Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lennylenny

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:22

Vraagje voor Linda, wat voor werk doe je en hoe ben je eraan gekomen? Ik zit natuurlijk rond te kijken op internet, maar kan er weinig over vinden.. Ik zou het gaaf vinden om op een ranch te werken of om jonge paarden te trainen.. In april gaan we naar Edmonton en Cold Lake, huis regelen.. vervolgens weer even terug, alles inpakken en verhuizen.. spannend!

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 23:34

Ik heb inmiddels bevestiging gehad: ik ga van september tem einde december dit jaar in Vancouver studeren *\o/* Half/einde augustus vertrek ik, de stad weer opnieuw verkennen, acclimatiseren. En na afloop van het semester (22 december) ga ik nog wat rondreizen, maar daar moet ik nog zien hoe en wat. Heb er nu al zin in :D

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:43

Yasmine schreef:
Ik heb inmiddels bevestiging gehad: ik ga van september tem einde december dit jaar in Vancouver studeren *\o/* Half/einde augustus vertrek ik, de stad weer opnieuw verkennen, acclimatiseren. En na afloop van het semester (22 december) ga ik nog wat rondreizen, maar daar moet ik nog zien hoe en wat. Heb er nu al zin in :D

Leuk man! Wat ga je daar studeren?
Ik hoop in die tijd ook in Vancouver te zitten, maar niet studeren als het goed is, gewoon meteen rondreizen. Tenzij Vancouver zo geweldig is en ik er een baan heb natuurlijk :P
Hoe heb jij onderdak gevonden? Of zit dat bij je studie in?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 20:47

Ik ga voor mijn 2 vakken van mijn bachelor van taal- en letterkunde (Engels-Frans) die ik nog moet af maken en ook 2 vakken voor mijn master van culturele studies :) Student housing ben ik nu mee bezig, die application moet 15 maart binnen. Ik ga voor een on-campus residence, dus een studentenresidentie op de campus zelf. Dat zit niet bij je studie in, moet je dus apart betalen (helaas := ). Ga jij enkel in Vancouver of ook nog door de rest van Canada reizen?

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-11 22:24

Gefeliciteerd yasmine, spannend!

@ lennylenny, ik doe voornamelijk colts starten. En ik ben eraan gekomen door trainers te mailen, en eenmaal bij een trainer weer andere trainers ontmoeten etc etc, netwerken. Ik heb het afgelopen jaar voornamelijk tegen kost en inwoning gewerkt (ik leer wat, en hun krijgen meer gedaan).

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 12:19

@Yasmine oké, dan heb verder dus niets te doen met visum's toch?
Mijn plan is om rond te trekken en dan steeds ergens een tijdje werken. Wil eerst héél erg graag naar Vancouver, maar ik moet het dus wel voor elkaar krijgen om ergens zo snel mogelijk onderdak te vinden en een baantje. Dus dat is wel spannend :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-11 13:15

Ik moet inderdaad geen visum halen, ook geen study permit. Die heb je enkel nodig als je langer dan 6 maanden daar studeert en ik ga van einde augustus tot einde december er studeren dus die heb ik niet nodig :)
Jouw plannen klinken ook erg leuk zeg :D Ga je dan met een work permit?

Ik heb nog eens zitten kijken naar vluchten maar ik kom echt nooit onder de 850 uit :\ Het vervelende is dat ik half/einde augustus al moet vertrekken dus dan zit ik nog met zomertarieven. Hier en daar wel eens een vlucht van 700 maar dan is dat een vlucht via Londen en dan moet ik daar 12 uur wachten, heb ik ook geen zin in :+

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:03

Augustus is idd niet zo'n goedkope periode en december ook niet om terug te vliegen (geen idee wanneer je terug wilt?)
Leuk hoor dat je in Vancouver gaat studeren, leuke stad! :D

afwasborstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-11 10:09

Ik ga in juni naar Canada, eerst vliegen we naar Toronto voor een familiebezoek en na en paar dagen vliegen we door naar Vancouver :) Heb er helemaal zin in!

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:09

Ik heb toestemming uit berlijn!!! :D :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 20:42

Super Flaaf, ben je weer een stapje dichterbij :)

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 22:36

Ik word elke dag meer wijzer over Canada..! Begin er zin in te krijgen. Ons huis hebben we een week op internet staan en het is nu onder voorbehoud van financiering verkocht! Ging best snel dus... scheelt een hoop kopzorgen! We hebben ook al een huis in Canada gevonden, het begint vorm te krijgen allemaal!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 22:35

Ik meld me ook even :)
Ik vertrek in juli een half jaar naar Canada om er met Ijslandse paarden te werken, ik heb er al helemaal zin in! :D
Maar het vinden van een goedkope vlucht is inderdaad niet makkelijk..
Het goedkoopst wat ik gevonden heb is €1385 naar Kelowna, heen en terug, 2 keer overstappen.

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 23:29

Ik woon nog steeds in Toronto, en ga over paar weken weer terug naar Nedeerland :p wel met mn canadese vriend.. :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 08:09

@ RavenIris, zijn de mensen waar je gaat werken nederlanders?
Het klinkt iig als een leuke trip!

@ stagediver: ga je voor vast terug naar NL?

Verder een vraagje, heeft iemand ervaring met het verzekeren van een auto in Canada als een 'buitenlander' zijnde? Ik hoor bedragen van 200-300CAD/mnd! Ik ga sowieso inventariseren bij wat verzekeringsmaatschappijen na m'n bezoek in NL.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 09:48

Een auto verzekeren in Canada is heel duur. Die bedragen zouden best kunnen kloppen! In april gaan wij alvast een week heen en weer om ons huis te bekijken, auto te kopen, bankrekening openen ect.. We hebben echt een gaaf huis gevonden, aan het water met super veel land! De straat heet horseshoebay estates haha..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 11:27

Jee Lennylenny, wat snel, huis verkocht, huis gevonden. Helemaal top!

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-11 12:38

@_Linda: Ja, de werkgevers zijn Nederlanders. De farm heet fitjamyri :)

Stagediver

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 04:29

Ja ik ga voor vast terug:D
Of teminste voorlopig wel hihi

Wij betalen 475,-dollar verzekering aan onze auto

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 10:17

Nou ik heb mijn papieren voor WHP afgelopen donderdag op de post gedaan, nu hopen dat het zonder problemen gaat want ik ga 16 Mei richting Canada voor 4.5 maand! :)

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 16:58

Misschien kunnen jullie me even helpen:
Ik ga voor een half jaar (dus minder dan 180 dagen) naar Canada op vakantie. (Eigenlijk werkvakantie, maar ik krijg "zakgeld" in plaats van loon, dus het geldt als een vakantie). Moet ik daarvoor gewoon een internationaal paspoort hebben, of ook een toeristenvisum?
Ik vroeg dit op het reisbureau en ze staarden me aan alsof ik van Mars kwam... :+

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:17

@ Stagediver, wow dat is veel geld voor de verzekering p/mnd!

@ RavenIris: Opzich niet gek dat ze je een beetje raar aankeken ;) . Je hebt altijd een paspoort nodig. En als je een Canada komt heb je een toeristenvisum nodig of een werkvisum. Voor jou zal toeristenvisum voldoende zijn, je hoeft hier niks speciaals voor te doen.

RavenIris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 17:31

@_Linda: Ja dat ik sowieso een paspoort nodig had wist ik wel :) Ik wou gewoon weten of ik ook een toeristenvisum moest aanvragen. (Of hoe werkt da allemaal :+ )
Ik ben eigenlijk echt een leek op het gebied van reizen :o

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:18

Maar toeristenvisum, is dat zoals de vista waiver als je naar Amerika gaat? Want ik ga voor 5 maanden in Vancouver studeren en voor zover ik had gelezen heb ik helemaal niks nodig van visum of study permit (is enkel als je 6 maanden of langer studeert). Hmpf, ik haat administratie :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-11 21:22

Ik dacht ook dat je geen toeristenvisum nodig had als je uit Nederland komt? Of misschien langer dan een bepaalde tijd wel ofzo?