Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Murthul

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:35

Ik was gisteren lekker bezig, ns plukte even 1,5 uur tegen mn reistijd aan -O-

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:39

Ik heb eigenlijk zelden problemen met de NS. De laatste keer was tijdens de sneeuwval van februari geloof ik. Toen stond ik in Delft en reden er geen treinen meer :+ Maar goed, eigen schuld want er was een weeralarm afgegeven dus ik had het kunnen weten.

Het enige jammere vind ik dat er tussen de verbinding Hoorn - Hoofddorp steeds 20 minuten qua aansluiting zit. Dat scheelt toch wel flink in de reistijd.

dormy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:43

Treinen die niet op de juiste tijd vertrekken, ja echt een drama. Dan heb ik het ook over Arriva ;) Hoor vaak mensen klagen over de NS, die nodig ik dan uit om een tijdje met Arriva te reizen. :P

Vandaag weer hetzelfde verhaal: ik zat in de intercity Den Haag C - Groningen, deze was (maar) 2 minuten vertraagd en volgens de conducteur kon iedereen makkelijk zijn overstap halen op Groningen. Ik voor de zekerheid toch maar een sprint getrokken naar de stoptrein van Arriva. Ik had de incheckpaaltjes (ook zo'n gedoe met die verschillende vervoerders :S) nog niet eens bereikt of ik hoorde mijn trein al vertrekken, twee minuten te vroeg! En dat is al de zoveelste keer....

's Ochtends richting Groningen is het ook altijd maar de vraag wanneer de stoptrein van Arriva vertrekt, in ieder geval nooit op het tijdstip volgens de dienstregeling. Het gebeurt regelmatig dat de trein 5-10 minuten later vertrekt zonder dat er enige informatie verstrekt wordt over de vertraging.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:27

Hoe denken jullie over de NS als het gaat om losgebroken dieren die ineens het spoor op rennen (staat nu een artikel op VN)

Bij het testen van het nieuwe spoor tussen lelystad en zwolle zijn er paarden onder de trein gekomen. Imo ook niet iets waar de NS wat aan kan doen. Ga we dan door vertraging ook op de NS lopen vloeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:28

dormy schreef:
Treinen die niet op de juiste tijd vertrekken, ja echt een drama. Dan heb ik het ook over Arriva ;) Hoor vaak mensen klagen over de NS, die nodig ik dan uit om een tijdje met Arriva te reizen. :P

Vandaag weer hetzelfde verhaal: ik zat in de intercity Den Haag C - Groningen, deze was (maar) 2 minuten vertraagd en volgens de conducteur kon iedereen makkelijk zijn overstap halen op Groningen. Ik voor de zekerheid toch maar een sprint getrokken naar de stoptrein van Arriva. Ik had de incheckpaaltjes (ook zo'n gedoe met die verschillende vervoerders :S) nog niet eens bereikt of ik hoorde mijn trein al vertrekken, twee minuten te vroeg! En dat is al de zoveelste keer....

's Ochtends richting Groningen is het ook altijd maar de vraag wanneer de stoptrein van Arriva vertrekt, in ieder geval nooit op het tijdstip volgens de dienstregeling. Het gebeurt regelmatig dat de trein 5-10 minuten later vertrekt zonder dat er enige informatie verstrekt wordt over de vertraging.

Ik mijd arriva sowieso wel.. ook de bussen :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:50

Pieeeeeeeeeepzooi

Sta nu dus op Hoorn en trein van 17:50 is dus uitgevallen... Volgende pas om 18:20 ..

Leve de NS!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:50

Weet je ook waarom deze trein is uitgevallen? Dat hoeft dus NIET aan de NS te liggen.

Voor hetzelfde geld is er iemand KO gegaan in de trein. Dan is het niet verantwoord om door te rijden. Of er ligt zooi op het spoor, dan is het ook niet verantwoord om door te rijden. Daar kan de NS ook niks aan doen.

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:51

Kun je niet beter met de bus gaan dan?

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:55

Jans schreef:
Weet je ook waarom deze trein is uitgevallen? Dat hoeft dus NIET aan de NS te liggen.

Voor hetzelfde geld is er iemand KO gegaan in de trein. Dan is het niet verantwoord om door te rijden. Of er ligt zooi op het spoor, dan is het ook niet verantwoord om door te rijden. Daar kan de NS ook niks aan doen.

Het kan me eerlijk gezegd geen hol schelen...

Alle conducteurs weten niet wat er aan de hand is.. Geweldige communicatie...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:55

Murthul schreef:
Kun je niet beter met de bus gaan dan?

Er gaan geen bussen naar Obdam ;(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:56

Het kan ook zijn dat de communicatie naar die trein toe is uitgevallen. Dat heb ik eens meegemaakt, dat de trein die moest komen gewoon spoorloos was. Dat ligt dan toch aan de onderhoudspartij, niet aan de NS zelf.

En wat is nou een half uur op een mensenleven? Ik snap gewoon niet waar iedereen zich altijd zo druk om maakt. Ga een paar weken naar Cuba; Seriously easy going. Daar mag je blij zijn als je trein uberhaupt komt die week.

Daar leer je het nederlandse OV wel waarderen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 17:57

Ik was altijd één van de grootste zeikers over het OV hier in Nederland. Ik ben totaal omgeslagen door mijn ervaringen met het OV in een land als Cuba. Het is hier ECHT heel goed geregeld. En daar ben ik blij om. Kan niet wachten op januari, lekker weer met de trein naar het werk.

Gisteren ook totaal geen problemen gehad, lekker op en neer naar een ander kantoor van ons geweest, met de trein. :j

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:00

Ik zit niet in Cuba ik zit hier. Als de communicatie wat beter had geweest ha ik via Heerhugowaard kunnen gaan maar niemand roept eerder iets om.

Een half uur ?? Ik vind t belachelijk betaal geen 340 euro per maand zodat ze kunnen rijden wanneer ze willen... Ben vanmorgen om ff over zes van huis gegaan ik wil gewoon naar huis.

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 18:46

Je reageert weer behoorlijk kortzichtig Babsiej. Ga fietsen, lopen, of met de auto, als de NS het altijd maar fout doet.
Wij praten hier voornamelijk over dat we het leuk vinden om met de trein te gaan en leuke ervaringen te delen,
en dan vallen jouw berichten erg uit de toon, sorry dat ik het zeg.

Jans, ik hoorde het op de radio, en nog wel in testfase! :oo Overigens natuurlijk pure overmacht.. kunnen ze weinig aan doen, lijkt me.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:14

MarrieLeen schreef:
Je reageert weer behoorlijk kortzichtig Babsiej. Ga fietsen, lopen, of met de auto, als de NS het altijd maar fout doet.
Wij praten hier voornamelijk over dat we het leuk vinden om met de trein te gaan en leuke ervaringen te delen,
en dan vallen jouw berichten erg uit de toon, sorry dat ik het zeg.

Jans, ik hoorde het op de radio, en nog wel in testfase! :oo Overigens natuurlijk pure overmacht.. kunnen ze weinig aan doen, lijkt me.

Jou probleem... Het gaat over met de trein.... En daar horen al deze taferelen bij...
Bevalt het je niet, blijf je zelf toch weg. Of je leest mn berichten niet.

Maar fijn dat je er in ieder geval je excuses voor aanbiedt.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:27

Wat ben je toch een gezellig type Babsiej! Volgens mij heb ik je bijna niet op een normale en gezellige manier zien reageren. En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil. Ik kies er vanaf nu voor om inderdaad jouw berichten niet meer te lezen en ik hoop dat de rest dat ook doet.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:29

Hoi, mag ik me ook melden? Ik woon in Amsterdam momenteel en studeer in Groningen, en ga ongeveer 2 a 3x per week op en neer. Ik zit dus veeeeel in de trein!

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:32

Tuurlijk mag je je melden! Hoe lang ben je dan aan het reizen naar Groningen? Lijkt me een lange rit!

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:38

Charles schreef:
Wat ben je toch een gezellig type Babsiej! Volgens mij heb ik je bijna niet op een normale en gezellige manier zien reageren. En dat is het laatste wat ik erover kwijt wil. Ik kies er vanaf nu voor om inderdaad jouw berichten niet meer te lezen en ik hoop dat de rest dat ook doet.

Jij vindt het niet normaal.... Omdat ik zeg waar het op staat, vandaag de conducteurs.. Ik loop naar ze toe waar ze gezellig staan te kwebbelen samen.. "Sorry mag ik wat vragen? " " ja hoor natuurlijk" waarom is die trein uitgevallen ? " is die trein uitgevallen ? Oh nee geen idee ...

Fijn die conducteurs, heb je wat aan... Het is nu eenmaal vaker niet leuk als wel met de trein..

http://www.telegraaf.nl/binnenland/1311 ... ies__.html

Weten we nu alvast dat t feest wordt van de winter -O-

Of je kan t positief zien als je graag reist , lekker nog wat uurtjes langer onderweg *\o/* :D

Net als gister als t goed gaat meld ik t, gaat t fout meld ik t ook.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:47

Ok, leuk :D. Het is ongeveer 2 uur en een kwartier, dus het valt mee :). Het is meestal een rechtstreekse trein.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 19:52

Babsiej schreef:
Ik zit niet in Cuba ik zit hier. Als de communicatie wat beter had geweest ha ik via Heerhugowaard kunnen gaan maar niemand roept eerder iets om.

Een half uur ?? Ik vind t belachelijk betaal geen 340 euro per maand zodat ze kunnen rijden wanneer ze willen... Ben vanmorgen om ff over zes van huis gegaan ik wil gewoon naar huis.

Oke, het is vervelend als je al vroeg je bed uit bent gekomen en je bent een half uur later thuis, dat zal niemand ontkennen. Maar de opmerking dat NS treinen laat rijden wanneer ze willen getuigt werkelijk van kortzichtigheid. Denk je nu werkelijk dat NS een kapitaal betaalt om een rijpad te huren van prorail en vervolgens zegt:"ach, laten we de reizigers eens pesten, we laten die trein niet rijden want daar hebben we geen zin in". :? . Daar snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers.
En van de telegraaf is bekend dat ze een hoog fantasie en aandikgehalte hebben + een enorme hekel aan de NS.
En wil je dan dat die conducteurs een verhaal uit hun dikke duim gaan zuigen over een trein die niet rijd? Dat ze gaan liegen? Als ze het niet weten, weten ze het niet, kunnen ze ook niks aan doen.
En dan nogmaals, NS is het op 2 na best presterende spoorbedrijf in de wereld. Het is in andere landen echt niet persee beter, in België slaan ze gewoon stationnetjes over om vertraging in te halen :+ . Maar goed, dit zal wel weer niet het antwoord zijn wat je wil horen vrees ik -O-

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:01

Ach ja, eigenlijk vind ik treinreizen ook wel chill... ik ga heel erg op tijd weg als ik per se een afspraak moet halen, en verder laat ik het allemaal maar over me heen komen... als je een tijdje ergens vaststaat wordt de sfeer altijd gezellig en zijn er altijd veel mensen die er maar het beste van proberen te maken. Ik kan me er over het algemeen niet echt over opwinden. Het is een beetje therapie :P

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:02

Treinreizen is relaxed... kan er heel wat uurtjes slaap mee inhalen :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:17

Moet ook eerder weggaan ja. Het jammere is dat ik te laat ben door een langzame tram, dus neem er dan een eerder en dan sta ik ruim 10 minuten te wachten -O- Gedoe }>

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 20:31

Inoterry schreef:
Babsiej schreef:

Oke, het is vervelend als je al vroeg je bed uit bent gekomen en je bent een half uur later thuis, dat zal niemand ontkennen. Maar de opmerking dat NS treinen laat rijden wanneer ze willen getuigt werkelijk van kortzichtigheid. Denk je nu werkelijk dat NS een kapitaal betaalt om een rijpad te huren van prorail en vervolgens zegt:"ach, laten we de reizigers eens pesten, we laten die trein niet rijden want daar hebben we geen zin in". :? . Daar snijden ze zichzelf alleen maar in de vingers.
En van de telegraaf is bekend dat ze een hoog fantasie en aandikgehalte hebben + een enorme hekel aan de NS.
En wil je dan dat die conducteurs een verhaal uit hun dikke duim gaan zuigen over een trein die niet rijd? Dat ze gaan liegen? Als ze het niet weten, weten ze het niet, kunnen ze ook niks aan doen.
En dan nogmaals, NS is het op 2 na best presterende spoorbedrijf in de wereld. Het is in andere landen echt niet persee beter, in België slaan ze gewoon stationnetjes over om vertraging in te halen :+ . Maar goed, dit zal wel weer niet het antwoord zijn wat je wil horen vrees ik -O-

In dit geval had de NS dit al een stuk beter op kunnen lossen door het eerder te kunnen communiceren. Dan had ik, en een heleboel met mij via Heerhugowaard kunnen reizen.

Maw de informatievoorziening is gewoon dramatisch.

Dat het in andere landen beter of slechter gaat, nogmaals dat maakt voor mij niet uit, ik zit hier. Ik betaal hier een godsvermogen voor een dienst die het gewoon enorm vaak laat afweten, om welke reden dan ook.

En je mag antwoorden wat je wil hoor, jij mag er namelijk over denken hoe jij wil ;)