Heeft er hier nog iemand een leuke tip voor NY Qua hotel of qua omgeving? Gaat om een dag of 6/7 wat is een beetje een leuk centraal punt (wijk)? om in te zitten? Maar wat nog wel beetje betaalbaar is?
Wat is jou definitie van betaalbaar? haha ik heb 2 jaar geleden het Hudson hotel met ticket samen gekocht en dat was best te doen. Mooi hip hotel, tussen central park en times square in.
Wij hebben in het Waldorf Astoria gezeten in New York. Niet echt de definitie van betaalbaar maar ze hebben verschillende "klasses" in het hotel waardoor je voor een relatief goedkope prijs toch echt op de eerste rang kan zitten. Super luxe hotels midden in het centrum. Je steekt twee straten over en je staat op Times Square
Hudson hotel waren wij in de nachtclub... Kon $37 afrekenen voor 2 drankjes o.O
Ik geef over het algemeen het liefst weinig uit aan een hotel. Zat een paar dagen in een redelijk luxe hotel, maar dat was via hotwire geboekt en dat was goed te doen.
En op Manhattan is alles redelijk centraal. Gewoon een unlimited metro kaart kopen.
Word inderdaad tijd voor voorjaar maar dat zal ook wel snel komen (hoop ik), vandaag zou het een graad of 12 moeten worden maar dat moet ik eerst nog maar eens gaan zien, is nu nog best bewolkt en maar een graadje of 2 gok ik zo *gecheckt: Is nu 3 graden*....
Heb het prima naar mn zin tot nu toe... Zal alleen maar beter worden als ik straks mn rijbewijs en een auto heb
Ondertussen wakker aan het worden en net achter de laptop gekropen met n kop koffie om maar eens naar wat occasions hier in de buurt te gaan speuren en ook maar meteen eens even naar wat stallen in de buurt te gaan zoeken want begin nu mn paarden wel te missen...
Dan maar eens een begin gaan maken aan ons bruidsalbum en een album van onze laatste vakantie (Kaapverdische eilanden) en daarna zie ik wel weer verder. Gezien het feit dat ik hier geen werk heb en dat waarschijnlijk ook niet ga zoeken voor de periode dat we hier zijn heb ik nu besloten dat ik maar eens moet gaan kijken naar een opleiding die ik (al dan niet via het internet) hier kan gaan volgen, denk dat ik dus ook nog maar eens even ga kijken op sites als LOI etc of daar iets voor me tussen zit... Je bent immers nooit te oud om te leren hé....
Zoals het er nu uitziet gaan we van het weekend naar een groot park hier in de buurt (ben de naam even vergeten) waar je schijnbaar hele mooie uitzichten hebt (o.a over Albany etc) en je schijnt daar ook erg mooi te kunnen wandelen dus dat is dan ook weer fijn voor de hond.
Genoeg dingen te doen op mn lijstje dus ga daar zometeen maar eens een begin aan maken en dan zie ik wel of het weer hier wat op gaat trekken en ik vanmiddag nog een flink stuk kan gaan wandelen met de hond of dat t een dagje thuis blijven gaat worden
Het hangt er vanaf wat voor eisen je stelt aan je accomodatie. Wil je luxe of juist budget? Ik heb alle 4 de keren in NY in het YMCA Vanderbilt gezeten op East 47th street. Vlakbij Grand Central en op loopafstand van Times Square.
Ik heb een ander punt. Vliegticket met gunstigste prijs komt neer op 128 euro. Nu hoorde ik dat je ook bij het vliegveld zelf kan boeken maar is dat wel beter en gunstiger dan vooraf boeken?
@Purny, houd je er rekening mee dat alle administratie kosten en belastingen er achteraf nog bijkomen? Lijkt me dat het daarom duurder is?
Ik zou gewoon nog even afwachten. Je gaat in.. September? Er komen heus nog wel aanbiedingen.
Yasmine
Geplaatst: 02-04-14 21:18
Ja inderdaad, het is nu echt heel vroeg om zo'n binnenlandse vluchten te boeken. Zelfs 3 weken op voorhand zijn die vluchten nog goedkoop. Gewoon even wachten en afwachten. Je vindt heus nog wel veel goedkope vluchten, Amerika is spotgoedkoop om binnenlands te vliegen, wij hebben $40 betaald voor een vlucht van Boston naar DC.
Als je bij pakweg Ryanair boekt, dan komt vliegveldtax, credit card tax etc. er ook pas aan het einde van het boeken bij. Zo belachelijk vind ik dat niet?
Lara_
Geplaatst: 02-04-14 21:37
Heb je de mogelijkheid om de tickets via de Amerikaanse websites te bestellen? Ik heb volgende maand precies die vlucht die jij op de vorige pagina genoemd heb (6:00 am heen 10:30 pm terug) en daar heb ik $130 voor betaald. Omdat de koers gunstig was kwam dat neer op ongeveer 95 euro. De vluchten SF-LA liggen al een hele tijd rond die prijs. Meestal zie ik ze niet goedkoper, tenzij ik net geluk heb en er een aanbieding is, maar die zijn er niet vaak. Het is een populaire route geworden vanwege Silicon Valley.
Oeeeh voor wanneer is die? Ik wil naar Orlando van 't jaar haha
Yasmine
Geplaatst: 02-04-14 22:48
Purny, je gaat pas in september. Je hebt tijd zat. Ik zou me echt niet zo druk maken als ik jou was, je hebt nog 5 maanden. De tijd die je spendeert aan je zo druk te maken kan je beter besteden aan een leuke reisgids lezen
Nagini schreef:
Yasmine, wajooo. Zo goedkoop vind ik zelfs geen vluchten en ik ben een kei in laat boeken en goedkoop iets vinden. Waar heb je die gevonden?
Gewoon United via Expedia geboekt. Heb het even opgezocht en was geen $40 maar $50. Niet dat het veel verschil maakt Edit: vergeten zeggen maar het is wel enkele reis, dus geen retour. Waarschijnlijk daarom dat je zo geen goedkope vluchten vindt
Douraque
Geplaatst: 03-04-14 06:35
xNavatu schreef:
Oeeeh voor wanneer is die? Ik wil naar Orlando van 't jaar haha
Ik heb mijn vakantie geboekt 11 t/m 28 augustus lekker naar de States Eerst 11 dagen Florida (Miami, Orlando & Key West), daarna door naar vrienden in de omgeving van Memphis Kregen een super goede aanbieding via americanestates!
Oe Florida klinkt goed hoor! Ik heb vandaag m'n nieuwe lensje binnen web tamron 17-50 f2.8 kan ik binnenkort eerst uitproberen in Barcelona en dan lekker meenemen de gebieden in, in Amerika! Iemand nog goede tips voor las Vegas om Savonds te eten? Ben beetje bezig met de planning en wat er overal te doen is!