oh das gaaf om zo te zien. ik verbaas me nog regelmatig wat ik hier allemaal tegenkom. Ik ben ook helemaal gek op de hazelworm.. ooit het kippenhok in gerend omdat er eentje zo dom was om erin te kruipen.. Jammer genoeg was ik te laat. De kippen vonden hem iig heerlijk.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-23 21:19
Regen
En noodweer het klapt en waait er op los. Wilde gaan slapen maar ik wacht wel even. Ik blijf geen fan van dergelijke wind en onweer. Zeker niet in mijn uppie
Spannende luchten! Maar ik snap dat je dit liever niet in je eentje hebt. Hopelijk weer een beetje regen erbij...
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-23 21:51
Er is wel wat regen gevallen gelukkig. De wind is aardig weg en de onweer pruttelt verder naar het noord oosten. Scherp geknetter en flitsen maar die zijn voorbij getrokken voor nu. Ik ga zo eens zien hoe de kas van de buurman erbij staat.
Ik ben mijn hele leven al niet zo dol op windstoten en onweer. Hoewel de fenomenen me fascineren voel ik me ook er niet gemakkelijk onder ook iets te vaak sjit meegemaakt met beroerd weer. Als in inslag in de auto, inslag in een boom in het bos een kleine 100 m verderop, vernielde camping en moeten schuilen in het campinggebouw de hele nacht met iedereen. Extreem noodweer met soms stroomuitval op andere campings. Bijna verongelukt in noodweer door een idiote gast die de dikke bmw van papa even ging rijden en de bocht misste. Door een verkeersbord ramt, ons op een haar na mist frontaal (bord wel vol op dr auto geklapt) en schuift vervolgs door het talud af in een greppel. En veel stormschade van dichtbij gezien ook. En meer van dat fraais, geen fan dus
Je kan je eigen huis behoorlijk stormproof maken. Meer dan dat kan je niet doen.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-23 14:50
Klopt en doorgaan met ademhalen.
Vannacht nog een ernome hagelbui even voor 3.
Vandaag een kalme dag maken, mijn handen en schouder hebben niet veel zin. Vanmorgen wat onkruid weggehaald voor. Twee wassen gedraaid en vanmiddag nog wat huishoudelijke dingetjes doen. En langzaam aan de camper weer klaarmaken voor vertrek.
De airco is echt lekker in mijn slaaphuisje.
Voor
Even de tussenstand na vorige week erbij gezet Tussen
Na
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-07-23 15:13, in het totaal 2 keer bewerkt
Het snoeiwerk was al gedaan vorige week, en beetje snel wat onkruid. Ben er vanmorgen rustig voor gaan zitten met mijn kont op het vochtige grind rustig steeds naar voren schuifelen en plukken. Of draaien en plukken. Rotklus, zwaar voor de handen maar het geeft zoveel voldoening. Alles met wortel en al eruit niet perfect, sommige dingen kreeg ik niet lekker grip op. Maar het oogt in ieder geval een heel stuk bewoonder weer
Bijna therapeutisch klusje
Laatst bijgewerkt door karuna op 12-07-23 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Siers83
Geplaatst: 12-07-23 15:01
Wat onkruid noemt ze dat! Jeetje dat was echt veel! En dat je dat in een keer weggehaald hebt, wat een klus!
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-23 15:04
In twee keer. Bij de deur had ik vorige week al iets gedaan. Grappige is die kruipers zijn gemakkelijk weg te halen. Een wortel en een hoop slierten. De kliko zit wel half vol met wat eraf gekomen is vanmorgen
De tussenfoto staat ergens hierboven wel. Die zal ik ook erbij zetten even. Zo gedaan. Vandaag was meer werk dan vorige week. Dit waren veel kleine vastzittende krengetjes. De viooltjes en de andere bloempjes mogen blijven staan.
Helaas wel vanmorgen twee regen slachtoffers twee verdronken hagedissen die het eruit opstapje niet konden vinden of zijn weggespoeld door de heftige korte regen. Ik heb ze een fijne plek gegeven. Nu alles extra goed afgedekt maar waar kan en extra eruit klim hout waar het niet kan. Gewoon sneu om ze te zien drijven
lukka63
Geplaatst: 12-07-23 15:40
Het vervelende van onkruid is dat het na regen extra snel terug komt, dus altijd werk.
Prairy
Geplaatst: 12-07-23 16:08
Gebruiken als mulch als het niet in zaad staat beter voor je planten en water vast houden en scheelt weer de bak aan de weg zetten
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-23 16:40
Dit stond vol in het zaad. Dat doe ik liever niet op mijn compostbak of rond mijn planten . Kliko wordt toch geleegd komende maandag en die ben ik goed aan het volproppen nu. De buurvrouw zet hem voor me aan de weg dan. normaal is het vrijdag ochtend legen maar ivm feestdag is onze shift verplaatst naar maandag
lukka63
Geplaatst: 12-07-23 16:50
Hoe is het met de sociale contacten daar? Lukt het met de taal en kom je er tussen?
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-23 17:25
De taal lukt wel vrij aardig anders was ik er ook niet aan begonnen dan zou ik me echt verloren voelen.
Kwa sociale contacten als in praatjes op straat of op visite bij mensen? Dat laatste is op een bezoekje bij de achterbuurman na niet. Ligt ook aan mij deels ivm mijn oude hondje die ik gewoon niet lang alleen kan laten. En zij mensen niet zo lief vindt meest van de tijd, dus mensen ontvangen (op de verderweg watergeef mensjes na dan ) is wat lastig. En het ligt ook niet in de aard lijkt het. Ik zie weinig bezoek over en weer van mensen bij elkaar.
Praatjes op straat voldoende, voor zover je mensen tegenkomt op straat. De meesten zijn meer van het binnen zitten (zeker met die bloedhitte) of zoef naar het werk of druk met van alles en nogwat. Maar zo gemiddeld over de week spreek ik wel mensen ja. Hoe dan ook de bakker die altijd een praatje maakt. Eens een autootje die stopt voor een kort praatje hoe het gaat. En mijn achterbuurman kom ik meestal s avonds tegen met de hond uitlaten. We heben kennelijk zo n beetje dezelfde avond tijd, dat is meestal een praatje over van alles en nogwat. Tenminste meestal hij praat ik luister en wat grappig is. Tijdens het uitlaten zie ik vaak dezelfde autos langskomen. Waar het eerst een knikje was is het nu vaak heel blij zwaaien in het voorbij gaan. Voor mij voorlopig genoeg ook. Ik ben daarin ook niet de meest sociale persoon. In geval van problemen of vragen kan ik rondom terecht dat is al fijn.
O ja mijn brievenbus heeft nu mijn naam en het juiste huisnummer. En de postbode heeft mijn slot gemaakt. Wat grappig is hij heeft dus de lopers van de sloten waardoor hij overal in de brievenbussen kan ivm pakjes ook. Ik zag van de week dat hij een reclame folder ergens indeed en open maakte en weer eruit haalde. (die mensen wonen er kennelijk niet permanent. Metkerst waren ze er weken daarna niet meer gezie) en bij de overburen werd er een pakje ingezet. Handig.
En ik spotte alweer een bordje verkocht op een van de huizen, geen te koop bord trouwens. Dit pand staat een stukje terug in de straat en al langer leeg, nu verkocht
mytgard
Geplaatst: 12-07-23 21:00
Jeetje wat heb je toch veel meegemaakt... als je alleen al op de waslijst wb onweer kijkt. Hopelijk komt de dakman op afspraak
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 12-07-23 21:20
Ik hoop ook dat de beste man er morgenvroeg is. Zonder smoesjes en zo.
Edit nope hij komt niet. Kreeg zojuist een mail dat hij morgen niet kan zaterdag wel. Maar ja dan kan ik niet. aargh zucht. Fraai figuur zo. Nou ja hoef ik er ook geen rekening mee te houden en kan ik eerder vertrekken. Tjsa
Volgende klusje wat ik in Nederland ga klaarmaken is een nieuwe stroom grondkabel voor het slaaphuisje, het noodweer heeft iets gedaan vermoed ik in die niet zo toffe stukjes stroomdraad narigheid, ergens zit een probleem. De aardlek lag eruit opeens voor de schuur en achter.
De hele dag normaal stroom gehad, de wasmachine deed netjes zijn werk ook. En bij het schoonmaken achter merkte ik dat er geen stroom was. En ik weet nu ook waarom de zekeringpanelen niet zo hoog mogen zitten. Je komt er bijna niet normaal bij als je korter bent dan 2 meter. affijn die omgezet met wat kunst en vliegwerk en de nodige hulpmiddelen. weer naar achter en daar was stroom. Ik loop weer naar voren. Schakelaar weer omgeklapt. Dus geen verlichting in de schuur ook. Weer omgezet toen deed dat het weer. Morgenvroeg even snel checken wat er is, alles naar achter is er nu uit.
Gelukkig nu pas maar het is wel irritant.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-23 16:05
Ik ben inmiddels verplaatst. Vertrok vanmorgen met strakblauwe lucht en 25 graden lekker vroeg en kom aan met 23 graden en wolken. Wel een heel mooie route, van bronwater (vertrok uit regio Vittel, daarna door Bar le Duc en Chaudefontaine ) , zonnebloemen, alle kleuren en maten graanvelden, heuvels, vergezichten, bosjes en veel verschillende dorpjes van oud en verlaten tot nieuw en strak. En veel departementen doorkruist.
Vanavond vuurwerk als het goed is vanaf het bastion ik heb het even gevraagd aan een gemeentewerker, ze steken af vanaf de andere kant maar een klein stukje naarvoren lopen en daar een mini heuveltje opgaan dan zou ik goed zicht moeten hebben.
Morgen zie ik wel wat ik ga doen doorrijden of nog een dagje blijven staan. Eerst voor nu niet veel meer. Vanmorgen wat brakjes opgestaan kwa lijf Net een eindje over en door het fort gewandeld en nu pootjes hoog.
Zaterdag zou de dakmeneer mij bellen als hij er was. Dan doe ik het wel telefonisch op afstand.
Misschien is ie daarom niet zo snel. Nou maar hopen dat hij er zaterdag is. Zoiets kan idd ook via telefoon. Geniet van het vuurwerk. Ik denk dat ik morgen wat sterretjes aansteek.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-23 16:33
Hij heeft al fotos van alle problemen en kan hem er telefonisch ook wel doorheen praten ga ik vanuit.
Hier vanavond en morgenavond vuurwerk. Ikvermoed ook dat er activiteiten zijn op het bastion, er staan nu wc s prullebakken, ibc container een enorme strobaal en stookhout. Ik zie vanzelf wel wat er gaat komen
mytgard
Geplaatst: 13-07-23 16:35
ChantalAM schreef:
Ik denk dat ik morgen wat sterretjes aansteek.
karuna
Drukke kabouter
Geplaatst door de TopicStarter: 13-07-23 16:48
Ah dat wist je nog niet? Dat terzijde waar koop je die eigenlijk?stel ik zou er wat willen afsteken een keertje. Meer dan sterretjes doe ik ook niet. Kijken afgestoken door proffesionals heel mooi. Zelf afsteken, nope
Helaas mijn woonplaats doet dit jaar niets aan 14 juli anders zitten er teveel feestdagen na elkaar. En helaas kan ik dat feestje niet meemaken. Lampionnenoptocht, lasershow en muziek