Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:16

Haha _O- ik vandaag andersom. Van Utrecht CS naar Den Haag en dan de tram _O-

Ze stonden op het rangeerterrein en op ehm.. twee sporen van spoor 4 vandaan. Richting Amsterdam. Was te nieuwsgierig dus most even kijken _O-

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 10:57

Ze rijden nog wel eens tussen Den Haag CS en Amsterdam CS. Ik heb er wel eens in gezeten, van binnen ook prima. En tja van buiten zien ze er wel grappig uit, zie ze nog wel langs rijden ergens tussen Sassenheim en Schiphol.

daffieduck83

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 11:56

@Simone DV, dat is irritant idd, ik neem nu standaard 1 of 2 treinen eerder, maar als ik laat ben viel me ook al op dat die elke keer vertraging had door de stoptrein.

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:52

Ik had vandaag geluk dat ik me verveelde en vroeg naar school ging, want er was een defecte trein bij Zoetermeer dus ik moest via R'dam. Was nét op tijd bij college :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:53

Oh.. die trein is nu niet meer defect toch? Anders moet ik via Leiden :=

Charles

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 16:54

Nee dat was vanmiddag rond een uur of 12 :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:06

Nou eersteklas.. Beter niet kunnen doen. Zakenlui houden hun schuif niet en die telefoons blijven maar gaan :+

En de wifi in deze trein is echt slecht en dat ligt niet aan mijn laptop :n

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:10

WiFi is best traag ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:13

Traag niet eens, maar gewoon niet eens het inlog scherm willen laden.

Een van die zakenmannen brutaal wat ik in de eerste klas doe. Trek ik mijn bijdehandte gleuf wel open door te zeggen dat ik ook op kosten van de baas naar huis mag. Ik kom kennelijk niet geloofwaardig over in mijn alledaagse kloffie en met een doos kattengrit naas me :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:15

Dat probleem heb ik dan weer niet gehad.

Hmm geloofwaardig heeft het niets mee te maken, maar of je het er voor wil betale.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:16

De baas betaalt :j

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:16

Balen dat 'gewone' mensen kennelijk niet 1e klas mogen reizen van de zakenlui... Zo had mijn moeder ooit (toen ik klein was) met een kortingsactie vrij reizen 1e klas. Dus mijn mams met haar vier kids eerste klas in de trein, heeft ze ook een hoop gezeik over zich heen gehad..

Maandag was trouwens echt relaxt in de trein, heenweg wel een beetje druk maar terugweg gewoon lekker gezeten, hoewel ze wel de airco aan hadden staan op temperatuurtje koud :') dus heb mooi mijn jas aangehouden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:19

Ja ik snap sowieso niet waar ze zich mee bemoeien. Ik reis vaak zat eerste klas, ook op eigen kosten of zoals nu voor mijn werk. :+

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:24

Tsja, alsof je zonder maatpak en dure laptop en telefoon niet eerste klas mag zitten ofzo.. Maar ach, ga me er ook niet over opwinden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:26

Ik ook niet :+ maar vind hun referentiekader altijd wel grappig :D

Horsefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 18:42

Vorig jaar zomer een reclame boekje van de ns met allerlei kortingsbonnen zo ook overgangsbewijs 2-1. Dus toen aantal weekenden terug naar utrecht lekker eerste klas gereisd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:04

Ach ik heb van mijn 9e tot mijn 17e eersteklas gereisd en nooit problemen gehad (mams had managementfunctie bij de NS) maar ik vind de meerwaarde niet al te groot :P alleen het feit dat je altijd een zitplekkie hebt is wel fijn :D de omslag was iig niet heel groot toen ik voor het eerst 2e klasse ging reizen :D

De nieuwe dubbeldekkers zijn geestig ja :D vind ze van binnen idd wel heel mooi :)

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:22

Ik heb vandaag gereisd zonder vertraging *\o/* Zowel heen en terug *\o/*
Helemaal leuk !! :D

De nieuwe treinen vind ik van binnen ook erg mooi, dat zijn alleen wel de " beruchte" zonder wc's toch ?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:37

Babsiej schreef:
Ik heb vandaag gereisd zonder vertraging *\o/* Zowel heen en terug *\o/*
Helemaal leuk !! :D

De nieuwe treinen vind ik van binnen ook erg mooi, dat zijn alleen wel de " beruchte" zonder wc's toch ?

Lekker, even geen vertraging :j

Nee, dat zijn de witte sprinters. Die nieuwe DDZ'jes hebben gelukkig nog wel wc's :D

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 19:39

Oh ok, die sprinters zit ik elke dag in :+
Maak ook eigenlijk nooit gebruik van t toilet, was alleen een tijdje terug iets op t nieuws dat er nieuwe treinen kwamen zonder toiletten :')

Edit maak nooit gebruik van toilet in de trein, helemaal nooit is een beetje overdreven :') :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 20:33

Ik heb deze week al 2x de trein gemist 's ochtends, en dan ook echt dat ik aan kom rennen en de trein zie wegrijden. Vandaag zelfs dat ik kom aanrennen en dat de deuren net dichtgaan _-:(

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:10

Eerder weg van huis gaan?

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 21:15

Dat werkt niet altijd Maaike... Hier is het regelmatig zo dat de trein uit Roodeschool 10-15 minuten voor de officiële tijd van het perron daar vertrekt omdat er een goederentrein langs moet naar de Eemshaven (enkel spoor) en dan blijft ie hier op het station wachten tot het de officiële tijd is om hier te vertrekken (bij het station dubbel spoor, rest traject enkel spoor).

Dit is dan weliswaar geen NS, maar Arriva.. maar toch... de treinen vertrekken echt niet altijd op de juiste tijd...

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 00:26

@Banjer, dat is dan echt een uitzondering. Het gebeurt bij NS heus wel eens dat er een trein te vroeg vertrekt, maar dat is dan niet meer dan 1 minuut. Ook geen wenselijke situatie, maar het is mij ook wel eens overkomen toen ik net na vertrek pas in de gaten kreeg dat ze de 5 minuten vertraging er al uit hadden. Verder is de kans om te vroeg te vertrekken vrij klein omdat het sein meestal niet eerder dan 50 seconden voor vertrek veilig word gezet.
Dus MissAnnemijn, toch eerder van huis gaan. Je kan immers niet verwachten dat er een trein vol met mensen steeds ergens moet wachten op 1 laatkomer. Dan rijd er, vooral in de spits, geen enkele trein meer op tijd :+ .

SimoneDV, ik snap je frustratie, die delen wij ook. Als wij te laat zijn moeten we wijken voor de rest om te voorkomen dat de rest vertraging krijgt. OP zich logisch :j . Als een goederentrein vertraagt is, krijgt die gewoon een nieuw rijpad en moeten de reizigerstreinen er voor wijken. Ook al zijn er afspraken gemaakt dat dat in de spits niet meer zou voorkomen. Ze betalen meer dan NS :$ . Maar sommige goederenvervoerders zijn ook slimmerikken hoor, een paar loc's meer plaatsen zodat de trein dusdanig lang word dat je op veel plekken niet aan de kant kan is een veelgebruikt geintje.

Er kwam vandaag een reiziger naar me toe met de vraag:"Waar gaat de trein naar Boxtel naartoe?" Ik kon nog net het antwoord:"Naar Boxtel", inslikken. De beste man zag er absoluut niet uit of hij er mee kon lachen _O- _O-

Abracadabra9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 15:33

Altijd hetzelfde, trein van 15.24 (Maarssen-Breukelen) heeft vertraging.. van 15 minuten ja, sukkels, dan is de sprinter er naar Breukelen alweer om 39. Maakt voor mij niet uit, maar altijd de treinen van 09 en 24 hebben vertraging op traject Utrecht-Breukelen. Laat die vorige trein gewoon uitvallen van 24 want een vertraging van 15 minuten vind ik dan zo'n onzin, blerghhh :')