Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 23:51

@dewirox, volgens mij reken jij nu per persoon en nachtlampje had het over een totaalbedrag van 859,- voor 2 personen. Per persoon moet je het wel redden.

Kamperen vind ik sowieso niets maar in Griekenland lijkt het me helemaal niets. De campings die ik tot dusverre heb gezien op het vasteland zagen er vooral heel primitief uit met kleine plekken.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:10

Persoonlijk heb ik de ervaring en lees ik veel dat er in Griekenland heel veel muggen zijn, dus kamperen in griekenland lijkt me ook niet alles haha, zeker niet omdat je dan sochtends je tent uit zweet :')

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:20

Nee kamperen lijkt mij ook niet alles.. In zweden oid lijkt me dat gaaf, maar in de warmte heb ik graag wat meer luxe.

Wij gaan waarschijnlijk later/last minute boeken, en hopen dat het dan iets goedkoper is..

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 00:50

Ik had tijdens het island hoppen paar jaar terug graag willen kamperen. Op die eilanden kan dat ook prima vind ik, lekker windje waait er.. Ja je kan niet tot 11 uur uitslapen want dat is gewoon te warm, voordeel: na 3 dagen ben je gewend aan de warmte en is het overdag ook veel beter te doen. (Wij waren er begin juli)

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 11:28

Ik word echt gek van het tickets boeken. Ik ga over anderhalf week naar Nederland toe voor 3 weken. Nu betaal je voor de vlucht van Zakynthos naar Athene 66 euro. Nu is de prijs van Athene-Amsterdam vergeleken met gisteren gewoon alweer 20 euro omhoog gegaan naar 110 exclusief bagage alá €20,- enkele reis.

Er is echt geen pijl op te trekken soms, wanneer je het beste kunt boeken. :( Lokale vlucht is ook best duur. Maar in 50 minuten naar Athene is aantrekkelijker dan 5/6 uur alleen in de bus/boot.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:18

Ik vind Athene-Adam niet duur. Ik neem aan dat het een retour is? Binnenlandse vlucht Athene-Syros is € 80, maar zit altijd vol.... zijn kleine vliegtuigjes.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:22

Is inderdaad niet zo duur, ik heb voor Amsterdam - Athene bijna 350 betaald. Maar toen kon ik ook minder dan twee weken van tevoren pas boeken. En het was januari.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:42

Enkeltje. :D Retour wordt als het meezit 135 + 115 = 250 . Retour Zakynthos - Athene wordt dus 130.
Dus in totaal 380.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:42

Tegenwoordig moet je heel vroeg boeken. Ik heb in november voor juni geboekt voor 220 pp

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:44

_Mel schreef:
Enkeltje. :D Retour wordt als het meezit 135 + 115 = 250 . Retour Zakynthos - Athene wordt dus 130.
Dus in totaal 380.

Retour Adam is niet duur. Binnenlandse vlucht is wel lekker snel, dat is maar of je dat er voor over hebt.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-15 12:50

Het had 50 euro goedkoper gekund het retourtje AMS-ATH. Je kunt in principe voor 200 euro retour met 20 kg bagage.

En inderdaad, binnenlandse vlucht is duur. Maar bus is lang! Normaal gaan we met de auto van mijn vriend, dan vind ik het nog wel te doen omdat je zelf kunt bepalen waar je stopt etc.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:14

Nou mijn reis is iets duurder geworden :+

Ik zou gister om 17:45 de vlucht naar Athene hebben en vanaf Athene om 20:55 de vlucht naar Amsterdam. Door regen en onweer ging de vlucht naar Athene niet door, waardoor ik mijn aansluiting ook heb gemist. Betekent dus wel dat ik een nieuw ticket naar Amsterdam moet kopen, en die prijs ligt voor morgen op 200 enkele reis.. en het geld van het ticket van gister is dus pech.

Ga nu proberen om vanavond te vliegen naar Athene, dan bij mijn schoonzus slapen, en morgen naar Amsterdam. Maar het is vandaag nog steeds noodweer :( Had me er echt op verheugd om gister mijn familie weer te zien.

Heb wel op het vliegveld nog een Nederlandse lotgenoot ontmoet. Hij zou precies dezelfde vluchten als ik hebben. Hij doet zeilreizen vanaf Zakynthos. Misschien interessant voor sommige bokkers hier?
De website is http://www.onancharters.nl !

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:30

Electra63 schreef:
Sheran schreef:
Ik dacht aan een tent :P

Persoonlijk hou ik niet zo van een tent in Griekenland, maar misschien is het heel leuk :D

Heb ik een keer gedaan op Lefkas,...was echt eeeeenig. -O-

We zijn slechts 2 uur bezig geweest om die haringen die knalharde grond in te rammen. -O-

s'ochtend zodra het licht werd begonnen die snert krekels. Om van de hitte maar te zwijgen.

Nu ben ik sowieso niet van het kramperen dat zal zeker niet geholpen hebben....
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 27-02-15 12:32, in het totaal 1 keer bewerkt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 12:31

laughterline schreef:
Persoonlijk heb ik de ervaring en lees ik veel dat er in Griekenland heel veel muggen zijn, dus kamperen in griekenland lijkt me ook niet alles haha, zeker niet omdat je dan sochtends je tent uit zweet :')

Valt mee hoor. Op de Cyclades vorig jaar geen een.

Corfu is iets anders....daar was 100 maar 1. :=

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:25

Hoi,

Dit jaar gaan een vriendin en ik samen op vakantie, ikzelf ben nog nooit in Griekenland geweest en deze staat dan ook op mijn wensenlijstje.
Weet iemand toevallig een luxe all in hotel bij het strand en dicht bij een levendig centrum?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:56

Jammer dat steeds meer mensen gaan voor all-inn
Griekenland is zo leuk zonder dat concept.
Iedere avond naar een Taverna hoeft echt niet duurder te zijn dan all-inn

Wij gaan toch niet naar Evia. Te weinig havens die geschikt zijn voor onze boot.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 12:59

NatasjavE schreef:

Wij gaan toch niet naar Evia. Te weinig havens die geschikt zijn voor onze boot.

Wij gaan voornamelijk voor all in zodat we de hele dag kunnen drinken etc zonder geld bij te hebben. Natuurlijk gaan wij ook buiten het hotel eten en drinken.

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 13:27

Bij ons hotel bijvoorbeeld, geen All In, kun je alles wat je bij ons in de bar eet en drinkt op de bon zetten. Dat betaal je dan gewoon wanneer je wilt, eind van de dag, na een paar dagen of aan het eind van je vakantie. Ik denk dat meer hotels deze optie wel zullen bieden. All In in Griekenland vind ik ook niks. Brengt ook erg veel lokale restaurantjes in de problemen, zonde! :(

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:26

amies100 schreef:
Hoi,

Dit jaar gaan een vriendin en ik samen op vakantie, ikzelf ben nog nooit in Griekenland geweest en deze staat dan ook op mijn wensenlijstje.
Weet iemand toevallig een luxe all in hotel bij het strand en dicht bij een levendig centrum?

Blue Lagoon in Kos. Je moet alleen wel een weg over voor het strand en volgens mij is het 20 minuten wandelen naar het centrum. Als je dat niet erg vind, dan is dit resort perfect.

--

Ben zelf nog op zoek naar de perfecte vakantie :z
Gister 5 uur gezocht en niets naar mijn zin kunnen vinden. (Ik had twee opties, maar bij recensies stond geen goede schoonmaak/'s ochtends vroeg je handdoek neerleggen. En dat zijn net twee dingen waar ik een hekel aan heb. :+ )

Inmiddels heb ik mijn voorkeur qua eiland maar laten varen (Behalve Zakynthos dat vind ik niks :o ). Ik zoek een leuke, kleinschalige accommodatie bij een leuk, levendig dorpje met een aantal winkels en tavernas (Denk bijvoorbeeld aan Molyvos in Lesbos).
Als iemand de ultieme tip heeft, dan hoor ik het graag.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:32

NatasjavE schreef:

Ik snap het wel. Zeker voor jonge mensen die met vrienden gaan, is het gemakkelijk en soms goedkoper. Je hoeft geen rekeningen te delen en iedereen kan eten en drinken wanneer en hoeveel hij/zij wilt.
ik ben op Rhodos ook weleens op zo'n resort geweest, toen mijn dochters de puberleeftijd hadden. Het is vaak groot met veel voorzieningen en activiteiten, soms is dat fijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:48

Wieldop schreef:
Inmiddels heb ik mijn voorkeur qua eiland maar laten varen (Behalve Zakynthos dat vind ik niks :o ). Ik zoek een leuke, kleinschalige accommodatie bij een leuk, levendig dorpje met een aantal winkels en tavernas (Denk bijvoorbeeld aan Molyvos in Lesbos).

Paxos. Dat is net onder Corfu.

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 16:50

Dank je Wieldop! Ik ga hem bekijken :)

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 17:25

NatasjavE schreef:
Wieldop schreef:

Paxos. Dat is net onder Corfu.

Goede tip!! *\o/*

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-15 18:29

Hoe lang gaan jullie, Wieldop en wat was je voorkeur in eerste instantie?

Wieldop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 01:07

We willen sowieso graag 15 dagen. Als we iets leuks vinden en het past in budget wellicht 22 dagen.

Mijn voorkeur was het eiland Samos ( maar Kefalonia, Chios, Santorini ed ook leuk!). Zakynthos had ik geen goede ervaring mee (te toeristisch in augustus), waardoor Rhodos, Corfu ed mij iets minder trekken.

Even voor het beeld.. We zijn echte Griekenland gangers. Elk jaar een of twee (nieuwe) eilanden. kleinschalige Griekse accomodaties spreken ons aan, mits de schoonmaak goed is.

Heb de zoekacties iets veranderd waardoor ik nu wel meer de juiste accomodaties vind. Ik kijk trouwens veel bij sunweb en Elizahwashere. Ik merk dat arke, Neckermann en d-reizen duurder zijn. Rossholidays heeft een slechte website, waardoor je amper kan zoeken en gelijk moet reserveren. Tjingo heeft soms hele oude foto's, lijkt niet meer helemaal up to date. Mis ik nog een reisaanbieder?

Ik kijk daarnaast veel op zoover. Doen jullie dat ook?