Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:47

Super fijn dat je het gehaald hebt! Lekker ontstressen nu!

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 11:49

Fijn dat jullie het gehaald hebben.
Ik zou dan zo'n brutale aap zijn en gewoon naar voren lopen en dat aangeven. Maar goed, dat ben ik, ook al haal ik dan de woede van andere wachtende op de hals. Ik wil gewoon mn vlucht halen, klaar :=

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:43

Wij hadden besloten om vanaf Eindhoven te vliegen. Uitgerekend wat het zou kosten als we de vlucht zouden missen en dat tegenover de kosten van een vliegticket gezet. Was meteen duidelijk... Extra ticket geboekt!
We laten het dit jaar al breed hangen, dus dit kon er nog wel bij. :$ Na diverse pogingen (5x de rij gehad) en nog een kwartier tot sluiten van de gate was het nog steeds niet gelukt om in te checken. Super vaag. Maar er waren meer met dat probleem en ze bleken allemaal van onze vlucht te zijn! Uiteindelijk mochten we naar een speciale balie die de passagiers van onze vlucht ging inchecken. Onze vlucht stond al geruime tijd op het bord voor voorrang bij security. Dat ging supersnel. Het vliegtuig is aan de grond gehouden tot iedereen er was. Daardoor wat vertraging, maar ik vond het wel zo eerlijk.
Achteraf hadden we gewoon onze vlucht kunnen pakken vanaf Schiphol, want die is niet geannuleerd (alleen vertraagd). Maar ja, die zekerheid hadden we niet. Ik vond het prima zo vanaf Eindhoven. Hierna wil ik wel weer met de auto op vakantie.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 18:49

Onze dochters met hun gezinnen landen morgenavond op Rotterdam dus hoop dat het net zo vlot gaat als de heenreis :):)

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:33

Vriend had ook moeilijkheden met online inchecken/ paspoort uploaden KLM. Maar is uiteindelijk toch gelukt (in de auto naar Schiphol - net op tijd). Hij had wel zijn haar uit zijn hoofd getrokken maar zo zie je maar: de aanhouder wint.

Stampeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 19:54

Wij zijn vanmorgen weer geland op Schiphol en ook daar ging alles goed. Wel vrij lange rij voor paspoortcontrole die vooral voor mijn dochter pittig was. Mocht ook wel na twee vluchten achterelkaar waarvan de laatste 13u was.
Door de lange rij lag de bagage al op de band en hadden vrij vlot alles. Zelfs de buggy! Zo een inklapbare die in een tas ingepakt zat. Dus wederom alleen maar goede ervaring. Het enige wat afwijkend was is de koffers die je het en der ziet staan en de berg autostoeltjes en buggy’s.

WannabeAnky

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:08

purny schreef:
Achterom schreef:
Dan moeten ze de claims wel afhandelen. Mijn claim over mijn annulering op 27 mei heb ik op 3 juni ingediend. Tot op heden nog steeds geen nieuws.

Ik vermoed dat het heel druk is met claims

Pff ja duurt lang! Ik wacht nog op een claim van eind april. Of nouja, verschillende claims -O-
Vlucht geannuleerd, daarna de volgende dag, overstap in the USA gemist vanwege vertraging (45 minuten op de landingsbaan moeten wachten tot er een gate vrij kwam; en dan het eerste wat je hoort als je in de luchthaven komt is "dat ze de meest efficiënte luchthaven zijn" :') ), laatste vlucht van de dag dus gemist, moeten overnachten (eigen kosten want waren geen hotels/vouchers meer) en uiteindelijk pas dus in totaal 2 dagen later aangekomen...

Dat was een werkreis. Uiteindelijk in mei/juni nog op vakantie geweest naar Griekenland met Transavia en daar werd onze terug vlucht geannuleerd (want te weinig personeel om de vlucht uit te voeren :+ ). Dus ook daar weer vanalles voorgeschoten aan kosten. :(

Bedoel, dat die compensatie even op zich laat wachten, dat is te begrijpen met de hoeveelheid chaos en claims die er nu ongetwijfeld zullen zijn. Maar het is gewoon echt niet tof om al die kosten te maken en pas (veeeeeeeeeeel) later terug betaald te krijgen (hopelijk...) -O- En de stress van het reizen an sich natuurlijk :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 20:28

enzino schreef:
Vandaag valt het mee. Bagage afgeven in hal 3 duurde precies een uur (balie ging open om 8:10), de scanners en paspoort controle in hal 2 was ook een uur (rij in hal 3 werd te lang dus werden we naar hal 2 verwezen).

Jij vloog i-co, denk?

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 15:20

Wij vliegen zaterdag terug, ben benieuwd hoe het gaat…
De vlucht is al een half uur eerder gezet.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 19:56

Ik lees hier al een tijdje mee wij vertrekken over 22 dagen ook op Schiphol naar corfu en ik heb bagage bijgeboekt maar we zijn een beetje aan het twijfelen of we die wel mee moeten nemen met al die verhalen die je online leest.

Zijn hier de afgelopen tijd veel mensen hun bagage kwijtgeraakt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:54

Ik neem een wat grotere tas als handbagage mee naast mijn koffer waar ik nog een setje kleding in mee neem. Mocht mijn koffer nakomen dan heb ik iig voor 1 a 2 dagen kleding bij me.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 20:56

fabske schreef:
Ik lees hier al een tijdje mee wij vertrekken over 22 dagen ook op Schiphol naar corfu en ik heb bagage bijgeboekt maar we zijn een beetje aan het twijfelen of we die wel mee moeten nemen met al die verhalen die je online leest.

Zijn hier de afgelopen tijd veel mensen hun bagage kwijtgeraakt?

Indien je niet met Transavia reist, kun je je koffer thuis laten ophalen via luggo. Scheelt stress.

Ik heb geen problemen gehad met mijn bagage. Sowieso geen problemen. Alles verliep soepel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:19

Met Transavia kan het ook, kreeg vanmorgen mail daarover.
Dacht via Luggo 35 euro voor twee koffers met code ZOMER15.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:30

Ik heb wel interesse in het thuis ophalen van bagage. Vlieg met TuiFly, maar kan er niets over vinden?
Iemand die het weet?

Wij kregen melding dat we op een 'piekdag' vliegen, dus toch wat meer spanning nu. :=

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:39

TuiFly heeft ook bagage ophaalservice, staat op de site.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:45

Pfoe heb even gekeken maar wat een geld voor een koffer laten ophalen.
Ik denk dat als ik op vakantie ga er geen last meer van heb want we gaan pas in september maar ik doe een setje kleding in m'n handbagage en een setje in de koffer van m'n man zodat als zijn koffer wel aankomt ik in elk geval iets heb..

Ben ook benieuwd hoe het vanaf augustus gaat omdat ze personeel hebben aangenomen...

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 21:50

chanicha schreef:
TuiFly heeft ook bagage ophaalservice, staat op de site.

Die heb ik gevonden, maar de doorklik doet het niet.

Ro0sje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-22 23:16

Ik had toen luggo geboekt voor een vlucht met Transavia. 44 euro voor 1 koffer. Ik vond het allang best als ik daarmee een rij kon vermijden.

Maar werd een dag van te voren gebeld dat ze mijn koffer niet op konden halen omdat Transavia als enige vliegtuig maatschappij geen digitale boarding pass afgeeft waardoor zij de koffer niet voor ons in kunnen checken. Ik heb m’n geld terug gekregen.

Dit is drie weken terug dus misschien ondertussen veranderd, maar lijkt me stug.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 07:46

Ik vlieg met easyJet en heb nog niks kunnen vinden over een bagage ophaal service etc van hun.

We hebben wel een AirTag dus kunnen wel enigszins zien waar hij is gebleven,
En ik heb ook wel een reserve setje in de handbagage. Om ook snel daardoor heen te kunnen wil ik eigenlijk maar een tas ipv ieders eigen handbagage.

Hier dus tot op heden niet veel mensen waarvan de bagage kwijt is geraakt?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-22 08:32

WannabeAnky schreef:
purny schreef:
Ik vermoed dat het heel druk is met claims

Pff ja duurt lang! Ik wacht nog op een claim van eind april. Of nouja, verschillende claims -O-
Vlucht geannuleerd, daarna de volgende dag, overstap in the USA gemist vanwege vertraging (45 minuten op de landingsbaan moeten wachten tot er een gate vrij kwam; en dan het eerste wat je hoort als je in de luchthaven komt is "dat ze de meest efficiënte luchthaven zijn" :') ), laatste vlucht van de dag dus gemist, moeten overnachten (eigen kosten want waren geen hotels/vouchers meer) en uiteindelijk pas dus in totaal 2 dagen later aangekomen...

Dat was een werkreis. Uiteindelijk in mei/juni nog op vakantie geweest naar Griekenland met Transavia en daar werd onze terug vlucht geannuleerd (want te weinig personeel om de vlucht uit te voeren :+ ). Dus ook daar weer vanalles voorgeschoten aan kosten. :(

Bedoel, dat die compensatie even op zich laat wachten, dat is te begrijpen met de hoeveelheid chaos en claims die er nu ongetwijfeld zullen zijn. Maar het is gewoon echt niet tof om al die kosten te maken en pas (veeeeeeeeeeel) later terug betaald te krijgen (hopelijk...) -O- En de stress van het reizen an sich natuurlijk :Y)

Wij moesten vanuit Wales terugkomen, vlucht geannuleerd. Uiteindelijk zijn we met een taxi (die was wel geregeld door de mensen op het vliegveld van Cardiff, hulde voor hen!) het land doorgecrost naar Hull, daar een nachtje geslapen (hotel zelf betaald), toen de boot gepakt naar Rotterdam (zelf betaald) en vanaf de haven de bus naar Amsterdam (ook zelf betaald). Dus wij waren ook 2 dagen later terug. Best irritant dat de claim dan zo lang op zich laat wachten.
Kosten ticket heb ik overigens al wel teruggekregen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:16

Toen Corona net 'begon' heb ik ook heel lang moeten wachten voordat ik geld van een ticket terug kreeg, ik vermoed dat het echt super druk is (en personeelstekort).

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:21

Ik ben net terug. Nog even op de taxi wachten.
Maar alles ging super soepel! Schiphol is helemaal leeg, echt waar. :wow:

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-22 14:21

Onze dichters waren vlot buiten bij vliegveld Rotterdam, koffers waren er ook snel dus dat is fijn!

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 16:59

Appeltje_1 schreef:
Ik ben net terug. Nog even op de taxi wachten.
Maar alles ging super soepel! Schiphol is helemaal leeg, echt waar. :wow:

Dat klinkt gunstig,

Andere mensen nog op reis via Schiphol de laatste dagen?
Alles goed verlopen?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-22 20:29

1 uur en 15 minuten in de rij gestaan voor de security vrijdag, konden online inchecken en hadden alleen handbagage. Leeg kon ik het niet noemen want de rijen buiten stonden ook nog volop. We vlogen om 13.35 uur.