Schotland; places to be?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Unleash

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:16

Oh wat mooi de Jacobite met zo'n groene achtergrond. Ik was er in april en toen was het nog dor.

Carmen_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-24 11:35

Ik wil op vakantie met het vliegtuig naar Edinburgh. Daarna verder met de trein of een busreis.
Richting Ilse of Skye.
Iemand tips?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 11:11

Mijn huwelijksreis krijgt steeds meer vorm. :+:
Afbeelding

We hebben diverse dingen genoteerd die we graag zouden willen zien en ook bekeken qua reistijd. Maar puntje bij paaltje willen we vooral genieten en overal rustig de tijd voor nemen.

Hierboven zijn de overnachtingen. Voor iedere reis tussen twee bedden in, nemen we ook een dag de tijd.

We willen toch al royaal meer zien dan er tijd is dus zo houden we redenen om vooral vaak terug te komen. :+:

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-24 18:06

Jaa het was overal mega groen op het moment!

Gave bestemming als huwelijksreis! Zo te zien gaat het bijna beginnen :D
Lekker de tijd nemen is een goed idee, overal waar je doorheen rijd is ook prachtig!

Helaas zijn we weer thuis, maar we zijn onwijs fan geworden. Wat een prachtig land. We gaan ongetwijfeld nog eens terug om meer te zien.

Voor de liefhebber een paar foto's *D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En degene die de meeste stappen heeft gezet deze vakantie :+:
Afbeelding

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 09:53

Prachtig! Die laatste foto is echt waanzinnig <3

Wij vertrekken over 2 weken *\o/*
De campings waren in februari al geboekt maar verder had ik nog niks op papier. Inmiddels al wat mooie wandelingen uitgezocht. Mocht iemand nog tips hebben voor wandelingen tussen de 8 en 15 km in de regio's Loch Lomond, Glencoe/Glen Nevis, Loch Ness/Glen Affric en Aviemore, altijd welkom! :D Hond moet mee kunnen/mogen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 10:24

Hier aan het kijken naar een dakkoffer. Dit lijkt te mogen op de boot als de maximale hoogte 1.85 m blijft. Heeft iemand hier ervaring mee?

Met de meeste dakkoffers kom je uit op 1.89m tot 1.90m. Doen ze daar moeilijk over?

xSannee

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:25

Alvast heel veel plezier Leo <3 <3
Ik stuur je straks via PB even een wandeling die wij zeker de moeite waard vonden!

Dakkoffer konden/moesten wij wel bijboeken bij P&O ferries. Auto normaal is tot 1.83m hoog, dan heb je een optie tussen 1.83 en 2.4m en dan hoger dan 2.4m.

Of ze het echt checken durf ik niet te zeggen :+ Wij hebben braaf de juiste hoogte geboekt. Dat kan bij DFDS vast ook.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 12:46

xSannee schreef:
Ik stuur je straks via PB even een wandeling die wij zeker de moeite waard vonden!

Dakkoffer konden/moesten wij wel bijboeken bij P&O ferries. Auto normaal is tot 1.83m hoog, dan heb je een optie tussen 1.83 en 2.4m en dan hoger dan 2.4m.

Of ze het echt checken durf ik niet te zeggen :+ Wij hebben braaf de juiste hoogte geboekt. Dat kan bij DFDS vast ook.

Ze meten de hoogte niet. Sterker nog, ooit met een VW T3 op het autodek gestaan bij P&O, paste moeiteloos.
Sindsdien meld ik niks meer. De Disco was ook te hoog, nooit opgegeven, nooit opmerkingen over gehad, paste gewoon op het autodek.

De grens bij 2,4 is het verschil tussen autodek of vrachtwagendek en dan nog...
Met de Eriba bij Stena ook al eens op het autodek gestaan. De jongens die laden weten heel goed waar ze het over hebben en als ze een auto met lage caravan op het autodek zetten, kan er een vrachtwagen meer mee en dat is wat geld in het laatje brengt.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 13:50

Mijn auto is 1.46 hoog, maar er moet nog een dakkoffer op. De meeste koffers zijn zo'n 36-40cm en de dakdragers verhogen het ook nog wat. Dus als het niet gechecked wordt, dan doe ik niets (moet 100 euro kosten om een grotere auto te boeken).

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-24 15:32

germie schreef:
Mijn auto is 1.46 hoog, maar er moet nog een dakkoffer op. De meeste koffers zijn zo'n 36-40cm en de dakdragers verhogen het ook nog wat. Dus als het niet gechecked wordt, dan doe ik niets (moet 100 euro kosten om een grotere auto te boeken).

Het is niet onze ervaring dat ze zeuren om 5cm, zoals je het nu beschrijft dus een beetje kritisch zijn op het type dakkoffer en dan komt het wel goed.
Je moet ook je kenteken opgeven, dus enig beeld van je auto hebben ze al.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:07

xSannee schreef:
Jaa het was overal mega groen op het moment!

Gave bestemming als huwelijksreis! Zo te zien gaat het bijna beginnen :D
Lekker de tijd nemen is een goed idee, overal waar je doorheen rijd is ook prachtig!

Helaas zijn we weer thuis, maar we zijn onwijs fan geworden. Wat een prachtig land. We gaan ongetwijfeld nog eens terug om meer te zien.

Voor de liefhebber een paar foto's *D

[ [url=m/AOfdgO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/kz363w.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/c5faOh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/oECZeh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/8rchsl.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/9mqG4D.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/Ct0hVp.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/M7Fg9k.jpg]Afbeelding[/url] ]

En degene die de meeste stappen heeft gezet deze vakantie :+:
[ [url=m/CLKogT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Prachtige foto's!
En dankjewel. :+:

Leo schreef:
Prachtig! Die laatste foto is echt waanzinnig <3

Wij vertrekken over 2 weken *\o/*
De campings waren in februari al geboekt maar verder had ik nog niks op papier. Inmiddels al wat mooie wandelingen uitgezocht. Mocht iemand nog tips hebben voor wandelingen tussen de 8 en 15 km in de regio's Loch Lomond, Glencoe/Glen Nevis, Loch Ness/Glen Affric en Aviemore, altijd welkom! :D Hond moet mee kunnen/mogen.

Hele fijne vakantie gewenst!

_____

Hier duurt het ook niet lang meer. Maar dat zijn altijd de langste dagen ook meteen he.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-24 18:57

Leuke foto's weer, het blijft prachtig om te zien.
Even een vraagje, een tijdje terug schreef iemand in een reactie over een Nederlands bedrijf die in schotland campervans verhuurde, maar nu kan ik dit niet meer terugvinden, om welk bedrijf ging dit precies? Misschien dat iemand dit hier nog weet?

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 13:28

xSannee schreef:

Leuk! Ik hou me aanbevolen! *\o/*
En dankjewel! :D We tellen de dagen af!

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 19:58

Wij gaan de 27e, dus ook dat komt in zicht!

We zijn nu vooral de import en exportregels aan het doornemen i.v.m. de Brexit. We wilden graag een paar flessen whisky mee (terug) nemen, maar zien dat hier een behoorlijke beperking op zit. Daarnaast nemen wij natuurlijk voer mee voor onze honden.

Hoe hebben jullie dergelijke controles ervaren? Wordt de auto echt binnenstebuiten gekeerd?

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:02

ual_95 schreef:
Wij gaan de 27e, dus ook dat komt in zicht!

We zijn nu vooral de import en exportregels aan het doornemen i.v.m. de Brexit. We wilden graag een paar flessen whisky mee (terug) nemen, maar zien dat hier een behoorlijke beperking op zit. Daarnaast nemen wij natuurlijk voer mee voor onze honden.

Hoe hebben jullie dergelijke controles ervaren? Wordt de auto echt binnenstebuiten gekeerd?

Bij ons werd er gevraagd of we iets hadden om aan te geven en werd er een apparaat onder de auto gehouden om er onder te kijken denk ik?

Mijn zusje zat in de andere auto en werd gefouilleerd en moest de achterbak openen

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:05

Zilfstar schreef:
Jacobite is niet te boeken, maar moet je om 6:30 er staan om kaartje te bemachtigen. Wij waren helaas vorige week net te laat…

Mochten er mensen Isle of Skye gaan, in Dunvegan is een heel leuke b&b te vinden bij de Blas Inn. Wij hadden de MacLeod kamer, echt heel knus en goed. Ook het eten v de Blas Inn was erg lekker. Aanrader!

Dit staat letterlijk op hun website:

"The Jacobite 2024 season is currently unavailable for new bookings. Please stay tuned for updates on our news page regarding when bookings will fully reopen."

Ik lees dat als dat een tocht wel te boeken is wanneer dit weer beschikbaar is? Er staat nergens op de website dat je om een bepaalde tijd op het station moet zijn.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:31

Ik hoop het niet dat de auto binnenstebuiten wordt gekeerd :')
We hebben een zeer zorgvuldige tetris :+

Maar volgens mij mag je maar 1 liter belasting/importvrij meenemen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 20:36

1 liter maar ;(.

xSannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:18

Bij ons is de auto echt niet gecontroleerd. Ook niks gezien bij andere auto's. Maar wie weet hadden we geluk :+

Leo helemaal vergeten! Ik ga het voor je zoeken hoor!!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:57

Binnestebuiten keren heb ik ook niet gezien. Alleen de achterbak moest open. Ik denk dat als er dan wel iets in het zicht ligt wat niet mag, je de hele auto leeg mag maken :’)

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 00:19

Controle is maar net hoe het uitpakt. Ze hebben de caraven na gekeken, de achterklep open, in en onder de auto gekeken, lastige vragen gesteld terwijl we niks bijzonders bij ons hadden. Maar ook met een auto vol, zichtbaar geladen, onderdelen gewoon door gereden! Oh, Land Rover liefhebber? Goed ingeslagen op de beurs? Prettige reis en tot de volgende keer.....

Maar het aantal keren dat ze meer gevraagd hebben dan paspoort en boardingcards is veruit in de minderheid.

paddington

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 19:25

Wij zijn altijd de pineut met controle bij de boot en maakt echt niet uit welke overtocht ik maak.

Maar meer dan wat lastige vragen, motorkap en achterbak open en controle in 1 tas hebben wij nog niet mee gemaakt. Ow en het spiegeltje onderlangs niet te vergeten.

En ik Tetteris ook de auto vol en ook met een volle aanhanger keken ze er alleen maar even in.

Vorig jaar vroegen ze mij waar de alcohol zat en toen ik netjes zei dat ik geen alcohol drink moest ik maar even terug gaan om dit wel te kopen.

Zelfs mijn koelbox die altijd gewoon in zicht staat heb ik nog nooit open hoeven maken.

ual_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:02

Bedankt voor de reacties! We waren niet van plan de hele achterbak vol te gooien :'), maar hadden wel wat souvenirs beloofd, omdat we ook een aantal distilleerderijen gaan bezoeken. Helaas pindakaas, dan zijn de souvenirs voor onszelf! :+

De route en highlights zijn inmiddels uitgezocht. Ben zó benieuwd!

Afbeelding

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 22:58

Wow, das veel! En je wilt het allemaal gaan doen? Hoeveel dagen ga je?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 23:05

fohadie schreef:
Wow, das veel! En je wilt het allemaal gaan doen? Hoeveel dagen ga je?

3 maanden }:)