USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:02

Die was vol

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:16

Ik hoor ook vaak dat er een groot verschil tussen oost en west kust is.. Ben daar wel erg benieuwd naar..

Maar het verschil met Nederland is ook zo groot.. Echt wel een hele andere cultuur. En dat eten.. Zo ongezond en zoveel kant en klaar en alles in plastic.. Bizar...

Wij hebben gisteren een Kingsday themed huisfeestje gegeven, echt geweldig om allemaal Amerikanen in oranje te zijn met rood-wit-blauwe vlaggetjes op hun wangen haha :)

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:28

Margoooo schreef:
Ik hoor ook vaak dat er een groot verschil tussen oost en west kust is.. Ben daar wel erg benieuwd naar..

Maar het verschil met Nederland is ook zo groot.. Echt wel een hele andere cultuur. En dat eten.. Zo ongezond en zoveel kant en klaar en alles in plastic.. Bizar...

Wij hebben gisteren een Kingsday themed huisfeestje gegeven, echt geweldig om allemaal Amerikanen in oranje te zijn met rood-wit-blauwe vlaggetjes op hun wangen haha :)

Dit, echt bizar! Overal zit zoveel suiker in ook. Fastfood is zo toegankelijk en inderdaad zoveel processed food. Niet normaal. Ik moet streng op dieet komende tijd om die kilo's er weer vanaf te krijgen... -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:47

Zo dubbel dat ik telkens een paar kilo's kwijt ben als ik van de VS kom :Y)
Maar ik maak wel dat ik supergoed gehydrateerd blijf daar, kan ik hier al eens vergeten..

Overigens is mijn ervaring op vlak van eten echt heel positief, beste seafood ooit
Maarja mij zal je niet gemakkelijk vinden bij de mac ofzo, hooguit voor een biscuit als ontbijt :P

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:50

Ik eet hier ook met regelmaat pizza's, mcdonalds en ander fastfood, dus de cultuurshock is voor mij minder groot :+

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:53

Kan ik mij dus echt miet permitteren :') komt er zo aan

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 20:57

Met wat ik eet heb ik geluk me mijn aanleg (of het ontbreken ervan :P ). Ik vind het dan ook ideaal dat ik in Amerika snachts nog naar de Ihop of Mac kan.. Maar nu voorlopig even wat andere bestemmingen gepland dan de USA.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:07

Ivm mijn allergie flink alles moeten lezen maar simpel brood. Werkelijk zoveel keus en twee die ik mocht hebben. Overal zit melk of mais of soya in of alles tegelijk. Zelfs in cola zit naast suiker mais. Een fijne dikmaker. -O-

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 21:09

karuna schreef:
Ivm mijn allergie flink alles moeten lezen maar simpel brood. Werkelijk zoveel keus en twee die ik mocht hebben. Overal zit melk of mais of soya in of alles tegelijk. Zelfs in cola zit naast suiker mais. Een fijne dikmaker. -O-

dit dus, zit bijna overal in..

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:25

Ik eet vrijwel nooit bij de Mc, maar wel veel pizza.. En moest natuurlijk Taco Bell wel uitproberen.. Maar gewoon in het algemeen ook minder groentes ofzo.. Elke keer als ik kook met lekkere verse groentes kijken mijn huisgenoten me echt super verbaasd aan haha

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 22:41

Bij de Mac kom ik echt nooit in de USA. Maar wel veel bij ketens als Outback, Applebees, Ruby Tuesday, TGI’s enz. En daar kun je, als je wilt, best gezond eten. Neem salade bv.

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 01:47

Ik eet graag bij Joe’s Crab Shack en The Red Lobster. Zo goedkoop kreeft en krab en ander seafood eten, die kans laat ik me niet ontgaan.

Ben ook dol op Amerikaans Italiaans en Chinees, zoals de Olive Garden en de Chinese restaurants in de food courts (chow mein, orange chicken, yummy!)

Verder ligt het eraan waar ik ben. Bovenstaand gaat natuurlijk lang niet altijd op, bij nationale parken leef ik gerust een aantal dagen op simpele broodjes met wat vlees of kaas of van die cheape bakken sushi en bij vrienden is het echt van alles wat. Heb daar geleerd corn on the cob te eten.

En ja, ik kom altijd aan. Gaat er gelukkig ook weer net zo makkelijk af daarna. ;-)

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 08:14

Fitzroy schreef:
Bij de Mac kom ik echt nooit in de USA. Maar wel veel bij ketens als Outback, Applebees, Ruby Tuesday, TGI’s enz. En daar kun je, als je wilt, best gezond eten. Neem salade bv.

Grappig! Zo veel mensen, zo veel smaken. Ik doe juist altijd mijn best om NIET bij de ketens te eten en zoek de 'mom and pop places' op. Vaak zijn die super en soms zijn die super slecht.....

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:17

Wij gaan ook altijd zo weinig mogelijk naar ketens. Yelp downloaden en dan vind je binnen de minuut heerlijke lokale bars en restaurants!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 09:22

Wij zijn ook weinig tot niet naar ketens geweest. Als we in een hotel verbleven zochten we met Yelp leuke plekjes op. Op kampeerdagen kookten we zelf simpel maar met zoveel mogelijk groentes. Kost wat meer in de supermarkt maar als je gerechten handig bij elkaar zoekt is het wel te overzien. Als we echt in een NP zaten op een camping hadden we vaak bliksoep bij ons om iig wat warms te hebben en verder leefden we op brood, fruit en andere etenswaren die lang genoeg goed blijven in een koelbox. Werkte altijd prima. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 10:54

Ik heb een aantal ketens waar ik altijd wel graag naartoe wil als ik in de VS ben, maar dat is meer omdat die bepaalde dingen hebben die ik gewoon heel lekker vind := De burgers van Wendy's, de burrito's van Taco Bell en zo nog wel een paar dingetjes. Maar dat doe ik eigenlijk alleen als lunch of als we aan het rijden zijn, in steden zoek ik gewoon goede restaurants uit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 11:32

Ketens mag ik niks van hebben behalve de mac. Twee keer mijn redding geweest bij gebrek aan iets vinden, steeds lokaal gegeten. Grill mahi mahi bijvoorbeeld,of stuk steak. Een keer uit oure ellende een droge kip broodje bij gankstation gegeten met een appel. Daarna besloten zwlf te gaan koken, en heel veel donuts kopen voor onderweg,

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:28

Hé is er iemand al naar death valley geweest in de heetste zomermaanden?

Dallista

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:46

xTitanic schreef:

Ik ben half September geweest, in de ochtend, en dat was al een eens-maar-nooit-meer ervaring. Het was echt prachtig om te zien, maar de hitte was dusdanig dat ik weinig buiten de auto ben geweest. Moet er niet aan denken dat het juli/aug zou zijn geweest!

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-18 12:54

Wij waren er in juni en toen was het rond de 50 graden.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 12:56

Ik ben wel eens in juli in Death Valley geweest. Ontzettend indrukwekkend maar je moet echt ieder een grote fles water bij de hand hebben en niet te ver van je auto gaan. Het is er makkelijk 45-50 graden dus dat trek je niet lang. Hoogstens om tien minuutjes rond te kijken. En zeker ook je auto goed voltanken (het laatste tankstation staat altijd duidelijk aangegeven) en een paar gallon extra water voorzien voor het geval dat.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:00

xTitanic schreef:

Ik ben in Palm Springs geweest in augustus, mag dat ook?

53 graden meen ik als hoogste temperatuur. Dan doet de zon op je blote huid echt pijn. Binnen 30-60 seconden of zo. Ik moet er niet aan denken dat ik bij die temperaturen langer dan 5 minuten zonder schaduw en/of airco zou moeten doen.

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 13:45

Lijkt me een hele intense ervaring.. iets dat je eens moet meegemaakt hebben :+
Zou vooral bang zijn dat de auto het begeeft oid, dan kan toch niet goed zijn die temperaturen :=
Foto's nemen dat mag ik wellicht ook al vergeten

Zou het graag ook te paard doen op een ander moment van het jaar, jammer dat er geen prijzen staan weergegeven op de website.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:19

Wij zijn ook in september in DV geweest, toen was het 45 graden. Zeker niet te lang buiten blijven inderdaad, het is er écht heel erg warm. Maar zeker wel iets om gezien te hebben, het is een bizarre omgeving.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 14:22

Toen ik er rond deze tijd was 2 jaar terug was het met 35 graden een stuk beter vertoeven en hebben we zelfs stukken gelopen :j Had ik niet willen missen. Al lijkt het me ook wel heel erg bizar om die echte hitte te ervaren in de zomer. :j (al vond ik 46 graden in Utah eigenlijk ook wel gek zat. :+ )