Wie weet ooit

Zo heel duur vind ik het trouwens ook niet!
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Travel_me schreef:Jaa ik ben vooral van de iets minder populaire bestemmelingen haha.
Tis wel een groepsreis, omdat alleen die kant op niet zo makkelijk is. Het is veel wandelen, de natuur in, maar ook een dag paardrijden.
https://weadventures.com/nl/kirgizie/#join
WenK schreef:Essie, is Madeira een optie?
Earth schreef:Om echt te snorkelen en te leren duiken is het vaak toch leuker om dat buiten Europa te doen. Natuurlijk valt er in Europa genoeg te zien, maar dat haalt het niet bij de Cariben en Azië.
Maar als je toch iets wilt, dan kun je eens kijken voor de Canarische eilanden. Dat is niet zo ver vliegen, niet te warm en je kunt er enigszins goed snorkelen. Op google kun je wel ontdekken wat de mooiste snorkelspots zijn
Emj_23 schreef:Essie, Malta of Cyprus? Al zou dat qua temperatuur iets eerder of later in het jaar beter zijn.
Essie73 schreef:Oeh dat klinkt goed, weet je nog welk huis?
WenK schreef:Voor de mensen die al eens in Gambia geweest zijn, bij voorkeur via Corendon, zijn daar wat leuke uitstapjes te doen ook met kind van 3 (die veel gewend is en ook culturele uitstapjes prima trekt)? Nog tips qua accomodaties etc?
Senegambia beach trekt me wel, maar is alleen via Tui en na een aantal vervelende ervaringen zijn we even klaar met Tui(Fly). Ook zag ik dat Tui nauwelijks excursies aanbiedt en we willen wel wat zien.
Het is pas voor oktober/november trouwens.
WenK schreef:Bedankt voor de tips!
Is het goed te doen en veilig om via een local het eea te bezichtigen? Zijn daar nog tips voor?
Qua armoede hebben we al het eea gezien, zowel in de Dominicaanse republiek als op Zanzibar was echte armoede. Wij nemen naar dat soort plekken inderdaad altijd pennen/stiften/schoolspullen mee. Op de DR adviseerden ze ook wat producten als zeep etc.
Blank zijn wij zeker, mijn zoontje is blond met blauwe ogen en zowel in Thailand als op Zanzibar wilde iedereen met hem op de foto. Op Zanzibar wilden alle schoolkinderen hem ook even aanraken.
boeflover schreef:WenK schreef:Bedankt voor de tips!
Is het goed te doen en veilig om via een local het eea te bezichtigen? Zijn daar nog tips voor?
Qua armoede hebben we al het eea gezien, zowel in de Dominicaanse republiek als op Zanzibar was echte armoede. Wij nemen naar dat soort plekken inderdaad altijd pennen/stiften/schoolspullen mee. Op de DR adviseerden ze ook wat producten als zeep etc.
Blank zijn wij zeker, mijn zoontje is blond met blauwe ogen en zowel in Thailand als op Zanzibar wilde iedereen met hem op de foto. Op Zanzibar wilden alle schoolkinderen hem ook even aanraken.
Onze lokale gids op Madagaskar raadde af om snoep/ballonnen en andere spullen die het milieu vervuilen uit te delen. Een tandarts is vaak niet aanwezig dus snoep brengt enkel problemen.
Zeep of wat lokaal fruit (lychees bv) zijn bruikbaar en nuttig. Schoolspullen ook. Koop het lokaal zodat ook de lokale middenstand ervan kan meeprofiteren, win win![]()
Hij was sowieso niet zo heel erg fan van het uitdelen, had liever dat je souvenirs kocht zodat mensen niet stoppen met werken omdat bedelen meer op (kan) leveren.
In Madagaskar zijn mensen ook gek van lege plastic flessen, ze vullen die zelf met zelfgemaakt sap of drank en verkopen dat weer aan de weg. Klinkt gek maar daar help je (daar) dus ook mensen mee om een boterham te verdienen.
Wees ook voorzichtig met het bezoeken van scholen werd ons gezegd, soms worden de lessen gestopt om de toeristen te entertainen met liedjes etc. Sla die dus liever over want je onthoud de kinderen van de lessen die ze harder nodig hebben. Ik weet niet of dat ook in de rest van Afrika het geval is maar onze reisorganisatie bood het bezoeken van scholen bewust niet aan om die reden.