Met de trein - deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:27

ben dr nog niet helemaal uit of ze uit brabant komen of uit het oosten.. Wel interssant gesprek over gtst :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:29

Friesland is ook nog een optie :+

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 19:35

Haha, leuk om te andere gesprekken op te vangen he :D
Ik zit nu in een goed gevulde koploper, van Groningen naar Rotterdam :)

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 21:22

Ik heb regelmatig 's ochtends om 7u een matje, volgens mij zijn het alleen geen plan T, maar plan V.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:02

Ik doe mezelf hier ook even melden :) Niet dat ik nou héél erg veel met de trein ga, maar ik ga (mede dankzij Jans, hier niet onbekend geloof ik :P ) een ontzéttend leuk Major project voor mijn opleiding starten met betrekking tot de NS :) Het plan is om een campagne te starten om het imago van de NS een tikje op te krikken :P In principe moet het uiteindelijk landelijk inzetbaar zijn, maar voor mijn major focus ik me vooral op reizigers rondom Utrecht Centraal.

Ik ga van het weekend op m'n gemakje eens even dit topic (en z'n voorgangers) doorlezen, en ik hoop dat jullie me hier ook een beetje willen helpen als ik vragen heb over het (on)gemak van de NS :)

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:04

Leuk, iemand die goed nieuws over de NS wil brengen :D
Vandaag heb ik ruim 3 uur achter elkaar getreind, incl. 2 overstappen, en 0,0 vertraging oid. Vond ik ook het vermelden waard :)

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-11 23:15

Dat vind ik eigenlijk normaal hoor :P
Heb ontzettend vaak de trajecten R'dam - Groningen, Leiden - Groningen, Hoogkarspel - Groningen gereisd zonder vertragingen.
Zojuist nog Oostende (B) - Hoogkarspel gedaan, 5,5 uur reizen, ook zonder vertraging. Terwijl er op een stuk van dat traject iemand was aangereden door de trein. Dat vind ik wel knap :j

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:06

Ik heb even een vraagje. Omdat ik ben afgestudeerd heb ik een gratis voordeelurenkaart aangevraagd.
Weet iemand hoelang het duurt voordat die binnen is? Ik las binnen 3 weken, maar heb hem eigenlijk eerder nodig (wilde niet eerder aanvragen omdat afstuderen niet zeker was)
Verder las ik ook dat je mee kunt reizen met iemand anders met zo'n kaart? Klopt dit, want dan is het geen probleem dat ik hem nog niet heb.
Alvast bedankt!

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 00:51

Ik zit in de wifitrein van Den Haag naar Hengelo.
Het stuk van Gouda-Utrecht al niet meegemaakt... :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:03

MarrieLeen schreef:
Oeps, m'n chipkaart was van de week geblokkeerd, had 12x niet uitgecheckt. O:)
Maar alleen bij de HTM (tram Den Haag), niet bij de NS! Dus moest 'm bij HTM even laten deblokkeren en nu doet 'ie het weer. :+

haha oeps, wel gek getal, 12x niet uitchecken?

Die brand was gelukkig toen ik al op school zat en toen ik terug ging was het weer op gelost.

Maar ik ben nu echt pissig op de NS eigenlijk :(
Heb gister 3 kwartier vast gezeten in een trein die gewoon geparkeerd was, met mij en 2 anderen er in.
Had uiteindelijk 5 kwartier vertraging.

Weet iemand hoe dat zit als je een klacht wil indienen?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:45

SimoneDV schreef:
MarrieLeen schreef:
Knip

Knip

Weet iemand hoe dat zit als je een klacht wil indienen?

Staat als goed is wel op de site, kun je een formulier invullen ;)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:57

Laura_x_ schreef:
Staat als goed is wel op de site, kun je een formulier invullen ;)

ja heb ik idd net gedaan.

We zijn er uiteindelijk uit gehaald nadat we 112 hebben gebeld (begonnen met een klantenservice nummer van het bordje in de trein, maar het was buiten kantoor uren >;) )

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 16:59

Hoe krijg je dat voor elkaar dan SimoneDV? :')

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:12

Dit is hoe het is gegaan :+

het was de IC van 20.02 naar rotterdam, maar hij reed dus al de verkeerde kant op, dus ik vragen aan andere persoon van deze ging toch naar rotterdam?
Ja dat dacht zij ook, maar zij wist niet dat ie de verkeerde kant op ging... Dus ik zeg ja we gaan dus de verkeerde kant op, dit lijkt me niet goed...
En toen gingen we stil staan naast een andere stilstaande trein, echt geparkeerd dus. _-:(
Dus ik ben vrij snel de hele trein door gaan lopen, beuken op deurtje van de machinist enzo, nou niks.
En we waren met z'n 3e in de hele trein.
Die anderen dachten ja misschien gaat ie zo weer, ik zei nou ik dénk het niet he, hij had al nooit deze kant op moeten rijden.

(mijn telefoon was leeg dus moest die anderen overtuigen dat zij iets gingen bellen) Uiteindelijk die jongen eerst dus de klantenservice gebeld. En daarna op aandringen 112 en laten doorverbinden met spoorwegpolitie.
Toen zaten we er al zowat een half uur in.
En toen we er 3 kwartier in zaten, kwam er eindelijk iemand ons eruit halen, moesten we over stuk of 4 sporen oversteken enzo. En toen kwam er een andere trein nog aan die ook geparkeerd werd en die machinist is helemaal met ons terug gelopen en bij trapje bij spoor 15 zijn we weer t perron op gegaan.

Ik heb dus gevraagd hoe dit in godsnaam kon gebeuren, bord op het perron gaf gewoon aan rotterdam centraal en de deuren stonden gewoon open. Nou dat was dus beide fout, had moeten staan niet instappen, en deuren hadden niet open mogen zijn. Én de machinist had moeten checken of er niet nog mensen in zaten...
Alleen het voorste deel was dus naar rotterdam gegaan, achterste deel bleef achter.

"maar het gebeurt wel vaker" wát :?

Ik zat dus om 20.02 in de trein en kon toen pas met die van 21.17 naar huis _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 17:19

Ik zit nu in mn eentje beneden in een virm :+ dus ik heb gewoon muziekje hardop en ben aan het zingen.. Volgende station moet ik er alweer uit en ik verwacht eigenlijk niemand hier. De conducteur vond me erg vrolijk zo :))

simone dat is wel gek.. Gebeurd inderdaad wel vaker dat die van '02 savonds een deel achterlaat in utrecht trouwens..

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 20:35

Op schiphol gaan dat soort dingen ook vaak mis met de bordjes, gaan veel trein tot schiphol of hoofddorp en dan gaan ze eruit.
Maar ik zie daar juist wel vaak een machinist en conducteur al het licht uit doen en ze proberen iedereen dan wel de trein uit te sturen voor ze naar het rangeerterrein gaan. De meeste conducteurs lopen door of langs de trein om te controleren en dan sluiten ze achter zich de deuren.
Wel erg slecht dat ze dat toen niet gedaan hebben.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-11 21:57

ok ja ik ga ook niet echt vaak 's rond 8 uur terug dus wist ik veel. :P

Het licht ging trouwens niet uit, ook niet toen we al stil stonden.

Idd erg slecht van de betreffende machinist, die heeft m gewoon weggereden en niks gecheckt.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 03:03

SimoneDV schreef:
Idd erg slecht van de betreffende machinist, die heeft m gewoon weggereden en niks gecheckt.

Hier haak ik toch even op in. De trein had inderdaad nagekeken moeten worden door de betreffende machinist :j . Alleen soms zitten er in een rangeerdienst wel eens 2 klussen erg kort op elkaar door omstandigeheden, en moet een rangeermachinist bijna op 2 plekken tegelijk zijn. Dan kan hij eerst de trein na lopen, en te laat bij het volgende klusje zijn zodat het daar fout loopt, of hij kan de gok nemen, en hopen dat iedereen er uit is. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo was, doorgaans zit er wel voldoende tijd tussen 2 klussen, en dan zat hij/zij gewoon fout.

Horsefreak schreef:
Op schiphol gaan dat soort dingen ook vaak mis met de bordjes, gaan veel trein tot schiphol of hoofddorp en dan gaan ze eruit.
Maar ik zie daar juist wel vaak een machinist en conducteur al het licht uit doen en ze proberen iedereen dan wel de trein uit te sturen voor ze naar het rangeerterrein gaan. De meeste conducteurs lopen door of langs de trein om te controleren en dan sluiten ze achter zich de deuren.
Wel erg slecht dat ze dat toen niet gedaan hebben.

Het enige probleem is dat we in Schiphol vaak maar 1 minuut hebben om een trein na te lopen, en dat we dan echt weg moeten zijn omdat we anders in de weg staan voor een andere binnenkomende trein. En in zo'm korte tijd is het gewoon onmogelijk een trein helemaal na te lopen, zeker niet als de mensen op het perron ook nog van alles aan je willen vragen. Zo werd ik dus een paar weken geleden voor racist uitgemaakt omdat ik die persoon niet kon helpen om die reden, en 'sorry ik heb geen tijd' tegen hem zij :?

Ik ben vandaag bezig met een serviceronde vlak voor Amsterdam, en ik ruik tijdens het passeren van een man inneens heel sterk sigarettenlucht >;) . Verder zat er alleen maar een vrouw in die cuopé, en bij haar in de buurt rook ik niks. Ik vraag aan de man of hij toch niet stiekem zat te roken, en uiteraard ontkende hij in alle toonaarden :roll: . Alleen kwam er op dat moment een brandende sigaret onder zijn stoel uit gerold :oo . Dus ik vraag met een suikerzoete stem van wie die sigaret dan wel niet is }> . En die was natuurlijk van iemand die echt net voorbij was gekomen :roll: . Met datzelfde suikerzoete stemmetje zeg ik hem dat ik dan maar beter de sigaret uit kan trappen, want dat stinkt zo. Ik voeg de daad bij het woord, en trap de sigaret half aan gort }> }> .
Ik sta even later bij de kiosk een bakje thee te bestellen, draai me om, en hij staat achter me. Met in zijn mond de peuk die ik net op de grond had uitgetrapt :* := 8)7 _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 08:35

Het bekende probleem inderdaad in die Schipholtunnel, soms erg veel treinen en te weinig perrons/sporen. Je kan ook vaak wel gokken als er 1 te laat is, dat alles te laat komt wat rond die tijd weg moet. Gelukkig mogen sommige door naar Hoofddorp voor ze leeg moeten zijn, daar is het minder druk. Maar ondanks de tijdsdruk zie ik ze dus op Schiphol vaak wel langs de trein lopen en licht uit doen en wordt altijd wel paar keer omgeroepen dat de trein niet verder gaat en afgerangeerd wordt.

Mary_X

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 09:20

ik ga elke dag metde treinnaar school :)
maan in de zomer en als het goed weer is inde lente met de fiets :)

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 13:27

Inoterry schreef:
SimoneDV schreef:

Hier haak ik toch even op in. De trein had inderdaad nagekeken moeten worden door de betreffende machinist :j . Alleen soms zitten er in een rangeerdienst wel eens 2 klussen erg kort op elkaar door omstandigeheden, en moet een rangeermachinist bijna op 2 plekken tegelijk zijn. Dan kan hij eerst de trein na lopen, en te laat bij het volgende klusje zijn zodat het daar fout loopt, of hij kan de gok nemen, en hopen dat iedereen er uit is. Ik weet niet of dat in dit geval ook zo was, doorgaans zit er wel voldoende tijd tussen 2 klussen, en dan zat hij/zij gewoon fout.

ok dat wist ik dan niet, en de machinist die met ons mee liep die gaf zelf ook direct de schuld aan de machinist die ons daar geparkeerd had. Maar dan snap ik wel wat meer hoe het heeft kunnen gebeuren maarja daar schoten wij niks mee op :P
En de deuren hadden gewoon dicht moeten zijn ?
Wat ik dan niet snap, waarom wordt er dan niet gewoon altijd even omgeroepen? Gewoon iets van reizigers die eventueel in deze trein zitten, snel uitstappen want deze gaat niet verder.
Als ze dan toch geen tijd hebben, dat kost geen tijd lijkt me.

lekker verhaal van die peuk :7 :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:44

Ino :')

Ik had vandaag wel veel conductrices zeg.. zat jij daar toevallig tussen Ino? Stoptreinen en Intercities tussen Rotterdam en Den Haag? :+

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:24

:wave: lang niet meer geweest hier :=

Iell, dat verhaal van die peuk, lekker :P
Dat van het vastzitten in een geparkeerde trein lijkt me echt zo eng he :P :') Gelukkig zat je niet alleen!

Ik had nog een vraagje; als je iemand mee wilt nemen op je studenten ov, die krijgt tussen 9.00-16.00 toch 40% korting? Maar hoe moet diegene dan een kaartje kopen? bij de automaat op korting, of voordeel etc? en dan dat ze geen voordeelurenabbonement heeft, maar dat ze meereist op mijn studenten ov, en dus 40% korting krijgt? Hoe gaat dat eigenlijk :+

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:35

HouvanPonys schreef:
:wave: lang niet meer geweest hier :=

Iell, dat verhaal van die peuk, lekker :P
Dat van het vastzitten in een geparkeerde trein lijkt me echt zo eng he :P :') Gelukkig zat je niet alleen!

Ik had nog een vraagje; als je iemand mee wilt nemen op je studenten ov, die krijgt tussen 9.00-16.00 toch 40% korting? Maar hoe moet diegene dan een kaartje kopen? bij de automaat op korting, of voordeel etc? en dan dat ze geen voordeelurenabbonement heeft, maar dat ze meereist op mijn studenten ov, en dus 40% korting krijgt? Hoe gaat dat eigenlijk :+

aanklikken kaartje met reductie, en reductie is dan 40% korting. Dus idd gewoon kaartje kopen bij automaat.

HouvanPonys

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:50

Jaa okee, dat moest ik weten. Thanks :)