Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 21:04

Nessie schreef:
1 uur en 15 minuten in de rij gestaan voor de security vrijdag, konden online inchecken en hadden alleen handbagage. Leeg kon ik het niet noemen want de rijen buiten stonden ook nog volop. We vlogen om 13.35 uur.

Welke vertrekhal stond je?

Stampeltje

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 07:26

Ik ben benieuwd hoe het de komende maand gaat ontwikkelen. Wil met mijn dochter mijn man nareizen bij een zakentripje. Maar alleen als het een beetje vlot gaat op Schiphol

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 08:26

Kan je niet via Rotterdam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:17

Ik las nu dat ze in augustus weer meer passagiers kunnen verwerken en hoor eigenlijk ook steeds minder over die extreem lange rijen. Ik vlieg maandag, dus ben benieuwd, moeten er 4 uur van tevoren zijn.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 10:30

daantjuhhh schreef:
Nessie schreef:
1 uur en 15 minuten in de rij gestaan voor de security vrijdag, konden online inchecken en hadden alleen handbagage. Leeg kon ik het niet noemen want de rijen buiten stonden ook nog volop. We vlogen om 13.35 uur.

Welke vertrekhal stond je?

1, vlogen met KLM.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:15

chanicha schreef:
Kan je niet via Rotterdam?

Nee, helaas alleen Schiphol.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 12:20

Ben ook heel benieuwd hoe het nu is. Vlieg zondag om 14.00 met klm. Ik sta er alsnog om 10 uur voor de zekerheid.

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 14:37

Wij zijn er nu.
We waren er precies 4 uur van tevoren, om 12.15u. De incheckbalie ging alleen pas om 13.15u open :'). We vliegen met Qatar Airways
Nu staan we voor de security. Er komen net mensen voorbij die voor willen omdat ze zo laat zijn.

Afbeelding

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 15:40

We zijn nu overal heen, 15 min voor de gate sluit. Alles liep vlot door, maar duurde dus wel even

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-22 16:32

jojoleinee schreef:
We zijn nu overal heen, 15 min voor de gate sluit. Alles liep vlot door, maar duurde dus wel even

In de krant staat dat er al weer aardig veel mensen hun vlucht missen en dat er veel vliegtuigen vertraagd zijn

jojoleinee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 01:01

Wij zaten op tijd in het vliegtuig maat uiteindelijk met een uur vertraging pas vertrokken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-22 06:24

jojoleinee schreef:
Wij zaten op tijd in het vliegtuig maat uiteindelijk met een uur vertraging pas vertrokken

Jeeej fijne vlucht

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-22 06:30

Wij vliegen 0915 uur terug richting Schiphol. Ik hoop dat de terugreis soepeler gaat dan de heenreis. :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:46

Misschien weten jullie dit. Wij willen graag met alleen handbagage reizen. Mag je als je een handbagage koffertje mee heb nog een tas meenemen? Een gewone tas voor paspoort, telefoon en een flesje drinken zeg maar. Wil er best voor betalen ook maar ik kan online alleen ruimbagage boeken vanaf 20 kg.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 06:54

Ik zou dat tasje zolang in de handbagage doen en na de security er uithalen, weet je zeker dat het geen probleem is.
Op Rotterdam deden ze er niet moeilijk over, had ik ook gewoon mijn schoudertas apart van de handbagage maar weet niet hoe ze op Schiphol zijn.

MonaLieske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:15

Dat ligt niet aan Schiphol maar aan de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Bij iedere luchtvaartmaatschappij staan de regels voor handbagage op de eigen website.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:28

MonaLieske schreef:
Dat ligt niet aan Schiphol maar aan de luchtvaartmaatschappij waar je mee vliegt. Bij iedere luchtvaartmaatschappij staan de regels voor handbagage op de eigen website.

We vliegen met TUI en daar staat op de site één stuks handbagage met afmetingen. Vorige keer hielden wij ons daar braaf aan maar hadden andere passagiers wel allemaal koffertje bovenin het vak en dan bij de stoel nog een andere tas met belangrijke spullen. Dus vroeg me af hoe dat dan zit en of zij dan extra betaald hebben. Dit wil ik namelijk ook rustig doen want wil wel graag een tas mee en geen gezeik met ruimbagage voor 6 dagen. :D

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 07:44

Ik heb meerdere keren met TUI gevlogen en er is nog nooit wat van gezegd. Omdat je niet naar de incheckbalies gaat zien ze je pas bij de gate. En daar is bij mij nog nooit op gecontroleerd. Voor de duidelijkheid: ik reis ook altijd met trolley én handtas.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:07

Fitzroy schreef:
Ik heb meerdere keren met TUI gevlogen en er is nog nooit wat van gezegd. Omdat je niet naar de incheckbalies gaat zien ze je pas bij de gate. En daar is bij mij nog nooit op gecontroleerd. Voor de duidelijkheid: ik reis ook altijd met trolley én handtas.

Op mijn vlucht naar Karpathos moest een gezin hun trolleys inleveren voor bij de ruim bagage.
Bagage vakken waren nagenoeg vol toen.
Was ook bij Tui.

Naar Lesbos zat een gezin vooraan en die tassen konden niet meer in de vakken. Toen hebben wij aangeboden ze onder onze stoelen te leggen. (Vooraan mag dat niet onder de stoel en zij zaten vooraan.)

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:10

Fitzroy schreef:

Als het niet meer past in de cabine moet je je trolleys inleveren en gaat het in het ruim. Als het wel past mag het gewoon in die vakken boven de stoelen.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 08:17

Ik heb regelmatig met Tui gevlogen en ze hebben nog nooit moeilijk gedaan over een handtasje. Ik heb ook nog nooit de trolley hoeven inleveren, maar dat kan inderdaad wel gebeuren. Dit zijn wel altijd intercontinentale vluchten geweest, het zou kunnen dat het binnen Europa anders is.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:00

Ik ben altijd als een van de eersten aan boord dus nooit problemen. Dat is ook wel de belangrijkste reden om op tijd te zijn voor het boarden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:08

Je kunt tegenwoordig ook priorityboarding bijkopen. Zou je eventueel ipv ruimbagage kunnen doen en dan kun je zeker je trolley kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:38

Ik ga juist zo laat mogelijk boarden zodat ik niet nog langer hoef te zitten :') Maar ik neem het liefst 0 handbagage mee, alleen een tasje voor mijn telefoon en paspoort.. Nu neem ik wel een tas mee, maar die past nog wel vrij gauw bij de bakken in denk ik zo.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-22 11:39

Wij zijn op Schiphol vandaag en het viel alles mee. Waren in een uur door de security, misschien iets langer door wat issues met glas in handbagage (dat vinden scanners niet zo leuk maar dat wisten we al).
Het inchecken op P3 duurde ongeveer 7 minuten in totaal.