Canada

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 17:26

MoniqueT schreef:
Moet eerlijk zeggen dat ik Heathrow sowieso geen fijn vliegveld vind. Immens groot, veel lopen, vervoer met busjes. Ik zou het vermijden waar ik kon.

Hebben wij ook opzettelijk gedaan, ik vlieg nu via Frankfurt.. Niet een heel groot vliegveld. En dan moet ik in Calgary nog eens overstappen. Hoop dat dat ook te doen is, geen idee hoe groot dat is namelijk!

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 13:06

Flaaf schreef:
Gaan er nog mensen naar de Emigratiebeurs dit jaar? :D

Yep!

Wij gaan voor de tweede keer naar zo'n beurs. De vorige keer dat we er heen gingen was het in Anrhem, dat is jaren geleden. Ik zag dat de Canadese ambassade ook vertegenwoordigd is. :) Ga jij ook?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 10:10

HippoLogic schreef:
Flaaf schreef:

Yep!

Wij gaan voor de tweede keer naar zo'n beurs. De vorige keer dat we er heen gingen was het in Anrhem, dat is jaren geleden. Ik zag dat de Canadese ambassade ook vertegenwoordigd is. :) Ga jij ook?

Ooh was het maar wéér in Arnhem :P Maar Houten ligt natuurlijk een stuk centraler.
Jep! Ik ga die zondag. Ben heel erg benieuwd, hoop dat ik er veel aan heb voor als ik over een half jaar met m'n WHP naar Canada vertrek :)

Sypheron

Re: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:14

Eerlijk gezegd, ik ben er vorig jaar geweest in Nieuwegein, maar heb er niet heel veel meer informatie opgedaan dan dat al op internet te vinden is. Als je nu zeker weet dat je al goed voorbereid bent, dan is het niets nieuws onder de zon om de beurs bij te wonen. Tenminste, zo zag ik het. Bovendien was het grootste deel van Canadese afgezanten die vertegenwoordigd waren allemaal BC, terwijl ik naar AB aan het kijken was. Dat was toen ook wel even een tegenvaller destijds.

YYC (Calgary Airport) is opzich niet zo groot, maar wel een stukje lopen als je uit het vliegtuig komt (binnen hoor), qua overstap weet ik niet hoe het gaat, neem aan dat je in Calgary wel meteen eerst door customs moet, die zijn niet zo makkelijk. Bereid je daar vast op voor. Hoeveel tijd heb je om over te stappen?
Heathrow overstap is opzich goed te doen hoor, je blijft toch in Terminal 5 (international flights), maar ik had gewoon véél te lang om mijn overstap te maken. Heb wel heerlijk gelunched bij Gordon Ramsay's restaurant!

Brendariss

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 12:29

Marlies22 schreef:
Ik heb nix nuttigs toe te voegen, maar wou jullie even de groetjes doen vanuit Kitchener, Ontario :D
Het heeft vandaag de hele dag gesneeuwd dus er ligt een goede laag sneeuw!
We zijn wezen tuben vandaag, super leuk :) Zaterdag alweer terug naar NL...

Hee wat leuk, ik heb ook verre familie in KW wonen! Afgelopen jaar 2 keer geweest, helemaal top, het liefst emigreer ik morgen nog, maargoed.
Waar ben je allemaal geweest? Toronto ook?

En wat betreft goedkope vluchten wat ik hier lees;

Ik heb de laatste keer met Icelandair gevlogen, was voor 370 euro heen en weer naar Toronto vanaf Amsterdam.

Wel een tussenstop op Reykjavik, maar dat was maar een uurtje en wel ff fijn om de benen te strekken.
Ook gratis entertainmentsysteem, plus dat je meer dan de gebruikelijke 20 kilo mee mag nemen op transatlantische vluchten.

Ik dacht dat zij ook op Vancouver vliegen, maar dat weet ik niet zeker.

Simoon__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 13:18

Sypheron schreef:
YYC (Calgary Airport) is opzich niet zo groot, maar wel een stukje lopen als je uit het vliegtuig komt (binnen hoor), qua overstap weet ik niet hoe het gaat, neem aan dat je in Calgary wel meteen eerst door customs moet, die zijn niet zo makkelijk. Bereid je daar vast op voor. Hoeveel tijd heb je om over te stappen?

Ik kom er om 15.55 aan, en moet om 18.05 weer in een binnnenlandse vlucht zitten.. Moet lukken toch?

Sypheron

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:08

Ohhh ja dat gaat makkelijk lukken hoor!!!
Hou er alleen rekening mee dat je op de heenweg misschien wat last hebt van tegenwind, en dus iets later aan kan komen, maar dat zal nooit meer dan 30 minuten zijn. Dan heb je nog tijd zat!
Ik zou zeggen, check even de souvenir winkeltjes daar dan, want ze hebben er echt leuke spullen!!

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:47

Simoon__ schreef:
Sypheron schreef:

Ik kom er om 15.55 aan, en moet om 18.05 weer in een binnnenlandse vlucht zitten.. Moet lukken toch?

Als je net zoveel pech had als ik dit weekend..
Er was hevige sneeuwval in Toronto waardoor ik ruim 2 uur later in de lucht zat dan gepland..
Dan zou je in jou geval wel een probleem hebben, maar laten we daar maar niet van uitgaan toch :D

Marlies22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:49

Brendariss schreef:
Marlies22 schreef:
Ik heb nix nuttigs toe te voegen, maar wou jullie even de groetjes doen vanuit Kitchener, Ontario :D
Het heeft vandaag de hele dag gesneeuwd dus er ligt een goede laag sneeuw!
We zijn wezen tuben vandaag, super leuk :) Zaterdag alweer terug naar NL...

Hee wat leuk, ik heb ook verre familie in KW wonen! Afgelopen jaar 2 keer geweest, helemaal top, het liefst emigreer ik morgen nog, maargoed.
Waar ben je allemaal geweest? Toronto ook?

Heb helaas niet zoveel van de omgeving gezien aangezien we geen vervoer hadden behalve de bus.
Wel naar Waterloo, Woodstock en natuurlijk naar downtown kitchener geweest :)

__Elizabeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 19:09

Flaaf schreef:

Ik ben er zaterdag :)

Btw: iedere keer als ik naar vluchten zoek is dusseldorf echt goedkoper. En frankfurt is voor ons rechtstreeks (naar Halifax).

www.skyscanner.nl

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:19

Hoi allemaal, wij zijn ook echte Canada verslaafden, nou ja, meer walvis-van-de-westkust verslaafden! We zijn nu 3 keer geweest, en willen volgende zomer weer. Maar nu eens iets anders, waarbij we -lees:ik- dacht aan:
Vliegen naar Whitehorse ( of Anchorage), dan de boot naar Vancouver Island, dan San Juan, en dan vanaf Vancouver ( of Seattle) weer terug.
Wie heeft er een dergelijke route al eens gedaan, en weet of het de moeite is om naar Anchorage of Whitehorse te vliegen, qua natuur?

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 11:28

Canada is helemaal super. We zijn er 2 jaar geleden geweest. Van Calgary door de Rocky Mountains met een mega grote caravan naar Vancouver gereden. Echt ongelofelijk en onbeschrijfelijk mooi We hebben beren gezien in het echt en ook wolven.. Een echte aanrader is Lake Louise, Vancouver is een prachtige bruisende stad, maar Banff en Jasper zijn ook leuke plaatsjes, wel erg toeristisch. Reserveren is wel belangrijk als je gaat kamperen want de canadeze hebben ook vakantie in de zomer en zijn fervente kampeerders dus grote kans dat je ergens niet terecht kunt wat je had gepland.
Het is een land waarbij je niet uitgekeken raakt. De Niagara waterfalls zijn ook echt heel byzonder natuurlijk. en als je eenmaal in Canada geweest bent dan wil je terug, het land heeft wat.
Wij hebben overigens een visum, dus Permanent resident cards liggen. Nog geen gebruik van gemaakt en nu nog anderhalf jaar en dan moeten we een knoop doorhakken. Moeilijk, want inmiddels wonen we erg naar ons zin paardjes aan huis. Maar het is naturulijk wel super om dat avontuur nog aan te gaan al is het maar voor een paar jaar..

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:24

@ Leoenpat, Deze route hebben we al gedaan, we doen overigens alles op de bonnefooi en reserveren alleen de vlucht en auto, we trekken met een tentje.
Het gaat mij echt om het gebied zoals hierboven beschreven.
Als ik de keuze had en aan een visum kon komen, zat ik er eerder gisteren dan vandaag, maar dat schijnt nog niet zo simpel te zijn...
Maar kan me indenken dat het een moeilijke keuze is als je net je draai gevonden hebt.

eponine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 12:31

Overigens lees ik hier nergens iets terug over de ticketprijzen, als je vanuit Antwerpen de trein neemt naar Schiphol, is het met KLM geloof ik een stuk voordeliger.
Moet je wel daadwerkelijk in Antwerpen op de trein stappen, dat wordt gecontroleerd!

Steaming

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 13:57

Ja wij gaan ook weer lekker in een tentje, heb je alle vrijheid :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 16:03

Ik meld me hier dan ook maar. Ik wil van september tem december in Vancouver gaan studeren. Applicatie is ingediend, over 3 weken weet ik het definitief. Ben zelf al meerdere keren in Canada geweest tijdens onze reizen naar Amerika, waaronder ook Vancouver. Ik ga er studeren tot einde december en dan is het plan om pas begin februari terug te komen, dus dan heb ik intussen nog wat tijd om rond te reizen en mijn familie in Amerika te bezoeken.

Intussen heb ik al wat zitten rondkijken voor vluchten maar omdat ik dan al einde augustus moet vertrekken, zit ik nog in het zomerseizoen. Heeft er iemand aanraders voor goedkopere maatschappijen die vanuit België vliegen? Ik zie hier voor Nederland veel tips voorbij komen, maar voor België vind ik niet echt wat. Laatst was ik er wel één tegengekomen met tussenstop in Frankfurt voor 350 euro, maar ben vergeten opschrijven welke maatschappij dat was :=

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 10:51

Mijn vriend en ik vetrekken in juni dit jaar naar Edmonton, we gaan op 3 uur rijden afstand wonen van deze stad voor 3 jaar! Iemand weleens daar geweest? Of sowieso iemand ervaring in de provincie Alberta?

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 12:10

Waar ga je exact wonen? 3 uur rijden van edmonton is Calgary, of je moet de andere kant op.

Balance woont daar ergens in de buurt.

Edmonton is een geweldige stad. Maar wel giga groot.

lennylenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 15:13

We gaan net de andere kant op, we gaan wonen in Cold Lake, ten noorden van Edmonton. Ik ben reuze benieuwd!

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 06:39

Ik woon ten zuid-westen van Edmonton lennylenny. Welkom alvast!

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 17:02

Leuk lennylenny!

Ik heb overigens m'n nieuw visum binnen, nahja, nog niet binnen, maar een plekje is gereserveerd! (momenteel heb ik het working holiday visum, en m'n nieuwe is de young professional program.
Over 3 weken vlieg ik naar Nederland voor een bezoekje, en dan dus m'n oude visum naar de ambassade sturen en dan sturen ze m'n nieuwe visum op. Het is zo gek om na ca. 15 maanden weer terug naar NL te gaan, soms voelt het alsof het leven in NL helemaal niet bestaat. Natuurlijk heb ik zin om familie en vrienden etc te zien, maar ik denk dat ik blij ben dat ik na een maand weer terugvlieg naar Canada ;) ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-11 22:32

Zit je al zolang in Canada Linda? Wat doe je daar eigenlijk? Rondreizen en werken?

Flaaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 16:41

Nou met mijn WHP wil het maar niet opschieten.. zit nu al iets van 4 weken te wachten op reactie :\

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-11 17:33

Ik wil graag volgend jaar naar Canada, waarschijnlijk in september. Nou denk ik dat ik ga boeken via Askja en dan gelijk van die excursies erbij boek..iemand ervaring met die site??
Misschien dat we gelijk Alaska erbij pakken maar dat is nog niet zeker..
Ik heb er nu al zin in :D vooral om walvissen te spotten :D

_Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-11 21:38

@ wieke, ik ben hier sinds april 2010 en werk voornamelijk voor trainers. En daarnaast natuurlijk tussendoor wat dingen zien. M'n plan was eerst om in dit jaar van west naar oost te gaan, wat rondtrekken en wat werken. Maar ik ben in Alberta blijven hangen ;) .

@ Flaaf: het duurde voor mij ca. 4 a 5 weken totdat ik een mail kreeg. Dus ik denk dat je snel genoeg iets zult horen.