Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Yasmine schreef:Niet als je binnen Californië blijft, maar wel als je oppikt in Californië en hem afzet in een andere staat.
Wij hebben een aantal jaar geleden met Alamo gehuurd, opgepikt in SF en afgezet in New Orleans. Daarvoor hadden we een flinke drop-off/one way fee. Die fee is er net om te voorkomen dat auto's buiten dezelfde staat worden teruggebracht en ze dan heel wat geld kwijt zijn aan de auto's terug brengen naar de oorspronkelijke locatie.
Emmaa_ schreef:Ik vond Key West ook heel leuk, maar vooral omdat ik de rit er naartoe echt heel gaaf vond. Daar zelf hebben we vooral bij het hotel aan het zwembad gehangen omdat we er al een hele roadtrip op hadden zitten en we dus nog niet echt vakantietijd hadden gehad.
Margo, je wil van SF naar Seattle toch? Hou dan ook rekening met een one-way dropoff fee. Dat samen met een underage fee gaat het echt ongelofelijk duur maken om een auto te huren. Wij hadden een Mustang en hij stond op mijn naam en dat was nog niet eens zo heel onbetaalbaar, maar een one-way fee is echt duur. Huur nu hier in ZA een auto en daar betaal ik voor de one-way fee bijna de helft van het huurbedrag als ik hem op hetzelfde punt had ingeleverd.
Keet schreef:Ga er maar uit van wel. Een agent moet je ook niet benoemen met cop bijvoorbeeld.
Emmaa_ schreef:"Cop" is volksterm voor agent, je zou het kunnen vergelijken met de NL'se politie aanspreken met wouten. Vooral doen waar je zelf zin in hebt hoor, maar dit soort dingen zijn handig om te weten. De machtsverhouding tussen politie en burger ligt daar echt heel anders dan in NL en als je een agent beledigt kan je echt serieuze problemen krijgen.