[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48497
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:10

Dat is schrikken!! Op zich zijn ze wel steeds snel bij je om problemen op te lossen volgens mij....? +:)+

Hier ging vorig jaar met storm een hele grote Populier om bij de buren, viel op de dijk net naast ons huis.... dat gaf ook een imposante dreun.

Pandora2
Berichten: 19901
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 13:13

Oh dear... dan denk je toch ook meteen dat de russen gearriveerd zijn }>
Slecht voor het hart, zulke dingen :x

Hebben ze mooi opgelost voor nu in elk geval +:)+

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 14:03

We zijn nog gaan kijken bij de omgevallen bomen, de ene is echt gigantisch groot. Geen wonder dat ik die knal hoorde. We weten niet van wie die bomen zijn. De eigenaar van de bomen moet voor alle kosten opdraaien. Kon wel 10.000 euro gaan kosten volgens die man van Enedis.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 14:04

Monique1963 schreef:
Tjee man heftig! Dus jij hebt dan het omvallen van die bomen gevoeld!! Dat moet een flinke klap geweest zijn! Het leven in Frankrijk is ook nooit saai hè! Je maakt van alles mee. Kun je nu gratis stroom van de gemeente trekken of gaat het toch via de linky? Ff gauw alle wassen draaien ;-)

Het gaat gewoon via de linky.

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 14:28

In ieder geval hoeven jullie niet de schade te betalen. In ons andere huis ging de hoogspanning naar de buren via ons bos. Iedere drie jaar kwam er een team van de EDF om alle takken die te dicht bij de kabels kwamen, af te zagen. Dat was gratis, hoefden wij niet te doen. Ze ruimden het niet op natuurlijk, maar het was toch maar een bos.
Aan de overkant daar van die vallei kwam iedere drie jaar een helikopter met zo'n zaag de bomen snoeien. Heel spectaculair gezicht.
Wij hebben een keer een boom omgehakt in het eerste franse huis en die viel ook op de elektriciteit en toen zetten we het hele hameau zonder stroom. Moesten wij idd betalen, maar ging via de verzekering. Weet niet meer hoeveel dat kostte.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 14:33

Ja die man zei inderdaad dat het voa de verzekering ging. Ik ben alleen bang dat die bomen op land van de Engelsen staan, die zijn al 15 jaar van de aardbodem verdwenen. En anders van degene van wie we ons land voor de paarden huren.

JudithO

Berichten: 7121
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 15:19

Ai, dat is schrikken!
Gelukkig hebben ze het snel voor jullie gefixt.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 16:30

Ze zijn nu al bezig met reparatie van de electriciteitkabel. Staan wel 5 auto's van Enedis en een heleboel mannen zijn bezig met ketting zagen ed. Wel raar want die man had gisteren gezegd dat ze daarvoor een extern bedrijf gingen inhuren. Maar misschien zijn die bomen toch gewoon van de gemeente.
We zitten nu wel zonder stroom helaas.

Afbeelding

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 16:54

Hebben jullie niet iets van een noodstroomgenerator? Wij hebben er zo eentje en als er dan uitval is, dan kunnen we zolang we brandstof hebben, onszelf voorzien van stroom.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 18:03

Ja die hebben we wel, nog nieuw in doos. Het is maar voor even hoor, en we hebben nog niet eerder zonder stroom gezeten. We hebben net de werklui gesproken, over een uur hebben we weer stroom.
Er staat nog een hele dikke boom, die is dood. En daar hangen nog 2 omgevallen grote bomen tegenaan. Die moet weggehaald, anders valt ie ooj op de electriciteitkabel.

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-23 18:19

Tinka schreef:
Ja die hebben we wel, nog nieuw in doos. Het is maar voor even hoor, en we hebben nog niet eerder zonder stroom gezeten. We hebben net de werklui gesproken, over een uur hebben we weer stroom.
Er staat nog een hele dikke boom, die is dood. En daar hangen nog 2 omgevallen grote bomen tegenaan. Die moet weggehaald, anders valt ie ooj op de electriciteitkabel.


LOL, volgens mij is het idee van een noodstroomgenerator dat ie altijd stand by staat, zodat je er altijd op kunt terugvallen :)*

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-23 18:29

Ach wij kunnen best even zonder stroom hoor, het is eerder gewoon niet nodig geweest.
We hebben nu gelukkig weer stroom. Nou maar hopen dat die andere bomen niet omvallen.

pjotrg

Berichten: 1159
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-23 10:10

Tinka schreef:
Ja die hebben we wel, nog nieuw in doos. Het is maar voor even hoor, en we hebben nog niet eerder zonder stroom gezeten. We hebben net de werklui gesproken, over een uur hebben we weer stroom.
Er staat nog een hele dikke boom, die is dood. En daar hangen nog 2 omgevallen grote bomen tegenaan. Die moet weggehaald, anders valt ie ooj op de electriciteitkabel.


Ik hoop dat jullie niet zo dom geweest zijn als ik door een generator (Made in China) te kopen die ook krachtstroom (380v) kan leveren (te herkennen aan één rood stopcontact op het paneel). Deze dingen zijn namelijke erg storingsgevoelig en zijn heel snel definitef kapot, zoals de mijne.

Het probleem is namelijk dat zo'n ding, op één van de 220v stopcontacten, lang niet zoveel kan leveren als aangegeven. Het zijn de 3 fasen van de krachtstroom die gezamenlijk het vermogen leveren. Vermogen trekken op slechts één van de fasen (één van de drie 220v stopcontacten) zorgt voor onbalans in het dynamo gedeelte. Bij mij is alles in de dynamo doorgebrand ;-((((

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 00:02

Geen idee is al 8 jaar geleden dat we hem gekocht hebben en nog nooit nodig gehad dus.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 18:16

Wij hebben vanmorgen al onze aflevering van Ik vertrek gezien. Is wel leuk, staan ook een paar dingen in die niet kloppen, oa dat mijn broer de broer van Milko is, daar is ie niet blij mee.
En verder wel erg mooie beelden met de drone gemaakt.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18234
Geregistreerd: 24-08-02

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 18:37

Wat leuk! Nou ja, die vergissing is minder leuk dan.

Monique1963

Berichten: 8790
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-23 19:09

Tinka schreef:
Wij hebben vanmorgen al onze aflevering van Ik vertrek gezien. Is wel leuk, staan ook een paar dingen in die niet kloppen, oa dat mijn broer de broer van Milko is, daar is ie niet blij mee.
En verder wel erg mooie beelden met de drone gemaakt.


Wat jammer van de vergissingen, wat hebben ze nog meer niet kloppend? Is het over het algemeen wel goed voor de reclame? En gaaf die dronebeelden.

En was dit dan een vooruitblik voor jullie zelf of was dit al de echte uitzending op tv?

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-23 23:00

Het was de echte uitzending, met NPO plus kan je een week eerder al kijken, we hebben een proefabonnement.
We zullen afwachten of het een goede reclame is.
Ze zeiden bv dat ons geld op was. En dat het bij de wok 50 % korting was, en dat we een caravan hadden neergezet (die stond er toen al een jaar).

Achterom
Berichten: 23114
Geregistreerd: 28-09-04

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:00

Ik heb de aflevering ook net gezien (heb een abonnement op NPO plus). Ik zou zeggen: kijk eens heel erg kritisch. De wok 50% korting kwam niet zo op mij over. Het beeld dat in mijn ogen wel geschetst werd is alsof Milko alles in zijn eentje deed, en dat jullie nogal slecht voorbereid zouden zijn qua inkomsten.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 00:06

Dat lijkt inderdaad of Milko alles alleen doet, maar ik help ook. Bijvoorbeeld dat opruimen, dat moest Milko doen voor het programma, terwijl ik dat allemaal heb opgeruimd. Maar zware dingen kan ik niet doen. Dat ik een kunstheup heb en fibromyalgie en suikerziekte en een versleten rug, dat werd allemaal niet genoemd.
Wij leven van de overwaarde van ons huis totdat Milko pensioen krijgt. Dus dat is juist heel goed voorbereid en doorgerekend.
Dat ze zeggen dat het geld op is en dat we de inkomsten van de kamer nodig hebben, dat klopt dus ook niet.

senna21

Berichten: 11998
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:16

Dat is media: altijd op zoek een smeuïg verhaal. En anders verzinnen ze het terplekke.
Niets van aantrekken. Jullie doen iets waar anderen alleen van dromen.

Tinka

Berichten: 3859
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-23 00:43

Ik maak me er ook niet echt druk om hoor. Zie gewoon een hoop dingen die niet kloppen. Een ander zal dat niet opvallen. Soms verdraaien of verzinnen ze dingen voor de kijkcijfers. Ook klopt de tijdlijn niet. Maar dat weten wij natuurlijk alleen.

josien_m_
Berichten: 2463
Geregistreerd: 23-11-09
Woonplaats: Haule

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 00:47

Wel interessant om nu ook van iemand die het betreft het echte verhaal te horen! Ik ga zeker kijken en ben benieuwd wat mijn indrukken zijn en hoe ze kloppen met wat ik hier al allemaal van je heb gelezen.

Mer1980

Berichten: 19025
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 09:29

Toch altijd een beetje jammer dat ze de boel verdraaien, geeft toch een klein smetje. Verder hoop ik dat het wel veel leuke reacties geeft en een goede reclame.

JudithO

Berichten: 7121
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-23 14:07

Wel flauw inderdaad, maar goed ik kijk dat soort programma's altijd wel met een korreltje zout.
Desondanks ben ik erg nieuwsgierig naar de aflevering volgende week!