Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 18:14

Wij stonden vanochtend om 3.15u bij vertrek 3, vlucht om 7.20u. Koffers waren we in 5 minuten kwijt, toen naar de rij voor security. Die was gigantisch, stonden in de laatste tent helemaal op het einde. Uiteindelijk waren we er in anderhalf door en stonden we dus ruim op tijd bij de gate. Boarden ging voorspoedig, vlucht ook. Geen vertraging en keurig 2 koffers op onze eindbestemming. *\o/*

fabske

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:34

Dat zijn goede berichten die ik hier lees. Gelukkig maar ;) iedereen een heerlijke vakantie toegewenst

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 20:36

Ik krijg weer hoop haha. Ik vlieg woensdagochtend vroeg naar Napels, en dan superspannend, de 24e landen op Schiphol om 13 uur, en van de 24e op de 25e een nachtvlucht vanaf Zaventem op Alanya. Italië zonder koffers, Turkije is echt vakantie en dat is met... Hoop echt dat ik het red.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:21

Nou vandaag binnen 1.5 uur al bij de gate nu al twee uur te wachten.
Ondanks dat de rijen in de tent bijna vol stonden bleef het steeds in beweging. Ging best vlot.

Toen we in de laatste rij stonden glipte iemand helemaal van buiten de rij voor onze neus ertussen.
Security zag het en vroeg vriendelijk of mevrouw achteraan wilde sluiten. Met een excuus , vlucht binnen een uur bleef ze gewoon staan.

Eigenlijk waren we verbaasd over de zwakke houding vd security. Maaaar........
Toen ze een bak mocht pakken voor haar tas liep er twee man sterk security( beetje potige mannen) en werd ze mooi toch verzocht om per direct weer achteraan te sluiten.

Mevrouw was nu een stuk minder mondig en liep mokkend weer naar begin rij.

Uiteraard moesten we er wel een beetje om lachen en mbt de security , netjes opgelost en wel zo eerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 11:29

God die mensen bestaan dus echt he..

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:01

Ik vind het zo dubbel. Want het is ontzettend ongelukkig als je zelf de 4 uur van tevoren aanwezig bent en steeds achter mensen staat die pas veel later vertrekken, waardoor je zelf (bijna) je vlucht mist. Maar je hebt altijd figuren die niet willen wachten en het als smoes gebruiken om ergens voor te kruipen.

In Eindhoven lukte het onze vlucht niet om in te checken. Na elke mislukte poging weer achteraan sluiten in de rij... Gelukkig zagen we een patroon en kreeg onze vlucht een eigen (bemande) incheckbalie en mochten we met voorrang door security. Anders was het vliegtuig leeg gebleven. Maar ja, sta je daar wortel te schieten in de rij en komen wij als vlucht even 'voorkruipen', dan is dat ook niet leuk natuurlijk.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:11

Wij waren uiteindelijk ook mensen die 'voorkropen'. En daar houd ik echt niet van. Maar als de mensen die pas om 0700u/0800u moeten vliegen, om 0300u al vooraan in de rij staan. Wordt ik wel een klein beetje sjacherijnig. Wij konden door een fout in het systeem niet online inchecken. Dus dan sta je in de check-in rij echt te wiebelen dat het op moet schieten.

Maar voorheen had je aparte rijen voor een vlucht. Dus Ohrid een rij, Antalya een rij bijvoorbeeld. Maar nu gooien ze gewoon alles op een hoop en zoek het uit. Je krijgt hierdoor als je de vlucht mist ook niets vergoed, dat was de voornaamste reden dat wij uiteindelijk bij de paspoortcontrole door de selfservice zijn gegaan met een groepje die dezelfde vlucht moest hebben.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 12:44

CupCakes_ schreef:
Wij waren uiteindelijk ook mensen die 'voorkropen'. En daar houd ik echt niet van. Maar als de mensen die pas om 0700u/0800u moeten vliegen, om 0300u al vooraan in de rij staan. Wordt ik wel een klein beetje sjacherijnig. Wij konden door een fout in het systeem niet online inchecken. Dus dan sta je in de check-in rij echt te wiebelen dat het op moet schieten.

Maar voorheen had je aparte rijen voor een vlucht. Dus Ohrid een rij, Antalya een rij bijvoorbeeld. Maar nu gooien ze gewoon alles op een hoop en zoek het uit. Je krijgt hierdoor als je de vlucht mist ook niets vergoed, dat was de voornaamste reden dat wij uiteindelijk bij de paspoortcontrole door de selfservice zijn gegaan met een groepje die dezelfde vlucht moest hebben.

Bij mij staat 4 uur van te voren aanwezig. Dus als mijn vlucht om 7 uur gaat sta ik er om 3 uur.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:12

daantjuhhh schreef:
CupCakes_ schreef:

Bij mij staat 4 uur van te voren aanwezig. Dus als mijn vlucht om 7 uur gaat sta ik er om 3 uur.

Ik denk dat ze bedoeld dat mensen er al eerder zijn als 4 uur voor hun vlucht vertrekt

Ik moet om 01:35 aanwezig zijn bijv voor een vlucht van 05:35u als er dan ook al op dat tijdstip van 01:35 mensen staan voor een vlucht van 7 uur of 8 uur zijn ze dus veelste vroeg

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:17

Dat bedoelde ik inderdaad, excuses niet goed verwoord :o
Dat was in ons geval dus de situatie. Wij stonden er om 01.15 - 01.30uur en nòg moesten we rennen voor de vlucht. Je zou denken dat je dan tijd genoeg hebt als de vlucht om 05.40 uur gaat?

En ik denk dat je zulke fratsen steeds meer gaat krijgen als deze drukte blijft. Dat mensen steeds eerder dan de 4 uur komen vanwege de angst om de vlucht niet te halen. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 13:25

Volgens mij kom je niet eens de vertrekhal in.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:48

purny schreef:

Jawel hoor. Er staan wel mensen vanaf Schiphol die je controleren hoelaat je vlucht gaat maar ik heb mensen gezien die deze dame gewoon opzij duwde en haar negeerde.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:52

Ro0sje schreef:
purny schreef:

Jawel hoor. Er staan wel mensen vanaf Schiphol die je controleren hoelaat je vlucht gaat maar ik heb mensen gezien die deze dame gewoon opzij duwde en haar negeerde.

Dan heb je het ook wel over een asociaal persoon. En dat dit een uitzondering is

Eapy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 15:12

purny schreef:
Dan heb je het ook wel over een asociaal persoon. En dat dit een uitzondering is

Dit is inderdaad een uitzondering.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 18:05

CupCakes_ schreef:
Dat bedoelde ik inderdaad, excuses niet goed verwoord :o
Dat was in ons geval dus de situatie. Wij stonden er om 01.15 - 01.30uur en nòg moesten we rennen voor de vlucht. Je zou denken dat je dan tijd genoeg hebt als de vlucht om 05.40 uur gaat?

En ik denk dat je zulke fratsen steeds meer gaat krijgen als deze drukte blijft. Dat mensen steeds eerder dan de 4 uur komen vanwege de angst om de vlucht niet te halen. :)

Tja, m'n eerste vlucht vertrekt om half 7. Ik moet officieel dan half 3 's nachts daar zijn, maar er rijden dan helemaal geen treinen meer.

De laatste trein naar Schiphol durf ik niet te nemen, als daar wat op fout gaat, is het wel over, de aankomst van de eerste trein erna is om 8 uur 's ochtends. Dus de voorlaatste trein naar Schiphol. Aankomst ongeveer 1 uur 's nachts, dus 5,5 uur van te voren.

Reken maar dat ik dan gewoon in de rij ga staan.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:00

Nou ja wij gaan ook wel wat vroeger weg. Wonen aan de andere kant van NL.
Dus je kunt niet anderhalf uur van te voren vertrekken en hopen dat alles maar mee zit.
Als alles mee zit zijn wij waarschijnlijk ook te vroeg

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 19:34

Jillz1 schreef:
Ondanks dat de rijen in de tent bijna vol stonden bleef het steeds in beweging. Ging best vlot.

Toen we in de laatste rij stonden glipte iemand helemaal van buiten de rij voor onze neus ertussen.
Security zag het en vroeg vriendelijk of mevrouw achteraan wilde sluiten. Met een excuus , vlucht binnen een uur bleef ze gewoon staan.

Toen ze een bak mocht pakken voor haar tas liep er twee man sterk security( beetje potige mannen) en werd ze mooi toch verzocht om per direct weer achteraan te sluiten.

Uiteraard moesten we er wel een beetje om lachen en mbt de security , netjes opgelost en wel zo eerlijk.
Die Amerikaanse?

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:30

Ro0sje schreef:
purny schreef:

Nou dat lijkt me sterk, stonden met drie mam sterk, en de dame die er stond was echt niet iemand die zich opzij liet zetten.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:31

Benzz schreef:
Jillz1 schreef:

Die Amerikaanse?

Ik denk het, blauwe halflange rok en een roze vestje. Eigenlijk een heel nette vrouw.

Ze sprak heel vlot Engels dus zou zo maar een Amerikaanse kunnen zijn.

Jillz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 07:35

Eerder in de rij?

Nou ik kan je zeggen dat dat echt niet lukt, ze zijn heel streng met de tijd. Maar je kunt ff ontbijtje op Plaza doen.

Gisteren was security goed bezet, maar 1 station gesloten( volg.mij bij privium)

De rij was lang( helemaal vol, ook buiten) maar liep echt goed door.

Eigenlijk leek het wel geprogrammeerd, steeds 30 seconden wachten en een meter of 5 a 8 kunnen lopen. Ik denk dat wij buiten binnen half uurtje erdoorheen waren, binnen max. 45 minuten.

Hopelijk blijft de bezetting zo dan is iedere vlucht te halen binnen die 4 uur

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 09:40

Er zou 's nachts ook bijna niks open zijn begreep ik? En moet je daar buiten al je ticketcontrole doen dan?

Daarnaast : als ik m'n vlucht mis terwijl ik er wel op tijd was, gaat Schiphol dan alles vergoeden? En dan ook alle eruit voortvloeiende kosten? Al meerdere keren gelezen dat mensen overal foto's maken met hun horloge bij de wachtrijbordjes omdat het anders no show is... Iets zegt me dat als je bijvoorbeeld voor je werk met spoed naar een andere plant vliegt om een probleem op te lossen in een fabriek, dat Schiphol niet die tienduizenden, honderdduizenden euro's gaat vergoeden omdat die productielijn een dag langer stil ligt. Dus ik vraag me ten zeerste af of je überhaupt tegengehouden mag worden, juridisch gezien. Nou hoef ik op mijn eerste vlucht alleen maar naar familie dus niet zulke enorme financiële gevolgen, maar gewoon het principe. Er zullen genoeg mensen zijn die een spoedvlucht hebben om wat voor reden dan ook.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 11:58

Ik ben benieuwd hoe het volgende maand gaat. Mijn moeder vliegt voor de eerste keer naar de VS, al om 9.15.
We rekenen erop dat we haar niet gedag mogen zeggen boven. Ze heeft ook assistentie aangevraagd wegens een versleten knie.
Hopelijk loopt het dan een beetje soepeltjes door, maar er mogen in september nog steeds minder passagiers vanaf schiphol vertrekken.

roosjenat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:53

purny schreef:
Ik ben benieuwd hoe het volgende maand gaat. Mijn moeder vliegt voor de eerste keer naar de VS, al om 9.15.
We rekenen erop dat we haar niet gedag mogen zeggen boven. Ze heeft ook assistentie aangevraagd wegens een versleten knie.
Hopelijk loopt het dan een beetje soepeltjes door, maar er mogen in september nog steeds minder passagiers vanaf schiphol vertrekken.

Ben ik ook benieuwd naar! Wij vliegen eind september met Emirates naar Dubai. Je hoort nu echt wisselende verhalen over de drukte. Nog even afwachten, maar gaat vast goed komen! :D

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 19:44

Mijn broer komt morgen al vroeg aan vanuit Amerika en vliegt over twee weken weer terug (in de middag). Ik ben ook benieuwd hoe vlot het gaat.
Aantal jaar geleden hebben ze het op de valreep gehaald vanwege de toen verscherpte controles. Ruim op tijd vertrokken omdat we dit wisten, maar we stonden op de snelweg al in de Schiphol file, qua tijd werd het erg spannend :=

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 10:27

9.00 op Schiphol
9.03 in de rij voor bagage
9.06 bagage ingeleverd in de automatische bakken want waren online ingecheckt.
9.10 in de rij voor security
9.45 klaar bij de security

Nu dus heel lang wachten. We vliegen om 14.00. Meiden met wie ik ben wilde er om 9.00 zijn, ik zelf 10.00 maar we konden gewoon naar binnen. Niemand controleerde. Ik was er echt bang voor dat het mega druk zou zijn want was vandaag ook piekdag. Nu hopen dat de koffers goed gaan.