Drukte Schiphol

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 09:50

Jillz1 schreef:
Jillz1 schreef:
Heeft er iemand ervaring met de check-in op P3 lang parkeren?

Dus auto parkeren en meteen jezelf en bagage inchecken en dan door naar security?

Is dat echt sneller dan in de vertrekhal?

Balie is open van 6.00 tot 12.00 dus je hoeft niet te wachten opdat de incheck voor je vluchtnummer opengaat?

Zijn er nog mensen die dit gedaan hebben?

Naar aanleiding van dit bericht even gezocht, en deze service is er maar t/m 28 augustus:
https://www.schiphol.nl/nl/parkeren/drive-inchecken/

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 10:11

Jillz1 schreef:
Juist dat is toch in die situatie wel het eerlijkst naar de reizigers toe.

Die hebben ook niet de situatie veroorzaakt maar zijn wel de dupe ervan geworden.

Maar gebeurt dit op Schiphol ook?

Lees of hoor er maar weinig over.

Ik ben bang dat er op Schiphol geen beginnen aan is omdat er zo'n beetje elke minuut een vlucht vertrekt. Het personeel dat je daarvoor in zou moeten zetten kan beter op andere plekken werken.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 12:17

Wij vliegen morgenochtend om 05.40 uur. Dat wordt een nachtje doorhalen vermoed ik zomaar. Vanaf 01.40 zijn we welkom op Schiphol volgens de app.

Is het rond die tijd ook zo enorm druk? :+

astridastrid

Re: Drukte Schiphol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 19:13

Ik was vanmorgen op Schiphol, rond 7h, maar het was echt totaal niet druk? Er stond geen rij buiten bij 1 (onder de tenten). Vriend had er in totaal 1 uur over gedaan (security en paspoortcontrole buiten EU - hij heeft USA paspoort en vloog naar Brexit).

Da's wel even een verschil met mijn vlucht drie weken terug. Gaat dus blijkbaar de goede kant op.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 21:07

Ik denk dat het ook wel erg aan de dag ligt waarop je vliegt. In het weekend zal het veel drukker zijn dan op een dinsdag kan ik mij zo voorstellen :j

Ik vlieg vrijdag met KLM naar Barcelona. Zorg dat ik er 4 uur van te voren ben. Maar ik houd mijn hart vast...Volgens de app wordt het een piekdag.

Helaas moet ik wel ruimbagage meenemen. Raken er echt zoveel koffers kwijt?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-22 22:09

astridastrid schreef:
Ik was vanmorgen op Schiphol, rond 7h, maar het was echt totaal niet druk? Er stond geen rij buiten bij 1 (onder de tenten). Vriend had er in totaal 1 uur over gedaan (security en paspoortcontrole buiten EU - hij heeft USA paspoort en vloog naar Brexit).

Da's wel even een verschil met mijn vlucht drie weken terug. Gaat dus blijkbaar de goede kant op.

Er schijnen ook een heleboel mensen aangenomen te zijn, 200 man.
Dus waarschijnlijk gaat het allemaal goed komen

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 05:09

Wij gaan waarschijnlijk onze vlucht missen. We hebben ruim 1,5uur over de check-in gedaan omdat we niet online konden inchecken ondanks een telefoontje naar TUI. En nu zijn we gestrand bij de security omdat de paspoortcontrole niet doorloopt.

Onze vlucht gaat 5.40 uur. :+

Kana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 05:24

CupCakes_ schreef:
Wij gaan waarschijnlijk onze vlucht missen. We hebben ruim 1,5uur over de check-in gedaan omdat we niet online konden inchecken ondanks een telefoontje naar TUI. En nu zijn we gestrand bij de security omdat de paspoortcontrole niet doorloopt.

Onee wat naar! Ben je er nu al door of zit je nog vast? Succes!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 05:28

Kana schreef:
CupCakes_ schreef:

Onee wat naar! Ben je er nu al door of zit je nog vast? Succes!

We zitten nog vast. Dus die vlucht gaan we sowieso missen. De paspoort controle loopt helemaal vast, dus de rest ook helaas..

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 07:06

Wat naar CupCakes!

Gelukkig was online inchecken gisteren gelukt bij mij (kreeg eerst ook de melding van niet) en was in 45min door security heen (intercontinentale vlucht). Zag dat de rij voor Europese vluchten inderdaad al langer was.

eekhoornerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:10

Wat ontzettend balen Cupcakes! Kunnen jullie op een latere vlucht?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:37

Wat ontzettend balen, Cupcakes. Was je idd 4 uur van tevoren aanwezig?

Ik zit erover te denken om een hotel airside te boeken. Alleen de prijs houdt me nog tegen. 250,- voor 1 nachtje is me eigenlijk te gek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:45

Fitzroy schreef:
Wat ontzettend balen, Cupcakes. Was je idd 4 uur van tevoren aanwezig?

Ik zit erover te denken om een hotel airside te boeken. Alleen de prijs houdt me nog tegen. 250,- voor 1 nachtje is me eigenlijk te gek.

Ibis Budget een optie?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 08:51

Airside zitten alleen Mercure en Yotelair. Mercure heeft geen plek en Yotelair kost dus 250,- :roll:
Andere hotels hebben niet zoveel zin als je half 2 ‘s nachts op Schiphol moet zijn. Bij deze hotels kun je ‘s avonds al door security en hoef je ‘s morgens alleen nog maar naar de gate.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:16

Balen Cupcakes.
Nachtmerrie lijkt mij dat zeg.

Fritsfrats

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:29

Fitzroy schreef:
Airside zitten alleen Mercure en Yotelair. Mercure heeft geen plek en Yotelair kost dus 250,- :roll:
Andere hotels hebben niet zoveel zin als je half 2 ‘s nachts op Schiphol moet zijn. Bij deze hotels kun je ‘s avonds al door security en hoef je ‘s morgens alleen nog maar naar de gate.

Ik zit er ook voor te kijken. Vlieg op 29 augustus in de middag naar Curacao vanaf Schiphol.
Zie alleen dat bij Mercure staat dat ruimbagage daar niet mee mag. Dus hoe doe je dat dan?
Iemand daar ervaringen mee?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 09:43

Het kan alleen als jij je ruimbagage al af kunt geven. Ik reis alleen met handbagage dus geen probleem.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:21

We hebben echt op het nippertje de vlucht gehaald. We waren echt ruim op tijd. 4.5u van tevoren, maar pas 4u van tevoren mochten we doorlopen.

De security ging voor onze neus dicht. En toen was het al 0500. Om 05.30u ging deze weer open en hadden we 10 minuten. Door de security waren we zo. Maar de paspoortcontrole was eindeloos lang. We kregen hierbij ook geen hulp van medewerkers of dergelijk. We hebben dus de keus gemaakt om onder de hekken door te gaan, naar de selfservice controle. Hierna was het rennen geblazen naar de gate, maar we waren gelukkig niet alleen maar met een groepje die ook naar Ohrid moesten. Uiteindelijk op het nippertje de vlucht gehaald, half aan het zuurstof.

Maar TUI heeft bij de incheck alle vluchten op een hoop gegooid. Dus ook vluchten die pas 0700u weg gingen.

Maar als we de vlucht gemist hadden, dan zouden we niks terug gekregen hadden omdat TUI hier dan niks aan kon doen..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:25

Als tip voor de mensen die nu nog in de drukte staan. Maak foto's en bewijzen van klokken, rijen zodat je bewijs hebt dat je wel op tijd was. Dit kan dan makkelijker meegenomen worden in claims.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:29

Vandaag valt het mee. Bagage afgeven in hal 3 duurde precies een uur (balie ging open om 8:10), de scanners en paspoort controle in hal 2 was ook een uur (rij in hal 3 werd te lang dus werden we naar hal 2 verwezen).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:31

purny schreef:
Als tip voor de mensen die nu nog in de drukte staan. Maak foto's en bewijzen van klokken, rijen zodat je bewijs hebt dat je wel op tijd was. Dit kan dan makkelijker meegenomen worden in claims.

Dan moeten ze de claims wel afhandelen. Mijn claim over mijn annulering op 27 mei heb ik op 3 juni ingediend. Tot op heden nog steeds geen nieuws.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:32

CupCakes_ schreef:
We hebben echt op het nippertje de vlucht gehaald. We waren echt ruim op tijd. 4.5u van tevoren, maar pas 4u van tevoren mochten we doorlopen.

De security ging voor onze neus dicht. En toen was het al 0500. Om 05.30u ging deze weer open en hadden we 10 minuten. Door de security waren we zo. Maar de paspoortcontrole was eindeloos lang. We kregen hierbij ook geen hulp van medewerkers of dergelijk. We hebben dus de keus gemaakt om onder de hekken door te gaan, naar de selfservice controle. Hierna was het rennen geblazen naar de gate, maar we waren gelukkig niet alleen maar met een groepje die ook naar Ohrid moesten. Uiteindelijk op het nippertje de vlucht gehaald, half aan het zuurstof.

Maar TUI heeft bij de incheck alle vluchten op een hoop gegooid. Dus ook vluchten die pas 0700u weg gingen.

Maar als we de vlucht gemist hadden, dan zouden we niks terug gekregen hadden omdat TUI hier dan niks aan kon doen..

Fijn dat jullie hem toch gehaald hebben.
Welke vertrekhal had je?

En goede vlucht gewenst natuurlijk.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:36

Achterom schreef:
purny schreef:

Dan moeten ze de claims wel afhandelen. Mijn claim over mijn annulering op 27 mei heb ik op 3 juni ingediend. Tot op heden nog steeds geen nieuws.

Ik vermoed dat het heel druk is met claims

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:43

daantjuhhh schreef:
CupCakes_ schreef:

Fijn dat jullie hem toch gehaald hebben.
Welke vertrekhal had je?

En goede vlucht gewenst natuurlijk.

Vertrekhal 3. Maar omdat er al weken niet online incheckt kan worden voor deze bestemming was het keidruk. Anders hadden we zo door kunnen lopen.

Maar goed. We hebben het overleefd. Nu keikapot en te genieten van de vakantie :D

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-22 10:48

purny schreef:
Achterom schreef:

Ik vermoed dat het heel druk is met claims

Vast. Maar dat is geen reden om er ruim anderhalve maand niet eens naar te kijken. KLM heeft voor mij echt afgedaan, ik denk nog wel 3x na voordat ik ooit weer met die maatschappij in zee ga. Stelletje prutsers.