USA

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:40

Bedankt allemaal!

Ik was er al een beetje bang voor dat zowel Yellowstone als Seattle -
San Francisco teveel van het goede zou worden. Moet nog maar eens even goed dingen opzoeken. Hoeveel km/miles per dag is haalbaar denken jullie?

We hadden bijvoorbeeld deze https://www.campertravelusa.com/rv/1452/lost-campers/lc-5-seater-wanderer?pid=16367&pid=13609&pid=18512&pid=18517&pid=7580&pid=2758&dd=31/07/2018&vid=1452&ch=39&dpid=567&ddid=567&dp=17/07/2018&ddd=31/07/2018&dlt=15&b=5 gezien,en dit bedrijf heeft geen extra age kosten. We zijn inderdaad 24 (maar mijn vriendin heeft helaas geen rijbewijs). Maar helaas heeft deze 'RV" (ik vind het meer een ruime auto haha) wel enkel 100 mile per dag inclusief. Auto lijkt me dan eigenlijk fijner, mede omdat je hier ook geen toilet/wasbak of iets aan boort hebt, dus je bent alsnog vet afhankelijk. Maar met auto's zit je wel weer met dat ik onder 25 ben... Hmmm.

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:04

Margoooo schreef:
Bedankt allemaal!

Ik was er al een beetje bang voor dat zowel Yellowstone als Seattle -
San Francisco teveel van het goede zou worden. Moet nog maar eens even goed dingen opzoeken. Hoeveel km/miles per dag is haalbaar denken jullie?

We hadden bijvoorbeeld deze https://www.campertravelusa.com/rv/1452/lost-campers/lc-5-seater-wanderer?pid=16367&pid=13609&pid=18512&pid=18517&pid=7580&pid=2758&dd=31/07/2018&vid=1452&ch=39&dpid=567&ddid=567&dp=17/07/2018&ddd=31/07/2018&dlt=15&b=5 gezien,en dit bedrijf heeft geen extra age kosten. We zijn inderdaad 24 (maar mijn vriendin heeft helaas geen rijbewijs). Maar helaas heeft deze 'RV" (ik vind het meer een ruime auto haha) wel enkel 100 mile per dag inclusief. Auto lijkt me dan eigenlijk fijner, mede omdat je hier ook geen toilet/wasbak of iets aan boort hebt, dus je bent alsnog vet afhankelijk. Maar met auto's zit je wel weer met dat ik onder 25 ben... Hmmm.

Bij geen underagefee gaan bij mij vaak alarmbelletjes af om even te googlen en de reviews over dit bedrijf zijn niet best. Dit bedrijf zou ik zeker overslaan als ik jou was

wordt het niet tijd voor een nieuw topic?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:35

Nessie schreef:
Lijkt me wel gaaf een camper huren. Die underage toeslagen zijn enorm, daarom had ik de laatste vakantie zo'n 5000 km in m'n eentje gereden.

Hier is het aftellen, volgende week vrijdag vliegen we naar Miami.

Ik nog een week en op naar Miami *\o/*

Karuna, de indianreservsten daar stellen niet veel voor.
Ga je niet naar Key West? Ik vind dat een super leuke sfeer hebben en sunset celebration een must.
Bij Homestead ligt een leuke korte hike over boardwalks door de Everglades, de Anhinga trail. Halverwege op de weg naar Naples heb je nog Shark Valley waar je een tramtour kunt doen of fietsen. Daarna kun je de loop Road rijden (alligators spotten) en dan nog een airboattour in Everglades City.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 01-03-18 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

PreciousViva

Re: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:36

Wat is de beste site voor autohuren in Amerika? In canada heb ik rental cars gebruikt.. dat ging prima en super tevreden over de auto die ik nu rij..

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:43

Ik huur altijd via Alamo omdat je dan skip the counter kunt doen. Dan loop je direct naar de garage en kies je je eigen auto uit in de categorie die je hebt gehuurd. Geen opdringerige vragen aan een balie.
Een linkje dat goedkoop kan zijn: http://www.alamo.co.uk/brits. Hoeft niet, ik heb nu weer via een andere link geboekt, die nog voordeliger was.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:56

Bedoel je mij Fitzroy? Wij gaan niet naar Key West, vonden er de vorige niks aan(behalve het Walldorf Astoria waar we zaten dat was wel een mooi hotel), Bahia Honda Key was prachtig maar is verwoest door Irma en ze zijn het nog aan het opknappen. Nu dus alleen Miami en de Bahama's :) De weersvoorspellingen zijn mooi, kijk er echt naar uit!

Voor Autohuur gebruik ik vaak Autoeurope en voor lokale auto's hebben wij prima ervaringen met de luxere auto's via particulieren via Turo huren.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:14

Nee, ik had het tegen Karuna. Wij vinden Key West echt top, wij zijn er inmiddels 4 x geweest. Er is al heel veel hersteld na Irma. Informatie van gisteren uit eerste hand voorzien van foto's ;)
Dus in mei ziet het er alweer een stuk beter uit voor Karuna.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:45

Wij huren altijd bij Hertz. We hebben er een lidkaart waarmee we punten sparen, en zo hebben we al 2 keer gratis een week autohuur gehad.

Karuna, één tip: noem Native Americans geen Indianen. Dat is ontzettend respectloos en wordt niet geapprecieerd in Amerika. :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:47

Wij huren ook via Hertz :)
Keys vonden we geen bal aan :+ glazenbodemboot tocht was wel leuk en het zeeschildpadden hospitaal ook.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:55

Echt bijzonder dat jullie de Keys niet leuk vinden terwijl wij het geweldig vinden. Wij gaan daar ook wel naar een accommodatie met privé strand en palmbomen, dus tja .. Als je alleen over de Highway rijdt is het misschien anders. Maar dan nog kan ik me niet voorstellen dat mensen de sfeer op Key West niet leuk en laid back vinden :? Sunset celebration vonden jullie ook niet leuk?

Hier slechte ervaring met Hertz, eens maar nooit meer. Afgetrapte auto en benzinekosten die niet terecht waren.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:05

Waldorf had ook privé strand, maar Key West zelf vond ik niet zo interessant, veel zuip toeristen ook.. Bahia Honda was wel 1 van de mooiste plekken waar ik ben geweest, maar via de cams kan ik zien dat dat nog in herstel is.

PreciousViva

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:08

De auto die we nu hebben in Canada is via rental cars bij thrifty. Super nette auto uit 2017 met 29000 km erop. Alle opties behalve GPS, heerlijk zo'n automaat haha!
Bedankt voor de tips iig!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:14

Wij hebben altijd de huurcategorie dat hij met lege tank teruggebracht wordt. Dus geen benzine kosten. En tot nu toe elke keer vrij nieuwe auto's

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 07:10

29000 km vind ik al vrij veel. Behalve bij Hertz hebben wij altijd auto's met 10000 of minder op de teller. Maar goed, omdat je bij Alamo zelf kunt kiezen en bij Hertz niet zoek je gewoon de nieuwste uit.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 07:31

Tot nu toe auto's met minder dan 10.000 op de teller gehad. Zelfs een met minder dan 1000 :)

Guinevere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 07:43

Keet schreef:
Wij hebben altijd de huurcategorie dat hij met lege tank teruggebracht wordt. Dus geen benzine kosten.

Maar dan betaal je toch juist meer aan bezine kosten? Zij tanken hem dan voor je vol, maar dat wordt gewoon aan je doorgerekend door duurdere benzine te gebruiken. Kan weinig schelen, maar soms hanteren ze juist verschrikkelijke woekerprijzen. Maar misschien is het anders wanneer je als buitenlander hier iets huurt?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 08:22

Bij Hertz hadden we de laatste keer een cabrio met 99 miles op de teller :D

De Keys zijn ook mijn ding niet. Key West vind ik verschrikkelijk toeristisch met alleen maar halfdronken toeristen ‘s avonds.

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-18 09:11

Fitzroy, ik vond de sfeer op Key West leuk. Het viel mij alleen ontzettend tegen hoe bijv de stranden er uit zagen. Ze waren niet zo mooi als ik mij van te voren had voorgesteld. Verder vond ik het geen heel bijzondere plek. Maar om nou te zeggen dat er niks aan was, nee dat nou ook weer niet. Wij hebben juist wel gelachen in een bar als Sloppy Joe’s. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:05

Ik vond Key West ook heel leuk, maar vooral omdat ik de rit er naartoe echt heel gaaf vond. Daar zelf hebben we vooral bij het hotel aan het zwembad gehangen omdat we er al een hele roadtrip op hadden zitten en we dus nog niet echt vakantietijd hadden gehad.

Margo, je wil van SF naar Seattle toch? Hou dan ook rekening met een one-way dropoff fee. Dat samen met een underage fee gaat het echt ongelofelijk duur maken om een auto te huren. Wij hadden een Mustang en hij stond op mijn naam en dat was nog niet eens zo heel onbetaalbaar, maar een one-way fee is echt duur. Huur nu hier in ZA een auto en daar betaal ik voor de one-way fee bijna de helft van het huurbedrag als ik hem op hetzelfde punt had ingeleverd.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:14

Klopt, one way fee is vaak iets van een $750 of meer afhankelijk van hoe ver van je originele ophaalpunt je hem afzet.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:19

Die hebben wij nog niet gehad. Ny -> Washington en Orlando -> mi ami

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:43

Ja, het verschilt per staat of het al dan niet wordt doorgerekend. Maar in toeristische gebieden zoals de Westkust krijg je er veel vaker mee te maken, vooral als je in SF oppikt. Hebben wij ook zo gehad toen we daar huurden.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 11:56

Yasmine schreef:
Klopt, one way fee is vaak iets van een $750 of meer afhankelijk van hoe ver van je originele ophaalpunt je hem afzet.

One way fee geldt (in elk geval bij ALAMO) NIET in CA en FL. Waarschijnlijk ook nog wel op andere plekken, maar van die 2 weet ik het zeker. Opgepikt in SF, gedropt op LAX, geen extra kosten.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:04

Niet als je binnen Californië blijft, maar wel als je oppikt in Californië en hem afzet in een andere staat.

Wij hebben een aantal jaar geleden met Alamo gehuurd, opgepikt in SF en afgezet in New Orleans. Daarvoor hadden we een flinke drop-off/one way fee. Die fee is er net om te voorkomen dat auto's buiten dezelfde staat worden teruggebracht en ze dan heel wat geld kwijt zijn aan de auto's terug brengen naar de oorspronkelijke locatie.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 12:07

Hier ook nooit one way fee gehad. Dit was in Florida en California. Verder ook nog op Kauai Hawaii gehuurd, ik vergelijk bij ze allemaal via AutoEurope. In Los Angeles en Oahu Hawaii hebben wij via Turo gehuurd. Nu in Miami volgende week ook weer via Turo.