Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MarrieLeen schreef:Oeps, m'n chipkaart was van de week geblokkeerd, had 12x niet uitgecheckt.
Maar alleen bij de HTM (tram Den Haag), niet bij de NS! Dus moest 'm bij HTM even laten deblokkeren en nu doet 'ie het weer.
SimoneDV schreef:Idd erg slecht van de betreffende machinist, die heeft m gewoon weggereden en niks gecheckt.
Horsefreak schreef:Op schiphol gaan dat soort dingen ook vaak mis met de bordjes, gaan veel trein tot schiphol of hoofddorp en dan gaan ze eruit.
Maar ik zie daar juist wel vaak een machinist en conducteur al het licht uit doen en ze proberen iedereen dan wel de trein uit te sturen voor ze naar het rangeerterrein gaan. De meeste conducteurs lopen door of langs de trein om te controleren en dan sluiten ze achter zich de deuren.
Wel erg slecht dat ze dat toen niet gedaan hebben.
Inoterry schreef:SimoneDV schreef:Idd erg slecht van de betreffende machinist, die heeft m gewoon weggereden en niks gecheckt.
Hier haak ik toch even op in. De trein had inderdaad nagekeken moeten worden door de betreffende machinist. Alleen soms zitten er in een rangeerdienst wel eens 2 klussen erg kort op elkaar door omstandigeheden, en moet een rangeermachinist bijna op 2 plekken tegelijk zijn. Dan kan hij eerst de trein na lopen, en te laat bij het volgende klusje zijn zodat het daar fout loopt, of hij kan de gok nemen, en hopen dat iedereen er uit is. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo was, doorgaans zit er wel voldoende tijd tussen 2 klussen, en dan zat hij/zij gewoon fout.
HouvanPonys schreef:lang niet meer geweest hier
![]()
Iell, dat verhaal van die peuk, lekker
Dat van het vastzitten in een geparkeerde trein lijkt me echt zo eng he![]()
Gelukkig zat je niet alleen!
Ik had nog een vraagje; als je iemand mee wilt nemen op je studenten ov, die krijgt tussen 9.00-16.00 toch 40% korting? Maar hoe moet diegene dan een kaartje kopen? bij de automaat op korting, of voordeel etc? en dan dat ze geen voordeelurenabbonement heeft, maar dat ze meereist op mijn studenten ov, en dus 40% korting krijgt? Hoe gaat dat eigenlijk