USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nadir

Re: USA 2014

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 09:36

Je zou ook naar Washington DC kunnen gaan, daar kun je je ook zeker 5 dagen vermaken.

Grit

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 09:54

Dat klinkt zeker niet verkeerd Nagini!!

Tessa, dat zijn de leuke meevallers :D
Boston is ook een leuke stad en ook maar 6-7 uur vliegen, niet zo groot en overzichtelijk. Vanaf daar kun je gemakkelijk nog twee dagen naar Cape Cod gaan voor weer een wat ander vakantiegevoel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 13:19

Cape Cod zijn wij vorig jaar ook geweest, vanaf Boston is dat zeker goed te bereiken en erg leuk :j Vooral Provincetown heeft echt een super sfeertje, heel anders dan je gewend zou zijn.

Ik heb ook een vraagje aan jullie. Ik wil deze zomer erg graag naar Amerika - in mijn eentje. Het liefst wil ik gewoon drie weken in California chillen, mezelf ergens in een hostel stoppen en lekker nieuwe mensen ontmoeten. Ik ben alleen nog geen 21, ook niet als ik daar ben. Ik heb niet zo veel interesse in mezelf helemaal klem zuipen, maar ik vroeg me toch af of mensen hier ervaring mee hebben. Om als echte jongere in Amerika te zitten. Mijn voorkeur zou gaan naar drie/vier weken daar naartoe, eerst een hostel in San Diego en dan de laatste week of anderhalve week in Los Angeles of daar in de buurt. Is het aan te raden om voor dit een auto te huren, of juist niet. Ik zoek eigenlijk gewoon ervaringen :

Edit: Ik spreek vloeiend Engels en heb ervaring met alleen reizen, dus dat is het probleem niet. Ben gewoon op zoek naar eventuele valkuilen waar ik rekening mee moet houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 15:48

Nadir schreef:
Als je maar een dag of 10 hebt zou ik naar de oostkust gaan. De afstanden daar zijn veel korter en het scheelt je ook een paar uur vliegen.

Als je toch naar de westkust wilt zou ik de National Parks laten zitten en idd Highway 1 vanaf San Fransisco naar LA rijden. Vanuit SF zou je nog 2 dagen naar Yosemite kunnen gaan. Vanuit LA kun je nog naar Las Vegas en/of San Diego.

Nagini, dat klinkt idd als een geslaagd tripje Miami! Als je daar bent met locals is het altijd anders (misschien wel leuker) dan als toerist.

Bedankt voor de tip!
Ik ga even kijken wat haalbaar is en anders blijf ik idd wellicht wel aan de oostkust :)

Cowgirl_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 16:28

purny schreef:
Gister toevallig een paar mensen ontmoet uit Miami die in Den haag op vakantie waren. Kreeg idd de tip om er nog eens heen te gaan.

Ja wij gaan eind mei naar florida en NY *\o/*

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:22

Emmaa_ schreef:
Cape Cod zijn wij vorig jaar ook geweest, vanaf Boston is dat zeker goed te bereiken en erg leuk :j Vooral Provincetown heeft echt een super sfeertje, heel anders dan je gewend zou zijn.

Ik heb ook een vraagje aan jullie. Ik wil deze zomer erg graag naar Amerika - in mijn eentje. Het liefst wil ik gewoon drie weken in California chillen, mezelf ergens in een hostel stoppen en lekker nieuwe mensen ontmoeten. Ik ben alleen nog geen 21, ook niet als ik daar ben. Ik heb niet zo veel interesse in mezelf helemaal klem zuipen, maar ik vroeg me toch af of mensen hier ervaring mee hebben. Om als echte jongere in Amerika te zitten. Mijn voorkeur zou gaan naar drie/vier weken daar naartoe, eerst een hostel in San Diego en dan de laatste week of anderhalve week in Los Angeles of daar in de buurt. Is het aan te raden om voor dit een auto te huren, of juist niet. Ik zoek eigenlijk gewoon ervaringen :

Edit: Ik spreek vloeiend Engels en heb ervaring met alleen reizen, dus dat is het probleem niet. Ben gewoon op zoek naar eventuele valkuilen waar ik rekening mee moet houden.

Hoe wil je gaan reizen?
Er zijn nauwelijks bedrijven die auto's verhuren aan niet 21jarige. Zelfs onder 25 is het duur.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:43

Ik wil in principe vliegen op San Diego en het idee is om daar in ieder geval het gros van mijn trip te blijven. Misschien met enkele uitstapjes naar andere gebieden maar dat is qua taxi/bus/whatever allemaal nog wel te overzien.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:44

Anderhalve week downtown LA is ook echt làng := Kun je beter rond Venice of Santa Monica iets leuks kiezen, dan zit je lekker dicht bij het strand en ben je alsnog redelijk snel in de stad zelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:46

Ik hoef ook absoluut niet in LA te zitten :n Het is voor mij ook een relax vakantie, wil niet in een stad zitten. Daarom zit ik nu in de richting San Diego te kijken. Is nog wel een pittig stukje naar Los Angeles dan, maar omdat ik echt alleen dagtripjes wil doen valt het nog wel mee. Santa Monica is idd ook een heel goede :j

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:50

Buh, ik vind het een hele onderneming als 'under aged' person.

Echt, afhankelijk waar je bent kunnen ze je al weigeren voor dinner als je iets te laat bent/happy hour begonnen is.

Ik zou mooi nog een jaartje wachten en dan optimaal genieten. Dan hoef je nooit te denken 'Ik kom er niet in'. En dan heb ik 't echt niet alleen over clubbing.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:54

LA is op zich wel tof hoor, Universal City, Hollywood en toebehoren en Annaheim (Disney) zijn de moeite waard (hoewel je niet naar Disney hoeft als je al in Parijs bent geweest). Maar de stad zelf is niet zo bijzonder en de bezienswaardigheden zijn heel goed te bereiken vanuit de kustplaatsjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 17:56

Nagini schreef:
Buh, ik vind het een hele onderneming als 'under aged' person.

Echt, afhankelijk waar je bent kunnen ze je al weigeren voor dinner als je iets te laat bent/happy hour begonnen is.

Ik zou mooi nog een jaartje wachten en dan optimaal genieten. Dan hoef je nooit te denken 'Ik kom er niet in'. En dan heb ik 't echt niet alleen over clubbing.

Het is inderdaad een onderneming, daar ben ik me absoluut van bewust :j Ben al eerder in Amerika geweest, en het kan inderdaad erg lastig zijn. Is niet iets wat ik maar een beetje laat varen, maar het is wel iets wat ik heel graag wil op dit moment. Vanaf volgend jaar wordt het voor mij alweer een stuk lastiger om lang op reis te gaan ivm studie en baan, en ik wil op dit moment nog even optimaal gebruik maken van het feit dat ik "vrij" ben. Ik kan er nu voor kiezen om een maand of anderhalve maand op reis te gaan, vanaf volgend jaar kan ik dat niet meer. En al helemaal niet buiten het hoogseizoen, zoals voor mij nu het plan is

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:05

Ik zou ook gewoon gaan hoor, er zijn ook genoeg meiden die op hun 16e een jaartje naar highschool gaan en daar de tijd van hun leven hebben. Er zijn genoeg plekken waar je geen 21 voor hoeft te zijn. Een auto huren wordt lastig, maar er rijden bussen. Weliswaar niet zo goed georganiseerd allemaal als hier, maar toch. Daarbij zijn taxi's nou ook niet vreselijk duur.

Ik zou idd iets zoeken in Santa Monica, leuk! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:09

Thanks voor de tip! Een auto huren is voor mij ook absoluut geen vereiste, ik kan inderdaad genoeg met de bus doen en anders een taxi.

Santa Monica wordt dus meer aangeraden dan in de omgeving San Diego?

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-14 18:14

Ik ben zelf niet in San Diego geweest, maar Santa Monica vind ik erg leuk. Vanuit daar ben je vrij snel in allerlei pretparken, Hollywood etc. Ik weet niet hoe het met je budget zit, maar waarom ga je niet van LA (met de bus) naar San Fransisco? Dan kun je van daaruit weer terug vliegen naar Amsterdam.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:18

Zie toevallig net een ticket voor een dag LA vanuit SF voor 95 euro.... Misschien boek ik die ook wel ffies erbij :D

Lara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:47

Ik vind San Diego leuk maar niet om een hele lange tijd door te brengen. Er is niet zo heel gek veel te doen. Dan heb je in LA wat meer mogelijkheden. Ik zou idd ook in Santa Monica verblijven. Naar de meeste attracties in LA zul je wel een taxi moeten nemen. Met de bus is echt niet te doen. Dan ben je uren onderweg.

Doen Purny! Dan kan je ook nog een dagje van de zon genieten :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 18:51

Eigenlijk wil ik alleen naar de tatoo shop van LA Ink en Hollywood op de foto zetten. Tickets zijn megagoedkoop vind ik. Kan het alleen pas eind april boeken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:08

Emmaa_ schreef:

In principe is het een goed idee om naar hostels te gaan want daar leer je zo ontzettend makkelijk mensen kennen. Ik heb ook al veel rondgehangen in hostels in Amerika en net als overal is iedereen heel open, heel sociaal, veel mensen die ook alleen zijn en net op zoek zijn naar gezelschap, en die in dezelfde mindset zitten als jij.

Maar aangezien je geen 21 bent zou ik toch nog even wachten. In Amerika worden geen auto's verhuurd aan mensen die jonger zijn dan 21 en je kan erop rekenen dat je geen enkele bar binnenkomt. Zeker aangezien in hostels heel veel sociale dingen om drank draaien (pub crawls, clubbing, samen een biertje gaan drinken) denk ik dat je al snel uit de boot gaat vallen omdat je nergens binnenkomt. Want ik heb zelf al gemerkt dat een sociaal evenement in een hostel altijd eindigt met clubben of naar een bar gaan.

Ik zou als ik jou was gewoon nog even wachten tot je 21 bent en dan gewoon lekker alleen gaan en sociaal zijn en een auto huren en naar bars en clubs gaan als het wel legaal is :j

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:41

Ik zou dan eerder een georganiseerde rondreis doen ofzo. Voor een relax vakantie zou ik niet helemaal naar de VS gaan.
Maar wel tof!! Ben benieuwd waar je uit gaat komen. Miami schijnt mega relaxt te zijn:)!

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:41

Ja, Miami is super relaxed, maar dat is wel de laatste plek waar je naar toe moet gaan als onder 21.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:43

Onder de 21 zou ik sowieso niet alleen naar de VS gaan;) tenminste niet voor vakantie. Dan voor stage ofzo, maar ik verwacht wel problemen met het boeken van dingen enzo...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:44

Hostels en vluchten kan je prima onder de 21 boeken. Het is alleen hotels die er een probleem van maken, daar is het vaak een vereiste dat je minstens 21 bent om er een kamer te boeken. Maar daarom zit je bij hostels net goed.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:45

Prima bevallen anders hoor, Miami onder de 21. :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-14 20:52

Mijn keuze zou het niet zijn.
Maar goed, ik ga dan ook voor het uitgaansleven naar een stad zoals Miami. :)
En uiteraard kom je wel ergens in, maar het is vaak zo'n gedoe.