Griekenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

truitje

Re: Griekenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:12

ik ga ook naar athene volgend weekend, tips zijn welkom :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:24

Ik zit op m'n telefoon dus kan je even niet linken, maar een tip qua eten is zeker Rock N Balls. Heb daar zoooo lekker gegeten en het was ook echt heel leuk :D

Wat zoek je verder voor tips?

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:26

nou dat is top al! PRaktische tips, is taxi goedkoop of beter bus vanaf de airport? Dat soort dingen

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:38

Er is een trein/metro naar de stad, weet niet waar je precies verblijft maar dat is een erg goede verbinding (is aangelegd voor de Olympische Spelen toen, geloof ik) en goedkoop. Eventueel kun je dan eenmaal in de stad nog een taxi nemen, dat is goed te doen :)

In de stad is veel goed te lopen maar de metro is ook erg goed. Ik ben er afgelopen zomer voor het laatst geweest en heb alles zo gedaan!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:44

Er is een metro voor 8 euro (4 euro met korting) en een bus voor 5 euro. Van vliegveld tot binnenstad. Metro vind ik zelf wel veel fijner en sneller :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 10-02-15 16:48, in het totaal 4 keer bewerkt

truitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:45

o dat is top haha. Fijn!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 16:48

Ik ben twee weken geleden teruggekomen uit Athene maar ik was op studiereis dus heb vooral alle antieke dingen van dichtbij gezien :P. Ik weet niet wat 'normale' mensen er doen.

Ik zou even door Plaka lopen (omdat dat gewoon leuk is) en door de bazaar. En de akropolis even op gaan.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:40

Heeft iemand voor mij tips over hoe te zoeken naar een vakantie naar een grieks eiland..?

Doordat wij in April/Mei gaan verhuizen hebben wij niet zo'n groot budget om op vakantie te gaan, maar willen we wel heel graag toch 1 tot 2 weken weg.

Een vriendin van mij is vorige zomer midden augustus 10 dagen naar Kos geweest met haar vriend. Logies en ontbijt, en in totaal waren ze inclusief elke avond uiteten (en lunchen) en uitjes en het huren van fietsen 850 euro kwijt.

Als ik nu zoek kom ik uit op 400-500 euro p.p. voor alleen maar de vlucht en het hotel, vaak nog zonder ontbijt. Zoek ik verkeerd? Kijk ik niet goed? Heb ik iets vergeten aan te vinken of af te vinken? :')

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 19:45

Dat lijkt me erg weinig voor midden augustus, het is dan hoogseizoen. Als je later kunt bv. in september is het misschien wel te doen.
Ik ben verleden jaar wel voor € 199,-- pp een week naar Zakynthos geweest maar dat was in juni.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:51

Het is hen toch wel echt gelukt :')
Ook als ik probeer alleen vluchten te zoeken... Dan kom ik op 1200 euro voor een retour uit voor 2 personen, wat doe ik in hemelsnaam verkeerd?

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 19:58

Wij zijn afgelopen zomer eind juni 8 dagen naar Kreta geweest. Wij waren toen ook max 800 euro kwijt pp, en dan hebben we gewoon lekker gedaan en gekocht wat we wilde.

Wij zijn toen naar Arlekin Tango geweest. Wellicht kan je daar even kijken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:04

Electra63 schreef:
NatasjavE schreef:
Zoo bootje is geboekt.

+:)+ Een andere ?

Update,..dezelfde.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:07

Nachtlampje schreef:
Heeft iemand voor mij tips over hoe te zoeken naar een vakantie naar een grieks eiland..?

Doordat wij in April/Mei gaan verhuizen hebben wij niet zo'n groot budget om op vakantie te gaan, maar willen we wel heel graag toch 1 tot 2 weken weg.

Een vriendin van mij is vorige zomer midden augustus 10 dagen naar Kos geweest met haar vriend. Logies en ontbijt, en in totaal waren ze inclusief elke avond uiteten (en lunchen) en uitjes en het huren van fietsen 850 euro kwijt.

Als ik nu zoek kom ik uit op 400-500 euro p.p. voor alleen maar de vlucht en het hotel, vaak nog zonder ontbijt. Zoek ik verkeerd? Kijk ik niet goed? Heb ik iets vergeten aan te vinken of af te vinken? :')

Mijn vriend en ik gaan de vlucht en t verblijf apart boeken. Voor de vlucht is t 200,- pp retour en t verblijf zitten we nu op 100/150pp. Maar dan hebben we een goedkoop appartement waar weinig luxe is, maar wij zullen veel op pad zijn en daar vrij weinig aanwezig zijn dus t is maar net wat je wensen zijn natuurlijk :)

Wij gaan in de laatste week van juni naar corfu.

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:13

Laughterline, waar heb jij je vlucht en dergelijke dan gevonden, als ik vragen mag? :o
Wij willen ook gewoon veel op pad en lekker buiten zijn, wandelen enzovoorts...
Het lijkt echt alsof ik iets verkeerds doe :')

_Mel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 20:55

@ Nachtlampje,
Het lijkt mij bijna sterk dat ze voor zo weinig geld in Augustus, 10 dagen weg zijn gegaan inclusief elke dag uit lunchen/dineren. Of ze moeten elke keer pita gyros hebben gegeten ala €1,50. Wij zijn een middenklasse hotel, en voor 10 dagen augustus betaal je al gauw, voor enkel logies, 600/650 pp, misschien zelfs meer.
Voor April hebben ze bij Sunweb nu aanbiedingen, 350 voor 1 week pp bij ons. Ik weet niet wat jouw budget precies is en in welke periode je wilt gaan, maar ik denk dat je voor 10 dagen al gauw 350/400 pp kwijt bent, alleen logies.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 20:56

Ook hier: laatste week juni en geen midden augustus. Je doet echt niets verkeerds, ik denk dat je vriendin een mazzeltje heeft gehad of een last minute?
Gewoon goed in de gaten houden, nu lijkt het me nog te vroeg voor dergelijke aanbiedingen.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 21:25

Nachtlampje schreef:
Laughterline, waar heb jij je vlucht en dergelijke dan gevonden, als ik vragen mag? :o
Wij willen ook gewoon veel op pad en lekker buiten zijn, wandelen enzovoorts...
Het lijkt echt alsof ik iets verkeerds doe :')

Vlucht was 't goedkoopst bij RyanAir en 't appartement hier: www.eurorelais.nl :)

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:16

Dankjulliewel voor de hulp, het idee van 850 incl alles toch maar laten varen dus.. (pruil).
laughterline bedankt voor de info, ik ga even kijken.

Mijn vriend opperde dat lastminute ook nog zou kunnen. Dat vind ik best een spannend idee :o

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 22:56

Nachtlampje schreef:
Dankjulliewel voor de hulp, het idee van 850 incl alles toch maar laten varen dus.. (pruil).
laughterline bedankt voor de info, ik ga even kijken.

Mijn vriend opperde dat lastminute ook nog zou kunnen. Dat vind ik best een spannend idee :o

Het kan prima hoor! :)) Gewoon goed zoeken. Ik heb even bij dat arlekin tango gekeken, even daargelaten of je het wat vind of niet. Maar er zijn dagen dat je voor zo'n 450/500 kan, met vlucht, verblijf en ontbijt (even afhankelijk van hoe lang je wilt). Dus dan zou je nog 300/400 over hebben, in bijv 8 dagen. Dat is 50,- per dag. Ik denk dat je dan een heel eind gaat komen hoor!

Wij gaan eind juli naar Aegina. Betalen 260,- voor retour vliegtickets en 150,- voor het verblijf (10 dagen). Nu zijn dit dan wel vrienden van ons. Maar ook ik hoop niet veel meer kwijt te zijn dan 800/900 euro. En dan is het niet eens zo dat ik heel erg op het geld ga letten. Maar je kan zo uitgebreid tafelen 's avonds voor amper 20,-.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:21

Ik reken met 2 pp altijd op € 100 per dag. Lunchen, avondeten, drankjes op het strand of 's avonds in de stad. Een cappuccino kost al € 3 (soms zelfs € 3,50). Maar je kan het wel goedkoper maken, door blikjes bij de kiosk of supermarkt te kopen en lokale drankjes te drinken.
Wij zijn half juni € 440 voor de tickets kwijt (Athene), € 140 voor de ferry (retour) en € 50 per nacht incl. ontbijt. Auto is € 25 per dag. Wij zijn rond de € 2500 totaal kwijt voor 2 weken voor 2 personen.
Een koopje, tot een paar jaar geleden gingen wij met 4 personen in het hoogseizoen :D

Het kan nog al eens schelen op welke dag je vliegt of vliegen vanaf Düsseldorf of Brussel?

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:26

Stomme vraag, maar zijn er geen campings in Griekenland? Of zijn die bijna even duur als de hotels? Of is het uberhaupt een dom idee?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:32

Sheran schreef:
Stomme vraag, maar zijn er geen campings in Griekenland? Of zijn die bijna even duur als de hotels? Of is het uberhaupt een dom idee?

Als ik 'camping griekenland' intyp bij google krijg ik toch een hoop resulaten :+

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:34

Sheran schreef:

Er zijn wel campings, maar niet te vergelijken met bijv. een camping in Spanje qua faciliteiten.
Daarbij is het heel duur om met een caravan over te varen en kantenklare caravans huren, heb ik niet eerder gehoord. Ik heb eens gekeken op Google :D , staan best leuke campings bij ;)

Het goedkoopst is een huis of appartement te huren.
Laatst bijgewerkt door Electra63 op 17-02-15 23:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:37

Ik dacht aan een tent :P

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 23:38

Sheran schreef:
Ik dacht aan een tent :P

Persoonlijk hou ik niet zo van een tent in Griekenland, maar misschien is het heel leuk :D