Samen genieten van de vakantievoorpret

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-25 23:41

Citaat:
Dank voor je aanvullingen. Uitdelen hebben wij bewust op scholen gedaan en niet aan kinderen zelf (op advies hoor). Ik snap wat je zegt over liedjes, dat hebben we op de DR idd gezien, op Znazibar gingen de lessen door en mochten we alleen via het raam spieken. Goed om er op te wijzen.

Flessen met zelfgemaakte dranken kopen werd ons juist weer afgeraden wegens hygiëne etc. Nu kopen wij sowieso niet snel iets op straat (man met PDS), maar dit kon ik wel volgen.

Door het raam gluren past dan idd beter als echt een demonstratie :)

En in Madagaskar werden we dus gevraagd om onze lege flessen uit te delen aan mensen die bij de auto kwamen staan :)) ons afval dus.
Wij hebben zelf ook geen zelfgemaakte alcohol gekocht, daar kun je beter voorzichtig mee zijn. Als het niet goed is gestookt loop je o.a. kans op blindheid.

Wij hadden onze reis via een reisorganisatie geboekt maar hun maakte wel gebruik van lokale chauffeurs en gidsen, er werd heel goed op ons gepast en onze chauffeur was echt een topper! Echt niet onveilig gevoeld maar hij schatte wel steeds de situatie in en gaf dus aan dat we onze deur op slot moesten doen als we in een drukke straat kwamen, of reed naar een ander geldautomaat als er een lange rij stond, in dat soort situaties durfde hij ons niet in te zetten.

Essie73
Moderator Algemeen

Re: Samen genieten van de vakantievoorpret

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:17

Die onveiligheid heb ik in Gambia niet ervaren. Het is precies wat Elektra al zegt, iedereen wil je iets verkopen of gewoon met je praten in de hoop dat je vrienden wordt en ze wat geld toe stopt.
Ken je de strandverkopers in bv Spanje? Nou dat, maar dan 30x erger. :D

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 00:39

Essie73 schreef:
Die onveiligheid heb ik in Gambia niet ervaren. Het is precies wat Elektra al zegt, iedereen wil je iets verkopen of gewoon met je praten in de hoop dat je vrienden wordt en ze wat geld toe stopt.
Ken je de strandverkopers in bv Spanje? Nou dat, maar dan 30x erger. :D

Precies......wij hebben wel 1 x een onveilige situatie gehad.
Wij reden in het "bos" onderweg naar een opvang van slangen en toen werden wij ineens aangehouden door zwaar gewapende militairen.
Die wilden precies weten waar we heen gingen en waarom.
Papieren van ons, gids en chauffeur werden streng gecontroleerd. De locals waren ook erg bang en onderdanig merkten wij.
Ze maakten nog een grapje over onze knappe dochters, we lachten maar wat en toen mochten we doorrijden.

Maar verder vond ik de mensen erg vriendelijk, vrolijk en behulpzaam.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:17

Wat fijn deze ervaringen! Hoewel we echt al wel eea gezien hebben van de wereld blijf ik me graag goed voorbereiden en inlezen, dus ik ben echt blij met deze info.

Iemand verder nog ervaring met Corendon als reisorganisatie? Wij hebben tot nu toe altijd met Tui of op eigen gelegenheid dingen gedaan, maar kijken nu naar een reis via Corendon. We hebben de accomodatie Kombo Beach op het oog. Prijzen voor oktober/november staan er nog niet op hoor.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 09:23

Corendon heb ik mee gereisd naar Curacao. Is toen prima bevallen en zou het ook aanraden. Vergelijkbaar met TUI.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-25 21:41

Bedankt allemaal voor de info! Als mijn man vrij krijgt van zijn werk gaan we eind oktober/begin november naar Gambia. Zo gaaf!

Eerst nog even aftellen voor de "grote" vakantie naar de Balkan in juni. Dan zijn we een maand weg.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:19

Woehoe... Gambia is geboekt! 27 oktober gaan we pas (nog 265 dagen haha), maar ik kijk er nu al naar uit, heerlijk voorgenieten en dingetjes uitzoeken...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-25 18:21

Lekker he. Hier nog 4,5 week voordat ik naar Curaçao ga en in november naar Las Vegas.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 17:26

Nessie schreef:
Corendon heb ik mee gereisd naar Curacao. Is toen prima bevallen en zou het ook aanraden. Vergelijkbaar met TUI.

Wij naar Bonaire.
Was inderdaad prima.

Over 7 weken gaan we met Tui naar Curaçao.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 19:01

Ik ben heel benieuwd naar TUI fly

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-25 20:47

Voor lange afstanden met TuiFly zou ik altijd minimaal comfort, liefst DeLuxe boeken. Die beenruimte is zo krap! DeLuxe is wel heel fijn, ook met de lounge op Schiphol en de voorrangsrijen bij het inchecken op diverse luchthavens. Voor kortere vluchten heb ik het nooit gedaan, maar als ik economy bij TUI kan vermijden op lange vluchten doe ik het zeker!

Het fijnst hebben wij tot nu toe gevlogen met Emirates. Vooral de A380 is, zelfs in economy, heel ruimtelijk.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 20:55

*negeert de rode letters*

Ik heb dit weekend weer 2 reisjes kunnen boeken :) In mei ga ik naar Schotland om daar een trektocht te lopen, de West Highland Way en in de zomer heb ik een stedentrip naar Kopenhagen geboekt :)

Nog iemand leuke plannen gemaakt de afgelopen tijd?

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 21:00

Oeh leuk.

Wij gaan misschien naar de WEC 6 uur van Spa, en dan een nachten over blijven. Maar verder niet. Maar ik boek genoeg voor anderen :+ :D

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:04

Mijn planning voor dit jaar is ook rond!
4-7 t/m 7-4 Valencia
30-6 t/m 6-7 Kreta
En wil in oktober 22 dagen naar Sri Lanka. Die moet nog geboekt worden maar dat ga ik binnenkort doen!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 21:07

Oeh Sri Lanka staat ook nog op ons lijstje.
Overigens gaan wij nog wel weg hoor, maar wel apart van elkaar.
15-31 mei Amerika (Stormchasen). Zonder mijn man.
? November Japan, mijn man met zijn broer.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:07

Ik heb in april een week Ierland staan, in mei weekend Ardennen en half november sri Lanka gecombineerd met Malediven dit jaar.

We waren er vorig jaar ook, maar door een Typhoon wat zaken niet kunnen doen.

Turkish Airlines is wel een aanrader, dit jaar ook weer voordelig

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:09

xxxmh schreef:
4-7 t/m 7-4 Valencia
30-6 t/m 6-7 Kreta
En wil in oktober 22 dagen naar Sri Lanka. Die moet nog geboekt worden maar dat ga ik binnenkort doen!

Sri Lanka lijkt mij ook zo gaaf. Twijfel op dit moment nog tussen Sri Lanka en Jordanië voor het najaar :o
Neig op dit moment iets meer naar Jordanië, maar dan moet Sri Lanka sws volgend jaar :)

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:10

Sri Lanka is super, prachtig land, zoveel wilde dieren en de meest vriendelijke mensen van azie imo en het reizen met eigen tuktuk is heerlijk

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 21:11

Najaar is voor Sri Lanka wel een beetje natte seizoen. Kun je beter jan/feb of juni/juli/aug gaan. Of vind jij augustus al najaar? :P

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:15

Earth schreef:
Najaar is voor Sri Lanka wel een beetje natte seizoen. Kun je beter jan/feb of juni/juli/aug gaan. Of vind jij augustus al najaar? :P

Nee rond september/begin oktober. Zomer zie ik niet zitten, dan is het er mega druk, veel duurder en zit je net zo goed in een regenseizoen. ;)

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-25 21:18

Travel_me schreef:
Earth schreef:

Nee rond september/begin oktober. Zomer zie ik niet zitten, dan is het er mega druk, veel duurder en zit je net zo goed in een regenseizoen. ;)

Ja het zou mijn keuze ook niet zijn inderdaad. Ik zou dan denk ik in januari gaan, lekker naar de zon als het hier grauw en grijs is. :P

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:31

Travel_me schreef:
xxxmh schreef:
4-7 t/m 7-4 Valencia
30-6 t/m 6-7 Kreta

Sri Lanka lijkt mij ook zo gaaf. Twijfel op dit moment nog tussen Sri Lanka en Jordanië voor het najaar :o
Neig op dit moment iets meer naar Jordanië, maar dan moet Sri Lanka sws volgend jaar :)

Ben in 2023 in Jordanië geweest, was ook echt gaaf. Ben ook echt heel benieuwd naar sri lanka. Ga dan wel op single reis via shoestring.nl.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:33

Sri lanka is hele jaar goed te doen. Want de ene helft van het jaar is de moesson aan de ene kant van het eiland en andersom. Zeker als je gaat rondreizen maakt het niet uit wanneer je heen gaat als ik het goed gelezen heb. En het schijnt in het najaar van ons ook rustiger te zijn.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-25 21:54

xxxmh schreef:
4-7 t/m 7-4 Valencia
30-6 t/m 6-7 Kreta

Ben in 2023 in Jordanië geweest, was ook echt gaaf. Ben ook echt heel benieuwd naar sri lanka. Ga dan wel op single reis via shoestring.nl.[/quote]

Leuk! Ja als ik naar Jordanië ga, wordt het ook een groepsreis, want alleen zie ik niet zitten. Mocht het Sri Lanka worden, dan wel alleen :)

eroslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-25 13:57

Heerlijk al die vakanties. Wij zijn nog even aan het kijken waar wij heen willen. Zijn een gezin met 2 kinderen van 6 en 8. We gaan voor het eerst met een elektrische auto.