Nog meer Zweden fans?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DieL_Zor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-17 17:25

:wave: Hej på er!

Hoe is het met iedereen hier? Nog steeds allemaal blij in/van/met Zweden?
Het is alweer even geleden dat dit topic actief was, maar ik ga 'm weer even in het leven roepen...er staat behoorlijk wat info in. Zonde als dat verloren gaat.

Al een behoorlijk tijdje roep ik dat ik graag richting Zweden wilde vertrekken, maar het werkelijkheid maken is weer een ander dingetje. Die stap is alleen nu serieus gezet en de eerste sollicitatiebrief is de deur uit. Spannend, kriebels aah! Zonder werk gaat het plan niet door. Wie weet heeft een van jullie toevallig dé connectie die ik nodig heb of een fantastische tip, dus bij deze:

Weet iemand toevallig iets voor een 24-jarige grafisch ontwerpster in Göteborg? Ervaring in zowel print als digitaal werk (al vind ik print een stuk leuker). Het liefst bij een designbureau/studio, met variërende soorten klussen.

Göteborg heeft nog steeds mijn hart veroverd, dus het zoekgebied is nu daarop gevestigd. Mocht dat na lange tijd echt niks opleveren ga ik verder kijken. Google is al behoorlijk afgespeurd naar studio's en vacatures. Dat leverde best wel wat op en heb wel een aantal studio's op de lijst staan die me heel erg aanspreken. Ook heb ik een aantal Facebookpagina's en LinkedIn die ik in de gaten hou en hierna even ga 'spammen'. Eind mei ben ik sowieso in de stad vanwege een bruiloft. De overige dagen bestaan waarschijnlijk uit langs bedrijven gaan. Mocht iemand toevallig wat weten, let me know please :D

Buiten werk om ben ik ook af en toe al een beetje aan het kijken naar het aanbod van huurhuisjes/app. of eventueel zelfs antikraak? (doen ze daar aan?) en naar de mogelijkheden van een plekje voor mijn Shetlander. Het topic ga ik weer even doorspitten, maar extra info of links zijn altijd welkom.

Tack alla!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-17 11:48

Ik blaas het topic weer wat leven in :)

Wij zitten eraan te denken om als we naar Zweden gaan met de ferry van Frederikshavn naar Goteborg te gaan. Maar is het handig om de terugreis ook al vast te leggen? Of kan je dat ter plekke ook regelen? En zo ja, zie je dan een verschil in de kosten voor een ticket?

Fangio

Re: Nog meer Zweden fans?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-17 13:26

Wanneer ga je?
Wanneer je van tevoren boekt heb je vaak goedkopere tickets, echter je kan ook gewoon aankomen en daar een ticket kopen. Punt is, als je in het hoogseizoen gaat heb je de kans dat je dan een poos kan wachten op een plekje op de boot, want de mensen die van tevoren een ticket hebben gekocht gaan voor. Nadeel van een van tevoren gekocht ticket is dat je wel echt echt echt op die tijd die je geboekt hebt aan de haven moet zijn, anders wordt je plaats vergeven en kan je alsnog achteraan aansluiten.

Mijn ervaring is dat als je in het hoogseizoen mee wilt varen dat het loont om van tevoren een ticket te kopen.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 12:47

We gaan begin juli, dus echt hoogseizoen.

Bedankt voor je info :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-17 13:16

Ik heb na jaren weer even een update gedaan in het topic over ons huis in Zweden! :) In 2012 begonnen met het topic, en het een beetje vergeten. Inmiddels staan er op de laatste pagina's updates. Misschien leuk om te kijken? :)

[BEU] Vakantiehuis Zweden!

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 19:35

Hoi allemaal,

Ik ga in juni voor 2 weken voor de 2e keer voor werk naar Zweden. Ik zou het dan leuk vinden om ergens een buitenrit te kunnen maken met een paard. Ik zit in de omgeving van Grillby, Vasteras, Arlanda. Weten jullie misschien een adresje en of prijs?

Mochten er bokkers zijn die het leuk zouden vinden om te meeten dan hoor ik het graag!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-17 21:50

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Ik ga in juni voor 2 weken voor de 2e keer voor werk naar Zweden. Ik zou het dan leuk vinden om ergens een buitenrit te kunnen maken met een paard. Ik zit in de omgeving van Grillby, Vasteras, Arlanda. Weten jullie misschien een adresje en of prijs?

Mochten er bokkers zijn die het leuk zouden vinden om te meeten dan hoor ik het graag!

Vasteras bedoel je daarmee Västerås?

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 00:41

Ja klopt. Weet niet zo goed waar alle leestekens precies moesten komen :')

amies100

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-17 16:21

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Als ik het goed begrepen heb dan zit Mad Mike in juni in Stockholm voor het cowboyfeest 2017, met hem kun je gaan paardrijden. Ik heb in februari nog gereden bij hem in het noorden en hij is zeker een aanrader :) . Vriendelijke paarden en hij is knettergek :D
Hij is te vinden op facebook onder Mad Mike adventures.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 10:24

Hoi allemaal,

De plannen zijn gewijzigd. Ik zit nu sinds gisteren in Malmo.
Hebben jullie nog tips en tricks?
En weten jullie toevallig of je ergens een paard kan huren voor een buitenrit?
Mocht iemand het leuk vinden om te meeten dan hoor ik het graag!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 11:59

Als je nou in Göteborg zat haha :D, mocht je er voor kiezen om hierheen te komen laat het weten :j

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:19

Ik zie net dat dat 3 uur rijden is. 1 uur aan anderhalf had wel gekund. 3 uur is beetje ver weg (rij met een auto van de zaak).

Iselda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 12:34

Ik vond het centrum van Malmö echt heel leuk om heen te gaan. Verder, uhm, ik weet niet of je van natuur houdt? Alea Stenar vond ik erg leuk, maar is wel een stukje rijden voor je. En Stenshuvud, prachtig uitzicht <3 Is overigens ook wel even rijden, beide ongeveer anderhalf uur denk ik..

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-17 14:41

Heel erg bedankt! Ik zit hier nog 2 weken dus ik ga daar zeker nog kijken!

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:28

Hee allemaal,

Ik had al eerder aangegeven dat ik dit jaar naar Zweden ging, en dan de bergslagsleden wandelen. Helaas is mijn vriend geblesseerd geraakt, waardoor dat niet meer mogelijk is.
Nu zijn we op zoek naar alternatieven en zaten te denken aan een treinrit door Zweden.
Zijn er mooie treinritten vanuit Stockholm, waar we dan gelijk in de natuur uit komen?

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 09:50

Inlandsbanan!

JustFenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 10:20

Die hadden we al!
We zijn ook aan het kijken voor een fietstocht naar tividen nationalpark. Dus tips daarvoor of goede verhuurservices zijn ook zeer welkom

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 18:06

Hebben jullie ook zulk mooi weer?

Afbeelding

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:37

Dit jaar zijn we nogal van de last-minute planning, maar de knoop is door en we gaan eind deze maand weer richting Zweden *\o/*

4 Jaar geleden zijn we langs de zuidkust gereden, omhoog naar Stockholm en dan via het binnenland terug. Dat liep iets anders dan de bedoeling was - tijdens een wandeling in Tiveden national park heb ik mijn enkel gebroken en ben ik na een reddingsoperatie van 6 uur ( :+ ) afgevoerd naar het ziekenhuis in Örebro. Daar geopereerd en tja... dan ga je ook maar naar huis.

Dit jaar willen we dus een stuk pakken van wat we 4 jaar geleden hebben gemist. Göteborg en dan een stuk naar het noorden. Wat we precies willen gaan doen en zien staat nog niet vast, dus als jullie nog leuke ideeën hebben hoor ik het graag!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-17 19:52

hier in Göteborg geen zon :+ morgen wel als ik het weer mag geloven

Leuk hoor Black_kelpie! balen van je enkel toen, hopelijk nu een prachtige reis

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 01:14