Ik moet zeggen had deze vakantie ook erg last van mijn darmen. Vooral de eerste 5 dagen. Mijn vriendin en vriend hadden nergens last van dus zal wel aan de warmte gelegen hebben. Heb goede medicijnen van daar dus het was gelukkig in de hand te houden. Maar voedselvergiftiging dat is toch wel heftig. Je had er toch niet al last van in het vliegtuig? Dat lijkt mij namelijk doffe ellende.
Ik heb heel veel cola gedronken, maar als je iets verkeerd eet maakt dat niet meer uit helaas. Ik had er gelukkig geen last van in het vliegtuig, pas bij thuiskomst sloeg het in alle hevigheid toe.
ikkuh15
Geplaatst: 17-08-10 22:12
Ik heb juist op internet gelezen dat dat juist maar een fabel blijkt te zijn. Ik dacht ook dat cola goed zou zijn tegen diarree ect maar dat blijkt dus helemaal niet te zijn.
Geen cola bij diarree Cola (zonder gas), limonade, sportdrinks, enz. wordt nog vaak aangeraden in geval van diarree ten gevolge van een maag- darminfectie (bv. reizigersdiaree). Deze dranken zijn echter ongeschikt in geval van diarree en kunnen de diarree zelfs verergeren, o.m. omdat ze te veel suiker bevatten. Om dezelfde reden is ook fruitsap niet aangeraden. Appelsap moet hoe dan ook worden vermeden. Ook melk- en melkproducten zijn in het begin af te raden, tenzij eventueel magere yoghurt. http://www.gezondheid.be/index.cfm?fuse ... rt_id=6474
http://www.willemwever.nl/vraag_antwoor ... iaree-hebt Bovendien zit er in cola cafeïne. Dat stofje zorgt ervoor dat je darmen meer water gaan uitscheiden, zo raak je dus nog meer water kwijt. Ook zorgt cafeïne ervoor dat je darmen meer bewegen en zo wordt je diarree dus ook erger.
Niet aan te raden dus.
nova_zodiax
Geplaatst: 17-08-10 22:14
nog bokkers die de eerste 2 weken van sept gaan?
Nadir
Geplaatst: 17-08-10 22:14
Nee niet tegen diaree, maar wel tegen bacteriën.
Tegen echt verkeerd voedsel zal het inderdaad niet helpen, daar doe je niets aan.