Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Prrrr

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 17:26

Heb je iets om naar uit te kijken voor volgend jaar :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 17:32

Dat wordt lastig vrees ik -O- . Dit is een herdenking/viering van iets van 80 jaar geleden. Dat zal over 5 jaar pas weer zijn denk ik.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 18:35

nee hoor elk jaar wordt 14 juli gevierd. Bij ons in de buurt gelukkig niet maar dat is ook fijn voor onze grote honden. Die houden er niet van de kleintjes kunnen het beter hebben.
Sterretjes komen uit Nederland.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-23 18:42

Dat weet ik alleen lokaal wordt 14 juli dit jaar overgeslagen ivm een belangrijker gebeurtenis daar is nog een brief over geweest

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-23 19:40

Die Fransen houden wel van feestjes :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 14:32

Inmiddels alweer een paar dagen in Nl. En vanmorgen naar de orthopeed. De fotos gezien en tsja ik verbaas me dat ik er niet eerder hinder van heb gehad :oo . Er zit niet een beetje verkalking maar echt een enorme dikke kwak van een maatje centimers in omvang. Wat bij elke bewegen van de schouder in de gewrichtskom komt klem te zitten. %) orthopeed was ook verbaasd dat ik er niet eerder hinder van heb gehad. En dat het idd enorm veel pijn moet geven

Daardoor morgen middag al moet ik me melden bij radiologie voor een niet zo toffe procedure. Iets met dikke naalden in een gewricht steken en zo in poging de boel te vergruizen. %) Ik verheug me er niet op, maar verheug me wel op pijnvrij slapen vanwege de langwerkende verdoving die erin gaat en de langwerkende ontstekingsremmer die er ook ingespoten gaat worden. Hopelijk ben ik niet te lang met bijwerkingen.

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:06

Sterkte morgen!!!

Bij mijn vriendin heeft die procedure heel goed geholpen!
Op haar verzoek hebben ze de andere schouder ook bekeken én ook behandeld, want ook in het andere schoudergewricht zat al veel kalk. Zij had eerder geen klachten en toch echt heel veel kalkafzetting in het schoudergewricht.
Ze heeft zichzelf een andere slaaphouding aangeleerd om terugkomen te voorkomen, of te vertragen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 15:48

Achjeetje da's niet best!

Wel fijn dat er iets aan gedaan kan worden, hopelijk dan snel flinke verbetering :(:)

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 16:04

:(:)

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-23 17:57

He meis toch. Maar er is iets aan te doen. Alhoewel die spuiten lijkt me wel eng.
Sterkte!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-23 20:52

Ik probeer maar er niet aan te denken nog. Iets dergelijks bij mijn knie gaf heel nare naweeen met flinke extra ellende %) daar zie ik nog het meeste tegenop. -O-

Rechterschouder is er al niet best aan toe. Daar heb ik al lang revalidatie en therapie voor gehad. Maar toen heb ik gekozen voor training en geen ingreep omdat dat minder effect zou hebben ivm op teveel plekken. Maar die deed veel minder zeer dan dit. die is nu aardig klachtenvrij en redelijk ok bruikbaar voor 80/90 % en aardig pijnvrij meest van de tijd, maar daar zat de verkalking wat evenwichtiger verdeeld. Dat kwam door een bloeding in de schouder door een nare valpartij jaren daarvoor van mijn tinker.

Orthopeed zei ook dat het vaak erg effectief is. Soms een tweede keer moet na een tijdje maar dat gezien de enorme bonk het al zal schelen als dat deels weg is. Samen met de pijnstilling en ontstekingsremmer die erin geduwd wordt zou het vrij rap verlichting moeten geven. Doorslapen zonder steeds wakker worden van gemene pijn zou al fijn zijn :j

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:11

Als het goed is ben je inmiddels geholpen aan je schouder, hopelijk is het meegevallen en heb je niet teveel napijn. Alvast van harte beterschap!

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 18:13

Ik duim dat het je echt gaat helpen!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 18:40

%) zo voel ik me ongeveer. Die ....... verdoving deed dus niks. Helaas gebeurd dat vaker bij me. Ook bij de tandarts werkt het soms niet of pas veel later. Dus het was echt uitermate onaangenaam. Ik lag met tranen in mijn ogen trillend op tafel en ze zijn uiteindelijk eerder gestopt dan ze wilden omdat het niet meer vol te houden was met de pijn en ik kennelijk grijzig wegtrok. -O-

Ze hebben twee plekken kunnen aanprikken maar het hadden 4 plekken moeten zijn gezien de omvang van de plek. ;( Nu heb ik een arm en handen die half verdoofd aanvoelen alsof het nu pas gaat werken. Met wel een gemene vieze scherpe pijn in mijn schouder. De melding het gaat vanavond wel flink meer zeer doen als de verdoving is uitgewerkt maakt me ook niet blijer. :n

Net met wat moeite wat eten erin gekregen en eens zien hoe ik vannacht kan liggen/slapen. Komende dagen verplicht kalm aan doen met wel schouder rollen zodat de cortico zich beter kan verdelen.

Hopelijk was het voldoende.

Ik had voor morgenvroeg een leuk uitje staan (vierdaags komt bij mijn papa voorbij) maar geen idee of dat gaat lukken.

Gister wel op stap geweest, de tuinen van Vogel zijn echt mooi om doorheen te scharrelen, er bloeit zoveel moois, en vanmorgen nog een stukje rondgetourd met de motor. Onder het mom nu kan het nog

Albertina71

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 19:20

Oh, wat vreselijk dat de verdoving niet werkte! Dan ben je echt gemarteld ;(
Sterke. Ik hoop dat het niet voor niks was, dat er toch verbetering optreedt :(:)

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:27

Arme jij! Mag hopen dat ze je dan toch op zn minst wat voor de pijn hebben meegegeven?

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 20:29

Oef das een lijdensweg geweest en nog... hoop idd dat je pijnstillers meegekregen hebt. Mits deze dan werken bij jou.
Trouwens nog wat gehoord van de dakman afgelopen zaterdag?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-23 20:33

Pijnstillers heb ik zelf voldoende in huis gelukkig. Sterker dan wat ze normaal voorschrijven.

De dakman, tsja wat zal ik daarvan zeggen, deze belde toen ik net terug was van het ziekenhuis met een hoofd niet bepaald in standje vertalen, heel verhaal en langzaam praten was er niet bij ondanks mijn verzoek. Maar kort gezegd hij zegt dat hij niet de dakplaten heeft gedaan en niet de dakgoot maar alleen de onderplaten. Ik moet dat even natrekken aan de hand van de factuur maar daar staat mijn hoofd vandaag niet naar :n het factuur bedrag dat hij noemt is een ander dan dat ik heb. Daar is dus nog wat uitzoek werk in.

Ik ga verder ook offline nu

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-23 21:33

Sterkte karuna!

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:23

Sterkte, hopelijk heb je in ieder geval een redelijk goede nacht gehad :(:)

Hè wat een gezeik met dat dak.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-23 09:52

snap wel dat je hoofd er niet naar staat.
Beetje kunnen slapen?

mytgard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 11:45

:(:) ah wat vervelend allemaal...
Hopelijk wel een beetje kunnen slapen?
Groetjes vanuit la douce France :wave:

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 12:59

Hoe gaat het nu TS? Het is wel erg stil nu

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-23 14:39

Ik leef nog maar heb gister soort van half knock out gelegen. Heel veel diep geslapen volledig uitgeput. Feit dat ik nu doorslaap soort van is wel een goed teken, Nog steeds niet optimaal of echt fris en helder. De ingespoten medicatie is duidelijk iets aan het doen nu, ik reageer er heftig op. Bekend voor me met cortico :j en ik was er voor gewaarschuwd. Dus ik meld me wel weer, even echt goed bijkomen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-23 14:45

Nou gelukkig slaap je goed. Gelukkig word je ook weer wakker. Nu de rest nog :(:)