USA 2011

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jinte

Re: USA 2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:16

Oh dat lijkt me wel stoer om te doen! Wat voor vrijwilligerswerk en waar ga je 't precies doen? We zitten eerst in Miami, vervolgens naar de Keys voor een week, daarna via de Everglades naar Crystal River en voor mij zitten de 3 weken er dan alweer op :)

Toekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-11 22:27

Wat gaaf! Ik zit aan de westkust; Spring Hill (iets boven Tampa).
Ik ga helpen bij een opvangcentrum voor ''grote katten''. Tijgers, luipaarden, poema's... Het is geen dierentuin maar een plek waar deze dieren worden opgevangen omdat ze (na verwaarlozing/mishandeling ;( ) niet meer in het wild uitgezet kunnen worden. Ben heel benieuwd! http://www.ecovolunteer.nl/verenigde_staten_katten.html

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-11 13:49

ik ga van 17 september t/m 3 oktober naar florida,we blijven daar 5 dagen in orlando,en ik ga ook naar universal studios,seaworld en discovery cove,zwemmen met dolfijnen :D

verder gaan we nog naar miami,en de keys

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 05:28

Zojuist aangekomen en bijgekomen van onze suite in Las Vegas, Mandalay Bay. Onze kamer was verkeerd geboekt dus we zitten nu op de hoogste verdieping in een Penthouse Suite als goedmakertje :D Als ik eraan denk lig ik weer dubbel van het lachen omdat het zo belachelijk groot is _O- We gaan zo lekker slapen en morgen is 't 4 juli dus dan gaan we zien wat de dag ons brengt :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 19:03

Vorige week naar Boston & Cambridge geweest, volgende week naar Chicago - heerlijk om in de US te zijn! :D

Happy 4th of July! Vanavond groot vuurwerk spektakel kijken! *\o/*

HCRanch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-11 20:27

HAPPY 4th OF JULY....GOD BLESS AMERICA!!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 10:56

Wij zijn afgelopen zaterdag terug gekomen van onze fantastische reis! *D

Ik heb alweer heimwee, wat is het saai hier, haha!

_jennifer17_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 10:57

Moet je voor Amerika ook een omloop hebben om het aantal volt te verminderen ofzo? Aangezien we wel een verloopstekker hebben, maar is dat dan voldoende? :+
Waar ben je heen geweest Nadir? Gaaaaf!

ElCamino

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 13:36

ja, is 110 volt daar....je kunt zo'n stekker gewoon bij de ANWB of campingwinkel kopen. los, of in zo'n setje met wereldstekkers

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 14:19

_jennifer17_ schreef:

Het was heel erg gaaf :j
Onze route was als volgt: New York, Washington, Pittsburgh, Sandusky, Niagara Falls, New York, vlucht naar Orlando, Ocala, Sarasota, Napels, Key Largo, Key West, Miami.

karlijn1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 14:49

Nadir schreef:
_jennifer17_ schreef:

Onze route was als volgt: New York, Washington, Pittsburgh, Sandusky, Niagara Falls, New York, vlucht naar Orlando, Ocala, Sarasota, Napels, Key Largo, Key West, Miami.

Wat een gave route zeg!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 23:25

Gaaf Nadir doe je nog een verslagje, of wat highlights?????

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-11 08:18

Ik zal daar van de week eens voor gaan zitten. :)

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 21:52

Empire State building bij zonsondergang, genomen vanaf m'n dakterras:

Afbeelding

Afbeelding

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:00

Vervelend zo'n uitzicht ;)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-11 22:06

Mooi licht op je foto's :)

Ik kom net terug na 3 weken Florida. Eerst 2 weken in Englewood gezeten, lekker rustig, oud-Floridiaans en aan het strand. Natuurlijk naar de Everglades. Heerlijk! Daarna 1 week in Kissimmee, stuk drukker met het toerisme rondom Disney. Zelf niet naar Disney gegaan, wel Downtown Disney, Kennedy Space Center en Sea World. En natuurlijk de Nascar race in Detona :D
Voor mij de eerste keer naar de VS, en een erg geslaagde keer!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 07:52

Mooie foto's MacavityL!

Fijn dat het geslaagd was Denise! Wat vond je van de Everglades? Ik was er 1,5 week geleden en vond het zelf een beetje tegenvallen...

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 07:58

snoevie: ga je in discovery cove met dolfijnen zwemmen???
dit heb ik een paar weken geleden gedaan maar vond het zooooo tegen vallen.
van het half uur hebben we denk 3 minuten de dolfijn aangeraakt en dat voor 300 dollar :7

nee wij vonden het geen aanrader :n

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:03

MacavityL: Wat een prachtige foto's!
Denise: Klinkt als een toffe vakantie :) Wij vertrekken morgen vanuit Vegas naar Miami, blijven daar 2 nachten en gaan dan richting de Keys.
LiesJ: Fijn om dat te weten :) Hebben we er toch goed aan gedaan om daar niet te boeken om met dolfijnen te zwemmen!

Wij zijn gister met de helicopter naar de Grand Canyon gegaan, en daar ook geland. Wauw.. Wat een mooie ervaring was dat! Echt prachtig.
Vandaag zijn we naar de Blue Man Group geweest en dat was echt helemaal te gek!
Aan de ene kant ben ik blij dat we morgen uit deze drukte gaan, maar toch zal ik Vegas wel missen.. 't Blijft een geweldige stad!

Debbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:17

Nadir schreef:

Wauw.. Wat een onwijs vette route!! _/-\o_

Wat je zei, dat je alweer heimwee hebt en dan het hier zo saai is komt me erg bekend voor! Ik had de eerste week in Nederland ook echt zoiets van.. Pff.. wat is het stom hier! Ik vind er helemaal niks aan.. er gebeurd hier niks! :')

Las net op de telegraaf site dat in Yellowstone park een man is gedood door een grizzly beer.. Dan gaat je vakantie raar.
Er zijn ook mensen van hier in dat park geweest toch? Lijkt me dan lastig voor te stellen dat zoiets kan gebeuren.

Michael1104

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 09:51

ik ben gister teruggekomen, 20 uur vertraging op de terugweg = echt niet leuk.

Ik was ook op 4 juli in Vegas, wat een feest!

Vanmorgen ook gelezen over de beer in Yellowstone, toen ik daar vorige week was, werd al gewaarschuwd dat de beren nu een stuk lager zitten dan normaal. WIj stonden op een gegeven moment ook 30 meter van een grizzly af.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-11 13:52

Wat supergaaf Jinte!!

Precies Debbie, het is ook zo stil hier. Vooral 's avonds/'s nachts ben ik gewend aan het geluid van auto's, mensen etc.

Heb je het leuk gehad Michael?
Wel een toffe ervaring, 30 meter van zo'n beer af!

Twaalf

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 14:04

Debbie schreef:
Las net op de telegraaf site dat in Yellowstone park een man is gedood door een grizzly beer.. Dan gaat je vakantie raar.
Er zijn ook mensen van hier in dat park geweest toch? Lijkt me dan lastig voor te stellen dat zoiets kan gebeuren.

Wow heftig! :oo
Volgens mij is onder de toeristen sowieso weinig bekend wat ze moeten doen als ze een beer tegen komen.
In Yosemite hielden mensen zich ook niet aan de afvalregels, er lagen gewoon hamburgers op de parkeerplaats bij de Bridal veil fall, ja zo trek je wel beren aan :+

Wauw, dat uitzicht MacavityL :wow:

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 15:44

Gave foto's en verhalen voorbij zien komen! :#

:):) Ik vertrek a.s zaterdag voor 3 weken naar de USA! :):)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-11 16:13

Nadir schreef:
Mooie foto's MacavityL!

Fijn dat het geslaagd was Denise! Wat vond je van de Everglades? Ik was er 1,5 week geleden en vond het zelf een beetje tegenvallen...

Ik was er rond dezelfde tijd, en dat was inderdaad net in de periode dat het zo weinig had geregend. Daardoor was het water te zout en waren alle beesten, met name de alligators weggetrokken.
We zijn voor we op een airboat tour meegingen nog met de auto een rondje gaan doen vlakbij een rivier waar je ook met een loopbruggetje langs de weg kon, en daar hebben we veel alligators kunnen zien van dichtbij.

Tijdens de airboat tour op de Everglades inderdaad niet zoveel gezien, maar het windje van de snelheid was wel lekker :+ Vlak nadat wij die tour gehad hebben, is het pas echt gaan regenen.

Afbeelding
Dit geeft een beetje een beeld hoe dichtbij we konden komen. Rechts een kleintje in beeld, achterin zat nog een hele grote.

Viel het bij jou zo tegen vanwege de afwezigheid van de beesten of vanwege wat anders? Jammer in ieder geval!