Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Niet dat ik nou héél erg veel met de trein ga, maar ik ga (mede dankzij Jans, hier niet onbekend geloof ik
) een ontzéttend leuk Major project voor mijn opleiding starten met betrekking tot de NS
Het plan is om een campagne te starten om het imago van de NS een tikje op te krikken
In principe moet het uiteindelijk landelijk inzetbaar zijn, maar voor mijn major focus ik me vooral op reizigers rondom Utrecht Centraal.

MarrieLeen schreef:Oeps, m'n chipkaart was van de week geblokkeerd, had 12x niet uitgecheckt.
Maar alleen bij de HTM (tram Den Haag), niet bij de NS! Dus moest 'm bij HTM even laten deblokkeren en nu doet 'ie het weer.
dus ik heb gewoon muziekje hardop en ben aan het zingen.. Volgende station moet ik er alweer uit en ik verwacht eigenlijk niemand hier. De conducteur vond me erg vrolijk zo 
SimoneDV schreef:Idd erg slecht van de betreffende machinist, die heeft m gewoon weggereden en niks gecheckt.
. Alleen soms zitten er in een rangeerdienst wel eens 2 klussen erg kort op elkaar door omstandigeheden, en moet een rangeermachinist bijna op 2 plekken tegelijk zijn. Dan kan hij eerst de trein na lopen, en te laat bij het volgende klusje zijn zodat het daar fout loopt, of hij kan de gok nemen, en hopen dat iedereen er uit is. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo was, doorgaans zit er wel voldoende tijd tussen 2 klussen, en dan zat hij/zij gewoon fout.Horsefreak schreef:Op schiphol gaan dat soort dingen ook vaak mis met de bordjes, gaan veel trein tot schiphol of hoofddorp en dan gaan ze eruit.
Maar ik zie daar juist wel vaak een machinist en conducteur al het licht uit doen en ze proberen iedereen dan wel de trein uit te sturen voor ze naar het rangeerterrein gaan. De meeste conducteurs lopen door of langs de trein om te controleren en dan sluiten ze achter zich de deuren.
Wel erg slecht dat ze dat toen niet gedaan hebben.
. Verder zat er alleen maar een vrouw in die cuopé, en bij haar in de buurt rook ik niks. Ik vraag aan de man of hij toch niet stiekem zat te roken, en uiteraard ontkende hij in alle toonaarden
. Alleen kwam er op dat moment een brandende sigaret onder zijn stoel uit gerold
. Dus ik vraag met een suikerzoete stem van wie die sigaret dan wel niet is
. En die was natuurlijk van iemand die echt net voorbij was gekomen
. Met datzelfde suikerzoete stemmetje zeg ik hem dat ik dan maar beter de sigaret uit kan trappen, want dat stinkt zo. Ik voeg de daad bij het woord, en trap de sigaret half aan gort
.
Inoterry schreef:SimoneDV schreef:Idd erg slecht van de betreffende machinist, die heeft m gewoon weggereden en niks gecheckt.
Hier haak ik toch even op in. De trein had inderdaad nagekeken moeten worden door de betreffende machinist. Alleen soms zitten er in een rangeerdienst wel eens 2 klussen erg kort op elkaar door omstandigeheden, en moet een rangeermachinist bijna op 2 plekken tegelijk zijn. Dan kan hij eerst de trein na lopen, en te laat bij het volgende klusje zijn zodat het daar fout loopt, of hij kan de gok nemen, en hopen dat iedereen er uit is. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo was, doorgaans zit er wel voldoende tijd tussen 2 klussen, en dan zat hij/zij gewoon fout.

lang niet meer geweest hier

Gelukkig zat je niet alleen!
HouvanPonys schreef:lang niet meer geweest hier
![]()
Iell, dat verhaal van die peuk, lekker
Dat van het vastzitten in een geparkeerde trein lijkt me echt zo eng he![]()
Gelukkig zat je niet alleen!
Ik had nog een vraagje; als je iemand mee wilt nemen op je studenten ov, die krijgt tussen 9.00-16.00 toch 40% korting? Maar hoe moet diegene dan een kaartje kopen? bij de automaat op korting, of voordeel etc? en dan dat ze geen voordeelurenabbonement heeft, maar dat ze meereist op mijn studenten ov, en dus 40% korting krijgt? Hoe gaat dat eigenlijk