[VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 15:51

JudithO schreef:
Leuke foto! Zo met z'n allen op een rijtje.
Nog de beste wensen :)

Ook de beste wensen

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-23 18:34

Een gelukkig Nieuwjaar voor iedereen

Afbeelding

Monique1963

Re: [VOLG] ons nieuwe leven in Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:28

Mooie foto's en humor die Daltons zo op een rij. Jullie ook de beste wensen!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-23 20:41

De beste wensen voor jullie…

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-23 16:20

Foto van ons

Afbeelding

En we zijn aan het wandelen, oudje Coco is niet mee, maar de 2 andere hondjes wel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:35

Hey leuke selfie van jullie! Gezellig!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 16:35

edit: moet je je woonplaats niet eens aanpassen, hahaha, Dommel, mwah wel wat km verderop

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-23 22:18

Leuke fotos hoor!

bribro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-23 16:12

Ik lees al een tijdje stil mee. Nu toch maar onder die steen vandaan...
Prachtige foto's van jullie weilanden en de omgeving!

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 19:01

Het was een enerverend middagje. Het plan was met Pathos te gaan rijden in het bos achter ons huis. Milko had het niet zo briljante plan Pathos bij het huis op te zadelen. De laatste keer dat we dat deden was ie heel erg hysterisch. Bij de wei opzadelen gaat prima, dan is hij de rust zelve.
Nu dus weer hysterisch gedrag, draaien, hinniken, doordrammen. Uiteindelijk wel op kunnen stappen. Milko ging alvast vooruit met de fiets, die moet daar lopen vanwege de doornen op dat pad. Toen had Pathos maar besloten dat hij niet dat pad in ging. Dat resulteerde in achteruit lopen en steigeren. Geen land mee te bezeilen. Boze Pathos en nog kwadere ik. Dan maar de andere kant uit, eerst heel druk doen, maar op een gegeven moment toch normaal stappen. Maar toen had ik het wel helemaal gehad met hem, hij kan soms echt het bloed onder je nagels vandaan halen. Terug naar de wei gegaan, hij wou ook niet meer terug naar het huis. En Pathos terug in de wei gegooid en Mercy gepakt. Die was eerst nog even opgewonden, snuiven en stuiteren, omdat de andere paarden gingen rennen.
Maar al snel weer haar rusige zelf. En toch nog lekker een stukje gereden. We kwamen nog 2 trekpaarden tegen, vond ze eng.

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:19

Wat goed dat je het toch goed hebt kunnen afronden met Pathos, zonder er af te liggen of zo en fijn dat je met Mercy wel even goed hebt kunnen rijden. En hahaha, als ze trekpaarden eng vindt, dan zou ze Prisca helemaal griezelig hebben gevonden. Een trekpaard op korte pootjes.

Krijg je niet de neiging Pathos dan ook te verkopen als ie zo drakerig is?

Maar misschien moet hij nog wennen, je woont er nog niet eens een half jaar toch? O EDIT het is anderhalf jaar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:41

Die Pathos heeft het te goed op de wei, met z'n luie leventje :=
Balen hè dan, dat er in ruil dan niet eens een fatsoenlijk ritje af kan af en toe.....

Zal vast wel weer goed komen :)

Heb je al een beetje animo voor de veulens...?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 19:43

Tinka, ik heb je site bekeken. Mooie start! En wat klinkt dat lekker, bekend van "ik vertrek"! Ik stuur je ff een pb.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 20:23

Normaal gesproken is Pathos hartstikke braaf. Ook vorige keer met die andere vrouw erop. Ik denk echt dat het komt door het opzadelen aan huis, dan wind ie zich helemaal op. Ik heb al veel vaker in het bos achter het huis gereden, gewoon relaxed met een lang teugeltje.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:35

Dan toch maar er gewoon rekening mee houden denk ik, of oefenen als je ook graag vanaf huis weg wilt kunnen :)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 20:38

We gaan altijd van huis weg, heb geen bak ofzo. Maar normaal gesproken laad ik alle spullen in de auto en rijden we 500 meter naar de wei toe. Daar zadel ik hem dan op. Hij is dan heel rustig. Nu hadden we hem dus gepakt en 500 meter terug naar het huis gelopen en daar dus opgezadeld, en daar was hij het dus niet mee eens.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:41

Denk je dat hij op dat moment de kudde nog wil kunnen zien, of dat het simpelweg een kwestie van gewenning is? :)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 20:42

Tinka schreef:
Normaal gesproken is Pathos hartstikke braaf. Ook vorige keer met die andere vrouw erop. Ik denk echt dat het komt door het opzadelen aan huis, dan wind ie zich helemaal op. Ik heb al veel vaker in het bos achter het huis gereden, gewoon relaxed met een lang teugeltje.

O gelukkig maar. Wat jammer dan dat hij het niet snapt met thuis opzadelen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-23 22:47

pmarena schreef:
Denk je dat hij op dat moment de kudde nog wil kunnen zien, of dat het simpelweg een kwestie van gewenning is? :)

Bij de wei, naast de auto kan hij de kudde ook niet zien, dus weet ook niet wat het is. In het voorjaar toen ze nog gedeeltelijk op stal stonden ging ik wel eens vanuit huis rijden, maar dan stonden de andere paarden er nog naast met opzadelen.
Voorlopig maar weer bij de wei en auto opzadelen, als ik weer moed verzameld heb dan.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:27

Konden ze maar praten, hoe vaak heb ik dat niet gedacht. Vindt hij het misschien gewoon eng daar zonder de anderen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 14:55

Nog wat foto's van gisteren, uploaden lukte gisteren weer niet.
Afbeelding
Afbeelding
Kwam een hond voorbij lopen met een beverrat in zijn bek, geen idee of ie hem zelf gevangen had.
Afbeelding

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 16:05

Wat een heerlijk koppie heeft dat paardje :+:

Sneu van de beverrat... geven die overlast...?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-23 16:08

Er had toen een beverrat in onze opvangbak gepoept, dat gaf flink wat overlast. Als het goed is kan dat nu niet meer. Het zijn sowieso geen inheemse dieren, van mij mogen ze bestreden worden.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-23 11:43

Ik lag vannacht lekker te slapen, wordt ik ineens wakker van een harde knal en het huis trilde. Net een explosie of aardbeving oid. Ik wil het lampje naast mijn bed aandoen, doet het niet. Rest van het huis ook geen stroom. Scherm van de Linky leeg, en geen stoppen uit niets.
Naar nummer op de Linky gebeld, kon pas vanaf 8 uur. Dus maar weer gaan slapen, heb geen oog meer dicht gedaan.
Vanmorgen meteen gebeld, eerste man was aardig en sprak vrij duidelijk, geen storingen bekend in de buurt. Moest andere nummer bellen. Daar had ik kennelijk steeds de verkeerde keuze gemaakt in het menu, verbinding steeds verbroken. Uiteindelijk na iets van 10 keer bellen toch iemand aan de lijn. Die vrouw sprak binnensmonds, met een dialect en erg snel. Uiteindelijk begreep ik dat er iemand kwam van de depannage. Na 10 minuten werd ik gebeld dat hij eraan kwam. Na 10 minuten was het busje er al, met 3 man. Ze konden het niet echt vinden. Ze zijn terug gegaan om een grotere vrachtwagen met zo'n bakje te halen. Toen liet ie zien dat vlakbij de buren er 2 grote bomen op de kabel zijn gevallen. Gelukkig deed de lamp van de gemeente het nog wel. Dus nu hebben we weer stroom via de kabel van die lamp.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-23 12:45

Tjee man heftig! Dus jij hebt dan het omvallen van die bomen gevoeld!! Dat moet een flinke klap geweest zijn! Het leven in Frankrijk is ook nooit saai hè! Je maakt van alles mee. Kun je nu gratis stroom van de gemeente trekken of gaat het toch via de linky? Ff gauw alle wassen draaien ;-)