Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-23 22:27

Erg lekker. :Y) Jammer dat mijn zwarte bes struiken mogelijk niet hebben overleefd maar deze doet zijn best. Nog twee takken te gaan, de struik ernaast leek leeg maar daar zitten kleine roze rode besjes aan. Die gaan er morgen ook af. Dan goed wassen en in porties van 50/100 gram in de vriezer.

Maar verder -O- geen week alleen hierna :n gv zit de komende dagen vast ivm zorgverlof. De kans dat hij zaterdag weg kan is heel erg klein. Voordeel hij heeft nu even geen fysiek zwaar werk te doen. Maar de reden is wel prut -O- de planning zou eens verlopen volgens plan 8)7

Morgen horren hopelijk in elkaar en monteren en de dozen uit de keuken werkbaar neerzetten. Plan omgooien dan maar. :') het houd me wel lekker flexibel zullen we maar zeggen

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-23 21:46

He he ik mag en kan eindelijk wat schrijven in je topic.
Maar wel balen dat het weer anders loopt dan gepland.
Wel fijn dat vaders er is. Lijkt me wel gezellig zo samen rommelen.
Ik hoop iig dat je nog wat plantjes gered hebt... en mulchen mulchen mulchen. Das echt fijn voor de grond en voor vocht vasthouden. Vooral bij deze kleigrond. Want wat kan dat hard worden.. ik weet er alles van

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 08:31

Ahhet is je gelukt met de nuttige berichten :D

Ik heb genoeg gemaaid gras liggen. Ik zal dat dan om de stammetjes heenleggen. Niet aan gedacht eerder 8)7

Kwa foto vooruitgang niet veel maar toch nuttig werk. Vandaag is de hor van de woonkamer hopelijk gemonteerd. Gister nog wat aanpassing gedaan. Ik heb eerst rondje tevergeefs gemeentehuis (deze week dicht bleek uit een briefje op de deur :') ) apotheek, supermarkt, wandelen gedaan. Foto van uitzicht toen komt nog.

In de middag om en om hor gedaan (ik heb de nieter en boor maar zelf gehanteerd, mijn papa het inkorten en schilderen) en ehbo toegepast, alweer :+ . De huid van mijn papa is zo dun even ergens langs schaven en er ligt weer een lap vel af :(:)

En nog wat dozen uitgepakt van de keuken. Mijn messenblok en vijzel weer paraat nu *\o/* kalm aan gedaan beiden :j

Helaas de prutnieren van mijn papa bezorgen hem wel last |( hij wordt echt oud en kwetsbaar en dat merkt hij ook. Vandaar na overleg met zijn huisarts naar de apotheek, hopelijk gaat dat werken anders moeten we hier naar een dokter. Niet ernstig wel vervelend.
Maar alweer verbazen de prijzen maar hier in de apotheek. Maar je Nederland voor een dergelijke lading medicijnen zeker 20 € 25 kwijt bent was ik nu € 3,65 kwijt. Bizar dat verschil. :oo

Voor vandaag staat op het programma hopelijk de hor geplaatst aan het einde van de dag. Vuilnis rapen voor hopelijk de leging van de klilo morgenvroeg. En verder met de dozen in de keuken.

Tot ieders verbazing kan ik mogelijk toch een week langer blijven en wordt het zaterdag een rendez vous halverwege. :):) Tenzij de situatie weer wijzigd.

Wat fotos van de wandeling van gisteravond en de hor. Mijn papa staat zo op de foto omdat zijn travel light betekend dat hij voor nu in mijn kloffie ontloopt. _O- wat overigens meestal met reisgenote het geval is. Ze allemaal zo trots we nemen weinig mee, en halverwege Karuna heb je dit of dit of dit voor mij. :))

De wandeling van na het boodschappen doen

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bijna klaar
Afbeelding

Klaar

Afbeelding

Afbeelding

De caravan op zijn plekje :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ChantalAM

Re: Ook ik vertrek naar Frankrijk, grote sprong in het onbekende

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 10:19

He wat fijn dat je nog een week kan blijven! GV kan dus toch komen?
En heeft ie dan zin in 2 dames te ontmoeten, of willen jullie lekker alleen zijn?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 11:50

Nou ja hij komt niet hierheen. -O- Maar halverwege. Ik rijd een stukje met mijn papa en hij ook een stuk. Dan pitten we een nachtje in de camper en gaat hij met mijn papa naar Nederland en ik weer terug naar frans huis,

Maar ja hij is wel nieuwsgierig wie jullie zijn en mijn papa ook wie zo aardig was mijn plantjes water te geven. :D Jullie zijn altijd welkom, even van de voren melden maar de komende week ben ik hier meest van de tijd. Ik heb nu wel voldoende in huis aan snaai :)) en weer verse ranja aanvoer, ander merk aardig dezelfde niet te zoete smaak. Anders was ik hoe dan ook van plan om via soort van jullie kant terug te gaan naar Nederland. Tenzij de planning anders vereist. Eens een andere route nemen via de soort van oost kant.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-23 11:57

Wanneer vertrek je dan?
We moeten nog naar Contrexéville, dan is het maar een klein stukje verder.
Kunnen de water geef dames iig kennis maken met je vader. :o

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 11:59

Ah dan ben je dichtbij. Wij vertrekken zaterdag nadat de dakmeneer is geweest. Die is er 10/1030 als het goed is.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-23 17:06

De hor voor de woonkamer is deels klaar en gemonteerd. Er mist nog een stuk plexiglas voor het vaste raamdeel ook voor de hordelen komen voor de winter dergelijke raamdelen zodat er een vorm van "dubbelglas" ontstaat. Er is nog een kleine aanpassing gemaakt, een extra lat om de nietjes af te dekken. En hier en daar een keer aantippen met een verfkwast nog een keer

Mijn vader is nu bezig de latten voor dezelfde aanpassing van de keukenhor te verven. Dat wordt nog een toer om deze vast te krijgen. Van de buiten kant lukt mogelijk niet vanwege de keldertrap. We hopen de oude raamluik dingen te kunnen gebruiken. Anders moeten we van binnenuit en in zandsteen boren.

Vooraf alle ramen maar gelapt van binnen en buiten. Alleen ik pakte de emmer |( :knuffel: arme arme hagedis. Geen idee hoe die in de keuken in een emmer komt die onder een aanrechtblad staat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 13:38

Ik heb allemaal pagina's terug gelezen, maar ik kan niet vinden wat er nou die zaterdag is gebeurd :=

Verder weer mooie foto's hoogte en dieptepunten, fijn dat je vader zijn nieren weer wat opknappen en zijn cholerestol goed blijft. En je hebt een groen blaadje gevonden op een bijna overleden boompje. :D

thequeensmum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-23 15:36

Mer1980 schreef:
Ik heb allemaal pagina's terug gelezen, maar ik kan niet vinden wat er nou die zaterdag is gebeurd :=

Ben blij dat jij het opmerkt want ik ook geen idee, maar durfde het niet te vragen. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-23 16:13

Staat ook nergens en komt ook niet online :n

Verder kort, ik reageer later wel. Even stress hier

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 16:04

Het was even stil, maar een paar rare erg drukke rommelige heen en weer dagen achter de rug. :j
Vrijdag was een stressvolle dag met veel wachten in de hitte en veel kilometers heen en weer en tussendoor zinloos rijden om de airco aan te kunnen hebben voor mijn oude dametje die het anders te warm kreeg ondanks haar koelhalsband. Gelukkig toch weer naar huis gekund.

Bijna thuis nog bijna een paar schapen onder de camper %) die liepen op de weg en een daarvan dacht dat oversteken een goed plan was terwijl ik met 80 km/uur over de heuveltop aankwam rijden. Goddank draaide ze op het laatste moment om. Ondanks mijn gerem had ik haar onmogelijk kunnen ontwijken anders :n dat liep gelukkig goed af

Net thuis stond er bezoek voor de deur met een enorme bult met eten, pizza, couscous en een hoop snackjes en lekkers. En drinken. :D Mijn papa was er ook erg blij mee. :)) Het was erg gezellig maar ik was zo kapot moe van de rare dag dat ik nog voor 2200 in bed lag en sliep.

Zaterdag ochtend waar ik al bang voor was voor Jan Snot zitten wachten op de dakmeneer. Toen ik hem 15 minuten na de laatste tijd belde nam hij niet op en heb ik een mierzoete voicemail ingesproken }> Weer een kwartier later nam hij wel op, met de melding dat hij een mail had gestuurd en dat hij ahum pech had onderweg :+ (terwijl ik blij lachende kinderen hoorde op de achtergrond) ik zal hem maar het voordeel van de twijfel geven *kuch* affijn nieuwe poging nu donderdag om 10 uur _O-

Daarna zoef op pad met de camper. Langs de woning van het bezoek omdat mijn papa erg nieuwsgierig was geworden voor een kort bezoekje. En door deels binnendoor deels snelweg naar de wissellocatie in Duitsland. Mooie route eerste stuk met fantastisch uitzicht over de bergen in de verte. <3 De communicatie met gv verliep ietwat moeizaam, zeg maar niet omdat mijn papa en mijn telefoon zijn geen goede combinatie. En ik zag dat hij meerdere mensen berichten heeft gestuurd terwijl hij in de veronderstelling was dat hij naar gv liep te typen. Oeps :+ ben uiteindelijk maar even gestopt om zelf te bellen.

Maar tot pakweg 150 km voor de eindbestemming liep het vlot. Daarna begon bij beiden uiteindelijk letterlijk hetzweet uit te breken. %) het waren daarna 85 heel spannende kilometers.

Zo met een kwart tank dacht ik de eerst volgende mogelijkheid tot tanken pak ik. (Dan heb ik nog 150 km ruim te gaan voor problemen) En toen kwam er geen tankstation meer :oo := dan rijd je en zie je de wijzer steeds verder naar het rode vlakje kruipen, het rode vlakje raken en floep daar was de reservetank melding. Slik

Nog steeds geen tankstation :n ook niet bij de afritten. Gewoon niks. Uiteindelijk zagen we een leclerc langs de weg dus de weg af en daarheen. Geen tankstation. :oo Help Maar wel al 83 km gereden met een oranje lampje. Dan wordt je toch wel wat nerveuzig van, airco lampen en radio waren al een hele tijd uit. Dus de camper was ook aardig warm geworden.

Poi gezocht, ah een op 800 m. Wij daarheen. Stoplichten optrekken afremmen en geen enkel tankstation te zien. Gewoon niks. Jakkes. Mijn telefoon dan maar. Een andere leclerc zou er een hebben. Weer 800 m en help, weer geen tankstation. En inmiddels 86,6 km gereden met een lampje aan met een 9 l reserve tank en net geen 1 op 10.

Daar maar een mevrouw aangeschoten. Ja hoor bij de carrefour zit er een, dat is hier omhoog stoplichten rechtdoor, volgende rotonde rechts en dan ben je er. Ongeveer 3 minuten. *\o/* Lijkt duidelijk toch. Zij :ik rijd wel even voorop. Dus wij erachteraan. Dus omhoog,stoplichten rechtdoor, rotonde rechts. En toen rotonde rechtdoor, rontonde links, rotonde rechts, afslag links, helemaal om een enorme supermarkt heen en ja hoor daar was een tankstation. 10 minuten rijden. Wat we echt onmogelijk hadden kunnen vinden met haar aanwijzingen

Maar gelukkig. Pas werd ook geaccepteerd en toen kloek kloek kloek 70 liter tank waar ik na 68,2 l zelf maar gestopt ben maar waar nog meer brandstof in had gekund. We waren dus echt bijna brandstofloos. :oo %) Toen weer terug naar de route waar na 23 km een tankstation opdoemde. Dat hadden we echt niet gered. :n

Daarna vlot naar de eindbestemming, bloedje warm maar met plek om te zitten in de schaduw. Lekker gegeten. De twee heren pizza (alweer voor mijn papa) ik lekkere tomatenpasta en oude dame van alles wat.

Goed geslapen en vanmorgen redelijk op tijd opgestaan omdat we het noodweer moeten voorblijven. Ik ben op tijd gearriveerd, de twee mannen krijg ik niet te pakken helaas nu. Hopelijk alles ok.

ChantalAM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 16:22

Wat een avontuur weer. Gelukkig heb je het gehaald met de camper.
Hoop dat je snel wat hoort van de mannen.
Nu snap ik ook die rare berichten :9 ;)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 16:56

:') genant gewoon je was niet de enige

Maar de mannen zijn ook vieilig bij mijn papa aangekomen, beide telefoons leeg en de magnetron van mijn papa stuk lijkt het. Ze zijn nu boodschappen doen zodat mijn paps niet :') met de boodschappen hoeft te slepen. Daar nu net regendruppels

Hier bloedje benauwd en gortdroog

En pootjes hoog de tour de france kijken, de puy de dome vandaag *\o/* fijn dat dat nu ook werkt

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 17:55

Wat een avontuur Karuna! Gelukkig toch nog op tijd kunnen tanken. Om de rare berichtjes die je paps heeft gestuurd naar anderen kan ik alleen maar om gniffelen. Hoe vaak gebeurt het mij niet dat mijn mobiel hele andere woorden maakt van dat wat ik had willen schrijven. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-07-23 18:52

Dit was goddank zonder autocorrect maar wel niet begrijpelijke teksten voor anderen. Voor gv was het ook niet duidelijk geweest trouwens :')

En oh ik kom er net achter dat de plafond ventilator twee kanten op kan draaien *\o/* ik kende alleen duw de warme lucht naar beneden stand voor de pelletkachel. En voor warmte merk ik een zinloze stand. Maar een misterieus knopje met F/R in het midden viel me nu pas op :+ en dat maakt dat hij de andere kant op draait. Nu waait er een heerlijk briesje door de kamer <3

Het weer hier nu

Afbeelding

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-23 21:25

Dat is fijn!! Nu lekker een briesje in huis!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 14:18

Gisteravond mijn oude ventilator in het slaaphuisje gezet en deel van de nacht de deur opengehad. Dat was wel lekker. Maar omdat dat nog niet optimaal is vandaag maar weer de zoektocht gestart naar de laatste onderdelen van de mobiele airco. Met het brengen van mijn spullen is echt alles random neergezet door de hele schuur. -O- En ben ik best wat dingen kwijt nog steeds.

Omdat het echt veel te warm is buiten iets te doen (nadat ik vanmorgen het keukenraam hor even heb getest of deze past met de nieuwe constructie) %) heb ik bijna alle dozen waar ik bij kon maar open gehad en doorgespit maar nog steeds geen afstandsbediening van de tv en geen scartkabel en afstandbediening van de dvd speler -O- . Mijn nietjes van mijn nietpistool zijn nog zoek. Die lagen al hier maar er is zoveel vrees ik voor gezet.

Wel gevonden de onderzetters, alle onderdelen van de mobiele airco *\o/* en nog wat gereedschap en schroeven en zo. Daar zouden de nietjes ook in moeten zitten maar gek genoeg niet. :? Wel heb ik nu plek voor de dozen uit de keuken mocht dat nodig zijn. :j

En heeft mijn slaaphuisje een upgrade gehad met airco. Zeker 15 euro per nacht meer waard nu denk ik. :)) Hij staat nu rustig tot rust te komen, de stroom is een kwestie van stekker erin en dan een uur of zo voor slapen gaan hem even aanzetten. Slang naar buiten en dan heb ik hopelijk een koelere ruimte.waarna hij daarna in de stille stand ventilator aan kan blijven als dat nodig is. *\o/*

Voor vanmiddag staat op het programma niks doen, eten koken, misschien een dutje en kalm houden. De siesta begrijp ik best.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 14:30

Is het zo warm bij jullie?
Hier lekker zomerweer,siësta deden we in Spanje wel,gewoon niet te doen die hitte in de zomermaanden.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 14:34

Rond de 30 graden buiten en stikbenauwd weer. Niet echt aangenaam nu. Ik kan op zich aardig goed tegen de warmte maar dit is niet zo tof. Meteo france zegt dat het 7 graden warmer is dan normaal. Afgelopen nacht 18 graden en dat is 5 graden warmer dan normaal.

Ik heb juist deze noordelijke regio gekozen omdat het zo n beetje zelfde klimaat heeft als oost nederland. Met iets meer regen en dezelfde temperaturen. :+ het hoeft voor mij niet zo warm en droog te zijn.

Nope het is al bijna 2 maanden veel te droog met zeer weinig regen en temperaturen van 5/10 graden warmer dan normaal. De hele week en volgende week hoge temperaturen. Er wordt steeds regen voorspeld die niet komt ook.

Nu

Afbeelding

Komende week, morgen is echt een topdag %)

Afbeelding

De bakker komt vandaag niet, dat is "uitslaap" dag. Wat ik meestal doe op bakker dagen als ik alleen ben en het warm is. Wekker op tijd, hond uitlaten en dan wat voor buiten klusjes tot de bakker er is. Dan meest nog even wat doorrommelen ontbijten en nog even liggen.
En s avonds zo tegen 2000 kom ik weer tot leven voor buiten dingen. Ik wil dan voor maaien en wat onkruid weghalen en water geven. Mooie zonsondergang dan te zien ook. :j

En voor nu, twee vertilatoren aan en kalm houden. Oude dame ligt met haar koelhalsbandje lekker te snurken. In huis valt het nog mee gelukkig

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 15:07

Het lijkt inderdaad wel of we van 4 seizoenen naar 2 gaan : Nat en droog. Welkom in het droge seizoen, in oost nederland (zw-drenthe) is het net zo.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 16:19

Zoiets ja, daarvoor was het een zompige zuigmodder en veel regen. Nu is het gebarsten beton met grote gaten.

Voor was er nu schaduw onder de noot. Snel even gras gemaaid daar maar na 20 minuten gelukkig klaar en zowat gesmolten. Wat een hitte. Maar het ziet er weer netjes uit en kan er even tegen weer. Daar hoef ik een paar weken niets aan te doen, goed kort gemaakt met de stokoude grasmaaier van de overleden buurman van gv. Die kan alleen nog standje getrimd gazon. De rest werkt niet meer. :(:) Maar voor daar een uitstekende hoogte. :D

Vanmorgen vond ik trouwens nog wat met hond uitlaten. Geen schuurvondst maar een straatvondst in het midden van niks aan de rand van de weg half in de berm. Ik zag een afwijkende onnatuurlijke vorm in het gravel =:)

Afbeelding

Een echte franse stokoude euro uit 2002. En zo te zien lag hij er al een heel lange tijd, rare plek om geld te verliezen dat wel. :+ Er is niks, er staat niks en de bakker stopt ook niet op die plek.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-23 16:22

It's an original! 2002 is het ding toch ingevoerd? Inlijsten :))

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 16:31

Klopt 2002 is de fysieke munt gekomen. In 1999 tot 2002 was het vooral een digitale munteenheid. Ik heb dat introductie setje nog liggen. Nieuw in de verpakking glimmend. Gv heeft die ook nog liggen. Deze heeft duidelijk een zwaar leven gehad. :(:) Deuken erin ook. Ik ga hem denk ik in de vitrinekast leggen :j

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-07-23 19:29

Helaas verprutst de foto upload van bokt het een beetje maar het gaat om het idee toch

De peer achter zit propvol met peren.

Afbeelding

De droge grond met scheuren nu

Afbeelding

En een vers vervelde wants, ik zag hem/haar uit het huidje kruipen, net als bij mijn takjes. <3 deze zit op een spontaan opgekomen vijg. Die spotte we vorige week opeens bij de moestuin :oo

Afbeelding

Afbeelding