Met de trein - deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Horsefreak

Re: Met de trein - deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 19:14

Ik vind Amersfoort, Utrecht, Sloterdijk nog redelijk goed te doen en hoofddorp is ook al beter. Ik ben Nw-Vennep gewend. Dat zijn 3 half open wachthokken per perron. Met beetje wind regen je daar nog nat. En tja, daar is het altijd koud met beetje wind of regen. Vroeger hadden we heerlijke helemaal dichte oude wachthokken, lagen wel vaak zwervers, maar stuk beter dan nu. Droog staan kan het best onder het station en als je trein hoort maar hard naar boven lopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:15

Utrecht vind ik ook wel chill, Woerden daarentegen. Brr. Verschrikkelijk. En den Haag heb ik ook geen warme herinneringen aan :P

Maaruh, ik mag me hier sinds kort ook melden en kan nu eindelijk legitiem griepen op de NS :Y) Geloof niet dat de afgelopen 3 weken het traject Utrecht Centraal > Leiden Centraal 1x fatsoenlijk is verlopen. Beeeetje jammer. Maar verder houd ik wel van treinen en de NS hoor :D !

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:20

Menino schreef:
Utrecht vind ik ook wel chill, Woerden daarentegen. Brr. Verschrikkelijk. En den Haag heb ik ook geen warme herinneringen aan :P

Den Haag Centraal is lekker warm (altijd lekker, zo'n kopstation), Den Haag HS daarentegen :brr:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:34

Nieuwerkerk aan den IJssel := brrrrr

Maarreh, Utrecht lekker? :+ Dat is zo'n tochtsleuf :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:40

naja, ik heb één keer geprobeerd (bij gebrek aan geld voor de taxi :') ) te overnachten in de stationshal van Utrecht C tot de eerste bussen weer zouden rijden, en dat zou ik je toch niet aan willen raden (ook niet omdat de beveiligers er opzich niet heel happy mee waren :') ...) Maar het was ook vrij koud ja :') .

Maar overdag weinig problemen hoor :D En er zijn stations waar ik echt altijd dood ga van de kou :Y) Woerden is een goed voorbeeld. Laatst vast komen te staan op Woerden (uiteraard) en dan ben ik echt niet blij (helemaal niet op de vroege maandag morgen >;) ) :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 14:40

Wat je het beste kan doen als je vast zit op UtrechtCS is gewoon hoe noem je dat, hier op Bokt wat neerzetten. Genoeg bokkers die daar i de buurt wonen :P

Ik moest n de nacht een uur op de nachttrein wachten naar Gouda. Was ook niet fijn :n

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:41

Morgen van Obdam naar Hoofddorp. Ben benieuwd hoe druk het is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:44

Ik ga morgen van Utrecht naar Den Haag. Mag eerste klas reizen van mijn werk. Zal ik of zal ik niet..

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:56

TUURLIJK doe je dat! :D

Ik ga morgen naar Antwerpen. Heerlijk met de trein, voor 9,90 heen en terug vanaf Groningen. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 15:58

Zo dat is niet duur! :)

Jans, zou ik lekker doen. :D
Zeker als je beetje rond de spits moet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:04

Nouja, ik moet het als kilometers indienen, en ik hou dus meer over wanneer ik wel tweedeklas reis. (Eersteklas is niet verplicht, omdat het in kilometers berekend wordt) en ik daarnaast nog buskosten heb. :+ Dan moet ik zelf gaan bijleggen, want buskosten vanuit Vianen zijn niet mals :=

Ga nog even rekenen wat het mij nou zou gaan kosten. Omdat ik natuurlijk weer alleen interliners heb in Vianen en dus meteen 2 euro meer betaal..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:05

Hmm dan is het alweer een ander verhaal. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:12

Ik krijg voor de reis 39,30 vergoed.
Als ik tweedeklas reis kost het me incl bus en tram 21,80
Eersteklas is het 34 rond.

Ik kan echt niet met het OV declareren. Dus het worden kilometers.

Nu hou ik wel wat over bij eersteklas. Is ook het overwegen waard. Ik krijg het sowieso terug :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:13

Ik denk dat ik maar gewoon uitga van tweedeklas. :j want er is nu ook niemand aan wie ik na kan vragen of ik het echt als dienstreis kan indienen. :=

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:16

Zou dan idd mooi voor tweedeklas gaan, scheelt toch weer! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 16:18

Ja :j en om de tijd dat ik in de trein moet is er vast wel wat zitplek te vinden en anders zit ik gewoon op de grond hoor :=

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-12 18:56

Bonnyyyyyy schreef:
Mag ik vragen welk traject jij reis? Ik reis standaard van Hoogkarspel naar purmerend overwhere en in het weekend van Hoogkarspel naar zaandam.. Maar ik hoor bijna nooit dat mense hun overstap missen op Hoorn. De ic naar haarlem wacht namelijk altijd.. En naar amsterdam hebben ze eig max 5 minuten vertraging.. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Die uitzondeRing was deze 1,5 jaar maar 1 x door een aanrijding met persoon..

Ja hoor, in ieder geval niet dat traject :D

Ik reis van Obdam naar Hoorn, van Hoorn naar A'dam Centraal en van A'dam centraal naar A'dam Amstel.
Zie trouwens dat je bedoeld vanaf Hoorn naar Obdam, die gaat ook bijna altijd wel goed. Ik heb al sowieso vanaf september 4x volledig vergoedt gekregen ( meer dan een uur vertraging ). In Obdam reden ze helemaal niet door een seinstoring dacht ik, de intercity terug via Heerhugowaard ging niet meer verder dan Alkmaar , 1 voor de trein geloof ik, en de laatste was defect materieel, van wat ik gedeclareerd heb dan.

De lijn van Heerhugowaard rechtstreeks naar Amstel zonder overstap gaat ook een stuk beter, als je Dan 5 min vertraging hebt ben je daadwerkelijk maar 5 min later. Maar ik krijg mn benzinekosten van Obdam Heerhugowaard niet vergoedt dus dat moet ik niet te vaak doen ivm kosten.

SimoneDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:10

Wat ik niet snap, waarom ze gewoon standaard een goederentrein voor een intercity laten rijden, waardoor die intercity ELKE DAG daardoor vertraging heeft. En dan dus een intercity om 8u 'sochtends midden in de spits. Hoe bedoel je economie is belangrijker dan reizigers...

Zo dat was mijn frustratie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:16

Bijna in Den Haag en een stempeltje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 08:24

Die nieuwe dubbeldekkers zijn lelijk zeg := *staat te kijken*

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:11

Van binnen zijn ze echt mooi hoor! Heel licht en modern. Vind ik dan :+ Alleen de deurklinken zijn oerlelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:11

:+ van binnen wel ja :j

Maar van buiten.. serieus dat is DDAR in het kwadraat van lelijkheid. Ze hebben zelfs die lelijke oude digitale displays niet vervangen voor de veel milieuvriendelijkere ledjes :=

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:12

Uhu! Van buiten vind ik het een Lego treintje..
En die digitale displays waren me nog niet opgevallen :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:13

Dat was het eerste wat mij opviel _O- er stonden er nogal wat bij Den Haag CS _O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-12 09:14

Reis dagelijks via DH CS, maar zal wel blind zijn :+ Ren altijd meteen door naar de IC naar Utrecht.