Zomervakantie naar Egypte

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

evdpanne

Re: Zomervakantie naar Egypte

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 11:44

Ik heb er niet mee gezwommen, maar ik heb ze wel gezien :). Zelf een paar keer toen ik aan het eten was in het restaurant van ons hotel wat ook aan zee lag.

Andere boten stopte wel om te zwemmen met de dolfijnen, zag er echt leuk uit! Je moet dus gewoon geluk hebben ;). Een kapiteit met een goed oog en de crew moet het sein willen geven om het water in te gaan....

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-10 18:40

Hoi quibusjes,

Ik ga in juli een nijlcruise met aansluitend strandvakantie doen, en laat zeker horen hoe het was! :D

Heb er erg veel zin in. Alleen hopen dat het niet te erg is met die olie dan. Al verwacht ik eigenlijk van niet; anders hadden de media dit ook wel breed uitgemeten. *slaat vanaf nu gewoon de krant niet meer open en negeert het nieuws, ik ga op vakantie hoor!*

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 05:18

In de Nederlandse media lees je er inderdaad nog niks over, ook op sites van duikverenigingen enz staat niks.... Het was alleen die ene belgische site die het vermelde... Dus hopelijk is er niet veel aan de hand :).

x_Mliss

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-10 09:03

Hoi,

Een vraagje. :o
Mijn vriend en ik willen kijken of het mogenlijk is om te kunnen gaan duiken in egypte.
Nu staat er achter in de reisbrochures dat je een geldig medische verklaring moet hebben.
Ik heb net de dokters assistent aan de telefoon gehad en die heeft er nog niet van gehoord.

Heeft misschien iemand hier ervaring mee?
Want we wilde eigenlijk zo'n curses gaan doen daar en het zou zonde zijn als we daar staan en ze gaan er moeilijk over doen.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:30

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 09:36

Ik heb alvast voor je gezocht, medische keuring is per land verschillend. In Nederland is er een vereniging van artsen die deze keuringen doen. Gecertificeerde artsen vind je op deze website: http://www.duikgeneeskunde.nl/. Staat ergens aan de linkerkant in het rijtje.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-10 15:38

ik ben terug van Egypte, en er is inderdaad olie, in de buurt van el Gouna,
niet waar ik zat dus :)

en evdpanne, als je in het engels zoekt vind je er meer over, maar het is dus niet zo erg als het wordt voorgesteld ;)

het was super en ik wil alweer terug :D

snoeppapier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:09

Ik ben dinsdagnacht terug gekomen van 12 dagen Hurghada :)
Heerlijke vakantie gehad, perfecte mix tussen excursies en op het resort blijven en bakken aan het strand :D

Zijn naar Caïro geweest, hebben een quadsafari gedaan naar een (in scène gezet :+ ) bedoeïnendorp, met de boot naar Dolphin House geweest waar we wel dolfijnen gespot hebben, maar de stroming te sterk was om te zwemmen :(:) Luxor hadden we ook geboekt, maar door onze eigen domme fout stonden we op de verkeerde dag op de bus te wachten :') Omdat we buiten het hotel geboekt hadden mocht de buschauffeur ook niet naar binnen om ons te laten bellen op de kamer. Echt enorm jammer, hadden we ons echt op verheugd...

Na 3 dagen wel enorme diarree gehad en last van uitdrogingsverschijnselen, maar met medicijnen was dat vrij snel over.

Vind Egypte een boeiend land, echt 2 gezichten: de westerse invloeden, maar ook de schrijnende armoede en corruptie soms. Veel contact gehad met locals en dan zie je, vond ik, het gezicht achter de soms opdringerige verkopers met vlugge praatjes :j

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 18:46

Je ziet inderdaad veel westerse invloeden :). Maar ook armoede en corruptie is een groot probleem...

De bevolking is niet tevreden over de huidige president maar toch stemmen ze er allemaal op. En wel met de reden dat nu wel de toeristen komen enz en ze met andere niet weten wat er gebeurd met het land. Er zijn er namelijk ook zat die willen dat geloof en wet niet gescheiden zijn en er dus geleefd wordt volgens de koran. In dat geval kun je het toerisme wel vaarwel zeggen. Want je komt natuurlijk niet naar Egypte om in zo'n gewaad rond te lopen (wat je in sommige arabische landen ook als westerse vrouw verplicht bent).

l0esjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-10 09:18

Zo wij gaan zo richting schiphol, heb er echt onwijs veel zin in. Eindelijk ff weg van alle stress hier in NL.
Ik wens jullie bokkers allemaal een fijne vakantie! :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-10 17:52

Ohhh jij zit alweer lekker in Egypte :). Nog een weekje en dan zit ik in Turkije!! Heb ik ook wel zin in (al had Egypte leuker geweest :P).

Nikitah86

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:14

quibusjes schreef:
Hoi,
wij willen eind augustus/begin september naar Egypte gaan. We zitten te twijfelen tussen een strandvakantie met een excursie of een gedeeltelijke rondreis (bijvoorbeeld nijlcruise) met aansluitend strandvakantie. Heeft iemand dit laatste gedaan? Ik hoor graag ervaringen. Ik wil bijvoorbeeld niet bijna alleen op een boot zitten/aan het reizen zijn en alleen korte tussenstops bij de bezienswaardigheden.
Dan ga ik liever voor 1 losse excursie en strandvakantie, hoewel we dus wel erg graag echt wat van het land willen zien.
Ik heb er sowieso al veel zin in! :D
Groetjes

Ik ben een jaar of 5 terug 2 weken naar Hurghada geweest en van daaruit een paar excursies gedaan (luxor, jeepsafari, duiken), was echt een topvakantie! Ik vond Luxor toen zo gaaf dat ik toch graag nog ene keer terug wilde om wat meer het ´oud egypte´ inclusief de bezienswaardigheden te zien.
Nu is het dan eindelijk zover, wij gaan een week rondreizen (inclusief Cairo, die zit er lang niet bij alle rondrezien in) en daarna nog een week in hurghada aan het strand liggen bakken. Van daaruit misschien nog wel wat doen maar ik vermoed vooral lekker bijkomen na een excursie week.
Dus geen ervaring met het rondreizen maarkijk er wel onwijs naar uit!

Wanneer je aan het rondzoeken bent bij bekendere touroperators kijk dan ook eens bij Corendon. Ik vond daar toch de meest voordelige reizen en qua opzet hetzelfde als bij de bekendere Arke, Kras, Jiba etc.
Deze week ook nog 50 euro WK korting.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:47

Je moet inderdaad altijd goed zoeken :). Wij zijn alle jaren dat we naar Arabella geweest zijn met een andere touroperator gegaan. Telkens was een andere weer goedkoer ;).

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:51

nu ik prijzen zie staan van voor 700 euro voor 2 pers naar Egypte op die corendon site wil ik alweer vertrekken :+
ik boek eigenlijk altijd bij jetair... maar zal volgende keer toch misschien eens verder zoeken...

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-10 13:53

Wij kijken altijd op zoover of vakantiereiswijzer wie het hotel aanbieden wat we leuk vinden (dat checken we altijd op die website :P). En dan gaan we zelf bij alle aanbieders even kijken wat de prijs is. En ben vaak goedkoper uit dan bij D-reizen ;).

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 08:52

@ evdpanne: hoe heet de baai waar arabella aan ligt? *vraag me nu of het een baai is en wel een naam heeft * naja hoor het wel :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 10:55

Het is meer een haventje waar het aan ligt :P. En volgens mij heeft die geen naam ;).

Rachelll

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 13:54

haha ok dank je :)

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:12

Graag gedaan ;).

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:20

Wij hebben dus wel n speciale tocht gehad om tussen de dolfijnen in te zwemmen. Helaas is dat in eht hoogseizeon gesloten
Het heet het House of de Dolphins. Je bent ongeveer vanuit Hurghada 4 tot 5 uur onderweg eerst emt n bus en daarna met n boot nog n uur of 2. Het is een speciaal rif in n hoefijzer vorm daar worden ook de jonkies geboren. Buiten dat rif zitten er hamerhaaien wat een natuurlijke vijand van de Dolfijnen is.
Het was een giga mooie tocht en daar zwommen zeker zo;n stuk of 200 dolfijnen. In Hotel Bella Vista zit n Nederlandse duikschool. Das handig als je iets wilt weten en er neit uitkomt. Ook makkelijk als je dus duiken wilt leren want eht zijn gewoon Nederlandstalige instrukteurs.
Verer kun je in eht dorp bij diverse maatschappijen een trip naar Cairo afspreken. Maar Pas op als je in de zomer naar Vallei der koningen wilt gaan. Het is daar ongeveer 45 graden, je moet n stuk lopen waar geen schaduw is. Neem genoeg kleding mee in de bus want de airco kan wel eens heel Koud staan.
Laatst bijgewerkt door Zirano op 06-07-10 15:22, in het totaal 1 keer bewerkt

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:22

dolphin house ja...
het wordt inderdaad vrij veel aangeboden in hurghada,
maar ik weet niet hoe groot de kans is dat ze je effectief naar daar brengen...
ik ben het regelmatig tegengekomen voor €25...
denk dat het meestal gewoon iets is om de toeristen te lokken...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:23

Ja maar pas op er zijn 2 dophins houses. De ene kost 25 euro
de ander moet je echt over doorvragen das een trip die niet zomaar aangeboden wordt en kost om en de nabij 100 euro pp.
Nogmaals die is in de zomermaanden verboden en dus dicht , Alle boten die daar in de buurt gaan liggen om tussen de dolfijnen in te gaan zwemmen worden absoluut in beslag genomen

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:27

ik zeg het ook bewust, dat van die 25 euro, dat je dan niet verwacht in het 'echte' terecht te komen...
mij lijkt het ook fijn, al denk ik niet dat het goed is voor de dolfijnen om zoveel toeristen in hun rif te hebben...

Zirano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:30

Nee daarom hebben ze gelukkig dit neit zomaar in hun pakket zitten en is van mei tot en emt september deze trip verboden.
Verder gaat van elke verkochte trip daarnaartoe 15 euro in de pot die dan naar dat house gaat om het goed te onderhouden.
Je moet zowiezo wel n eindje kunnen zwemmen want vanaf de boor daarnaar toe is het ongeveer 10 minuten zwemmen. Motoren mogen daar niet en er gaat meestal 1 opblaasbootje mee voor het geval er dus iemadn kramp krijgt.
Maar eht is giga om te zien. Ik heb daar heel wat onderwater foto;s gemaakt.

_JL_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-10 15:32

heb je deze digitaal? ben wel superbenieuwd?
dolfijnen zijn altijd mijn lievelingsdieren geweest voor ik op paarden overschakelde :+
wie weet ga ik er ooit zelf ook eens heen...

en hoe zit het dan met die hamerhaaien, dat lijkt mij toch ook geen fijn gezelfschap...?