Efteling liefhebbers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-24 22:28

Wat toevallig! Wij zaten in bank 2, grappig dat daar kennelijk verschil in zit.

Ja het viel reuze mee qua drukte. Wel 45 minuten mogen genieten van de wachtrij van de DM, maar voor een keer ook niet erg. Daarna nog in Joris geweest, zo koud dat m’n voorhoofd tintelde :') .

Amber_anne

Re: Efteling liefhebbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-24 11:19

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:10

Blijkbaar zijn de rode schoentjes al uitverkocht. Ze waren heel populair.

Nog een week en mijn abonnement start eindelijk. 2025 wordt een Eftelingjaar :)

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 13:59

Jeetje wat jammer maar ik snap het heel goed

_Marjon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:00

Ilse_123 schreef:
Wat toevallig! Wij zaten in bank 2, grappig dat daar kennelijk verschil in zit.

Ja het viel reuze mee qua drukte. Wel 45 minuten mogen genieten van de wachtrij van de DM, maar voor een keer ook niet erg. Daarna nog in Joris geweest, zo koud dat m’n voorhoofd tintelde :') .

Ja zit best veel verschil in, ook wat je wanneer kan zien en hoe goed. De catacomben zijn eigenlijk alleen goed te zien vanaf bank 3 en 4. Ik heb helaas bank 4 nog niet gehad, deze schijnt inderdaad heel goed te zijn qua ritbeleving. Heb nu 2,3 en 5 gehad en daarvan was 3 wel de beste.

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 15:39

We hebben bank 3 en 4 gedaan. Vond bank 3 het leukst. Dat kan ook liggen aan de rij. Bij bank 3 zaten we op de tweede rij en zwierden mij benen mee ( bij mijn man niet, hij is veel langer) en vond dat wel leuker 'dansen' :)

Leen27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 16:53

Amber_anne schreef:
Jeetje wat jammer maar ik snap het heel goed

Ze zouden weer voorradig zijn in het Eftelinghotel. Er was zoveel vraag, nu een maximum aantal opgezet van 3 paar per klant.

dalena

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 17:45

Als ik donderdag ga dan wil ik best meenemen! Mits ze er dan nog zijn

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-24 22:15

dalena schreef:
Als ik donderdag ga dan wil ik best meenemen! Mits ze er dan nog zijn

Als je zou willen kijken heel graag, dankjewel!

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 13:09

De NS website zegt dat er op 17 januari geen bus rijdt van station Tilburg naar de Efteling, maar ik kan niet vinden waarom niet. Is de website van de wap of zijn er ergens werkzaamheden?

Hij zegt dat ik de sprinter moet nemen naar Gilze Rijen en dan met de bus, en dan nog 1,5 km lopen _O-

Afbeelding

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-25 14:24

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 19:32

Foaly schreef:
De NS website zegt dat er op 17 januari geen bus rijdt van station Tilburg naar de Efteling, maar ik kan niet vinden waarom niet. Is de website van de wap of zijn er ergens werkzaamheden?

Hij zegt dat ik de sprinter moet nemen naar Gilze Rijen en dan met de bus, en dan nog 1,5 km lopen _O-

[ Afbeelding ]

Ik wilde hier reageren dat ik een abonnement heb genomen en vandaag ben geweest maar ik zag dit. Was jij er vandaag ook? Mijn bus reed gewoon (alleen mijn trein terug niet :'))

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:13

Ik was er ook inderdaad, alleen reed mijn trein op de heenweg juist niet _O- Gelukkig opgelost door met vrienden te carpoolen die ook toevallig vandaag gingen, maar echt chill op tijd aankomen zat er niet meer in :+

Terug was het inderdaad drama op het spoor, ik had geloof ik één van de weinige treinen die nog wel gewoon reed := Moest jij richting Eindhoven? Daar was het compleet drama geloof ik.

Vandaag leuke dag gehad, wel koud op een gegeven moment maar wie gaat er dan ook in januari naar de Efteling :+ Iig voor het eerst in de Danse Macabre geweest, vond m erg tof :D

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 20:59

Foaly schreef:
Ik was er ook inderdaad, alleen reed mijn trein op de heenweg juist niet _O- Gelukkig opgelost door met vrienden te carpoolen die ook toevallig vandaag gingen, maar echt chill op tijd aankomen zat er niet meer in :+

Terug was het inderdaad drama op het spoor, ik had geloof ik één van de weinige treinen die nog wel gewoon reed := Moest jij richting Eindhoven? Daar was het compleet drama geloof ik.

Vandaag leuke dag gehad, wel koud op een gegeven moment maar wie gaat er dan ook in januari naar de Efteling :+ Iig voor het eerst in de Danse Macabre geweest, vond m erg tof :D

Hahaha ja op de heenweg ging alles goed maar ik moest inderdaad richting Eindhoven terug. Ik werk ook bij ProRail, mijn collega’s zijn zeg maar degenen die deze problemen moeten oplossen dus ik had even gecheckt wat er was en daar kon niemand wat aan doen :')

Ik wilde ook graag in de Danse Macabre maar was samen met mijn zoontje en die is 2 en nog te klein. Hem alleen buiten laten wachten was ook zo wat hè :') we hebben 2x Carnaval gedaan, paar draaimolens, symbolica en toen weer naar huis gegaan :')

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-25 23:08

Wij waren er ook maar op tijd weer naar huis vanwege de kou. Het was niet eens super koud maar wel nattig koud, trok echt helemaal omhoog in mijn voeten. Was er uiteindelijk wel klaar mee :Y)

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-25 11:29

Ja het was wel koud ja :brr: Normaal (normaal, ik kom er eens per jaar :+ ) zou ik tussen de heftiger attracties door in de gondoletta gaan of even in het sprookjesbos gaan zitten om te ontprikkelen maar dat was nu echt niet te doen :')

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 14:45

Ik ben gister eindelijk weer geweest en het was fantastisch!! Super rustig, we konden overal zo in en ook bij attracties blijven zitten om nog een keer te gaan. Voor het eerst in de Max & Moritz geweest, de Max is mijn nieuwe favoriete achtbaan! En de Danse Macabre is geweldig, zo mooi gemaakt, echt een geweldige beleving!

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 15:26

Ja wat dat betreft zijn het heerlijk rustige weken zo. Vorige week ook echt nergens hoeven wachten terwijl het helemaal niet zo koud was, dat had ik nog nooit meegemaakt. Vrijdag gaan we weer, ik hoop op droger weer :') we zullen zien.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 16:55

Ik ga zondag. Dan is het park afgehuurd voor leden van Essent.

Is de Danse makabre al aangepast? Of valt de vrije val nog steeds mee?

Ik hoop dat mijn man er inpast qua omvang. Is ook zo banketstaaf als hij lang in de rij heeft gestaan en er dan niet in mag. Heeft hij tot nu toe alleen bij de python gehad. Andere actracties geen probleem. Ook villa volta niet.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:13

Volgens mij wordt de vrije val niet anders dan hoe het was toen DM werd geopend

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:42

leintje_ schreef:
Volgens mij wordt de vrije val niet anders dan hoe het was toen DM werd geopend

Nee, die zou nog dieper worden, maar weet niet wanneer ze dat gaan doen en of dat al gedaan is.

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 17:59

Maar de vrije val kan volgens mij niet heel veel dieper dan hij nu is. De draaischijf kan niet verder zakken dan de beginstand, dus dieper de crypte in zakken is al geen optie

xPabloBokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 18:07

leintje_ schreef:
Maar de vrije val kan volgens mij niet heel veel dieper dan hij nu is. De draaischijf kan niet verder zakken dan de beginstand, dus dieper de crypte in zakken is al geen optie

Waar heb je deze informatie vandaan?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-25 19:55

Die vrije val had van mij nog wel veel meer gemogen :))

leintje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 07:48

xPabloBokt schreef:
leintje_ schreef:

Waar heb je deze informatie vandaan?

Podcasts en andere sites/filmpjes die de rit beschrijven. De draaischijf kan 3m stijgen en vervolgens weer 3m zakken en dit is ook wat er gebeurt tijdens de vrije val; de draaischijf wordt 3m omhoog gebracht en zakt dan vrij snel, waardoor er een soort vrije val wordt gecreëerd en dat is ook de 3m die ons is beloofd. Jeroen Verheij zou zelf ook gezegd hebben dat de gasten tijdens de rit niet verder de crypte in zakken. Misschien dat er nog wat kan worden gedaan aan de helling van de draaischijf waardoor de gast iets dieper de crypte in kan kijken, maar de draaischijf zelf zakt niet dieper dan hij nu doet