USA

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:43

Ik mis vooral echt lekker (niet zoet) brood idd.. Dat kennen ze hier gewoon echt niet..

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:45

Ik vind de drop twizzlers zoooo lekker in usa :+ nepdrop :+
En de Flamin' hot Stax :)

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:49

Ik ben gek op Reese's pretzels haha

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 21:51

@Margoo, bij de Publix in Florida verkopen ze echt uitstekend niet zoet brood. Dus het bestaat wel, alleen misschien niet in Baltimore. Ik vind juist alles zo ontzettend veel zout hebben.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 22:09

Die dingen die hier voorbij komen heb ik nog niet geprobeerd haha!
Het regent echt al twee dagen aan een stuk :( Morgen trail ride.. hopelijk is het dan eindelijk een keer droog.. Volgens de voorspelling wel dus duimen!

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:17

Margoooo schreef:
Ik mis vooral echt lekker (niet zoet) brood idd.. Dat kennen ze hier gewoon echt niet..

Ben je al eens bij Whole Foods geweest? Het is wel een dure supermarkt, maar ze hebben er heerlijk, versgebakken en krokant brood!

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-18 23:59

Onze Whole Foods heeft maar een hele kleine bakkerij afdeling en ik heb daar geen normaal brood kunnen vinden, alleen donuts en croissants ec

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 00:35

Ik ben gisteren in Nashville geweest. Ondanks de regen was het leuk!
Bezoekje gebracht aan musicians hall of fame and museum, daarna rondgewandeld in de regen (Tennessee State Capitol, War Memorial), toen lekker gegeten bij Puckett's (waar ik een van mijn favoriete acteurs voorbij zag lopen in het restaurant :oo) en toen even live music geluisterd in The Stage on Broadway. 's Avonds ben ik naar de Grand Ole Opry geweest voor een avond country music. Echt tof! Ik wilde 's avonds niet in mijn eentje op broadway rondwandelen, je weet nooit wat er gebeurd dus ik vond dit een super leuk alternatief!

Vandaag ben ik van Nashville naar Bryson City gereden. Een rit van 5 uur. Hierbij heb ik de Ocoee Scenic Bypass gereden, wat een mooie route is dat zeg! Zelfs in de regen!

Victory-Boy

Berichten: 2418
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-18 10:32

Klinkt allemaal mooi, PreciousViva. :) Hopelijk met de trail ride droog weer. En wie was de acteur die je zag lopen?
In Oostenrijk hadden ze ook zoet brood, ik vind dat niet lekker. Nu eet ik nauwelijks brood, maar geef mij maar gewoon "Nederlands" brood, haha. Ik vond de hash browns in Amerika zo lekker, daar kan ik van blijven eten. Maar ik ben ook een echte aardappeleter.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 00:44

Het was Daniel Lissing, van When calls the heart :D

Het was gelukkig droog gedurende mijn trailride. Wel koud maar na een warme douche was dat ook geen probleem meer. Het is hier echt zo mooi <3 Morgen een 8 uur durende autorit naar Virginia beach *\o/*

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 02:38

Ik ken de acteur niet, maar het klinkt allemaal leuk zeg! Je bent dus alleen? Gaaf hoor!

Ik moet binnenkort maar dag tripjes naar Philly en Annapolis echt maar eens plannen, want de tijd gaat zo snel! Begin july ga ik al weg uit Baltimore, en werk sws altijd 1 dag in het weekend, ga nog een klein weekje naar Chicago, mijn ouders komen een weekend, een vriendinnetje komt een weekend en mijn broer komt nog een week.. Dus zoveel 'vrije'weekenden heb ik niet meer haha.

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 14:08

Vandaag mijn laatste autorit van Washington DC naar NYC! Ik heb al dingen op mijn lijstje staan die ik wil doen maar hebben jullie must do/see dingen voor NYC? Ik wil ook graag ergens winkelen .. niet in de mega dure designer winkels maar gewoon random kleding winkels. Iemand een tip waar ik dan het beste heen kan gaan?

MacavityL

Berichten: 3996
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-18 18:28

In Soho (south of houston st) kun je prima winkelen, aan Broadway zit daar bijv H&M, Zara, Victoria Secret, TopShop, etc maar ook bijv Bloomingdale’s. In de zijstraatjes zitten nog meer, soms wat luxere winkeltjes.

Nadir

Berichten: 12751
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 10:17

Wandelen of fietsen in Central Park en minimaal in 1 van de torens naar boven natuurlijk! Have fun!

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:45

Vandaag teruggekomen uit de USA na twee maanden. Wow, het was ZO vet! Krijg de kriebels als ik eraan terug denk haha!
Wil mij meteen weer aan het Nederlandse tijdritme houden!

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 20:56

Zoo, 2 maand *\o/*
Succes daarmee :')

Onlangs dus weer een ticket geboekt voor maar 475 euro. Ga ook weer voor iets meer dan twee maand. Waarschijnlijk richting California ook voor een weekje of 2! Bij iemand die ik heb leren kennen via instagram.. tja we zien wel hoe dat uitdraait :+

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:25

Ik ben gisteren terug gekomen, voor het eerst in Amerika geweest voor 2 weken. Het was erg gaaf, en echt in alle vlakken een hele andere cultuur dan er hier is, wil er zeker nog eens naar terug wauw.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 21:58

Wachten op vliegveld orlando sanford tussen stop miami leuk gehad heel veel gezien en ook gekampeerd goed bevallen

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 04:53

Mooi PreciousViva, Michelleex en karuna!

Ik vond het verschil in cultuur veel groter dan ik had verwacht idd. Zit hier nu al bijna 4 maanden, blijf nog t/m eind september van huis, maar vertrek begin July helaas al uit Baltimore... Dan zit mijn stage er op...

PreciousViva

Berichten: 1605
Geregistreerd: 14-09-08
Woonplaats: Achel en Melle (Gent)

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 13:57

Ik vond de verschillen ook gigantisch! New York was echt heel anders, zo intens, zoveel mensen en jeetje, :') ik zou daar echt niet kunnen wonen. In de natuurgebieden daarentegen absoluut wel <3

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 13:46

Zit al zelfs groot verschil tussen oost en west kust van florida. De oostkust mentaliteit bevalt me meer. En die van key largo helemaal. Relaxt surfachtig. Veel gezien ook hele dure huizen van meer dan 2 miljoen dollar. :+ west palm beach maar ook naples en marcos eiland. Pfff wat een panden hekken bewaking.

Veel irma schade overal aantal campings weggevaagd op key largo. Wandelhouten paden zoek en heel heel veel dakschade nog. Is nog niet gerepreerd ivm gebrek aan materiaal. Iemand gesproken dat zelfs tot tampa aan toe gene dak of gaas materiaal meer te krijgen is. :oo

Veel fijne mensen gesproken. :j door rolstoel veel aanspraak gehad ook. Maar motel vinden lastig veel erg en heel erg duur wel. Tampa helmaal moeilijk veel dure vieze niet veilige meuk ertussen, vier dagen gekampeerd in tentje. Op key largo en in everglades.

Maar de eet en drinkporties. Krankzinnig. :') gezien een refill mok voor koffie voor 5 liter, waarom _O- .vers gezond eten in supermarkt erg duur de goedkope zooi betaalbaar. Was blij met gasbrander. Zelf lekker gekookt aantal keren. *\o/* .

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:28

Persoonlijk vind ik de Gulfcoast veel mooier dan de Atlantische kust. Ben je nog op Key West geweest? Key Largo vind ik niet echt bijzonder.
Maar ieder heeft weer zijn eigen ervaring. Tja, het is geen goedkoop land.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 14:57

Vond alle keys niet bijzonder. Maar Key Largo helemaal niets :n

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37456
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 15:24

Key largo zelf niet de koraalriffen wel.daar ging het om. :j Kustlijn west is idd mooier maar bevolking aan oostkant ligt ons meer. Verder dan largo ivm kamperen niet mogelijk. Alle campings waar tent gekampeerd mocht worden door irma gesloopt . -O- en tijd ontbrak door verkeers peoblemen. Drie dagen nodig gehad om van kennedy space centre key largo te halen. Veel wegwerkzaamheden en omleidingen.

Clearwater beach voor ons niet de mooiste marcos island en stuk tussen napels en fort meijers mooier. :jen stuk bij jupiter is gaaf. Legseizoen van zeeschildpad was gaande. *\o/*

Fitzroy

Berichten: 25231
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 16:46