Schotland; places to be?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 19:24

Wauw! :+: Qua weer was het echt mazzel hebben he?

Ik zal hier binnenkort ook wat foto's plaatsen. Eerst even bijkomen.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 20:22

ual_95 schreef:
We hebben het zwaar... :D

De route met de auto is ons alles meegevallen en we hebben juist al heel veel kunnen zien.

[ [url=m/9NZQx5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nGUejh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/I1d9zQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/CHUvrQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wUIu6e.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2PFaEi.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie fotos hoor, en fijn dat jullie al veel gezien hebben. Hoe lang zijn jullie al onderweg? Jullie gingen drie weken, toch? Veel plezier nog!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:13

We zijn afgelopen zaterdagochtend (04:00) vertrokken om op tijd bij de Eurotunnel te kunnen zijn. Toen overnacht bij Leeds (ook nog een wandeling in Sherwood Forest meegepakt). Tweede dag richting Inverness. Tijdens de reis hebben we toen de Hadrian Wall, Midhope Castle (voor de Outlander fans) en de Kelpies meegenomen. Overnachting bij Inverness gehad, klein beetje stad meegepakt en doorgereisd naar de omgeving van Thurso, met onderweg verschillende stops aan de kust. We zijn dus maandag in Thurso aangekomen en zaterdag vertrekken we richting het westen (maar eerst de Mey Highland Games!).

Het was echt goed te doen. Ik denk dat we maximaal 2,5 uur achter elkaar in de auto hebben gezeten en met het landschap is dat absoluut geen straf. We nemen overal ruim de tijd voor, niks gehaast.

En geluk met het weer hebben we zeker! De locals zijn er hier zelf verbaasd over :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-24 22:54

Wat gaaf!

Ja maar dan echt hoor, wij hadden diverse rondvaarten op diverse Lochs en iedere Schot zei het weer: zoveel zonnebrillen zijn we niet gewend. _O-
Ik denk dat we welgeteld maar op 1 dag onze regenpak nodig hadden ook, de rest was echt prachtig!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:36

Prachtig!!

Wij hebben het ook heel rot :j
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 07:40

Wauw <3.

Wij vertrekken vandaag naar Edinburgh.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 08:51

Wauw jullie zijn echt wezen hiken. Zo gaaf :+:

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:10

Indrukwekkende plaatjes, en wat een fantastische kampeerplek Leo!! <3 <3 <3

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:43

Oh Leo wat een fantastische platen én wat een fantastische plek om te staan met je tent <3 <3

ual_95 uiteraard ook, prachtig! Ik wil weer terug :D

Fijne reis en vakantie San87!

Ik ben Schotland bij iedereen aan het promoten die het maar wilt horen :')

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 09:58

Whaha wij ook hoor. Wij hebben dan niet van die spectaculaire hikes gemaakt (ik vrees dat ik de hoogte even moet opbouwen want bij Old Man of Storr vond ik dat toch wel veel te spannend :') ) maar de omgeving in lagere gebieden blijft net zo gaaf!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 11:36

Leo schreef:
Prachtig!!

[ [url=m/IFrJUm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QY5BOB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZIdmSr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/26WBDz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ItYNVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L5yDY4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4B2jVT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastisch! Prachtige plek zeg.

Wij wilden aanvankelijk ook zoiets gaan doen, maar vorig jaar zijn we met tent en al weggespoeld in Slovenië. Met het bekende 'Schotse' weer durfde ik het dit jaar even niet aan. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:52

ual_95 schreef:
Leo schreef:
Prachtig!!

[ [url=m/IFrJUm.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/QY5BOB.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ZIdmSr.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/26WBDz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ItYNVf.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/L5yDY4.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/4B2jVT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fantastisch! Prachtige plek zeg.

Wij wilden aanvankelijk ook zoiets gaan doen, maar vorig jaar zijn we met tent en al weggespoeld in Slovenië. Met het bekende 'Schotse' weer durfde ik het dit jaar even niet aan. :')

Je hebt gelijk, kijk op de foto's van Leo: op elke foto staan wolken.....

Maar niet om het een of ander maar in de bijna 25 jaar dat we in GB komen zijn we zegge en schrijve één keer weg geregend! Oh en die keer in Cornwall aan de noordkust, elke ochtend tot 09.30 regen, daarna droog en zon....
Kijk, ik ga niet klagen over een pak sneeuw eind oktober in Peebles, dat is gewoon normaal weer, dat hoort zo.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 12:53

Ik vond dat de grond in Schotland beter afvoert dan Italië ofzo. Daar zie je het echt over de camping stromen als het regent (gebeurd daar natuurlijk ook :+ ). In schotland alles gras, dus was de regen zo weg.

Je moet wel een goede waterdichte tent hebben, wij hebben ook wel met mensen op de camping gestaan die van de koude kermis thuiskwamen na een regenbui :+ die stonden gezellig met de slaapzakken bij de droger de volgende dag.

Maar wij hebben het echt mega positief ervaren met onze tent *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:10

Wij komen ook al heel wat jaren in de UK en dat het daar alleen maar regent, of nog meer dan hier, klopt sws niet. En wij hebben wel 's slechte dagen gehad, maar een hele verregende vakantie nog nooit. Ook niet in het voor- en najaar. En heul eerlijk? Grijze, mistige en donkere dagen geven soms alleen maar meer sfeer!! :j En serieus, ik ben echt een zomerkind en hou van warmte, maar ik heb nooit moeite gehad met wandelingen in de regen of een mooie autotocht met donkere wolken boven je :n Echt, het heeft wel wat! :D

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:39

Het valt mij inderdaad ook alles mee! Maar eerlijk is eerlijk, de meeste informatie op het internet geeft wel een bepaald beeld van het weer. :') Nu is dat natuurlijk relatief, want zoals Rije zegt, het is ook maar net wat je als 'slecht weer' ervaart.

In Slovenië hadden we echt noodweer. Ter illustratie, zie de link. We hebben onze waterdichte tent ter plaatse weg moeten gooien. Dit jaar speelden we maar 'op safe'.

https://www.nu.nl/buitenland/6275870/eu ... ingen.html

Overigens wel een prachtig land ook om te kamperen ;)

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:40

Dat is met recht wel noodweer ual_95 :+
Wij hebben in Italië weleens 20km hemelsbreed van dikke modderstromen verwijderd gestaan. Dan sta je ook niet relaxt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 13:54

Rije schreef:
Wij komen ook al heel wat jaren in de UK en dat het daar alleen maar regent, of nog meer dan hier, klopt sws niet. En wij hebben wel 's slechte dagen gehad, maar een hele verregende vakantie nog nooit. Ook niet in het voor- en najaar. En heul eerlijk? Grijze, mistige en donkere dagen geven soms alleen maar meer sfeer!! :j En serieus, ik ben echt een zomerkind en hou van warmte, maar ik heb nooit moeite gehad met wandelingen in de regen of een mooie autotocht met donkere wolken boven je :n Echt, het heeft wel wat! :D

Precies. Hoe ging dat ook al weer dat gezegde? Er bestaat geen slecht weer alleen maar slechte kleding?

Bij een van de kleinere trails die we deden zag ik dus een koppel op teenslippers in korte broeken die gigantisch liep te klagen over de modder, dazen en midgets. Tja...

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:16

magda_90 schreef:
Rije schreef:

Precies. Hoe ging dat ook al weer dat gezegde? Er bestaat geen slecht weer alleen maar slechte kleding?

Bij een van de kleinere trails die we deden zag ik dus een koppel op teenslippers in korte broeken die gigantisch liep te klagen over de modder, dazen en midgets. Tja...

_O-

Wel eens op een beurs beetje wisselvallig weer, beetje regen, zon, paar spetten, dat soort weer maar er was een pittige bui aangekondigd en die kwam maar niet... tot dat moment in de middag... Beurs was goed bezocht, je kon net niet over de koppen lopen en toen barste die regenbui los.... je kon een kanon afschieten op de paden, niemand te raken _O- Echt, in een split-second gewoon 5.000 bezoekers wèg! allemaal de dichtbijzijnde tent in gevlucht :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:16

magda_90 schreef:
Rije schreef:

Ja, maar uiteindelijk wordt t zelfs met de beste kleding wel poedersuiker :=.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:19

Klopt hoor, er zijn grenzen natuurlijk. En vorige dinsdag geloof ik? Toen kwam het ook echt even te hard naar beneden toen we bij Loch Ness waren. Die blanke straten hadden ons ook even een koffie tent in geduwd. Om daarna met zachtere regen weer verder te gaan.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:20

_San87_ schreef:
magda_90 schreef:

Daar hebben die Britten een term voor: Wellies......

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:21

ikke schreef:
_San87_ schreef:

Wordt t dan miraculeus droog?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:23

_San87_ schreef:
ikke schreef:

Wordt t dan miraculeus droog?

Nee, jij blijft miraculeus droog :j Echte Driz-a-bone er overheen, hoed op en knappe regenbui die mijn nat maakt. Been there, done that.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 16:41

Ik zou zo iets voor mijn camera nog moeten hebben. Die regenhoes die ik nu mee had was zwaar onhandig. En dan kan Nikon wel beweren dat ie er tegen moet kunnen, ik ga het niet testen.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-24 17:35

Wij maken idd vrijwel iedere dag een hike. De 1e 2 dagen aan Loch Lomond hadden we in de middag en nacht wat regen en in Glencoe de 2e avond, voornamelijk miezer. Vanmorgen begonnen we met heel lichte miezer. Verder eigenlijk steeds blauwe lucht en zon. En wat losse wolkjes. :D Wij klagen absoluut niet! Afgelopen juni hadden we in Oostenrijk 36 uur non stop harde regen met 4 graden, dat was niet grappig in de tent.

Vandaag onze allereerste Munro beklommen in Glencoe, echt waanzinnig gaaf! Wel met een valse start, want ondanks goed insmeren met Smidge werden we levend opgegeten op de helling en ademende je midges (met lange broek en mouwen aan). Vooral voor de hond heel naar ook. We zijn dus teruggelopen (uur totaal), hoofdnetjes gescoord bij het Visitor center en terug de berg op. Gelukkig startten we vanmorgen vroeg. :+
Eenmaal terug op de berg stond er wind en hadden we geen hoofdnetjes meer nodig _O- maar die hebben we nu in ieder geval in de tas zitten. :+