grond. Krijg ik mail terug dat dit niet een offerte was. :? Aargh 8)7 ik heb nu maar om een voorbeeld gevraagd van wat ze dan wel willen ontvangen en door wie opgesteld. Dit is het enige dat ik heb gekregen ooit. Wel grrrr want het is serieus geld (2500 euro subsidie is iets dat ik heelgoed kan gebruiken) hopelijk komt er nog antwoord terug want het moet voor eind augustus geregeld zijn en ik ben al vanaf maart aan het worstelen ermee.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 13:38

Hoewel mijn inwendige mensch reageert op de medicatie #toilet is mijn grootste vriend -O- is er gelukkig een klusje geklaard waar al maanden de spullen voor klaar stonden . Maar of te warm, of te nat enz. Met zijn tweeen binnen 1,5 uur in porties klaar gelukkig. Ik heb de lage 1 arms stukken maar gedaan. :+ Gv alles wat hoger was. Zijn schuur kan er weer even tegen nu.

Afbeelding

Afbeelding

Dat was ook wel weer meer dan genoeg.

Vanmiddag de tour de france kijken, ze komen redelijk dicht langs waar ik woon, en nu niet ben :')

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 13:46

Dat is wel jammer dat je er niet bent als de tour de france langskomt. Hier is ie ook een keer vlak langs gekomen, wisten we niet. We waren er dan ook niet, wel jammer, was 1,5 km afstand.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-23 13:49

Het is zo gaaf om te zien. :D Ik ben er best vaak geweest, start, halfweg. Finish (ook in parijs *\o/* ) en met mijn mama ging ik altijd naar daags na de tour. :)) Kortom al bijna mijn hele leven tour de france/wielren fan samen met mijn mama.

Ze gaan vandaag nog best een eindje weg hoor. Een uurtje rijden denk ik. Maar toch voor mij relatief dichtbij. Ik was er zeker heengereden.

Jammer 1,5 km bij jullie vandaag is helemaal tof :j

Tinka

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-23 14:08

Ja dat was heel erg jammer, had ze vanaf mijn huis kunnen zien.
Als kind vaak de tour de france gezien. En in Nederland 1 keer, toen kwamen ze over de haringvliet dam.

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-23 10:03

_/-\o_goed en diep geslapen...dat is al heel wat :)
Lekker rustig aan doen
:(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-23 14:44

Ik slaap nog steeds veel. Door een reflex om te voorkomen dat ik iets op te kreeg wat door een ander omgestoten werd heb ik mijn schouder wel aardig zeer gedaan helaas. -O- En ik worstel met bijwerkingen van de eerder gestarte medicatie die nu flinke problemen geeft. En waar ik moe, slap en ellendig van ben. Ik moet er nu een week mee stoppen en volgende week weer opstarten. Als dan het weer terugkomt zijn deze echt niet bruikbaar :n en of dan een andere variant maar met veel hogere dosering en minder werking. Of niks en dan continue controle. -O-

Wel vandaag een bestelling gedaan om het slaaphuisje van veilige stroom te voorzien. Dat zou deze week nog geleverd worden als het goed is. Nieuwe stekkers, grondkabel, rode mantelbuis. Dat kan ik dan hier in elkaar zetten zodat ik in ieder geval weer veilige stroom heb. Het netjes wegwerken komt dan wel als de grond minder hard is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-23 12:55

Afbeelding

Zo de eerste portie is binnen. De 80 m grondkabel komt met een ander transport. Dan volgt een hoop gewurm om de kabel en de mantel een geheel te maken. :P

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 09:49

en de kabel erdoor gekregen?
Is dit trouwens goedgekeurd en een vervanging voor een zo'n grondkabel? Ik heb ook nog flink wat kabel buiten te leggen en dat zou dan een goede oplossing zijn.
Oh en als je een geultje gaat graven, neem een pikhouweel mee.... er zitten best wel wat stenen in de grond in de Vogezen.. Althans in ons gedeelte

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 10:05

Het is vervanging voor de aan elkaar gekoppelde verlengsnoeren voor het huisje achter die aan het hek vast zitten en over de perenboom gaat.

Het is in frankrijk verplicht begreep ik grondkabel in een rode mantelbuis te doen. Nog niet gedaan. De stroomkabel is er inmiddels ook. Een met extra wapening aan de buitenkant, die in nl ook zonder mantel mag worden gebruikt in de grond. Loodzware kwaliteit :j en een stuk degelijker dan de bouwmarkt kwaliteit. :+ Volgende week gaan we kabelworstelen. De mantel heeft een trekveer dan zou het beter moeten gaan. :') dan ligt het dubbel beschermd en is knaagdierbestendig door de metalen bewapening aan de buitenkant van de stroomkabel voor de stukken bovengronds.

Ik heb een spitvork wel. Pikhouweel staat nog niet in het assortiment :P

Mocht het bevallen kan ik voor jullie daar ook bestellen en meenemen. Alleen niet deze rit ivm het gewicht.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 10:08

ChantalAM schreef:
en de kabel erdoor gekregen?
Is dit trouwens goedgekeurd en een vervanging voor een zo'n grondkabel? Ik heb ook nog flink wat kabel buiten te leggen en dat zou dan een goede oplossing zijn.
Oh en als je een geultje gaat graven, neem een pikhouweel mee.... er zitten best wel wat stenen in de grond in de Vogezen.. Althans in ons gedeelte

Graven in het buitenland, jup
Das vaak anders dan in Nl :')

Hoe diep moet de kabel komen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 14:03

Zonder extra mantelbuis 50/60 cm. Grofweg twee spadelengtes diep, met mantelbuis maakt het niet uit hoe ondiep het is. Daar zijn dan geen extra eisen voor. Voor nu ga ik me er ook niet aan wagen. Veel te droog. Ik ga pas scheppen als het drijfnat geregend is en soppig. :+ Dat geeft dan wel weer andere problemen maar daar is wel omheen te werken.

Omdat er geen graafmachine achterom kan komen moet ik het toch echt zelf met de hand doen. :+

In eerste instantie wordt het een omweg :)) bij de schuurzijdeur rechts af, vlak voor het trapje naar de woonkamer, langs de erfscheiding helemaal door naar achter, voor de compostbakken. Daar een klein stukje in de grond wel (dat is een kleine 2 m op een plek waar nooit iets gebouwd is en ook met boompjes planten geen stenen leken te zitten) en dan weer omhoog bij de stroomaansluiting. :D vandaar dat ik nu 80 m nodig heb ivm de extra afstand die ik zo nodig heb. Ik ga ook de stekkers monteren hier al zodat ik als ik aankom tenminste meteen stroom heb. Dat netjes tijdelijk wegwerken komt dan in de dagen erna.

Ik heb inmiddels ook een afspraak met een bedrijf die septic tank mag en kan aanleggen. Wat blijkt die het onderzoek heeft gedaan mag vanwege de subsidie niet aanleggen. Tsja daar kwam ik dus pas van de week achter dankzij de burgemeester. Omdat ik klem liep met de aanvraag en kennelijk steeds niet voldeed aan wat ik opstuurde heb ik haar hulp gevraagd eens uit te zoeken waar het mis ging.

Voor haar ook de eerste keer dat er een subsidie wordt aangevraagd in haar dorp. Zij heeft de instantie gebeld en daar bleek dus dat het bedrijf dat het voorwerk heeft gedaan niet mag aanleggen. Ik vermoed ivm belangenverstrengeling of zo, geen idee. Affijn het bedrijf dat nu bij het gemeentehuis en de feestzaal de boel gaat aanleggen komt dan ook bij mij even neuzen voor een offerte. En gaat pas na half augustus op vakantie. De laatste dag dat ze nog werken komen ze bij mij langs voor een spoedofferte _/-\o_ . Zo leer je nog eens wat maar het subsidie bedrag is dusdanig dat ik dat echt niet wil mislopen, voor dat geld heb ik een halve woonkamer vloer :oo

En nu verder heel blijven en opknappen tot mijn bochtentraining, vanmorgen met de motor voor het eerst sinds ze in mijn schouder hebben lopen wroeten.viel me niet tegen, ook dankzij pijnstilling :') maar de houding is niet belastend. Dat is wel fijn. Ik heb een verpakking nietjes gekocht voor het afmaken van de hor van het keukenraam.

Wel wel even goed nieuws. Mijn papa voelt zich een stuk beter en zijn nieren hebben zich 30% hersteld *\o/* wel loopt hij tegen wat irritants aan. Commentaar dat hij steeds meegaat. Want dan liep hij het risico daar te sterven. Tsja dat klopt ook. Maar hij zal er niet eerder door doodgaan dan thuis achter de geraniums. Zijn artsen geven nog steeds groen licht ervoor. :n En ja ik weet dat dat risico er is en dat dan wat ingewikkelder is hem terug te krijgen naar nl. Maar ja moet hij dan thuis zichzelf opsluiten? :n

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 14:57

Qua zompig, nat etc,

Ik weet niet exáct hoever jouw plek is vanwaar ik nu ben (kan ik wel ff opzoeken zo)

Maar hier
Hoost, pleurt, plenst, regent, drupt, miezert, regent, stort het eigenlijk al twee dagen en de verwachting is nog een paar dagen :')

(Noordkant Vogezen)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 15:02

Voor deze week was er idd best een bak regen voorspeld. Maar geen idee of dat de keiharde beton soepel genoeg maakt al. En met mijn schouder kan ik ook domweg nog niet gaan scheppen :n gewoon voor nu de omweg tot alle omstandigheden goed zijn.

Ah dan ben je al best dichtbij. Mooie plekken daar en ook leuke gratis camperplaatsen trouwens. :D Oa le markstein en boven op de grand ballon. :P

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:11

Das nog wel een stukje, ik zit echt helemaal Noord nu, nét in Duitsland zelfs :D

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:14

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 15:27

Dat maatje zou krap aan kunnen passen maar geen idee of ik die in frankrijk kan huren ook. Daar ga ik even achteraan :j En of die tegen de helling opkomen zonder rij ervaring van mij. :D Wel stoer En op zich ik moet 50 m scheppen en kan daar de tijd voor nemen ook.

Net dld is het dan de vogezen in de buurt van een bouwmarkt :') een leuke franse plaats Bitch ook trouwens *D of net een departement hoger? Al heb je een leuke route. Aan de dld kant weet ik nog wel een leuke gratis plek, inside tip van de verpleegkundige in het ziekenhuis daar. De officiele plek is wel ok achtig. De inside tip is een heel toffe plek op een berg tussen de wijngaarden met machtig uitzicht <3

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:50

Waardeloos dat je nu niet je ding kan doen, hopelijk mag je snel weer naar je huis toe.
Ik ben heel benieuwd naar mooie cp's waar honden ook mogen,we willen in september die kant op dus misschiel wil je me een pb sturen.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-23 15:56

karuna schreef:
Dat maatje zou krap aan kunnen passen maar geen idee of ik die in frankrijk kan huren ook. Daar ga ik even achteraan :j En of die tegen de helling opkomen zonder rij ervaring van mij. :D Wel stoer En op zich ik moet 50 m scheppen en kan daar de tijd voor nemen ook.

Net dld is het dan de vogezen in de buurt van een bouwmarkt :') een leuke franse plaats Bitch ook trouwens *D of net een departement hoger? Al heb je een leuke route. Aan de dld kant weet ik nog wel een leuke gratis plek, inside tip van de verpleegkundige in het ziekenhuis daar. De officiele plek is wel ok achtig. De inside tip is een heel toffe plek op een berg tussen de wijngaarden met machtig uitzicht <3

Die bouwmarkt ben ik voorbij gekomen ja. :')
Ik zit iets oostelijker.

Mijn beelddenkend hoofd zag allemaal monniken met hamers, spijkers, decoupeerzagen, boormachines etcetera voor zich, die druk bezig waren met hun klooster.

Voorderest spoort mijn hoofd wel. Soms. Af en toe. Een enkele keer. Zelden, eigenlijk.

Voor de mensen die géén ídéé hebben waar het over gaat,

Zie:

https://de.m.wikipedia.org/wiki/Kloster_Hornbach

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-23 16:05

:D ah jou hersens werken dan aardig hetzelfde als die van mij. Ik zag ze ook al gaan. Met een diepe voiceover erover heen die alles van commentaar voorzag het het jippieahjaja of zoiets op de achtergrond in de uiteraard koorzang versie :))

O ja de Titisee zit iets zuidelijker voor de foute commerciele toeristendingen wel gaaf, kwa camper parkeren wat lastiger maar wel te doen. En een vaartocht over het meer is wel grappig. Triberg heeft een fijne gratis cp. daar komt mijn koekoekje vandaan. :D En zit een goede tandarts weet ik. :') Het was vorig jaar echt een vakantie met medische hindernissen zullen we maar zeggen :P

Ik zal eens een lijstje door pb een voor fijne plekken geschikt met hond, en ik denk dat Femke je ook wel van eea kan voorzien als ze wil :D

Op zich een leuke reden nu hier te moeten blijven maar ook een praktische, de camper moest zijn voorkeuring voor de apk hebben en ik vermoede het al een vrij dringende remreparatie ook. En ik heb volgend weekend een bochtentraining met de motor. Leuke maar ook pittige en toch wel wat spannende dag, de dag erop kunnen ze de rem repareren en als ik terugben is de rest en de definitieve apk. En ik rust nu uit, kan mijn schouder rust geven zodat ik er daarna weer wat beter tegen kan.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 09:18

Poe hee ik zou echt even achter zo'n mini gravertje (met chauffeur) aan gaan hoor, dat is zijn geld echt wel waard als je dan niet zelf hoeft te tobben. Misschien kan je dan nog wel wat klusjes voor dat ding bedenken die dan zo in een paar uurtjes gepieperd zijn.

Wat goed van pa +:)+
En tja misschien moet hij de rest van zijn leven op een stoel zo dicht mogelijk naast de voordeur gaan zitten zodat ze hem zo makkelijk mogelijk kunnen meenemen als hij gaat hemelen :=

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-23 10:21

Fijn dat het beter gaat met vaders, en wat dan nog, hij heeft het fijn daar bij jou. Jullie maken mooie herinneringen samen. En om nu maar vanuit te gaan dat hij daar zal overlijden... komt tijd komt raad.
Lekker laten banketstaaf.
Wij hebben voor wat graaf werkzaamheden een mini pell met chauffeur laten komen. Was toen €30 per uur. Ik heb begrepen dat dat goedkoop is en ze vaak €40 vragen maar daar kan je niet tegenop graven ;)

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-23 17:57

He wat goed te lezen dat het nu beter gaat net je pa *\o/*
Idd gewoon lekker mee laten gaan zolang het kan! Is goed voor hem :)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-08-23 14:47

Langzaam aan ben ik wel weer toe aan vitamine F. Maar nog even geduld hebben.

Het stroomkabel worstelen kan hopelijk vanmiddag afgerond worden, het weer was er niet naar. Iets met natter dan nat.

Alleen een probleem krijg ik niet getackeld. Ik heb het huis gekregen met 2 voordeursleutels. Met deukjes. Het slot is van een duitse firma (tenminste die naam staat erop) en in de buurt in Frankrijk krijgen ze hem niet gekopieerd. In Nederland heb ik nu drie bedrijven gehad en sinds gister staan we dus echt voor een raadsel. Twee bedrijven zeggen het is een sleutel met een certificaat (wat dus nergens in huis te vinden is en de verkoper geeft niet thuis over waar die zou moeten liggen :n ). Echter het bedrijf gister komt met de melding chinese namaak en geen kopy mogelijk en vervang de hele boel maar. Tjsa. :?

Ik moet dan de boel zien los te krijgen. Duimen dat het idd is zoals me is voorgedaan. Dan de cilinder opmeten en dan hopen dat ik de juiste maat koop als ik idd moet vervangen. Het huis zonder slot laten en de cilinder meenemen lijkt me geen goed idee. Ook niet voor een paar uur. :+ "even" een sleutel laten bijmaken was de gedachte. Ik ben er al maanden mee zoet

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-23 16:57

karuna schreef:
Langzaam aan ben ik wel weer toe aan vitamine F. Maar nog even geduld hebben.

Het stroomkabel worstelen kan hopelijk vanmiddag afgerond worden, het weer was er niet naar. Iets met natter dan nat.

Alleen een probleem krijg ik niet getackeld. Ik heb het huis gekregen met 2 voordeursleutels. Met deukjes. Het slot is van een duitse firma (tenminste die naam staat erop) en in de buurt in Frankrijk krijgen ze hem niet gekopieerd. In Nederland heb ik nu drie bedrijven gehad en sinds gister staan we dus echt voor een raadsel. Twee bedrijven zeggen het is een sleutel met een certificaat (wat dus nergens in huis te vinden is en de verkoper geeft niet thuis over waar die zou moeten liggen :n ). Echter het bedrijf gister komt met de melding chinese namaak en geen kopy mogelijk en vervang de hele boel maar. Tjsa. :?

Ik moet dan de boel zien los te krijgen. Duimen dat het idd is zoals me is voorgedaan. Dan de cilinder opmeten en dan hopen dat ik de juiste maat koop als ik idd moet vervangen. Het huis zonder slot laten en de cilinder meenemen lijkt me geen goed idee. Ook niet voor een paar uur. :+ "even" een sleutel laten bijmaken was de gedachte. Ik ben er al maanden mee zoet

Wij hebben ook huizen in buitenland gehad en daar werd na de koop de sloten vervangen voor nieuwe je weet immers niet wie er allemaal sleutels hebben en de huizen staan vaak leeg.