Turkije 2008

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Askim

Re: Turkije 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 10:33

Ik hoorde van een jongen die had zijn tel onder zijn kussen liggen en dan belde bij als die in bed lag.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 12:55

Maar als je gepakt wordt, heb je toch meestal een groot probleem...
Maarja overal zijn de regels weer anders enzo.

Een vriend van ons heeft zijn dienstplicht vervult in het oosten en die verhalen waren echt niet grappig. Die jongen was echt getraumatiseerd. Maar een andere vriend zat in t noordwesten en daar was t juist weer heel makkelijk allemaal en helemaal niet streng. Die vriend die in t oosten zat heeft echt oorlog moeten voeren.. dagen aan 1 stuk op pad enzo...en dan zullen we het nog maar niet over die training hebben die hij gehad heeft. Brr. Daar wordt je niet vrolijk van.. Hij mocht dus ook absoluut niet bellen!!! Hij heeft 1 keer in de hele dienstplicht een week 'vakantie' gehad en dat is de enigste x dat wij (en zijn familie) hem gezien hebben... buiten dat hoorde je niets.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 12:56

1 van de jongens van het animatieteam heeft ook gevochten, heeft gewoon zijn beste vrienden dood zien gaan ... Heerlijk dat ie dat vertelde, met het vooruitzicht dat die vriend van mij ook nog moest gaan. Maar in Cyprus is het veilig voor hem Haha!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 13:00

Ja dat is helemaal leuk ja! Dat heb ik eens gehad met vrienden van me, Levent was aan t werk en wij zaten voor 1 van hun verjaardag lekker thuis te drinken en te kletsen enzo. Begint 1 van hun vrienden over t leger en liepen ze me op te stoken met al die verhalen. BRRR!!! Levent is dus ook nog niet geweest, en hij heeft telkens uitstel gelukkig, dus ik ga hard sparen om hem vrij te kunnen kopen... dan moet 'ie alleen nog een maandje training..

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 13:03

Ja dat harde sparen is zeker nodig ... bah! Dat ie dan maar een maandje training moet, naja dat valt dan nog te over zien.
Ga je dan ook naar Turkije of zou je dan in Nederland moeten blijven?
De jongens waar ik afgelopen vakantie goed mee om ging (mede door die vriend die nu in het leger zit) gaan pas over 2 jaar, maarja, wanneer precies weet ik niet .. zou je net zien, ook in mei! Komt die ene er in september uit, gaan die andere er in Mei in ...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:49

Ja mei zal er sowieso wel tussen zitten. Knipoog

Als Levent een maandje weg moet dan blijf ik wel hier ja. We zijn toch hard op weg om hier een goed leven op te bouwen en in een stabiel leven passen zulke dingen niet naar mijn mening.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 17:50

Nathalie schreef:
Ja mei zal er sowieso wel tussen zitten. Knipoog

Als Levent een maandje weg moet dan blijf ik wel hier ja. We zijn toch hard op weg om hier een goed leven op te bouwen en in een stabiel leven passen zulke dingen niet naar mijn mening.

Misschien een domme vraag (echt Lisa)
Werkt hij gewoon hier in Nederland?
en leert hij ook al Nederlands?

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 17:50

Dat wel ja en het is maar een maandje, dat vliegt eigenlijk best hard om, als ik de laatste maand even bekijk!
Ag het voordeel is, dat de ene dan uit het leger is en de andere er dan in gaat, hou ik toch nog iemand bij me Knipoog oeii dat klinkt heel erg nu...

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:15

Hij mag nog niet werken maar helpt me mee in onze winkel. En hij leert idd erg hard nederlands. Knipoog Hij doet goed zijn best.

We zijn nu alweer bijna een jaar terug, die tijd gaat echt hard, dus dat ene maandje dat hij straks een keer in training moet, zal inderdaad ook wel weer zo voorbij zijn. Knipoog Al zie ik daar wel erg tegenop! Maar we hebben nog even de tijd..

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 19:17

Nathalie schreef:
Hij mag nog niet werken maar helpt me mee in onze winkel. En hij leert idd erg hard nederlands. Knipoog Hij doet goed zijn best.

We zijn nu alweer bijna een jaar terug, die tijd gaat echt hard, dus dat ene maandje dat hij straks een keer in training moet, zal inderdaad ook wel weer zo voorbij zijn. Knipoog Al zie ik daar wel erg tegenop! Maar we hebben nog even de tijd..

Vind jullie zo'n leuk stel...
er zijn mensen die zeggen dat Turken alleen ons maar wil voor het geld...
Dan noem ik jullie (zeg dat ik meisje van bokt ken) dat jullie een erg leuk stelletje zijn!!
Haha! Haha!

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 21:58

Nathalie: dat maandje gaat straks zo voorbij! Mijn verloofde is 12 maanden geweest en die tijd is snel voorbij gegaan. Het is straks alweer 4 jaar geleden.

De plek waar ze voor dienst heengestuurd worden is vaak ook puur geluk. İk weet nog dat mijn verloofde een soort kaartje moest pakken en daar stond dan op waar hij zijn tweede periode van dienst heen moest. Hij moest heel ver weg (in het oosten van Turkije) maar hij zat wel veilig en dat was het belangrijkste.

Kwa gevaar ligt het er ook aan of je soldaat word (6 maanden en als ik het goed heb ook 15 maanden) of officier (12 maanden).

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 22:19

Ow dat is minder Nathalie!
Ben blij dat mijn vriend die periode al wel gehad heeft...
Maar inderdaad,een maandje is nog wel te overzien!

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:40

Kaartjes trekken? Bloos! Dat heb ik nog nooit gehoort, denk dat ik dan in lachen uitgebarstte was. Bloos Wat een rare manier! Mijn vriend en zijn neefjes en vrienden kregen allemaal gewoon een brief thuis dat ze opgeroepen werden voor het leger en dan konden ze telefonisch opvragen op welke basis ze geplaatst waren. Mijn vriend kon door zijn uitstel telefonisch aanvragen wat zijn 'taak' zou zijn en dat was dus parachute springer. Zijn tweelingbroer zou buschauffeur moeten worden voor het leger. Clown Dat is helemaal een makkie. Knipoog

Patjelisa, dankjewel. Haha! Leuk om te horen!
Er zijn inderdaad veel vooroordelen maar ik ga daar niet tegenin... ik heb helaas met eigen ogen gezien dat er idd veel op geld uit zijn, maar láng niet allemaal natuurlijk!

Enne een maandje is wel te overzien idd, jammer genoeg gaat dat bijna 6000 euro kosten........ Lips are sealed tenminste, 3 jaar geleden, maar dat zal wel nog niet verandert zijn...

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-08 23:45

Denk dat t dan eerder omhoog gaat ....

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-08 23:48

Vroeger was het meer geld geloof ik... heb ik gehoort, maar toen was ik er zelf nog niet mee bezig. Clown
Ik ga er niet vanuit dat het omhoog gaat, want het wordt van veel kanten al zo absurd gevonden dat je zo'n klap geld moet betalen.... Gelukkig is hij nu 25 en kunnen we het uitstellen tot zijn 39e, en ik hoop gewoon heeeeeel hard dat tegen die tijd er geen dienstplicht meer is, maar ik ben er bang voor. Nagelbijten / Gniffelen

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:17

Nathalie schreef:
Vroeger was het meer geld geloof ik... heb ik gehoort, maar toen was ik er zelf nog niet mee bezig. Clown
Ik ga er niet vanuit dat het omhoog gaat, want het wordt van veel kanten al zo absurd gevonden dat je zo'n klap geld moet betalen.... Gelukkig is hij nu 25 en kunnen we het uitstellen tot zijn 39e, en ik hoop gewoon heeeeeel hard dat tegen die tijd er geen dienstplicht meer is, maar ik ben er bang voor. Nagelbijten / Gniffelen

En als je met hem trouwt kom je er dan niet onderuit?

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 00:17

ps dat je niet daar door moet gaan trouwen maar voor die tijd zou je toch wel getrouwd zijn Haha!

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 10:11

Voor de eerste periode krijgen ze inderdaad een brief thuis, maar voor de tweede periode is het een soort loting (in ieder geval 4 jaar geleden). Ze worden namelijk vaak op twee verschillende plaatsen geplaatst.

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:13

Ik hoorde inderdaad ook dat als ze getrouwd waren dat ze dan niet meer hoefde,maarja of dat ook zo is??

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 19:45

Saskia9 schreef:
Ik hoorde inderdaad ook dat als ze getrouwd waren dat ze dan niet meer hoefde,maarja of dat ook zo is??

ach een feestje is toch altijd leuk Haha!

Samcha_19

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 21:11

Hoe bedoelen jullie dat als ze getrouwd zijn? Met een buitenlander?

Voor zover ik weet zijn ze verplicht te gaan of ze moeten afgekeurd worden. Als ze hun Turkse nationaliteit opgeven hoeven ze ook niet te gaan, maarja dan zijn ze ook officieel geen Turk meer dus dat is dan logisch.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-08 21:14

Dan zou het wel heel makkelıjk zıjn om onder het leger uıt te komen. Denk dus ook dat wat Samcha zegt meer klopt

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:34

Trouwen heeft idd geen zin. Je kunt het dus wel afkopen als je in het buitenland woont maar dan moet je wel altijd de basistraining volgen.

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-08 23:51

Nathalie schreef:
Trouwen heeft idd geen zin. Je kunt het dus wel afkopen als je in het buitenland woont maar dan moet je wel altijd de basistraining volgen.

Jemig is wel heel streng zeg...

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 12:37

leek mij inderdaad ook al niet waar,anders zouden ze allemaal gaan trouwen zo snel mogelijk hahaha!